Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Φωτ.: Μικ Ροκ
3

Η φιγούρα της τρανσέξουαλ ερωμένης και μούσας του Λου Ριντ, Ρέιτσελ, αποτελεί μυστήριο. Έχουν γραφτεί πολλά για την προσωπική ζωή του Ριντ, όμως για τη Ρέιτσελ που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα περισσότερα τραγούδια του δίσκου Coney Island Baby, υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες. Παρά το γεγονός ότι ήταν σημαντικό κεφάλαιο στην ερωτική ζωή του θρυλικού ρόκερ με τον οποίο έζησε για τρία χρόνια, τα στοιχεία είναι ασαφή ακόμα και για το θάνατό της, κάπου στις αρχές των 90s. Ο Μαρκ Κάμπελ του Dangerous Minds βρήκε ελάχιστα γι' αυτή, μην μπορώντας να εξακριβώσει ούτε καν το πραγματικό της ονοματεπώνυμο.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter

«Μακριά μαύρα μαλλιά, μούσι, βυζιά, γκροτέσκ, αξιοθρήνητη... Σαν να εισέβαλε στη ζωή του Λου ένα πρωί, όταν εκείνος άνοιξε την πόρτα για να πάρει το γάλα και τις εφημερίδες.» Με αυτούς τους χαρακτηρισμούς περιέγραψε τη Ρέιτσελ ο Λέστερ Μπανγκς, ρεπόρτερ και φίλος του Ριντ, πράγμα που εκείνος δεν του συγχώρησε ποτέ, παρά τη μετέπειτα απολογητική στάση του δημοσιογράφου.

Άλλοι την έβρισκαν όμορφη και κομψή, ενώ ο Μπανγκς, με λιγότερο επικριτικές διαθέσεις, έγραψε αργότερα ότι το άλμπουμ Berlin έχει τη μορφή της. Αναμφισβήτητα πάντως έκανε τον κυκλοθυμικό Ριντ ευτυχισμένο: «[Την είδα] σε ένα κλαμπ στο Greenwich Village. [...] Η Ρέιτσελ φορούσε ένα απίστευτο φόρεμα και υπέροχο μακιγιάζ και ήταν προφανώς διαφορετική από όλους εκεί μέσα. Τελικά με ακολούθησε σπίτι. Μίλαγα για ώρες και εκείνη καθόταν και με κοίταζε. Εκείνη την περίοδο ήμουν με μια ξανθιά, ήθελα να μείνουμε και οι τρεις μαζί αλλά παραπήγαινε γι' αυτή. Οπότε η Ρέιτσελ πήρε τη θέση της. Δεν την ενδιέφερε καθόλου η μουσική μου και ποιος είμαι, τίποτα δεν την εντυπωσίαζε. [...] Η Ρέιτσελ ήταν κάτι άλλο για μένα», εξομολογήθηκε ο Λου εκείνη την εποχή.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter

Δεν έχει εξακριβωθεί για τη Ρέιτσελ αν είχε κάνει επέμβαση διόρθωσης φύλου. Σε διάφορα άρθρα αναφέρεται και ως τραβεστί και ως τρανσέξουαλ. Στο βιβλίο του Λεγκς ΜακΝιλ Please Kill Me γράφτηκε ότι μισούσε το πέος της, παρά το γεγονός ότι ήταν πολύ μικρό και ήθελε να το ξεφορτωθεί. Γενικά ήταν επιφανής φιγούρα της νεοϋορκέζικης νυχτερινής ζωής στα 70s. Μάλιστα, είχε φωτογραφηθεί με τον Ριντ από τον Μικ Ροκ για editorial μόδας του Penthouse

Ο Κάμπελ θεωρεί ότι η ανωνυμία της Ρέιτσελ δεν ήταν δική της επιλογή αλλά αποτέλεσμα της δημόσιας εικόνας του Ριντ, ο οποίος επέλεξε στη συνέχεια να θεωρείται στρέιτ (η αμφιφυλοφιλία εξυπηρετούσε περισσότερο τις επιταγές της μόδας), οπότε η Ρέιτσελ δεν ταίριαζε στην περσόνα του πλέον. Ο ρόκερ αρνιόταν κατηγορηματικά να μιλήσει γι' αυτή μετά το 1978. Ωστόσο της αξίζει κάποια αναγνώριση αφού ενέπνευσε μερικές από τις καλύτερες μουσικές του και τον στήριξε σε δύσκολες περιόδους της ζωής του.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Όαση / *Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από σήμερα η ΟΑΣΗ αλλάζει μορφή. Δεν είναι πια blog. Είναι επιδερμίδα με μνήμη· ένα σημείο πάνω στον ψηφιακό χάρτη όπου η queer φωνή δεν λογοκρίνεται, δεν περνάει από φίλτρο, και δεν χρειάζεται να αποδείξει πως υπάρχει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

2 σχόλια
Ενδιαφερον οτι τουτο το αφησατε απ'εξω:All the albums I put out after this are going to be things I want to put out. No more bullshit, no more dyed hair, faggot junkie trip. I mimic me better than anyone else, so if everybody else is making money ripping me off, I figure maybe I better get in on it. Why not? I created Lou Reed. I have nothing even faintly in common with that guy but I can play him well—- really well.” Lou Reed.