Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Φωτ.: Μικ Ροκ
3

Η φιγούρα της τρανσέξουαλ ερωμένης και μούσας του Λου Ριντ, Ρέιτσελ, αποτελεί μυστήριο. Έχουν γραφτεί πολλά για την προσωπική ζωή του Ριντ, όμως για τη Ρέιτσελ που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα περισσότερα τραγούδια του δίσκου Coney Island Baby, υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες. Παρά το γεγονός ότι ήταν σημαντικό κεφάλαιο στην ερωτική ζωή του θρυλικού ρόκερ με τον οποίο έζησε για τρία χρόνια, τα στοιχεία είναι ασαφή ακόμα και για το θάνατό της, κάπου στις αρχές των 90s. Ο Μαρκ Κάμπελ του Dangerous Minds βρήκε ελάχιστα γι' αυτή, μην μπορώντας να εξακριβώσει ούτε καν το πραγματικό της ονοματεπώνυμο.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter

«Μακριά μαύρα μαλλιά, μούσι, βυζιά, γκροτέσκ, αξιοθρήνητη... Σαν να εισέβαλε στη ζωή του Λου ένα πρωί, όταν εκείνος άνοιξε την πόρτα για να πάρει το γάλα και τις εφημερίδες.» Με αυτούς τους χαρακτηρισμούς περιέγραψε τη Ρέιτσελ ο Λέστερ Μπανγκς, ρεπόρτερ και φίλος του Ριντ, πράγμα που εκείνος δεν του συγχώρησε ποτέ, παρά τη μετέπειτα απολογητική στάση του δημοσιογράφου.

Άλλοι την έβρισκαν όμορφη και κομψή, ενώ ο Μπανγκς, με λιγότερο επικριτικές διαθέσεις, έγραψε αργότερα ότι το άλμπουμ Berlin έχει τη μορφή της. Αναμφισβήτητα πάντως έκανε τον κυκλοθυμικό Ριντ ευτυχισμένο: «[Την είδα] σε ένα κλαμπ στο Greenwich Village. [...] Η Ρέιτσελ φορούσε ένα απίστευτο φόρεμα και υπέροχο μακιγιάζ και ήταν προφανώς διαφορετική από όλους εκεί μέσα. Τελικά με ακολούθησε σπίτι. Μίλαγα για ώρες και εκείνη καθόταν και με κοίταζε. Εκείνη την περίοδο ήμουν με μια ξανθιά, ήθελα να μείνουμε και οι τρεις μαζί αλλά παραπήγαινε γι' αυτή. Οπότε η Ρέιτσελ πήρε τη θέση της. Δεν την ενδιέφερε καθόλου η μουσική μου και ποιος είμαι, τίποτα δεν την εντυπωσίαζε. [...] Η Ρέιτσελ ήταν κάτι άλλο για μένα», εξομολογήθηκε ο Λου εκείνη την εποχή.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter

Δεν έχει εξακριβωθεί για τη Ρέιτσελ αν είχε κάνει επέμβαση διόρθωσης φύλου. Σε διάφορα άρθρα αναφέρεται και ως τραβεστί και ως τρανσέξουαλ. Στο βιβλίο του Λεγκς ΜακΝιλ Please Kill Me γράφτηκε ότι μισούσε το πέος της, παρά το γεγονός ότι ήταν πολύ μικρό και ήθελε να το ξεφορτωθεί. Γενικά ήταν επιφανής φιγούρα της νεοϋορκέζικης νυχτερινής ζωής στα 70s. Μάλιστα, είχε φωτογραφηθεί με τον Ριντ από τον Μικ Ροκ για editorial μόδας του Penthouse

Ο Κάμπελ θεωρεί ότι η ανωνυμία της Ρέιτσελ δεν ήταν δική της επιλογή αλλά αποτέλεσμα της δημόσιας εικόνας του Ριντ, ο οποίος επέλεξε στη συνέχεια να θεωρείται στρέιτ (η αμφιφυλοφιλία εξυπηρετούσε περισσότερο τις επιταγές της μόδας), οπότε η Ρέιτσελ δεν ταίριαζε στην περσόνα του πλέον. Ο ρόκερ αρνιόταν κατηγορηματικά να μιλήσει γι' αυτή μετά το 1978. Ωστόσο της αξίζει κάποια αναγνώριση αφού ενέπνευσε μερικές από τις καλύτερες μουσικές του και τον στήριξε σε δύσκολες περιόδους της ζωής του.

Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
Ρέιτσελ: η τρανς μούσα του Λου Ριντ Facebook Twitter
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Proud Seniors: Η πρώτη φιλοξενία ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμου σε πρόγραμμα Στέγασης και Υποστήριξης

Ελλάδα / Proud Seniors: Η πρώτη φιλοξενία ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμου σε πρόγραμμα Στέγασης και Υποστήριξης

«Με την αναστολή των ενεργειών για τη λειτουργία του πρώτου Ξενώνα Φιλοξενίας ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων από τη νέα δημοτική αρχή της Αθήνας, η κοινότητα μας παραμένει χωρίς κανένα δίκτυ στοιχειώδους προστασίας»
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Ενδιαφερον οτι τουτο το αφησατε απ'εξω:All the albums I put out after this are going to be things I want to put out. No more bullshit, no more dyed hair, faggot junkie trip. I mimic me better than anyone else, so if everybody else is making money ripping me off, I figure maybe I better get in on it. Why not? I created Lou Reed. I have nothing even faintly in common with that guy but I can play him well—- really well.” Lou Reed.