Όσα (λίγα) γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τη διοργάνωση «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου»

Όσα (λίγα) γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τη διοργάνωση «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» Facebook Twitter
Η Αθήνα είναι η δέκατη όγδοη πόλη που χρίζεται Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου. Eικονογράφηση: design9/LIFO
0

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη διοργάνωση «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» αλλά οι πληροφορίες για το περιεχόμενό της δίνονται με το σταγονόμετρο. Από τον Δήμο Αθηναίων συστήνουν υπομονή: η προθεσμία που έχει δώσει η Ουνέσκο για την υποβολή ενός εξειδικευμένου προγράμματος δράσεων λήγει στις 31 Ιανουαρίου κι ως την τελευταία στιγμή το πρόγραμμα θα διαμορφώνεται. Πώς ακριβώς προετοιμάζεται η γιορτή; Τι κονδύλια έχουν εξασφαλιστεί και τι χορηγίες; Τι αντίκρυσμα θα 'χει στην πράξη το σύνθημα «Βιβλία παντού»;

Το σίγουρο είναι πως δεκάδες ξένοι συγγραφείς έχουν προσκληθεί για να δώσουν διαλέξεις ή να συμμετάσχουν σε στρογγυλά τραπέζια και η Μέριλιν Ρόμπινσον, ο Κλαούντιο Μάγκρις, ο Τζορτζ Σάντερς, ο Ιαν Μακ Γιούαν, ο Μαρκ Μαζάουερ, ο Άντονι Μπίβορ, ο Φίλιπ Κερ, η Χάνα Κεντ, ο Ντάνιελ Κέλμαν, ο Τζον Μακ Γκρέγκορ είναι μερικοί μόνο απ' όσους έχουν ήδη απαντήσει θετικά.

Η Αθήνα είναι η δέκατη όγδοη πόλη που χρίζεται Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου – έχουν προηγηθεί από τη Μαδρίτη, την Αμβέρσα, το Άμστερνταμ και το Τορίνο, μέχρι την Αλεξάνδρεια, την Μπογκοτά, το Μόντρεαλ και το Νέο Δελχί. Ετήσιας διάρκειας, ο τίτλος αποδίδεται από την Ουνέσκο κάθε 23 Απριλίου, ημερομηνία που συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, στην πόλη που έχει προτείνει το καλύτερο πρόγραμμα προώθησης του διαβάσματος.

Ο προϋπολογισμός της ολλανδικής διοργάνωσης ξεπερνούσε τα 2,7 εκ. ευρώ, το 60% των οποίων προερχόταν από διάφορα κυβερνητικά κονδύλια ενώ εδώ, το μόνο ποσό που είναι διασφαλισμένο προέρχεται από τον Δήμο Αθηναίων κι είναι μόλις 500.000 ευρώ.

Την περασμένη χρονιά, με αφορμή τα ευχάριστα και μάλλον αναπάντεχα νέα για την Αθήνα, ο Γιώργος Καμίνης ανακοίνωνε επιγραμματικά τους στόχους της ελληνικής πρότασης συγκαταλέγοντας σ' αυτούς την αύξηση του συνεδριακού τουρισμού, ενώ η Άβα Χαλκιαδάκη, αντιπρόεδρος τότε του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας και επικεφαλής της ομάδας διεκδίκησης του τίτλου, έδινε μια γεύση από τους άξονες των δράσεων -δημόσιες αναγνώσεις, φιλολογικοί περίπατοι, λευκές νύχτες στα βιβλιοπωλεία- τονίζοντας πως θα δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τους πρόσφυγες και τα παιδιά.

Σήμερα, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι, η κ. Χαλκιαδάκη απουσιάζει από το κάδρο. Έπειτα από ένα διάστημα αδράνειας που, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΕΝΕΛΒΙ Κώστα Γκοβόστη, προκάλεσε έντονη ανησυχία στον εκδοτικό χώρο, τον περασμένο Μάρτιο η ευθύνη υλοποίησης της διοργάνωσης ανατέθηκε στον Γιάννη Τροχόπουλο, δημιουργό της υποδειγματικής δημοτικής βιβλιοθήκης της Βέροιας και πρώην διευθυντή του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Πλαισιωμένος από τις Φιόνα Ανδρικοπούλου, Εριφύλη Μαρωνίτη και Άννα Ρούτση (συμβούλους του δημάρχου για ζητήματα επικοινωνίας, πολιτισμού και οργάνωσης) και σε συνεργασία με τις αντιδημάρχους Μαρία Ηλιοπούλου και Αμαλία Ζέπου, αρμόδιες για το παιδί και για τις ομάδες ενεργών πολιτών αντίστοιχα, τον αντιδήμαρχο για τα θέματα μεταναστών και προσφύγων Λευτέρη Παπαγιαννάκη, τον διευθυντή της Τεχνόπολης Κωστή Μπιτζάνη καθώς και με τα στελέχη της Αναπτυξιακής Εταιρείας Τουρισμού, ο Γιάννης Τροχόπουλος καταστρώνει έναν χάρτη «240 βασικών δράσεων», με τη φιλοδοξία «να διεισδύσει το βιβλίο σ' όλες τις γειτονιές, όχι μόνο στο κέντρο, φτάνοντας ως τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα».

Όπως ομολογεί ο ίδιος, αν τον δίδαξε κάτι η σύντομη εμπειρία του στο ΚΠΙΣΝ ήταν «να μην περιστρέφομαι γύρω από τον εαυτό μου, να μην βιάζομαι, ν' ακούω περισσότερο, να συνθέτω». Υπάρχει άραγε περίπτωση ν' αναβαθμιστεί ή και να επεκταθεί το ισχνό δίκτυο βιβλιοθηκών του Δήμου Αθηναίων; «Αυτού του είδους οι διοργανώσεις», διευκρινίζει, «δεν σχετίζονται με έργα υποδομής. Με στοχευμένες παρεμβάσεις, όμως, μπορούμε να βοηθήσουμε έμπρακτα τη βιομηχανία του βιβλίου, να προσδώσουμε αναγνωρισιμότητα σε βιβλιοφιλικά στέκια, να ωθήσουμε σε συνέργειες μουσεία, μορφωτικά ινστιτούτα και βιβλιοθήκες, να δημιουργήσουμε μια δυναμική που θ' αφήσει αποτύπωμα».

Από τις προηγούμενες παγκόσμιες πρωτεύουσες βιβλίου, εκείνη που λειτουργεί σαν πρότυπο για τη δική μας φαίνεται πως είναι του Άμστερνταμ (2008). Κι αυτό, όχι μόνο επειδή υπάρχει ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας μαζί της για ζητήματα όπως τα ναρκωτικά ή οι άστεγοι, αλλά κι επειδή το Άμστερνταμ ήταν από τις λίγες πόλεις που άφησαν πίσω τους αναλυτικό απολογισμό.

Σε οικονομικό επίπεδο, εν τούτοις, η σύγκριση είναι αποκαρδιωτική. Ο προϋπολογισμός της ολλανδικής διοργάνωσης ξεπερνούσε τα 2,7 εκ. ευρώ, το 60% των οποίων προερχόταν από διάφορα κυβερνητικά κονδύλια ενώ εδώ, το μόνο ποσό που είναι διασφαλισμένο προέρχεται από τον Δήμο Αθηναίων κι είναι μόλις 500.000 ευρώ. Ο αγώνας για να εξασφαλιστούν επιπλέον χρήματα αποδεικνύεται επίπονος. «Η αγορά έχει στραγγίξει και το βιβλίο δεν αποτελεί ιδιαίτερα δελεαστικό είδος για χορηγίες» λέει η Φιόνα Ανδρικοπούλου. «Παρ' όλα αυτά, βλέπουμε να δείχνουν ενδιαφέρον εταιρείες όπως η Aegean και φορείς της πόλης όπως η Ένωση Ξενοδόχων και ο Εμπορικός Σύλλογος, ενώ πολύ σημαντικά βήματα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση των ξένων μορφωτικών ινστιτούτων για να συμβάλουν στις μετακλήσεις των συγγραφέων από το εξωτερικό».

Όσα (λίγα) γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τη διοργάνωση «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» Facebook Twitter
Ο Τζορτζ Σάντερς φετινός νικητής του Booker.

Ο Νίκος Αργύρης των εκδόσεων Ίκαρος έχει αρχίσει να συμφιλιώνεται με την ιδέα ότι οι δυνατότητες για μεγαλόπνοα σχέδια είναι περιορισμένες. «Αρχικά», λέει, «υπήρχε μια ασάφεια για το ποιος κάνει τι. Στην πορεία, με το που ανέλαβε ο Τροχόπουλος, μας ζητήθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις κι έγινε αντιληπτό ότι εκείνο που σίγουρα αναλαμβάνει ο Δήμος είναι η εξασφάλιση χώρων, η παροχή υλικοτεχνικής υποδομής και η διαφήμιση των εκδηλώσεων. Δεδομένου ότι η Aegean δεν καλύπτει πτήσεις εκτός Ευρώπης, μας ξεκαθάρισαν πως τα έξοδα μετακίνησης για συγγραφείς από άλλες ηπείρους πρέπει να τα καλύψουμε εμείς. Ευτυχώς ο Τζορτζ Σάντερς θα ερχόταν ούτως ή άλλως στην Πάτμο, οπότε γι' αυτόν δεν θα υπάρξει πρόβλημα».

Για τον Σταύρο Πετσόπουλο η «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» αποτελεί ιδανική ευκαιρία για την πραγματοποίηση ενός στόχου που είχε χρόνια στο μυαλό του αλλά, λόγω κόστους, έμοιαζε ανέφικτος: ένα συνέδριο για το σύγχρονο γαλλικό νουάρ με τη σύμπραξη κι άλλων οίκων εκτός από τον δικό του –του Πατάκη, του Κέδρου, των Εκδόσεων του Εικοστού Πρώτου- και με τη συμμετοχή συγγραφέων όπως ο Ζαν Μπερνάρ Πουί, ο Καρίλ Φερέ, η Φρεντ Βαργκάς, ο Ερβέ Λε Κορ ή ο Αντουάν Σενάς. Ο επικεφαλής της Άγρας δυσφορεί με τις γκρίνιες ορισμένων συναδέλφων του -«τους χαρίζουν άλογο και το κοιτάζουν στα δόντια»- και θυμώνει με τις «γελοίες απόπειρες αποκαθήλωσης του Γιάννη Τροχόπουλου απ' όσους σπεύδουν να καταποντίσουν τη διοργάνωση πριν ακόμα αυτή ξεκινήσει». Παρά τις δυσκολίες, θεωρεί ότι από αυτήν την υπόθεση θα βγούμε όλοι ωφελημένοι. «Ας την δούμε», λέει, «σαν ένα μεγάλο λογοτεχνικό φεστιβάλ, σαν μια Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης διαρκείας. Η χώρα μας θα μπει κάπως στον παγκόσμιο χάρτη και οι Έλληνες εκδότες θ' ανακτήσουν την αξιοπιστία που έχασαν τα πρώτα χρόνια της κρίσης, όταν δυσκολεύονταν να πληρώσουν στους ξένους οίκους δικαιώματα».

Όσα (λίγα) γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τη διοργάνωση «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» Facebook Twitter
Το ημερολόγιο 2018 της Εταιρείας Συγγραφέων, από τις Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers, με θέμα "Διαβάζοντας την Αθήνα", είναι αφιερωμένο στην ανακήρυξη της πόλης σε Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου.

Θετική στάση κρατά και η Εταιρεία Συγγραφέων, το Ημερολόγιο της οποίας για το 2018 είναι αφιερωμένο στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον πρόεδρό της Γιώργο Χουλιάρα, «σχεδιάζουμε ένα διεθνές συμπόσιο με θέμα το ρόλο του συγγραφέα τον 21ο αιώνα, ενώ τα μέλη μας θα συμμετάσχουν σε συζητήσεις για τα πνευματικά δικαιώματα καθώς και σε εκδηλώσεις που συνδέουν σημεία της πόλης με συγκεκριμένα έργα και συγγραφείς».

Στην Αθήνα θα φιλοξενηθεί και το 36ο Διεθνές Συνέδριο της IBBY (International Board on Books for Young People) που θα πραγματοποιηθεί με τη φροντίδα του ελληνικού Κύκλου Παιδικού Βιβλίου τον Αύγουστο του 2018, ενώ δεν αποκλείεται να συμβεί το ίδιο και με το 83ο συνέδριο της IFLA, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Βιβλιοθηκονόμων, τον Αύγουστο του 2019. Η διεκδίκηση του τελευταίου γίνεται από την Εθνική Βιβλιοθήκη σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και την υποστήριξη των υπουργείων πολιτισμού, παιδείας και τουρισμού, αλλά δεν εμπίπτει στην ΑΠΠΒ 2018. Όπως δηλώνει ο διευθυντής της Φίλιππος Τσιμπόγλου, «η Εθνική Βιβλιοθήκη υπήρξε από τους φορείς που υποστήριξαν ενεργά τον Δήμο Αθηναίων στην σύνταξη της αρχικής πρότασης διεκδίκησης του τίτλου από την Ουνέσκο, και αποτελεί πλέον μέλος της Επιτροπής Θεσμών που έχει συγκροτηθεί στο πλαίσιο της διοργάνωσης λαμβάνοντας μέρος σε όλες τις συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί». Η αίσθησή μου, πάντως, είναι πως οι επαφές  ανάμεσα στην ΕΒΕ και τον πρώτο δήμο της χώρας γι’ αυτήν την μεγάλη γιορτή του βιβλίου είναι περισσότερο τυπικές παρά ουσιαστικές.

 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ