Το λεύκωμα με τίτλο "New Wave: A Revolution in Design" που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες συγκεντρώνει αφίσες και ποικίλο διαφημιστικό υλικό από τις ταινίες του Γαλλικού Νέου Κύματος στις δεκαετίες του '50 και του '60 που είχε συγκεντρώσει ο συλλέκτης Tony Nournmandεδώ και τριάντα χρόνια. Γεννημένος στην Τεχεράνη αλλά μόνιμος κάτοικος Ηνωμένου Βασιλείου από το 1976, ο Nourmand υποστηρίζει ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη συλλογή έντυπου υλικού προώθησης των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ στον κόσμο με πάνω από 3.000 αντικείμενα. Μόνο που πλέον δεν του ανήκουν αφού το 2011 πούλησε τη συλλογή του σε Άγγλο συλλέκτη, ο οποίος όμως του επέτρεψε πρόσβαση στη συλλογή για το πρότζεκτ της έκδοσης αυτού του βιβλίου.

 

Απ' όπου κι αν προέρχονταν όμως οι δημιουργοί αυτών των αφισών, αυτό που τους συνέδεε ήταν το νεαρό της ηλικίας, η αναζήτηση της ελευθερίας στην έκφραση, η εξοικείωση με τα αισθητικά και εικαστικά ρεύματα της εποχής και η πρόθεση τους να αλλάξουν τους κανόνες και να αναδείξουν την πρωτοπορία στο έργο τους.

 

Το πιο σημαντικό κομμάτι της συλλογής ανήκει φυσικά στις αριστουργηματικές αφίσες των ταινιών του Γκοντάρ, του Τρυφό, του Ρεναί, του Μαλ και όλων των υπόλοιπων επιφανών δημιουργών του πρωτοποριακού Νέου Κύματος στη Γαλλία. Τις αφίσες που παρουσιάζονται στο βιβλίο σχεδίασαν εικαστικοί και γραφίστες από διαφορετικά μέρη του πλανήτη – Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ανατολική Ευρώπη – ειδική μνεία όμως θα πρέπει να γίνει στους σχεδιαστές και εικονογράφους χωρών του τότε «ανατολικού μπλοκ», όπως η Ουγγαρία, η Τσεχοσλοβακία και η Πολωνία, χώρες με την δική τους σημαντική παράδοση στον σχεδιασμό και την τυπογραφία.

 

Απ' όπου κι αν προέρχονταν όμως οι δημιουργοί αυτών των αφισών, αυτό που τους συνέδεε ήταν το νεαρό της ηλικίας, η αναζήτηση της ελευθερίας στην έκφραση, η εξοικείωση με τα αισθητικά και εικαστικά ρεύματα της εποχής και η πρόθεση τους να αλλάξουν τους κανόνες και να αναδείξουν την πρωτοπορία στο έργο τους, όπως ακριβώς και οι σκηνοθέτες των ταινιών του Νέου Κύματος.

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Με κομμένη την ανάσα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1960) / Jiří Hilmar, Τσεχοσλοβακία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Αλφαβίλ (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1965) / Andrzej Krajewski, Πολωνία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Δυο Τρία Πράγμα Που Ξέρω Γι' Αυτήν (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1966) / René Ferracci, Γαλλία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Φάρεναϊτ 451 (Φρανσουά Τρυφό, 1966) / György Kemény, Ουγγαρία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Οι ομπρέλες του Χερβούργου (Ζακ Ντεμί, 1964) / Kazuo Kamimura, Ιαπωνία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Η Κινέζα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1967) / Kiyoshi Awazu, Ιαπωνία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Ασανσέρ για δολοφόνους (Λουί Μαλ, 1958) / Jan Lenica, Πολωνία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Ενας άνδρας, μια γυναίκα (Κλοντ Λελούς, 1966) / René Ferracci, Γαλλία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Ο πορτοφολάς (Ρομπέρ Μπρεσόν, 1959) / Christian Broutin, Γαλλία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Με κομμένη την ανάσα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1960) / Clément Hurel

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Η Ζαζί στο μετρό (Λουί Μαλ, 1960) / Jolanta Karczewska, Πολωνία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Μύριελ (Αλέν Ρενέ, 1963) / Hans Hillman, Γερμανία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ
Λόλα (Ζακ Ντεμί, 1961) / Maciej Hibner, Πολωνία

 

Με στοιχεία από το British Film Institute και τον Guardian