«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

0

Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο «πάπας της γαλλικής νουβέλ βαγκ», είναι σίγουρα ένας από τους κορυφαίους και πιο αυτοβιογραφικούς δημιουργούς στην ιστορία του σινεμά. Όπως είχε γράψει ο κριτικός κινηματογράφου Ντέιβιντ Πάρκινσον, οι ταινίες του είναι «γεμάτες από αναφορές σε ταινίες, βιβλία, συνθέσεις και πίνακες ζωγραφικής, αλλά επίσης κι από ανθρώπους, μέρη και πολιτικές ιδέες που έχουν διαμορφώσει την προσωπικότητα και την ψυχοσύνθεση του». Ο ίδιος ο 89χρονος σκηνοθέτης είχε πει κάποτε ότι «μια ταινία θα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος αλλά όχι απαραίτητα μ' αυτή τη σειρά», ζητώντας –απαιτώντας μάλλον– από τους θεατές να συμμετέχουν στο έργο του και όχι απλά να κάθονται να απολαμβάνουν ένα προκαθορισμένο προϊόν.

Μ' αυτή την αντίληψη φαίνεται να προσέγγισε και την συνεργασία του με το Ίδρυμα Prada στο Μιλάνο για ένα πρότζεκτ που έχει τίτλο "Le Studio d'Orphée" (Το Στούντιο του Ορφέα). Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το «κατοικήσει», προσωρινά έστω.

Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το "κατοικήσει", προσωρινά έστω.

Δημιούργησε έτσι ένα ατελιέ, όπως προτιμά να το αποκαλεί («ένα στούντιο ηχογραφήσεων και μοντάζ, αλλά συγχρόνως ένα μέρος για να εργάζεσαι αλλά και για να ζεις»), στο οποίο περιλαμβάνονται πάσης φύσεως μηχανισμοί απαραίτητοι στην δημιουργία και την επεξεργασία κινηματογραφικού υλικού. Συγχρόνως όμως, ο χώρος θυμίζει ένα εξαιρετικά καλαίσθητο διαμέρισμα με έπιπλα, χαλιά, αξεσουάρ, έργα τέχνης, βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα δικής του επιλογής.

Οι επισκέπτες στο προσωπικό αυτό σύμπαν του μεγάλου σκηνοθέτη, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκεί την πιο πρόσφατη ταινία του («Το βιβλίο των εικόνων», 2018) καθώς και εννέα ταινίες μικρού μήκους που γύρισε από το 1993 ως το 2008. Το «Στούντιο του Ορφέα» άνοιξε τις πόρτες του πριν από μερικές μέρες και θα είναι ανοιχτό για το κοινό του Fondazione Prada από Τετάρτη ως Δευτέρα μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ., αλλά όσοι επιθυμούν να το επισκεφτούν, θα πρέπει προηγουμένως να κάνουν κράτηση επιδεικνύοντας το εισιτήριο εισόδου τους στο Ίδρυμα.

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, η οποία ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ