«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

0

Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο «πάπας της γαλλικής νουβέλ βαγκ», είναι σίγουρα ένας από τους κορυφαίους και πιο αυτοβιογραφικούς δημιουργούς στην ιστορία του σινεμά. Όπως είχε γράψει ο κριτικός κινηματογράφου Ντέιβιντ Πάρκινσον, οι ταινίες του είναι «γεμάτες από αναφορές σε ταινίες, βιβλία, συνθέσεις και πίνακες ζωγραφικής, αλλά επίσης κι από ανθρώπους, μέρη και πολιτικές ιδέες που έχουν διαμορφώσει την προσωπικότητα και την ψυχοσύνθεση του». Ο ίδιος ο 89χρονος σκηνοθέτης είχε πει κάποτε ότι «μια ταινία θα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος αλλά όχι απαραίτητα μ' αυτή τη σειρά», ζητώντας –απαιτώντας μάλλον– από τους θεατές να συμμετέχουν στο έργο του και όχι απλά να κάθονται να απολαμβάνουν ένα προκαθορισμένο προϊόν.

Μ' αυτή την αντίληψη φαίνεται να προσέγγισε και την συνεργασία του με το Ίδρυμα Prada στο Μιλάνο για ένα πρότζεκτ που έχει τίτλο "Le Studio d'Orphée" (Το Στούντιο του Ορφέα). Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το «κατοικήσει», προσωρινά έστω.

Αντί να παρουσιάσει απλώς μια έκθεση με βάση την δημιουργική του πρακτική, ο Γκοντάρ αποφάσισε να μεταφέρει το ιδανικό δημιουργικό του σύμπαν στο χώρο του Ιδρύματος έτσι ώστε να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να το "κατοικήσει", προσωρινά έστω.

Δημιούργησε έτσι ένα ατελιέ, όπως προτιμά να το αποκαλεί («ένα στούντιο ηχογραφήσεων και μοντάζ, αλλά συγχρόνως ένα μέρος για να εργάζεσαι αλλά και για να ζεις»), στο οποίο περιλαμβάνονται πάσης φύσεως μηχανισμοί απαραίτητοι στην δημιουργία και την επεξεργασία κινηματογραφικού υλικού. Συγχρόνως όμως, ο χώρος θυμίζει ένα εξαιρετικά καλαίσθητο διαμέρισμα με έπιπλα, χαλιά, αξεσουάρ, έργα τέχνης, βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα δικής του επιλογής.

Οι επισκέπτες στο προσωπικό αυτό σύμπαν του μεγάλου σκηνοθέτη, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκεί την πιο πρόσφατη ταινία του («Το βιβλίο των εικόνων», 2018) καθώς και εννέα ταινίες μικρού μήκους που γύρισε από το 1993 ως το 2008. Το «Στούντιο του Ορφέα» άνοιξε τις πόρτες του πριν από μερικές μέρες και θα είναι ανοιχτό για το κοινό του Fondazione Prada από Τετάρτη ως Δευτέρα μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ., αλλά όσοι επιθυμούν να το επισκεφτούν, θα πρέπει προηγουμένως να κάνουν κράτηση επιδεικνύοντας το εισιτήριο εισόδου τους στο Ίδρυμα.

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής Facebook Twitter
Φωτο: Agostino Osio - Alto Piano
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ