Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα;

Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Προσωπικά είμαι πολύ περήφανος για τα βιβλία που έχουμε εκδώσει αυτόν τον χρόνο και θεωρώ πως και οι αναγνώστες μας τα αγκάλιασαν με αγάπη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

H ΧΑΡΛΕΝΙΚ ΕΛΛΑΣ ιδρύθηκε το 1979 και σε όλη αυτή τη σχεδόν σαραντάχρονη πορεία ηγήθηκε στον χώρο του βιβλίου τσέπης στην Ελλάδα (του «βιβλίου περιπτέρου»), είτε με τα αισθηματικά της, που μας χάρισαν και το πιο γνωστό σλόγκαν στην ιστορία του βιβλίου («Με ένα Άρλεκιν ξεχνιέμαι...»), είτε με τη σειρά Best Seller, όπου έχουν εκδοθεί μερικές δεκάδες από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα περιπέτειας και φαντασίας που γράφτηκαν ποτέ — αλλά και ιστορικά, κατασκοπευτικά κ.λπ.

Στον καιρό της κρίσης, τα BELL έχουν προχωρήσει σε διάφορες καινοτομίες, ενώ ήδη ετοιμάζονται να επιχειρήσουν τη μεγαλύτερη στην ιστορία τους. Μιλήσαμε με τον διευθυντή των εκδόσεων, Χάρη Νικολακάκη, και μάθαμε τι πρόκειται να αλλάξει.

— Θα μας πείτε καταρχάς μερικά στοιχεία για την έως τώρα πορεία της ΧΑΡΛΕΝΙΚ στην αγορά;

Η Χαρλένικ ιδρύθηκε το 1979 και ήρθε να καλύψει ένα εκδοτικό κενό που υπήρχε εκείνη την εποχή στην Ελλάδα: τα λεγόμενα βιβλία τσέπης. Το έκανε αρχικά με τα γνωστά ρομαντικά μυθιστορήματα Άρλεκιν –που και σήμερα έχουν φανατικό αναγνωστικό κοινό– και στη συνέχεια με τη σειρά BELL Best Seller. Στη σειρά αυτή, από το 1982 μέχρι και σήμερα, έχουν εκδοθεί σπουδαίοι συγγραφείς (από τον Jeffrey Archer και τη Harper Lee, μέχρι τον Stephen King και τον Lee Child) και ορισμένα από τα πιο επιτυχημένα μυθιστορήματα της εποχής μας. Η επιτυχία των βιβλίων μας βασίστηκε στους παρακάτω άξονες: μυθιστορήματα σε πρώτη έκδοση, στην πλειοψηφία τους μεγάλες διεθνείς επιτυχίες, σε άρτιες μεταφράσεις/επιμέλειες και στις πιο οικονομικές τιμές της αγοράς.

— Τα βιβλία τσέπης, εκτός του ότι είναι ελκυστικά σαν περιεχόμενο, έχουν το προνόμιο της πολύ χαμηλότερης τιμής. Πόσο μπορεί να επηρεάστηκαν από την κρίση;

Δυστυχώς –και αντίθετα με ό,τι θα πίστευε κανείς– η πορεία στην αγορά των pocket βιβλίων τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια είναι συνεχώς καθοδική. Αποτέλεσμα της πορείας αυτής ήταν να φτάσουμε σε μια τέτοια πτώση των πωλήσεων όπου η βιωσιμότητα της σειράς BELL Best Seller να κρέμεται από μια κλωστή καθώς τα περισσότερα βιβλία είχαν οριακό κέρδος ή ζημιά.

Το μοναδικό κριτήριο επιλογής του κάθε έργου είναι να μας αρέσει. Να το θεωρούμε καλό μυθιστόρημα στο είδος του. Και, πιστέψτε με, έχουμε βιβλία όλων των ειδών. Από κοινωνικό ιστορικό και μυστηρίου, μέχρι αστυνομικό, ρομαντικό και χιουμοριστικό.

— Πότε ξεκίνησε το πέρασμα μέρους των τίτλων σας στα βιβλιοπωλεία; Είχατε την ανταπόκριση που περιμένατε; Ήταν μία νέα αγορά για εσάς, ένα ρίσκο.

Ναι, όταν επί δεκαετίες το αναγνωστικό κοινό σου έχει συνηθίσει να σε αναζητά στο περίπτερο, το να μπεις σε μια νέα και ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αγορά αποτελεί ένα ρίσκο. Αλλά πρόκειται για ένα ρίσκο που πρέπει να πάρεις. Γιατί η ίδια η αγορά, οι συνθήκες έτσι όπως διαμορφώνονται κάθε φορά και οι τάσεις που επικρατούν, είναι οι παράγοντες που σου δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις. Αν είσαι προσκολλημένος στο «ένδοξο» παρελθόν σου, κάθεσαι ήσυχος και περιμένεις το τέλος σου. Εμείς αποφασίσαμε να βρούμε λύσεις.

Μια πρώτη κίνηση ήταν να στραφούμε και στο βιβλίο κανονικού μεγέθους. Είναι φανερό ότι σήμερα ο περισσότερος κόσμος αναζητά το βιβλίο του στο βιβλιοπωλείο. Το βιβλιοπωλείο είναι ο φυσικός χώρος του βιβλίου. Κακά τα ψέματα. Εμείς εκεί είχαμε έλλειμμα. Γιατί η δύναμη των βιβλίων μας ήταν, παραδοσιακά, στα περίπτερα – τα οποία και αυτά με τη σειρά τους τα τελευταία χρόνια περνάνε μεγάλη κρίση. Έτσι, το 2017 ήταν η χρονιά που εκδώσαμε –με μεγάλη επιτυχία– πολλά βιβλία μας σε κανονικό μέγεθος (από ψυχολογικά θρίλερ πρωτοεμφανιζόμενων, μέχρι βιβλία καταξιωμένων συγγραφέων, όπως ο Joe Hill, ο John Le Carré και ο Ken Follett).

— Πριν έναν χρόνο εντάξατε και Έλληνες συγγραφείς στο πρόγραμμά σας. Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους τίτλους που θα εκδώσετε;

Αυτή ήταν ακόμη μια μεγάλη αλλαγή που φέραμε στις εκδόσεις BELL, αλλά και στα Silk (τη σειρά ρομαντικών μυθιστορημάτων της εταιρείας μας). Ήταν κι αυτό ένα ρίσκο. Από τη μια πλευρά δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρεις καλά βιβλία και να ανακαλύψεις νέους συγγραφείς, από την άλλη, έχοντας χτίσει εδώ και τόσα χρόνια όνομα στο καλό μεταφρασμένο μυθιστόρημα, έχεις υποχρέωση να μην απογοητεύσεις το αναγνωστικό κοινό που σε εμπιστεύεται.

Προσωπικά είμαι πολύ περήφανος για τα βιβλία που έχουμε εκδώσει αυτόν τον χρόνο και θεωρώ πως και οι αναγνώστες μας τα αγκάλιασαν με αγάπη. Το μοναδικό κριτήριο επιλογής του κάθε έργου είναι να μας αρέσει. Να το θεωρούμε καλό μυθιστόρημα στο είδος του. Και, πιστέψτε με, έχουμε βιβλία όλων των ειδών. Από κοινωνικό ιστορικό και μυστηρίου, μέχρι αστυνομικό, ρομαντικό και χιουμοριστικό. Επειδή είμαστε μόλις στην αρχή και η διαδικασία επιλογής είναι δύσκολη και χρονοβόρα, προχωράμε με σύνεση. Διαβάζουμε συνεχώς και για να εκδώσουμε ένα βιβλίο πρέπει να το αγαπήσουμε και να πιστέψουμε και σ' αυτό και στον συγγραφέα του.

Κύριε Νικολακάκη, πουλάνε ακόμα τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Και τώρα ήρθε ο καιρός για μία ακόμη αλλαγή, τη μεγαλύτερη στην ιστορία σας.

Πράγματι, από το 2018 η σειρά BELL Best Seller περνά σε νέα εποχή και φέρνει κάτι εντελώς καινούργιο στα ελληνικά εκδοτικά πράγματα. Τα νέα BELL Best Seller κρατούν τη βασική αρχή τους (άρτιες μεταφράσεις/επιμέλειες, χαμηλές τιμές, κάτω των 10€), βελτιώνοντας ωστόσο σημαντικά το χαρτί και τη βιβλιοδεσία, ενώ αλλάζει και το σχήμα τους – χωρίς όμως να χάνεται η ευκολία που μπορεί να προσφέρει στον αναγνώστη ένα μικρότερο και ελαφρύτερο βιβλίο.

Στόχος μας, ο αναγνώστης να συνεχίσει να τα βρίσκει στο περίπτερο –μην ξεχνάμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές όπου ο κόσμος δεν έχει πρόσβαση σε βιβλιοπωλεία–, αλλά να κερδίσουν και τη θέση που δικαιωματικά αξίζουν στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Όποιος πάρει στα χέρια του το νέο BELL Best Seller θα εκπλαγεί ευχάριστα.

— Ευχόμαστε καλή επιτυχία.

Σας ευχαριστούμε πολύ! Είμαστε βέβαιοι ότι η νέα μορφή των BELL Best Seller θα ευχαριστήσει τόσο τους παραδοσιακούς φίλους της σειράς που θα πάρουν στα χέρια τους ένα οικονομικό βιβλίο άριστης ποιότητας, όσο και τους αναγνώστες που μέχρι τώρα απέφευγαν τα λεγόμενα pocket βιβλία, είτε επειδή τους ενοχλούσε η μικρότερη γραμματοσειρά και το πιο λεπτό χαρτί, είτε επειδή δεν τα έβρισκαν εύκολα στα βιβλιοπωλεία.

Τη νέα εποχή στα BELL Best Seller την εγκαινιάζουμε στις 12/1/2018 με έναν νέο και πολλά υποσχόμενο στο αστυνομικό μυθιστόρημα Έλληνα συγγραφέα, τον Δημήτρη Σίμο, ενώ στη σειρά, εκτός από πολλά γνωστά ονόματα (π.χ., Lee Child, Tami Hoag, Richard Montanari κ.ά.) θα ενταχθούν και νέοι ξένοι συγγραφείς.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ