Μυστήριο και σασπένς στις σελίδες των αστυνομικών της Διόπτρας

Μυστήριο και σασπένς στις σελίδες των αστυνομικών της Διόπτρας Facebook Twitter
Μας ενδιαφέρουν όλες οι σχολές, όλες οι υποκατηγορίες του είδους, αγαπάμε το αστυνομικό από όπου και αν προέρχεται. Είναι πολύ εύκολο όταν ο αναγνώστης αγαπά το είδος, κι εμείς στη Διόπτρα είμαστε φανατικοί της Αστυνομικής Λογοτεχνίας!
0

Με αφορμή την έκδοση στα ελληνικά του τρίτου βιβλίου τής V. M. Giambanco, «Τόσο πολύ αίμα» (τα προηγούμενα δύο ήταν οι «13 μέρες» και το «Βαθύ σκοτάδι»), μίας συγγραφέως με μεγάλη καριέρα στην τηλεοπτική και κινηματογραφική βιομηχανία όπου εργαζόταν επί πολλά χρόνια ως παραγωγός πριν στραφεί στο αστυνομικό μυθιστόρημα, μιλήσαμε με τη Γλυκερία Δημητροπούλου, υπεύθυνη δικαιωμάτων των Εκδόσεων Διόπτρα.

— Το «Τόσο πολύ αίμα» είναι το τρίτο βιβλίο τής V. M. Giambanco που εκδίδετε στη Διόπτρα. Από όσο μπορώ να γνωρίζω, τα προηγούμενα δύο είχαν μεγάλη επιτυχία, που βαίνει αυξανόμενη από τόμο σε τόμο. Το ίδιο λογικά θα δούμε και με αυτό το μυθιστόρημα, την τρίτη περιπέτεια της ντετέκτιβ Άλις Μάντισον. Πού οφείλεται αυτό;

Πιστεύω ότι ένας από τους λόγους επιτυχίας είναι ο κύριος χαρακτήρας της σειράς, η Άλις Μάντισον, ο οποίος συγκεντρώνει κάποια στοιχεία ιδιαίτερα γοητευτικά. Η Άλις έχει ταλέντο και δυναμισμό, είναι επίμονη και αποτελεσματική, είναι όμως και τρυφερή με τους ανθρώπους, ανοιχτόμυαλη και ανεκτική. Είναι χαρακτηριστική μια σκηνή από το πρώτο βιβλίο της σειράς, στην οποία η βοήθεια που δίνει η Άλις σε μια έφηβη που το έχει σκάσει από το σπίτι της είναι άμεση, χωρίς διδακτισμό, χωρίς κριτική, χωρίς προκατάληψη. Θετικός ήρωας, λοιπόν, και μια δυνατή πλοκή με σασπένς ― ένα καλό μείγμα επιτυχίας.

— Στη Διόπτρα, εκτός όλων των άλλων, έχετε συστήσει μία από τις πιο αξιόλογες σειρές Αστυνομικής Λογοτεχνίας, κατά κύριο λόγο σύγχρονης. Μάλιστα, παρατηρούμε και μία γεωγραφική (εννοώ «ειδολογική») διασπορά: όχι μόνο σκανδιναβικά, αλλά και άλλα ευρωπαϊκά, και αμερικανικά. Πώς τα επιλέγετε; Με τι κριτήρια; Δεδομένου δε ότι η παραγωγή και στο εξωτερικό είναι πολύ μεγάλη, σχεδόν χαώδης.

Ευχαριστούμε! Εντελώς κοινότοπο αλλά απολύτως αληθινό: το μόνο κριτήριο επιλογής είναι να πρόκειται για καλό βιβλίο. Διαβάζουμε όλα τα βιβλία που φτάνουν στα χέρια μας. Είτε έχει κάνει μια εντυπωσιακή πορεία στο εξωτερικό, είτε είναι παντελώς άγνωστο, είτε πρόκειται για έργο διάσημου συγγραφέα, είτε πρωτοεμφανιζόμενου, κάθε βιβλίο διαβάζεται και αξιολογείται. Μας ενδιαφέρουν όλες οι σχολές, όλες οι υποκατηγορίες του είδους, αγαπάμε το αστυνομικό από όπου και αν προέρχεται. Είναι πολύ εύκολο όταν ο αναγνώστης αγαπά το είδος, κι εμείς στη Διόπτρα είμαστε φανατικοί της Αστυνομικής Λογοτεχνίας!

Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κρίση θα μειώσει κι άλλο τις πωλήσεις. Από την πλευρά μας, θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά κι αυτό είναι οι καλές επιλογές και η σωστή προώθηση των βιβλίων που εκδίδουμε.

— Πείτε μας τις σειρές που αγαπάτε προσωπικά περισσότερο, και ποιους μεμονωμένους τίτλους ξεχωρίζετε εσείς από τη συνολική παραγωγή σας στο crime.

Είμαι ο πιο ακατάλληλος άνθρωπος να απαντήσει. Όλα! Αν προσπαθήσω, καταλήγω στη σειρά Έλεν Γκρέις του Matt Arlidge (ο οποίος θα βρίσκεται στην Ελλάδα για παρουσιάσεις στις αρχές Ιουνίου!), στη σειρά Βίλιαμ Βίστιν του Jorn Lier Horst και ειδικά στον τίτλο «Πρωτόγονο Ένστικτο» (Οκτώβριο 2017), ενώ από μεμονωμένους τίτλους ξεχωρίζω το «Τελευταίο Αίνιγμα» της Marisha Pessi και το «Έγκλημα στην Οικογένεια του Σερ Τζέιμς» (κυκλοφορεί σε μερικές μέρες).

— Εκδίδετε όμως και ελληνικά αστυνομικά. Αφού μας μιλήσετε για αυτά, θέλετε να μας πείτε και για τις προτάσεις νέων συγγραφέων που φτάνουν στα γραφεία σας; Οπωσδήποτε ποικίλλουν, αλλά συνήθως σε τι επίπεδα κυμαίνονται;

Αγαπημένα τα ελληνικά αστυνομικά μας! Από την Έλενα Ακρίτα, δύο βιβλία που συνδυάζουν πολιτική, κοινωνικό σχόλιο, σασπένς και μυστήριο! Το πρώτο της αστυνομικό μυθιστόρημα «Φόνος 5 Αστέρων» έγινε best seller και το δεύτερο που μόλις κυκλοφόρησε, με τίτλο «Το Μυστικό της Μπλε Πολυκατοικίας», είναι δύο υπέροχα βιβλία που κρατάνε τον αναγνώστη σε εγρήγορση μέχρι την τελευταία στιγμή. Παρόλο που το είδος είναι κάτι καινούριο για τη συγγραφέα, έχουν μοναδική πλοκή και το αναγνωστικό μας κοινό τα λατρεύει. Επίσης, ένας νέος συγγραφέας, ο Βαγγέλης Γιαννίσης, έχει δημιουργήσει μια σειρά με έναν καταπληκτικό Ελληνοσουηδό αστυνομικό (τον Άντερς Οικονομίδη), και πρόσφατα κυκλοφόρησε το τρίτο βιβλίο του με τίτλο «Ο Χορός των Νεκρών» για το οποίο έχουμε ήδη φανταστικές κριτικές για το ύφος της γραφής του και την πλοκή. Τώρα, οι νέες προτάσεις που φτάνουν στα γραφεία μας δείχνουν ότι υπάρχει ταλέντο! Ακαλλιέργητο ίσως αλλά αρκετό. Θα ήταν πολύ ωφέλιμο για τους επίδοξους συγγραφείς να διαβάσουν όσο γίνεται περισσότερο πριν κάνουν την απόπειρα να γράψουν. Επίσης, πιστεύω ότι στην Ελλάδα δεν έχει αναγνωριστεί ο ρόλος του editor, ο οποίος θα οργανώσει σωστά το υλικό και θα προτείνει μικρές και μεγάλες αλλαγές που θα αναδείξουν το κείμενο του συγγραφέα. Η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετική άσκηση διότι όχι μόνο διορθώνει το τρέχον κείμενο, αλλά βοηθά και στη διαδικασία συγγραφής των επόμενων βιβλίων του. Στο εξωτερικό οι συγγραφείς θεωρούν δεδομένη την αναζήτηση editor πριν ξεκινήσουν την αναζήτηση εκδοτικής στέγης.

— Τα αστυνομικά είναι ένα από τα πολύ βαριά χαρτιά της Διόπτρας, και δικαίως, όμως η σειρά σας Ξένης Πεζογραφίας έχει πολλούς ακόμη τίτλους. Θέλετε να μας μιλήσετε για δύο-τρία από τα μπεστ-σέλερ σας αλλά για τις πρόσφατες εκδόσεις σας;

Μια ιδιαίτερα επιτυχημένη κατηγορία στη Διόπτρα είναι το Ιστορικό Μυθιστόρημα, και φέτος φαίνεται ότι έχουν συγκεντρωθεί στο εκδοτικό μας πρόγραμμα πολλοί δυνατοί τίτλοι. Στις πρόσφατες κυκλοφορίες μας έχουμε το νέο μυθιστόρημα της Julia Gregson, «Το Καλοκαίρι των Μουσώνων» και το τρίτο βιβλίο της Lucinda Riley, «Η Κόρη της Σκιάς» από τη σειρά Οι Κόρες των Αστεριών. Δυνατά ονόματα, φανταστικά βιβλία, ελπίζουμε να είναι και στην Ελλάδα τόσο επιτυχημένα όσο στο εξωτερικό. Τίτλοι από τους Victoria Hislop, Kimberley Freeman, Paullina Simons έχουν αγαπηθεί πολύ από τους αναγνώστες όπως και τα βιβλία της Jennifer Donnelly που θίγουν σημαντικά θέματα γυναικείας χειραφέτησης, και αλλαγής προτύπων και κοινωνικών αλλαγών ― ενώ παράλληλα είναι απολαυστικά ψυχαγωγικά.

— Ως εδώ, ξέραμε όλους τους τίτλους. Θέλουμε όμως να μάθουμε και για αυτά που ετοιμάζετε τώρα, για την καλοκαιρινή και, ει δυνατόν, για τη φθινοπωρινή περίοδο.

Πολλά και ενδιαφέροντα, αλλά θα αναφέρω δύο αγαπημένα. Το ένα είναι από τα καλύτερα αστυνομικά μας, το «Πρωτόγονο Ένστικτο», και θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο. Ο Jorn Lier Horst γίνεται όλο και καλύτερος σε κάθε νέο βιβλίο του και για το συγκεκριμένο βραβεύτηκε, δικαίως, με το Petrona Award. Ένας άλλος τίτλος που πιστεύω ότι θα αγαπηθεί πολύ είναι το «Κορίτσι από τη Γερμανία» του Armando Lucas Correa. Πρόκειται για τη μυθιστορηματική μεταφορά μιας αληθινής ιστορίας ενός δωδεκάχρονου κοριτσιού που φυγαδεύεται από τη ναζιστική Γερμανία με την οικογένειά της στην Κούβα. Εκεί διαπιστώνουν ότι το καταφύγιο που ήλπιζαν να βρουν έχει τις πόρτες του κλειστές, με αποτέλεσμα το πλοίο στο οποίο επιβαίνουν μαζί με άλλους ανεπιθύμητους να γίνει εύκολος στόχος σε ένα ατελείωτο ταξίδι αναζήτησης νέας πατρίδας.

— Πώς αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό; Και, επίσης, πείτε μας δυο-τρία βιβλία άλλων εκδοτών που έχετε ζηλέψει και θα θέλατε να είχατε βγάλει εσείς.

Με αγάπη. Αν δεν εκτιμάς και δεν σέβεσαι τον ανταγωνιστή σου, δεν έχει νόημα η όποια νίκη επιδιώκεις. Ίσως εννοείτε όμως πώς προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε. Με δουλειά, με προσπάθεια, με ενημέρωση, με συμμετοχή σε εκθέσεις βιβλίου, με συνεχή ενασχόληση με το αντικείμενο. Με επιλογή συνεργατών που είναι εξαιρετικοί, με συνεχή αναζήτηση του καλύτερου. Μάλλον είμαστε λίγο εμμονικοί τελικά... Όλα τα βιβλία που βγαίνουν τα παρακολουθούμε και χαιρόμαστε που είναι εκεί έξω. Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε κάποια: υπάρχουν εκατοντάδες που μας αρέσουν, αλλά μάλλον τα θαυμάζουμε παρά τα ζηλεύουμε. Προσωπικά αγαπημένα: «Η Τέχνη της Καθαρής Σκέψης» του Rolf Dobelli από τις εκδόσεις Πατάκη, «Άνθρωπος στον Άρη» του Andy Weir από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος, «Ο Θαμμένος Γίγαντας» του Καζούο Ισιγκούρο από τις εκδόσεις Ψυχογιός και όλοι οι τίτλοι του Stephen King.

— Έχετε μία από τις πιο καλές, σοβαρές και φιλικές παρουσίες στα social media. Πόσο βάρος έχετε ρίξει σε αυτό το κομμάτι;

Ιδιαίτερα μεγάλο βάρος, μια και πιστεύουμε ότι τα social media είναι ιδανική πλατφόρμα για όσους επιδιώκουν καλή, αμφίδρομη, φιλική σχέση με ένα μεγάλο μέρος του αναγνωστικού κοινού. Η αλήθεια είναι ότι η στρατηγική μας, στην οποία έχουμε δώσει ιδιαίτερο βάρος, μας έχει δώσει τεράστια αναγνώριση και πλέον είμαστε πολύ κοντά με τους αναγνώστες μας και η ομάδα που το διαχειρίζεται είναι πραγματικά ξεχωριστή.

— Και η αναπόφευκτη ερώτηση: πόσο σάς έχει επηρεάσει η Κρίση, εάν και κατά πόσο έχουν μειωθεί οι πωλήσεις, ή πόσο περισσότερο θα είχαν αυξηθεί σύμφωνα με τους υπολογισμούς σας. Τέλος, είστε αισιόδοξοι για το μέλλον;

Αισιόδοξοι; Απολύτως. Άλλωστε, δεν έχει νόημα να κάνεις αυτό που αγαπάς και να μην ντύνεις την προσπάθειά σου με αισιοδοξία. Και μας ανταμείβουν η ζωή και οι αναγνώστες μας: σε μια αγορά που δείχνει ότι τα τελευταία 3 χρόνια έχει χάσει πάνω από το 25% της αγοραστικής της δύναμης, εμείς έχουμε μια πολύ μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στο αντίστοιχο διάστημα, που ξεπερνά το 40%! Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κρίση θα μειώσει κι άλλο τις πωλήσεις. Από την πλευρά μας, θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά κι αυτό είναι οι καλές επιλογές και η σωστή προώθηση των βιβλίων που εκδίδουμε.

— Πείτε μας ένα μυστικό της δουλειάς: τι ποσοστό των βιβλίων που διαβάζετε εκδίδετε τελικώς;

Μικρό. Το 10%, ίσως μικρότερο. Υποβάλλονται πολλά έργα, συχνά από κατηγορίες που δεν εκδίδουμε, αρκετά σε ύφος αταίριαστο με το δικό μας, ενώ κάποια δεν πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας, δεοντολογίας, ήθους που έχουμε ως οργανισμός. Οι συγγραφείς και τα έργα τους πρέπει να μιλούν εκ μέρους μας, να μας εκφράζουν, να μας αντιπροσωπεύουν. Και, φυσικά, πρέπει να υπάρχει ο χρόνος, ο χώρος και η δυνατότητα να εκδοθούν με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές, διότι σε αυτό είμαστε απόλυτοι: θέλουμε κάθε βιβλίο που εκδίδουμε να έχει την προσοχή που του αξίζει.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ