Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Η Μπρουκ Σιλντς το 1980 στα 15 της.
0

ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων. Στα 11 της, έπαιξε μια έφηβη σεξεργάτρια στην ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, στα 14 της μια ναυαγό που ανακάλυπτε το σεξ στην ταινία «Γαλάζια Λίμνη», ενώ όταν ήταν ακόμα 15 ετών, η διάσημη παρουσιάστρια Μπάρμπαρα Γουόλτερς τη ρωτούσε ζωντανά στην τηλεόραση για τις σωματικές της διαστάσεις της.

Η Σιλντς ήλπιζε ότι τώρα πια στην ωριμότητά της, εκείνες οι εποχές του «σωματικού ελέγχου» θα είχαν περάσει. Βρίσκεται, ωστόσο, συχνά στη θέση να αποκρούει τις κρίσεις για την τωρινή ηλικία της. Πρόσφατα, βρέθηκε σε ένα πάρτι όπου ο άνδρας οικοδεσπότης έμεινε άφωνος όταν του αποκάλυψε το έτος γεννήσεώς της (1965), λέγοντάς της στη συνέχεια ότι θα προτιμούσε να μην του το είχε αναφέρει.

«Το γεγονός ότι εγώ, που πιθανώς με θυμάται καλύτερα ως ερωτικό pin-up από τα παιδικά του χρόνια, θα μπορούσα να έχω φτάσει σχεδόν στα 60, κατέστρεψε κάτι θεμελιώδες γι' αυτόν», αφηγείται η ίδια. «Ο υπαινιγμός ήταν ότι θα έπρεπε να κρατήσω το "vintage" μυστικό μου ή να ντρέπομαι που έχω το θράσος να είμαι σχεδόν 60 ετών, γιατί αυτό σήμαινε ότι δεν θα μπορούσα πλέον να είμαι το κορίτσι των ονείρων του ή να έχω σεξαπίλ στην ηλικία μου».

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance.

Στο βιβλίο της, με τον χαρακτηριστικό τίτλο Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old (Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει), το οποίο έγραψε μαζί με τη δημοσιογράφο Ρέιτσελ Μπερτς, η ηθοποιός αντιμετωπίζει την πραγματικότητα της μέσης ηλικίας, όχι μόνο ως διασημότητα που φημίζεται για την εμφάνισή της, αλλά και ως γυναίκα που αντιμετωπίζει τις πιέσεις και τα συμπτώματα αυτής της περιόδου της ζωής της: μείωση των οιστρογόνων, μείωση της λίμπιντο, παιδιά που φεύγουν από το σπίτι και μια ευρύτερη κοινωνία που της υποδεικνύει να κάτσει στα αυγά της.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη – όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»
Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old

Αυτό δεν είναι το πρώτο βιβλίο της Σιλντς. Στο Down Came the Rain (Καθώς έπεφτε η βροχή) του 2005 κατέγραφε την οδυνηρή εμπειρία της επιλόχειας κατάθλιψης, ενώ το There Was a Little Girl (Ήταν ένα μικρό κορίτσι) του 2014 εξέταζε την περίπλοκη σχέση της με τη μητέρα της. Ενώ όμως οι δύο προηγούμενοι τίτλοι ήταν χτισμένοι γύρω από εμπειρίες που ήταν, αν όχι μοναδικές, τότε σίγουρα σπάνιες, το νέο βιβλίο της –που συνδυάζει τα απομνημονεύματα με την πολεμική και την αυτοβοήθεια– αντλεί το περιεχόμενό του από πιο συνηθισμένες δυσκολίες της μέσης ηλικίας και τους μηχανισμούς που η ίδια έχει υιοθετήσει για να τις αντιμετωπίσει.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance. Ή τον γιατρό που, μετά από μια απαραίτητη χειρουργική επέμβαση, της δήλωσε: «Με την ευκαιρία σε έσφιξα και λίγο! Σου έδωσα μια μικρή αναζωογόνηση!». Αυτό ειπώθηκε, γράφει η ίδια, «σαν να μου είχε κάνει ένα έξτρα δώρο, μια χάρη, και ότι θα έπρεπε να είμαι ευγνώμων».

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Από μικρή ηλικία η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων.

Σε άλλα σημεία, γράφει πολλά επαναλαμβανόμενα κλισέ περί ενδυνάμωσης και αποδοχής του εαυτού μας, ενώ κάνει και υπερβολική χρήση του αντιπαθητικού όρου (γυναίκα) «κάποιας ηλικίας», εννοώντας τις γυναίκες από τα σαράντα και πάνω.

Παρ' όλα αυτά, δεδομένων όλων όσων πέρασε στην πρώιμη ζωή και καριέρα της –μια αλκοολική μητέρα, το γεγονός ότι έγινε η ίδια ο οικογενειακός τροφοδότης από τη βρεφική της ηλικία και ακολούθως έγινε σύμβολο του σεξ πριν καν φτάσει στην εφηβεία–, είναι προς τιμήν της το ότι βγήκε από όλα αυτά μια προσγειωμένη και με σαφή αίσθηση του εαυτού της γυναίκα.

Οι πλούσιες διασημότητες που μοιράζουν συμβουλές για το πώς μπορούμε όλοι να ζήσουμε καλύτερα μπορεί να είναι κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό, αλλά η Μπρουκ Σιλντς ευτυχώς δεν είναι η Γκουίνεθ Πάλτροου και έχει την προνοητικότητα να αναγνωρίσει την προνομιακή της θέση ως μια γνωστή ηθοποιός με τα ανάλογα μέσα. Για τους αναγνώστες και κυρίως τις αναγνώστριες που βρίσκονται στη δίνη της μέσης ηλικίας, το νέο της βιβλίο δεν θα αλλάξει τη ζωή τους, αλλά ίσως τους κάνει να νιώσουν λίγο πιο ορατοί.

Με στοιχεία από The Guardian

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σκοτ Φιτζέραλντ «Ο Μεγάλος Γκάτσμπυ»

Το πίσω ράφι / «Ο Μεγάλος Γκάτσμπυ». Ένα αριστούργημα. Δίχως υπερβολή

O Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ ζωντανεύει την εκλεπτυσμένη βαρβαρότητα της αμερικανικής αστικής τάξης, το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου και μαζί τη διάλυση μιας κολοσσιαίας ψευδαίσθησης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Έλεν ντε Γουίτ έγραψε τον «Τελευταίο Σαμουράι». Χρειάστηκε 25 χρόνια για το νέο της βιβλίο

Βιβλίο / Η Έλεν ντε Γουίτ έγραψε τον «Τελευταίο Σαμουράι». Χρειάστηκε 25 χρόνια για το νέο της βιβλίο

Η μυθιστορηματική περίπτωση της Ντε Γουίτ αποδεικνύει ότι οι καλοί συγγραφείς πάντα δικαιώνονται. Και το βιβλίο της «Οι Άγγλοι καταλαβαίνουν το μαλλί», τη σπάνια ευφυΐα της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μαρία Μήτσορα «Ζήτα Ήτα Θήτα»

Προδημοσίευση / Μαρία Μήτσορα «Ζήτα Ήτα Θήτα»

Μια αποκλειστική πρώτη δημοσίευση από το εν εξελίξει βιβλίο «Ανθός ΜεταΝοήματος» της Μαρίας Μήτσορα, μιας αθόρυβης πλην σημαντικότατης παρουσίας στην ελληνική λογοτεχνία, που θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Πατάκη μέσα στο 2026.
THE LIFO TEAM
«Πώς αλλάζει κανείς, πώς φτάνει σε σημείο να μην αναγνωρίζει τον εαυτό του»

Το πίσω ράφι / «Πώς αλλάζει κανείς, πώς φτάνει σε σημείο να μην αναγνωρίζει τον εαυτό του»

Το μυθιστόρημα «Δαμάζοντας το κτήνος» της Έρσης Σωτηροπούλου είναι χτισμένο στην εικόνα της «μοναξιάς που μοιράζονται πολλοί άνθρωποι μαζί». Επανεκδίδεται σε λίγες μέρες από τον Πατάκη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μάργκαρετ Άτγουντ: «Δεν νομίζω να με αγαπούσε ο Πλάτωνας»

Βιβλίο / Μάργκαρετ Άτγουντ: «Δεν νομίζω να με αγαπούσε ο Πλάτωνας»

Μία από τις σημαντικότερες συγγραφείς της εποχής μας. Στη συνέντευξή της στη LifO δίνει (ανάμεσα σε άλλα) οδηγίες για το γράψιμο και τη ζωή, τη γνώμη της για τον Πλάτωνα αλλά και για την αξία των συμβολικών μύθων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Σεξ, (πολλά) ναρκωτικά και rock & roll με τον Μάρτιν Σκορσέζε

Βιβλίο / Σεξ, (πολλά) ναρκωτικά και rock & roll με τον Μάρτιν Σκορσέζε

Στο νέο βιβλίο του, που κυκλοφορεί δύο χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Ρόμπι Ρόμπερτσον, ο ηγέτης του θρυλικού συγκροτήματος The Band, μιλάει για όσα έζησε με τον διάσημο σκηνοθέτη και κολλητό του στο ηδονιστικό Χόλιγουντ της δεκαετίας του '70.
THE LIFO TEAM
Ο «Θάνατος του Βιργιλίου» και τρία ακόμα λογοτεχνικά διαμάντια

Βιβλίο / Ο «Θάνατος του Βιργιλίου» και τρία ακόμα λογοτεχνικά διαμάντια

Τα έργα-σταθμοί της λογοτεχνίας, από την υψηλή ποίηση μέχρι τη μυθοπλασία, ανέκαθεν αποτύπωναν τα ακραία σημεία των καιρών, γι’ αυτό είναι επίκαιρα. Παραθέτουμε τέσσερα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που βγήκαν πρόσφατα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ζοζέ Σαραμάγκου: Η ζωή ενός αντισυμβατικού συγγραφέα

Βιβλίο / Ζοζέ Σαραμάγκου: «Πιστεύω πως ό,τι είναι να γίνει δικό μας, θα φτάσει τελικά στα χέρια μας»

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο σπουδαίος Πορτογάλος λογοτέχνης που ξεκίνησε να γράφει για να δοκιμάσει «τι στ’ αλήθεια μπορεί ν’ αξίζει ως συγγραφέας» και έφτασε να πάρει Νόμπελ Λογοτεχνίας.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Ένας ύμνος για την γκέι αγάπη και τη φιλία σε έναν κόσμο όπου θερίζει το Aids

Βιβλίο / Ο ξεχασμένος «Κωνσταντίνος» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη κυκλοφορεί ξανά

Ένας ύμνος για την γκέι αγάπη και τη φιλία σε έναν κόσμο που τον θερίζει το AIDS. Μια τολμηρή ματιά την Αθήνα των ’90s μέσα από το απελπισμένο στόρι δύο γκέι εραστών. Ο «Κωνσταντίνος» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη ήταν εκτός κυκλοφορίας για τρεις σχεδόν δεκαετίες. Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί ξανά.
M. HULOT
Μαρκ Μπρέι: «Είναι δύσκολο να είσαι αντιφασίστας σήμερα στις ΗΠΑ»

Βιβλίο / Μαρκ Μπρέι: «Είναι δύσκολο να είσαι αντιφασίστας σήμερα στις ΗΠΑ»

Ο ιστορικός και συγγραφέας του βιβλίου «Antifa», που εγκατέλειψε πρόσφατα οικογενειακώς τις ΗΠΑ εξαιτίας απειλών που δέχτηκε για τη ζωή του, μιλά για την αμερικανική πολιτική σκηνή και για το αντιφασιστικό κίνημα σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νόρμαν Μέιλερ «Μάγισσα τέχνη»

Το πίσω ράφι / Νόρμαν Μέιλερ: «Οι καλλιτέχνες δίνουν όρκο να είναι εγωιστές. Ειδάλλως, δεν θα γίνει τίποτα»

Ο Αμερικανός συγγραφέας ξεκίνησε μη μπορώντας να συντάξει μια πρόταση, αλλά με το πρώτο του μυθιστόρημα ξεχώρισε. Έκτοτε διαβάστηκε, αμφισβητήθηκε, προκάλεσε κι έμεινε ως το τέλος διαυγής και θαρραλέος.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM