ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα

Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα Facebook Twitter
2

Η περίεργη αυτή εικόνα, με μια γάτα και ένα περιστέρι που φαίνεται να φέρουν εκρηκτικά την πλάτη τους, εμφανίστηκε το Νοέμβριο στο μπλογκ BibliOdyssey. Σύμφωνα με το μπλογκ, η εικόνα βρίσκεται σε ένα χειρόγραφο του 1584 με τίτλο "Feuer Buech" ή, «Βιβλίο της Φωτιάς» που είναι μέρος της συλλογής του ινστιτούτου Edgar Fahs Smith που ειδικεύεται στην ιστορία της χημείας και ειδικότερα στην πυρίτιδα και στα εκρηκτικά.

Το κείμενο που συνοδεύει τις εικόνες τιτλοφορείται «Για να καεί ένα κάστρο ή μια πόλη που δεν μπορείς να φτάσεις με άλλο τρόπο». Σε αυτό το απόσπασμα υπάρχουν οδηγίες για το πώς να χρησιμοποιήσει κάποιος περιστέρια και γάτες ζωσμένες με εκρηκτικούς μηχανισμούς για να βάλουν φωτιά σε εχθρικούς στόχους. Με τον μακάβριο αυτόν τρόπο τα ζώα προσπαθώντας να επιστρέψουν στα σπίτια τους θα γινόταν αθώοι εμπρηστές. Μια πρόχειρη μετάφραση του κειμένου θα ήταν η εξής:

«Φτιάξε έναν μικρό σάκο με εκρηκτικά... αν θέλεις να βάλεις φωτιά σε μια πόλη ή σε ένα κάστρο, ψάξε να βρεις μια γάτα από αυτό το μέρος. Και δέσε τον σάκο στην πλάτη της γάτας, άναψε το, άστο να πάρει φωτιά και άσε την γάτα να φύγει, έτσι ώστε να τρέξει στο πιο κοντινό κάστρο ή πόλη, και από το φόβο της να κρυφτεί θα μπει σε κάποιον αχυρώνα ο οποίος θα καεί.»

Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα Facebook Twitter
Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα Facebook Twitter
Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα Facebook Twitter
Γάτες-πύραυλοι σε βιβλίο πυροτεχνικής του 16ου αιώνα Facebook Twitter
Βιβλίο
2

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Βιβλίο / Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Πότε ακριβώς χάθηκε ο πόλεμος για τον Άξονα; Ποια ήταν η πιο σημαντική μάχη του πολέμου; Πόσο «συμμέτοχος» ήταν ο Γερμανικός λαός στο ολοκαύτωμα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει μια νέα ογκώδης έκδοση με τίτλο «Η συνολική ιστορία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου».
THE LIFO TEAM
Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Βιβλίο / Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Είναι νωρίς να πούμε πως αυτά τα ηχητικά λογοτεχνικά αρχεία μπορούν να αντικαταστήσουν το βιβλίο. Είναι όμως μια υπέροχη λύση για όσους θέλουν να διαβάσουν αλλά δεν έχουν χρόνο ή έχουν μπλοκάρει με το κανονικό διάβασμα.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
«Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

Βιβλίο / «Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

«Κάποιες το λάτρεψαν, άλλες το σιχάθηκαν»: Το βιβλίο της Miranda July για την ερωτική περιπλάνηση μιας γυναίκας στη μέση ηλικία που χαρακτηρίστηκε ως «το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα για την περιεμμηνόπαυση», είναι η λογοτεχνική επιτυχία της χρονιάς.
THE LIFO TEAM
Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Βιβλίο / Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Τα πολυσυζητημένα ημερολόγια της Χάισμιθ αποκαλύπτουν κρυφές σκέψεις της συγγραφέως του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», τους άγνωστους έρωτες και την εξάρτησή της από τη γραφή και το αλκοόλ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

2 σχόλια
Κάτι ανάλογο - όσον αφορά τη χρησιμοποίηση ζώων - περιγράφει ο Ιούλιος Βερν στο μυθιστόρημά του "L'Archipel en feu" (1884), που διαδραματίζεται στην Ελλάδα.Οι πειρατές του Οιτύλου στη Μάνη, όταν ήθελαν να επιτεθούν σε κάποιο πλοίο τη νύχτα, έδεναν το φανάρι που χρησιμοποιούσαν για φάρο σε μία κατσίκα και την έστελναν στα βράχια της ακτής. Ο καπετάνιος του πλοίου το οδηγούσε προς το φως, νομίζοντας ότι είναι το λιμάνι και έπεφτε στις ξέρες.