Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Εικόνα από το άλλοτε κραταιό Θεατρικό Μουσείο. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου στη χώρα μας αποτελεί μια διαχρονική περιπέτεια. Για αρκετά χρόνια, οι πολύτιμες συλλογές του Θεατρικού Μουσείου απειλούνταν από τις φθορές και την αδιαφορία, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η επιβίωσή του τέθηκε σε κίνδυνο. Χρονίζοντα προβλήματα, νομικά και οικονομικά θέματα, στασιμότητα, ατελείωτη ταλαιπωρία αλλά και ανεδαφικές λύσεις συνέθεταν τη δυσάρεστη πραγματικότητα αυτής της κιβωτού του νεοελληνικού πολιτισμού. 

Μετά από πολυετείς εκκρεμότητες, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού έδωσε το «πράσινο φως» στην οριστική μελέτη για την αποκατάσταση της οικίας του Αλέξανδρου Σούτσου. Το εμβληματικό οικοδόμημα βρίσκεται στην οδό Σταδίου 47 και αποτελεί ένα κτίριο-τεκμήριο για την εξέλιξη του εμπορικού-ιστορικού κέντρου της πόλης κατά το δεύτερο μισό του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα. Εκεί αναμένεται να φιλοξενηθεί το αρχείο και η θεατρική βιβλιοθήκη του Θεατρικού Μουσείου. Πλέον, η συλλογή, το αρχείο και η βιβλιοθήκη έχουν περάσει στην κυριότητα του υπουργείου Πολιτισμού, έναντι του ποσού των 1.200.000 ευρώ, που διατέθηκε από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΠΟΑ. Πρόκειται για την πλουσιότερη συλλογή θεατρικού υλικού στην Ελλάδα, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θεατρικές εκδόσεις και ανέκδοτα θεατρικά έργα ή χειρόγραφα, ελληνικές και ξένες θεατρολογικές εκδόσεις και μελέτες, αρχείο αποκομμάτων Τύπου, θεατρολογικά και καλλιτεχνικά περιοδικά, λευκώματα, ποικίλες εκδόσεις γενικότερου καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος, αφίσες παραστάσεων, προγράμματα θεάτρων, τις οπερέτες του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ακόμη και μία επιστολή του Νικηταρά προς τον Ιωάννη Καποδίστρια. Σε ποια φάση βρισκόμαστε; Τι προβλέπεται να περιέχουν οι χώροι του τριώροφου νεοκλασικού της οδού Σταδίου; Έχει γίνει καταγραφή ολόκληρου του υλικού που ανήκει στο Θεατρικό Μουσείο; Με τη συλλογή που φιλοξενούνταν στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων υπάρχει κάποια εξέλιξη και πότε αναμένεται να είναι έτοιμο το κτίριο της οδού Σταδίου;  

Το Θεατρικό Μουσείο αποτελεί μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση μουσείου στην κατηγορία του, αφού τα περισσότερα αντίστοιχα μουσεία του εξωτερικού διαθέτουν συλλογές και αρχεία μεμονωμένων θιάσων.

— Σε ποια φάση βρισκόμαστε με το Θεατρικό Μουσείο; 
Πριν απαντήσω στην ερώτησή σας, θα ήθελα να διευκρινίσω τι σημαίνει Θεατρικό Μουσείο. Τι συγκροτεί το Θεατρικό Μουσείο; Η απάντηση είναι η μουσειακή συλλογή –φωτογραφίες ηθοποιών και παραστάσεων, προσωπικά αντικείμενα προσωπικοτήτων του θεάτρου, σκηνογραφικές και ενδυματολογικές μακέτες, σχέδια θεατρικών κοστουμιών και κοστούμια, σκηνικά αντικείμενα και εξαρτήματα, προσωπογραφίες κ.ά.−, το αρχείο –υλικό από διάφορα είδη θεάτρου, εγχώρια και διεθνή φεστιβάλ, συνέδρια καλλιτεχνικού και ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος που αποτελούν τεκμήρια έργων όλων των φάσεων και των ειδών της παγκόσμιας ιστορίας του θεάτρου− και η βιβλιοθήκη − εκδόσεις σχετικές με το ελληνικό και ξένο θέατρο, οι οποίες χρονολογούνται από το 1736, καθώς και πλούσια συλλογή χειρογράφων από το 1860 και εξής. Η συλλογή, το αρχείο και η βιβλιοθήκη, το 2021, κατόπιν αγοράς από το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας Ελληνικού Θεάτρου-Θεατρικό Μουσείο, περιήλθαν στην ιδιοκτησία του υπουργείου Πολιτισμού. Από τότε μέχρι σήμερα, το υλικό αυτό έχει καταγραφεί και έχει δεχθεί την πρώτη φροντίδα των συντηρητών μας. Έχουμε ήδη δρομολογήσει την εγκατάστασή του αρχείου και της βιβλιοθήκης στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, επί της Σταδίου 47, που με την αποκατάστασή της θα γίνει ένας ιδανικός χώρος. Για τη θεατρική συλλογή καθαυτή είμαστε πολύ κοντά στο να καταλήξουμε για το πού θα στεγαστεί οριστικά. Παράλληλα, δρομολογούμε τη μεταφορά της συλλογής σε χώρο όπου θα είναι δυνατή η οριστική συντήρηση των αντικειμένων. 

Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Φωτογραφία του κτιρίου το 2018.
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της όψης του κτιρίου επί της Σταδίου 47.

— Με τη συλλογή που φιλοξενούνταν στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων υπάρχει κάποια εξέλιξη; Θα παραμείνει εκεί ή θα γίνουν άλλες ενέργειες; 
Με τον Κώστα Μπακογιάννη είχαμε συνεργαστεί άριστα και συστηματικά για την εξεύρεση χώρων που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν το Θεατρικό Μουσείο. Στη σκέψη μας ήταν ότι η συλλογή του Θεατρικού Μουσείου θα μπορούσε να εκτεθεί και στο Πνευματικό Κέντρο, με τη διάθεση και αξιοποίηση μεγαλύτερων χώρων –ενδεχομένως και του συνόλου του κτιρίου ή με την προσθήκη κάποιων χώρων− για την έκθεσή της. Είναι σαφές –λόγω και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, δεδομένου ότι από το 2016 οι συλλογές του Θεατρικού Μουσείου κηρύχθηκαν μνημεία και προστατεύονται από τον νόμο για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς− ότι η διασφάλιση και η ακεραιότητα των συλλογών αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση του υπουργείου Πολιτισμού και των αρμοδίων υπηρεσιών του. Το Θεατρικό Μουσείο αποτελεί μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση μουσείου στην κατηγορία του, αφού τα περισσότερα αντίστοιχα μουσεία του εξωτερικού διαθέτουν συλλογές και αρχεία μεμονωμένων θιάσων. Όπως ήδη σας είπα, είμαστε πολύ κοντά στο να καταλήξουμε στον χώρο στον οποίο θα φιλοξενηθεί οριστικά το Θεατρικό Μουσείο, χώρο κατάλληλο, που ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού. 

— Έχει εμπλουτιστεί η συλλογή; Έχουν καταγραφεί όλα όσα ανήκουν σ’ αυτήν; Κι αν ναι, μιλήστε μας για μερικά από αυτά. 
Η συλλογή είναι πάντοτε πρόσφορη προς εμπλουτισμό. Όμως, αυτό που επείγει σήμερα είναι η οριστική στέγαση και έκθεσή της. Όταν αυτό ολοκληρωθεί, είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει έναυσμα για νέες δωρεές θεατρικών κειμηλίων που θα πλαισιώσουν τον πυρήνα της συλλογής, τον οποίο είχε συγκροτήσει ο Γιάννης Σιδέρης. Η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού έχει ήδη προβεί στη φωτογραφική τεκμηρίωση, την προληπτική συντήρηση και τη συσκευασία όλων των εκθεμάτων, του αρχείου και του εξοπλισμού του Θεατρικού Μουσείου. Διαθέτει πλήρες φωτογραφικό αρχείο και λεπτομερείς καταλόγους. Πρόκειται για πλουσιότατη συλλογή, μοναδική στη χώρα μας, που περιέχει ένα πλήθος αντικειμένων συνυφασμένων με ολόκληρες δεκαετίες θεατρικής πράξης. Απαριθμώ, εντελώς ενδεικτικά, ορισμένα από τα μουσειακά αντικείμενα: το πρόγραμμα της πρώτης αναπαράστασης της «Αντιγόνης», επ’ ευκαιρία των βασιλικών γάμων του 1867, με την παρθενική χρήση του Ηρωδείου ως θεάτρου. Το πρόγραμμα της «Ορέστειας» του Βασιλικού Θεάτρου το 1903, στη διάρκεια της οποίας σημειώθηκαν τα «Ορεστειακά». Τις αυθεντικές μάσκες από την παράσταση του «Προμηθέα Δεσμώτη» το 1927, στο πλαίσιο των Α’ Δελφικών Εορτών του Άγγελου και της Εύας Σικελιανού. Φιγούρες από το θέατρο σκιών του Ευγένιου Σπαθάρη, αλλά και κοστούμια των «Ορνίθων» του Γιάννη Τσαρούχη, από την περίφημη παράσταση του Κάρολου Κουν, το 1959.

Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Κατάσταση της Οικίας Σούτσου μετά την κατάρρευση της στέγης από την πυρκαγιά του 2020.

— Η Θεατρική Βιβλιοθήκη, η οποία παραμένει αποθηκευμένη σε χώρο της ΕΡΤ, από τι απαρτίζεται; Και γιατί δεν μπορεί να είναι επισκέψιμη μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες στο νεοκλασικό της οδού Σταδίου; 
Η Θεατρική Βιβλιοθήκη, που θα στεγαστεί στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, απαρτίζεται από χιλιάδες τόμους, που χρονολογούνται από το 1736, καθώς και θεατρικά έργα και χειρόγραφα που ανατρέχουν πίσω στο 1860, αλλά και από τη μεγαλύτερη συλλογή αποκομμάτων Τύπου σχετικά με το θέατρο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι περιλαμβάνει θεατρικές εκδόσεις και έργα, ακόμη και ανέκδοτα, θεατρολογικά και καλλιτεχνικά περιοδικά, λευκώματα και έργα γενικού ενδιαφέροντος. Το πρωτογενές υλικό του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα έχει, μάλιστα, ψηφιοποιηθεί, και περιλαμβάνει 26.915 ψηφιακά τεκμήρια. Σημαντικότατο είναι και το έτερο σκέλος της συλλογής, των οπτικοακουστικών τεκμηρίων, που υπερβαίνουν τις 1.000 ώρες. Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται μακράν για τη σημαντικότερη κιβωτό εκδόσεων και τεκμηρίων σχετικά με το ελληνικό θέατρο. Και μπορεί να είναι επισκέψιμη μόνο σε εγκαταστάσεις οι οποίες αφενός θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές προστασίας και ασφάλειας του υλικού, αφετέρου θα παρέχουν κάθε διευκόλυνση για τη μελέτη τους. Αυτό θα διασφαλισθεί μόνον όταν αποκατασταθεί το κτίριο και η μεταστέγαση εκεί του πολύτιμου αυτού αρχείου. 

— Το κτίριο πότε προβλέπεται να παραδοθεί; Και από ποιους παράγοντες εξαρτάται η παράδοσή του; 
Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε θετικά, προ δύο μηνών, επί της μελέτης αποκατάστασης. Το έργο προβλέπεται να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, μέχρι το φθινόπωρο, οπότε θα δρομολογηθούν από την αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΠΟ οι διαδικασίες για το έργο της αποκατάστασής του. Μετά από πολύχρονη εγκατάλειψη, το ορόσημο αυτό της νεότερης Αθήνας παίρνει τον δρόμο της αποκατάστασης, ώστε όχι μόνο να αναδειχθεί στην αρχική λαμπρή μορφή του, αλλά και να αποκτήσει νέα χρήση, αντάξια της ιστορίας του και της επιθυμίας του Αλέξανδρου Σούτσου. 

Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Άποψη της ξύλινης κλίμακας πριν την πυρκαγιά.
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο; Facebook Twitter
Άποψη της ξύλινης κλίμακας μετά την πυρκαγιά.

— Τέλος, μπορείτε να μας διευκρινίσετε τι θα γίνει με τα περίφημα καμαρίνια των ηθοποιών; Θα εκτεθούν εκεί ή σε άλλον χώρο; Και το αναφέρω γιατί δηλώσατε ότι θα εκτεθεί εκεί μόνον μέρος της συλλογής. 
Η οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, τυπικό δείγμα κτιρίου αστικού κλασικισμού, με πλούσιο μορφολογικό διάκοσμο, επαρκεί για τη φιλοξενία του αρχείου και της βιβλιοθήκης, καθώς θα πρέπει, επιπροσθέτως, να διαθέτει αναγνωστήριο για τους μελετητές και κατάλληλους χώρους εργασίας για το προσωπικό. Στον χώρο αυτό προβλέπεται να εκτεθούν ορισμένα εμβληματικά αποκτήματα της συλλογής, λόγου χάρη κοστούμια, πρωτίστως για να τονίζεται η συλλειτουργία της με τη βιβλιοθήκη, αλλά σε καμία περίπτωση ο χώρος δεν είναι κατάλληλος για τα καμαρίνια, που απαιτούν πολύ χώρο ώστε να εκτεθούν σωστά. 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ