ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Μενδώνη κατά Netflix: Εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, η σειρά για τον Μέγα Αλέξανδρο

Μενδώνη κατά Netflix: Εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, η σειρά για τον Μέγα Αλέξανδρο Facebook Twitter
0

Η σειρά του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο αποτελεί εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, δήλωσε η Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. 

Ο πρόεδρος της Νίκης, Δημήτρης Νατσιός, έκανε επίκαιρη ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού με θέμα «Απαράδεκτη η σειρά του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο». Απαντώντας, η Λίνα Μενδώνη επεσήμανε πως η εν λόγω σειρά βρίθει ιστορικών ανακριβειών. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, ούτε προχωρά σε κινήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξή της. 

«Τα στοιχεία της προσωπικότητας του Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται στη σειρά του Netflix, η οποία δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα και σκηνογραφική πενία», υπογράμμισε η Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στη σειρά «Μέγας Αλέξανδρος: Η γέννηση ενός Θεού», του Netflix. 

«Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας. Στην ουσία πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα», συνέχισε η υπουργός Πολιτισμού. 

«Για το θέμα της σχέσης με τον Ηφαιστίωνα δεν υπάρχει καμία αναφορά στις πηγές που να ξεφεύγει από τα όρια της φιλίας, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης», επεσήμανε η υπουργός, απαντώντας σε σχετικά σχόλια του Δημήτρη Νατσιού. Θα γνωρίζετε ότι η έννοια του έρωτα στην αρχαία Ελλάδα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Σύμφωνα με το λεξικό των Liddell, Scott, McKenzie, έρωτας είναι η ένθερμη επιθυμία προς ένα πρόσωπο, προς την απόκτηση ενός πράγματος ή την κατάκτηση ενός σκοπού», τόνισε σε άλλο σημείο της απάντησής της η Λίνα Μενδώνη. 

«Δεν μπορούμε, λοιπόν, να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές, ούτε πρόσωπα που έδρασαν 2.000 χρόνια πριν, με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες, τις δικές μας προσλαμβάνουσες. Ο Μέγας Αλέξανδρος εδώ και 2.300 χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ, ούτε χρειάζεται τώρα, την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης», συμπλήρωσε. 

Λίνα Μενδώνη για Μέγα Αλέξανδρο: Το υπουργείο δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη 

Απαντώντας στο ερώτημα του Δημήτρη Νατσιού για ενέργειες ενάντια στην πλατφόρμα, λόγω της σειράς για τον Μέγα Αλέξανδρο, η Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, η ελευθερία της οποίας κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα. 

«Το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, δεν προβαίνει σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξη ή την απαγόρευσή της, δεν χειραγωγεί, δεν περιορίζει, δεν ελέγχει τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών, ούτε προληπτικά, ούτε κατασταλτικά. Η λογοκρισία καταλύει τη δημιουργία, θέτοντας ζητήματα περιεχομένου και ουσίας τους. Η λογοκρισία αποτελεί ίδιον αυταρχικών καθεστώτων. Στην Ελλάδα η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα. Σε διεθνές επίπεδο, η ελευθερία της έκφρασης προστατεύεται απολύτως», ανέφερε χαρακτηριστικά η Λίνα Μενδώνη. 

«Η έμπνευση των καλλιτεχνών, η προσωπική πρόσληψη, η κρίση των ανθρώπων δεν δύναται προφανώς να τεθεί υπό κανονιστικό καθεστώς και έλεγχο. Δεν δύναται να ρυθμίζεται στα δικαστήρια ή να σύρεται στα δικαστήρια. Αξιολογείται και κρίνεται από τον καθένα μας, από τη διεθνή κοινότητα. Έτσι αξιολογείται το Netflix», συμπλήρωσε. 

Τέλος, αναφερόμενη στο άφθονο υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο για τον Μέγα Αλέξανδρο και το ερώτημα κατά πόσο αυτό είναι αξιόπιστο, επεσήμανε πως το υπουργείο Πολιτισμού απαντά «με ένα τεράστιο αρχαιολογικό έργο που επιτελεί στις Αιγές». «Έργα, όχι λογοκρισία και δικαστήρια», συμπλήρωσε. 

Πολιτισμός
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μέγας Αλέξανδρος, η γέννηση ενός θεού»

Οθόνες / Μεγαλέξανδρε, «agapimou»!

Το ιστορικό ντοκιμαντέρ για τον Μεγαλέξανδρο που ανέβηκε μόλις στο Netflix μετά βίας «πιάνει τη βάση» δραματουργικά, ενώ δεν λείπουν κάποιες ανακρίβειες και αφηγηματικά κενά, βλέπεται ωστόσο ευχάριστα, ενώ ο «out and proud» έρωτας του Αλέξανδρου με τον Ηφαιστίωνα έβγαλε τους υπερπατριώτες στα κάγκελα, κι αυτό είναι από μόνο του διασκεδαστικό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν ξέρουμε πού βρίσκεται το σώμα του Αλέξανδρου, όμως ο τάφος του είναι σίγουρα στην Αλεξάνδρεια»

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Δεν ξέρουμε πού βρίσκεται το σώμα του Αλέξανδρου, όμως ο τάφος του είναι σίγουρα στην Αλεξάνδρεια»

Η Καλλιόπη Λημναίου-Παπακώστα, διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου-Ιδρύματος Αλεξανδρινού Πολιτισμού, που σκάβει στην Αλεξάνδρεια από το 1998 μιλά για τις ανασκαφές που πραγματοποιεί εκεί, τα μέχρι στιγμής ευρήματα, τον Μεγαλέξανδρο, τη σχέση του με την Αίγυπτο και το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ του Netflix, στο οποίο συμμετείχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το περιοδικό Monocle επέλεξε τους Point Supreme ως το καλύτερο αρχιτεκτονικό γραφείο για έργα κατοικίας στον κόσμο.

Πολιτισμός / Το Monocle επέλεξε τους Αθηναίους Point Supreme ως το καλύτερο αρχιτεκτονικό γραφείο για έργα κατοικίας στον κόσμο

Στην ίδια λίστα που περιλαμβάνει 50 βραβεία για ανθρώπους και έργα που επιδιώκουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής και που βοηθούν στη δημιουργία κοινοτήτων συναντάμε και ένα αθηναϊκό βιβλιοπωλείο.
NEWSROOM
Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού

Πολιτισμός / Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στο ΚΠΙΣΝ

Η Άννα Κοκκίνου συνεργάζεται με τον Νίκο Βελιώτη και διαβάζει το τελευταίο και, κατά γενική παραδοχή, σπουδαιότερο διήγημά του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ.
NEWSROOM