Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
«κάθε απόπειρα θα καταλήγει σε κομματιασμένα κορμιά και τσακισμένα κόκαλα» του Γιαν Μάρτενς. Φωτ.: Phile Deprez
0

Με πηγή έμπνευσης το θεατρικό έργο Die Schwärmer του Ρόμπερτ Μούζιλ, που μιλά για τη δυνατότητα συνύπαρξης λογικής και ονείρου, η ομάδα «Εν δυνάμει», που ενθουσίασε το κοινό με την παράσταση Ερωτευμένα άλογα το 2019, επανέρχεται στην Πειραιώς 260 στις 7-9 Ιουνίου με το έργο «Ονειροπόλοι». Σε συνεργασία με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Βιεννέζο χορογράφο Μίκαελ Κλίεν και μια ομάδα από περίπου πενήντα ανθρώπους με φαινομενικά μεικτές ικανότητες, που κινούνται στον χώρο, διαγράφοντας τις δικές τους προσωπικές πορείες, θα παρουσιάσει ένα έργο κοινωνικής χορογραφίας, ένα χορογραφικό τοπίο-εμπειρία. Στη συνθήκη που δημιουργείται οι θεατές του έργου γίνονται δρώντα πρόσωπα ακολουθώντας μια βαθιά και σύνθετη συλλογική λογική.

Για τρίτη χρονιά δίνει το «παρών» στην Πειραιώς 260 η χιπ-χοπ και street χορευτική σκηνή της Ελλάδας με νέες εκρηκτικές χορευτικές αναμετρήσεις σε δύο διαδοχικές βραδιές, στις 17 και 18 Ioυνίου, σε επιμέλεια του χορευτή και χορογράφου Ηλία Χατζηγεωργίου. Οι αναγνωρισμένοι/-ες και ανερχόμενοι/-ες χορευτές και χορεύτριες θα διαγωνιστούν σε δύο κατηγορίες («1vs1 Hip Hop Battle» και «2vs2 All Styles Battle») για να διεκδικήσουν τον τίτλο του/της νικητή/νικήτριας του 3ου Athens Epidaurus Festival Urban Dance Contest. Η διοργάνωση θα κορυφωθεί με ένα πάρτι στο οποίο τη μουσική θα επιλέξει ο DJ Amaze Me.

Για τρίτη χρονιά δίνει το «παρών» στην Πειραιώς 260 η χιπ-χοπ και street χορευτική σκηνή της Ελλάδας με νέες εκρηκτικές χορευτικές αναμετρήσεις σε δύο διαδοχικές βραδιές, στις 17 και 18 Ioυνίου, σε επιμέλεια του χορευτή και χορογράφου Ηλία Χατζηγεωργίου.

Στις 17 και 18 Ιουνίου η Δανή χορεύτρια και χορογράφος Μέτε Ίνγκβαρτσεν παρουσιάζει το «Dancing Public», αντλώντας έμπνευση από ιστορικά φαινόμενα «χορευτικής μανίας» και επιτρέποντας στον έντονο ρυθμό να την παρασύρει σε έναν εκρηκτικό, μεταδοτικό χορό γεμάτο από δυναμικούς στίχους που συνήθως διατρέχουν τέτοιες αφηγήσεις. Κινούμενη ανάμεσα στους θεατές, τους εμπλέκει σε μια καθολική εμπειρία ρυθμού, δημιουργώντας κάτι ανάμεσα σε πάρτι και συναυλία.

Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Για τρίτη χρονιά δίνει το «παρών» στην Πειραιώς 260 η χιπ-χοπ και street χορευτική σκηνή της Ελλάδας με νέες εκρηκτικές χορευτικές αναμετρήσεις σε δύο διαδοχικές βραδιές, στις 17 και 18 Ioυνίου, σε επιμέλεια του χορευτή και χορογράφου Ηλία Χατζηγεωργίου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Στις 22 και 23 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260, ο Ισραηλινός χορογράφος Εμανουέλ Γκατ μας προσκαλεί σε μια γιορτή ζωτικότητας και ευφορίας. Στο «LOVETRAIN2020», όπως αποκαλεί το έργο του, αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο φαντάζεται την ουτοπία, ως ανέφικτο, ιδεώδη μη τόπο, όπου η συμβίωση χωρίς συγκρούσεις δεν αποτελεί ιδέα αλλά πραγματώνεται στον τρόπο που δημιουργείται η χορογραφία. Η σωματική οικειότητα που προκύπτει από τη μακροχρόνια συνεργασία με τους χορευτές της ομάδας του εξερευνά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και εμπειρία, όπως συμβαίνει σε παρόντα χρόνο και στον πραγματικό κόσμο, με τις επιτυχίες των Tears for Fears να αντηχούν την ουτοπική ατμόσφαιρα των ’80s.

Η χορογράφος Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου, στο νέο έργο της «Η απόλαυση της αναπαράστασης» που θα παρουσιαστεί από τις 24 - 26 Ioυνίου στην Πειραιώς 260 πραγματεύεται το υπαρξιακό ζήτημα του χρόνου και της φθοράς. Οι τρεις ερμηνεύτριες του έργου, μόνες ή συμπλέκοντας τα σώματά τους, αφήνουν να εμφανιστούν ενώπιον του κοινού εικόνες άλλοτε οικείες και άλλοτε αλλόκοτες, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, που ξυπνούν αναμνήσεις και προσωπικές εμπειρίες. Με άξονα την κατά Μιχαήλ Μπαχτίν έννοια της «ανολοκλήρωσης» που διαπερνάει το γκροτέσκο και τη ζωγραφική του Τεοντόρ Ζερικό, η χορογράφος αντιμετωπίζει το ανεξίτηλο αποτύπωμα του χρόνου στο σώμα με λεπτές αποχρώσεις μεταξύ κωμικού και τραγικού που φανερώνουν κρυμμένα τραύματα τα οποία συνδέονται με το πέρασμα του χρόνου. 

Εκατόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη επίσκεψη της Ισιδώρα Ντάνκαν στην Ελλάδα, ο εμβληματικός χορογράφος Ζερόμ Μπελ παρουσιάζει στην Πειραιώς 260, στις 9 και 10 Ιουλίου, τη νέα δημιουργία του «Ισιδώρα Ντάνκαν», συνεχίζοντας τη σειρά πορτρέτων χορευτών που ξεκίνησε το 2004. Αυτήν τη φορά εστιάζει στη μορφή της οραματίστριας χορογράφου, ερευνώντας την κληρονομιά και τους μύθους που τη συνοδεύουν, και δημιουργεί το πορτρέτο μιας χορεύτριας που δεν βρίσκεται πια στη ζωή, βασισμένος στην αυτοβιογραφία της. Ο Μπελ ανεβαίνει ο ίδιος στη σκηνή. μαζί με μία από τις σημαντικότερες μαθήτριες των Isadorables. και ανακαλύπτει, κάτω από τη ρομαντική φιγούρα της Ντάνκαν τη «μητέρα» του μοντέρνου και του σύγχρονου χορού που είχε σημαντικούς δεσμούς με τη χώρα μας.

Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Εκατόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη επίσκεψη της Ισιδώρα Ντάνκαν στην Ελλάδα, ο εμβληματικός χορογράφος Ζερόμ Μπελ παρουσιάζει τη νέα δημιουργία του «Ισιδώρα Ντάνκαν», συνεχίζοντας τη σειρά πορτρέτων χορευτών που ξεκίνησε το 2004.

Οι παραστάσεις χορού στην Πειραιώς 260 ολοκληρώνονται στις 14 και 15 Ioυλίου με τη χορογραφία «κάθε απόπειρα θα καταλήγει σε κομματιασμένα κορμιά και τσακισμένα κόκαλα» του πρωτοπόρου Βέλγου χορογράφου και περφόρμερ Γιαν Μάρτενς. Εδώ συνεργάζεται με τη βερολινέζικη ομάδα Dance On για να παρουσιάσει με 17 χορευτές από 18 έως 71 ετών, ένα σωματικά και ηλικιακά ετερογενές corps de ballet, την εκδοχή του για τη δύναμη της διαφορετικότητας αλλά και τη συμβίωση ξεχωριστών ατομικοτήτων, φωτίζοντας την ξεχωριστή χορευτική «υπογραφή» του καθενός, εντός ενός συνόλου με κοινή σωματική και επιτελεστική ενέργεια. Η χορογραφία δένεται με κομμάτια διαμαρτυρίας από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα και ο Μάρτενς βρίσκει την ευκαιρία να παρατηρήσει ότι η γλώσσα στη δική μας εποχή της «μετα-αλήθειας» λειτουργεί κυρίως «ως ιδεολογικό εργαλείο» κι εμείς οφείλουμε συνεχώς να προασπιζόμαστε απέναντι στις αντιδραστικές φωνές τη δυνατότητα να είμαστε διαφορετικοί μαζί.

Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Ο Ισραηλινός χορογράφος Εμανουέλ Γκατ μας προσκαλεί σε μια γιορτή ζωτικότητας και ευφορίας, στο έργο του «LOVETRAIN2020». Φωτ.: JG

Αναλυτικό Πρόγραμμα:

Οι ονειροπόλοι

Πειραιώς 260 (Β)
7-9/6, 21:00

Hip hop battle

Πειραιώς 260 (Πλατεία)
17/6, 22:30

The Dancing Public

Πειραιώς 260 (Β)
17-18/6, 21:00

LOVETRAIN2020

Πειραιώς 260 (Η)
22-23/6, 21:00

Η απόλαυση της αναπαράστασης

Πειραιώς 260 (Β)
24-26/6, 21:00

Ισιδώρα Ντάνκαν

Πειραιώς 260 (Η)
9-10/7, 21:00

κάθε απόπειρα θα καταλήγει σε κομματιασμένα κορμιά και τσακισμένα κόκαλα

Πειραιώς 260 (Δ)
14-15/7, 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ