Όλες οι παραστάσεις που θα κάνουν συναρπαστικό το καλοκαίρι στην Επίδαυρο

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρόβα της Μήδειας του Φρανκ Κάστορφ.
0

Η αυλαία των φετινών Επιδαυρίων ανοίγει στις 7 και 8 Ιουλίου με το Εθνικό Θέατρο και το έργο από το οποίο ξεκίνησε το 1954 η αναβίωση του αρχαίου δράματος. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Kατερίνα Ευαγγελάτου διασκευάζει και σκηνοθετεί τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη σε μετάφραση του Κώστα Τοπούζη και τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Κόρα Καρβούνη, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Γιάννης Τσορτέκης και Ορέστης Χαλκιάς. Μια παράσταση που θα προσεγγίσει το έργο του Ευριπίδη σαν έναν σύγχρονο εφιάλτη μέσα σε ένα ποιητικό σκηνικό, ενώ επί σκηνής θα βρίσκεται αδιάλειπτα ένας θίασος είκοσι τεσσάρων ηθοποιών και τεσσάρων μουσικών.

Αμέσως μετά, στις 14 και 15 Ιουλίου, ακολουθεί η δεύτερη καλοκαιρινή παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, σε συμπαραγωγή με το ΚΘΒΕ, οι «Σφήκες» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση του Στέλιου Χρονόπουλου, δραματουργική επεξεργασία, διασκευή και σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου και μουσική Νίκου Κυπουργού. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Θοδωρής Σκυφτούλης και η ίδια η Κιτσοπούλου. 

Με αφορμή την παράσταση του Κάστορφ και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, διοργανώνεται στον εκθεσιακό χώρο της Επιδαύρου, που θα επαναλειτουργήσει μετά από είκοσι δύο χρόνια, μια περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη Μήδεια. 

Στις 21 και 22 Ιουλίου ο καινοτόμος σκηνοθέτης και ιστορικός διευθυντής της βερολινέζικης Φόλκσμπινε, που σφράγισε από τη δεκαετία του 1990 το γερμανικό στυλ, Φρανκ Κάστορφ, παίρνει τη σκυτάλη από τις προηγούμενες αναθέσεις αρχαίων έργων σε διεθνείς και κορυφαίους σκηνοθέτες (Τόμας Όστερμαϊερ το 2021, Γιόχαν Σίμονς και Ούλριχ Ράσε το 2022) και σκηνοθετεί σε παγκόσμια πρεμιέρα τη δική του Μήδεια. Ο Γερμανός σκηνοθέτης, παντρεύοντας τον αναρχικό τρόπο παιξίματος, τον αυτοσχεδιασμό και την υποκριτική ελευθερία με τη σύνθεση κειμένων με ιστορικές, πολιτικές και φιλοσοφικές αναφορές, θα παρουσιάσει μια τολμηρή και αντισυμβατική σκηνοθετική πρόταση με τους Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Μαρία Ναυπλιώτου, Αγγελική Παπούλια, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Αινεία Τσαμάτη, Νικόλα Χανακούλα, Νίκο Ψαρρά. 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
H Έφη Μπίρμπα θα παρουσιάσει μια διασκευή των Βατράχων του Αριστοφάνη, τα «Βατράχια».

Στις 28 και 29 Ιουλίου η Έφη Μπίρμπα θα παρουσιάσει μια διασκευή των Βατράχων του Αριστοφάνη, τα Βατράχια, «μια κωμωδία με DNA τραγωδίας», όπως τη χαρακτηρίζει. Η μετάφραση είναι του Κωνσταντίνου Μπλάθρα, ο οποίος συνυπογράφει με τον Άρη Σερβετάλη και την Έφη Μπίρμπα και τη διασκευή, ενώ η τελευταία έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, και τα κοστούμια (σε συνεργασία με τη Βασιλεία Ροζάνα). Παίζουν οι Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Έκτορας Λιάτσος, Μαίρη Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Αργύρης Ξάφης, Κυριάκος Σαλής, Μιχάλης Σαράντης και ο Άρης Σερβετάλης. Μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. 

Στις 4 και 5 Αυγούστου ο Γιώργος Σκεύας σκηνοθετεί τον Οιδίποδα επί Κολωνώ του Σοφοκλή σε μετάφραση Χρύσας Προκοπάκη και Θάνου Τσακνάκη. Ερμηνεύουν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Δημήτρης Καταλειφός, Μάξιμος Μουμούρης, Αγγελική Παπαθεμελή, Χρήστος Σαπουντζής, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης. Επίσης σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί την Εκάβη του Ευριπίδη, μια παράσταση που ανοίγει έναν τολμηρό διάλογο με το σήμερα. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Στις 11 και 12 Αυγούστου η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί την Εκάβη του Ευριπίδη, μια παράσταση που ανοίγει έναν τολμηρό διάλογο με το σήμερα. Σε νέα μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου και με έναν θίασο αποτελούμενο από τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Μαρίνα Καλογήρου, Ελένη Κοκκίδου, Θανάση Κουρλαμπά, Ερρίκο Μηλιάρη, Ηλεάνα Μπάλλα, Άκη Σακελλαρίου και Αλέκο Συσσοβίτη. 

Στις 18 και 19 Αυγούστου το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει μια «ανατρεπτική ανάγνωση» των Τρωάδων του Ευριπίδη σε μετάφραση του Θεόδωρου Στεφανόπουλου, σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη και μουσική σύνθεση του Στέφανου Κορκολή, που θα ερμηνεύεται επί σκηνής. Ερμηνεύουν οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Αντώνης Καφετζόπουλος, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Ρούλα Πατεράκη, Δημήτρης Πιατάς, Μαρίζα Τσάρη. 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Facebook Twitter
Χρήστος Σουγάρης. Φωτ.: Mike Rafail

Τέλος, στις 25 και 26 Αυγούστου ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή. Μια παράσταση ιδωμένη ως τελετουργικό εξαγνισμού, όπου μια ομάδα με μάσκες γερόντων, ο Χορός, συστρέφεται, θρηνεί και αγωνιά. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Μπλάνα, τη μουσική ερμηνεύει επί σκηνής ο Φώτης Σιώτας και η διανομή αποτελείται από τους Γιώργο Αμούτζα, Χρήστο Μαλάκη, Άννα Μάσχα, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Γιάννη Νταλιάνη, Γιάννη Στάνκογλου, Σίμο Κακάλα κ.ά. 

Ταυτόχρονα με τις παραστάσεις, από τις 7 Ιουλίου μέχρι τις 26 Αυγούστου, με αφορμή την παράσταση του Κάστορφ και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, διοργανώνεται στον εκθεσιακό χώρο της Επιδαύρου, που θα επαναλειτουργήσει μετά από είκοσι δύο χρόνια, μια περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη Μήδεια. Μια αναδρομή σε όλες τις παραστάσεις του έργου του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου από το 1956, οπότε ανέβηκε η Μήδεια του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία του Μινωτή με την Κατίνα Παξινού στον ομώνυμο ρόλο, μέχρι τις πρόσφατες εκδοχές της. Η έκθεση θα περιλαμβάνει μοναδικής αξίας τεκμήρια από την αρχειακή συλλογή του Φεστιβάλ και των υπολοίπων πολιτιστικών οργανισμών και θιάσων που έχουν ανεβάσει Μήδεια στην Επίδαυρο.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ