Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

63 λεπτά με τον Γιάννη Τσουμαράκη Facebook Twitter
«Δεν είναι ψυχοθεραπεία το θέατρο, αλλά δεν μπορείς και να μην αναγνωρίσεις ότι είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα στο οποίο κάνεις την αυτοκριτική σου και γνωρίζεις τα προσωπικά σου όρια». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Πριν φτάσει ο Γιάννης Τσουμαράκης στο ραντεβού μας, μετράω τις παραστάσεις στις οποίες έχει πάρει μέρος αφότου αποφοίτησε με άριστα από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου· είναι δέκα, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος για έναν ηθοποιό μόλις 25 χρονών, παιδί της Gen Ζ, γεννημένο στην αλλαγή του αιώνα, στην έναρξη της νέας χιλιετίας. Πριν από λίγους μήνες έγινε ο νεότερος ηθοποιός που τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο Χορν, για το 2025.

Υποδύεται τον Πολυνείκη στο έργο του Ρόμπερτ Άικ «Οιδίποδας» που ανεβαίνει στη Στέγη και με το που αρχίζουμε τη συζήτησή μας μιλά με θαυμασμό για το κείμενο της παράστασης, για το πόσο μαεστρικά γραμμένο είναι, σαν παρτιτούρα, και πόσο λύνει τα χέρια του ηθοποιού με τον τρόπο που διαγράφεται η σχέση του με τον Ετεοκλή, φανερώνοντας σε λίγες σκηνές πόσο πολυεπίπεδη μπορεί να είναι η σχέση δυο αδελφών.

«Διάβασα το έργο του Άικ μέσα σε ελάχιστο χρόνο και με κέρδισε ο τρόπος με τον οποίο έχει φέρει τον μύθο του Οιδίποδα στο σήμερα, οι θεματικές που έχει διαβλέψει και το πώς τις έχει φωτίσει στο τώρα», λέει. «Το θέμα της ταυτότητας που υπήρχε στον σοφόκλειο Οιδίποδα υπάρχει και σήμερα, ο συγγραφέας ασχολείται με το θέμα του ιδιωτικού και του δημόσιου, των πολιτικών συγκαλύψεων, καθώς και με ένα θέμα που δεν διαγράφεται στον μύθο του Σοφοκλή, το πόσο μικρή, 13 ή 14 ετών, ήταν η Ιοκάστη όταν την πάντρεψαν με τον Λάιο. Μας κάνει να αναλογιστούμε τον Τζέφρι Έπσταϊν, τους βιασμούς παιδιών, τους γάμους των ανήλικων κοριτσιών. Σκέφτομαι ότι όλα αυτά υπήρχαν ως θεματικές και πόσο σύγχρονα μπορούν να γίνουν αυτά τα έργα αν τα δεις όλα αυτά και τα μεταφέρεις με έναν έξυπνο τρόπο στο σήμερα. Επίσης, τίθεται με φοβερή τρυφερότητα το θέμα της υιοθεσίας, φέρνοντας επί σκηνής τη Μερόπη, τη γυναίκα που μεγάλωσε τον Οιδίποδα, ένα πρόσωπο που απλώς αναφέρει ο Σοφοκλής, αποκαλύπτοντάς μας τη βιογραφία ενός ανθρώπου που καθόρισε τη μοίρα του».

«Η φύση της δουλειάς σού επιβάλλει να είσαι στο παρόν, οφείλεις να δείχνεις ό,τι καλύτερο έχεις και είσαι και να δίνεσαι απόλυτα. Είναι μάταιο να αναζητάς σταθερότητα».

Είναι η δεύτερη φορά που ο Γιάννης δουλεύει με ξένο σκηνοθέτη –η πρώτη ήταν το καλοκαίρι, στην Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε στην Επίδαυρο– και η συζήτησή μας περιστρέφεται γύρω από το πόσο διαφορετικά δουλεύουν οι ξένοι από τους Έλληνες σκηνοθέτες. «Πράγματι, στον δικό τους τρόπο μερικά πράγματα είναι προαποφασισμένα», λέει. «Το κακό σε αυτό είναι πως δεν υπάρχει η αίσθηση της ελευθερίας, του αυθορμητισμού, όπως συμβαίνει με τους αυτοσχεδιασμούς και το γόνιμο υλικό που μπορείς να φέρεις στο πρώτο στάδιο των προβών. Αν υπάρχει κάποιος που ορίζει και κατευθύνει αυτό που συμβαίνει, κερδίζεις την επικοινωνία με τον συμπαίκτη, βρίσκεις υλικά που δεν φανταζόσουν και ανοίγουν μπροστά σου πολλά πεδία. Από την άλλη, το καλό είναι πως, όταν όλα είναι στοχευμένα εξαρχής, γρήγορα μπορείς να εμβαθύνεις, έχεις μια παρτιτούρα που δεν σε αφήνει να χαωθείς, όσο κι αν κάποιες στιγμές νιώθεις εγκλωβισμένος σ’ αυτή».

63 λεπτά με τον Γιάννη Τσουμαράκη Facebook Twitter
«Διάβασα το έργο του Άικ μέσα σε ελάχιστο χρόνο και με κέρδισε ο τρόπος με τον οποίο έχει φέρει τον μύθο του Οιδίποδα στο σήμερα, οι θεματικές που έχει διαβλέψει και το πώς τις έχει φωτίσει στο τώρα». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος/ Onassis Stegi

Για τον νεαρό ηθοποιό όλα είναι ζήτημα μελέτης, η δουλειά του δεν είναι κάτι που αφήνει πίσω του όταν φεύγει από την πρόβα, τον ακολουθεί διαρκώς. Τους ρόλους τους αντιμετωπίζει σαν φίλους του, σαν έναν κολλητό με τον οποίο μιλάς κάθε μέρα και αρχίζεις κάποια στιγμή να του μοιάζεις. «Αυτό συμβαίνει και με τα υλικά των ρόλων μου, τους κατανοώ, τους υπερασπίζομαι, νιώθω ότι γίνομαι σιγά-σιγά αυτός ο άνθρωπος που υποδύομαι. Από κάθε ρόλο που κουβαλάς κάτι παίρνεις για σένα, για τη ζωή σου. Υπάρχουν ρόλοι και παραστάσεις απ’ τους οποίους έχουν περάσει δυο και τρία χρόνια και τους σκέφτομαι ακόμα, γιατί είναι σαν να έχεις γνωρίσει ανθρώπους που σου έχουν πει κάτι και σε έχουν σημαδέψει», λέει. «Είμαι ευγνώμων και πολύ τυχερός που είμαι σε αυτήν τη δουλειά και μπορώ να μιλάω με καταπληκτικούς ανθρώπους που θαυμάζω, να παρατηρώ πώς υπάρχουν μέσα στον χώρο και στη ζωή, είναι προνόμιο».

Ο Γιάννης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο κέντρο της Αθήνας και η οικογένειά του μετακόμισε στην Αγία Παρασκευή όταν εκείνος και ο αδελφός του άρχισαν να φοιτούν σε σχολεία που βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση. Πήγε στο Καλλιτεχνικό Σχολείο και μιλά με ενθουσιασμό για την ανεκτίμητη τριβή με την τέχνη που αποκτά εκεί ένα παιδί από τα δώδεκα μέχρι τα δεκαοκτώ του, άσχετα από το αν θα γίνει καλλιτέχνης ή όχι. «Το Καλλιτεχνικό Σχολείο άνοιξε πολλά πεδία, και από άποψη καλλιέργειας και από άποψη ευαισθησίας – και όχι μόνο σε μένα. Όταν βλέπω τι συμβαίνει σήμερα στα σχολεία, την αδιανόητη βία, το bullying, σκέφτομαι “μακάρι όλα τα σχολεία να ήταν σαν το δικό μου”», λέει. «Σε πληροφορώ ότι στο σχολείο μου το bullying δεν υπήρχε ούτε ως υπόνοια. Υπήρχαν παιδιά που θα δυσκολεύονταν σε άλλα σχολεία, παιδιά εσωστρεφή που έζησαν τα σχολικά τους χρόνια σε ένα απίστευτα προστατευμένο περιβάλλον. Συγχρόνως, μέσα από την τέχνη αποκτήσαμε αντίληψη για την κοινωνία, μάθαμε να έχουμε αιτήματα και να διεκδικούμε το μέλλον μας».   

Μεγαλώνοντας σε ένα περιβάλλον με μητέρα θεατρολόγο και πατέρα που αγαπά πολύ την τέχνη, σημειώνει τον καταλυτικό ρόλο που έπαιξε στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του η γιαγιά του, μια γυναίκα που του έδινε μια αίσθηση απίστευτης ασφάλειας. «Για μένα ήταν το απόλυτο παράδειγμα της ανιδιοτελούς αγάπης, ο άνθρωπος που ένιωθα ότι δεν περιμένει τίποτα από εμένα, να αποδείξω κάτι. Αυτή η αίσθηση είναι πάντα μέσα μου». Τελειώνοντας το λύκειο, αποφάσισε να δώσει εξετάσεις στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ παράλληλα πέρασε στη Φιλολογία, την οποία αποχαιρέτησε γρήγορα για να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στο απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών της δραματικής σχολής, με τους γονείς του να στηρίζουν την απόφασή του, με ένα μικρό παράπονο.

63 λεπτά με τον Γιάννη Τσουμαράκη Facebook Twitter
«Μερικές φορές δεν ξέρουμε ποια είναι η πραγματικότητά μας και δεν ξέρουμε και ποιος είναι ο εαυτός μας γιατί δεν έχουμε χρόνο να τον αφουγκραστούμε». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το γεγονός ότι βρέθηκε στη βρετανική σειρά «The Durrells» στα 18 του το θεωρεί δώρο και μου εξηγεί πώς συνέβη, με μια διάθεση σκανταλιάς. «Έκανα οντισιόν ενώ έδινα παράλληλα στο Εθνικό και δεν ήθελα να χάσω την ευκαιρία να είμαι σε μια βρετανική σειρά, αν δεν περνούσα στη σχολή. Η απάντηση από τη σειρά ήταν θετική, έτσι ταξίδεψα κρυφά στο πρώτο έτος για να κάνω γυρίσματα στην Κέρκυρα και στο Λονδίνο». Αποκαλεί την εμπειρία «διαμάντι», γιατί του επέτρεψε να δει από νωρίς ότι έτσι πρέπει να γίνονται τα πράγματα. Σήμερα, έχοντας πάρει μέρος σε τέσσερις τηλεοπτικές σειρές, λέει ότι «σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή όλα είναι ακριβώς όπως πρέπει να είναι. Υπάρχουν χρήματα και θα ήταν άδικο να συγκρίνουμε μια παραγωγή του HBO με μια παραγωγή στην Ελλάδα, όπου θέλεις να κάνεις το καλύτερο ανεξάρτητα από τις συνθήκες».

Στα χρόνια που φοίτησε στο Εθνικό, από το 2018 έως το 2021, πέρασαν τέσσερις διευθυντές, είχαμε κορωνοϊό, καραντίνες, το κλείσιμο της σχολής, το ΜeΤoo, τις καταλήψεις. Όλα αυτά τα αποκαλεί «παραγωγικά και λίγο παρανοϊκά, ένα διάστημα που η πύκνωση του χρόνου ήταν απίστευτη. Μέσα σε αυτήν τη συνθήκη πήραμε πολιτικές θέσεις και επαναδιαπραγματευτήκαμε την τέχνη που θέλουμε να κάνουμε, δηλαδή σπουδάσαμε σε μια εποχή που όλοι επαναδιαπραγματευόμαστε τη ζωή, το μέλλον μας, τα θέλω και τις ανάγκες μας μέσα σε καθεστώς τρομερής ανασφάλειας. Αλλά είχαμε και καταπληκτικούς δασκάλους που θα κουβαλάω για πάντα». Είναι ένα παιδί της κρίσης, δεν θυμάται ποτέ τον εαυτό του να υπάρχει σε κατάσταση ευημερίας και αναλογίζεται τι αποτύπωμα έχει αφήσει όλη αυτή η αστάθεια στην ψυχοσύνθεση της γενιάς του.

Μπορεί να μην έχει μείνει ποτέ χωρίς δουλειά, από την αποφοίτησή του μέχρι σήμερα, αλλά η ρευστότητα της φύσης του επαγγέλματός του δεν τον αφήνει ανεπηρέαστο, θεωρώντας τη διαρκή ανασφάλεια ψυχοφθόρα και αντιδημιουργική. «Από την άλλη, η φύση της δουλειάς σού επιβάλλει να είσαι στο παρόν, οφείλεις να δείχνεις ό,τι καλύτερο έχεις και είσαι και να δίνεσαι απόλυτα. Είναι μάταιο να αναζητάς σταθερότητα σε αυτήν τη δουλειά. Όπως και στη ζωή, τα πράγματα κυλάνε συνέχεια και πρέπει να επαναπροσδιορίζεις τον εαυτό σου και να επαναδιαπραγματεύεσαι την πραγματικότητά σου κάθε στιγμή σχεδόν», λέει. «Δεν μπορώ να με φανταστώ να κάνω κάτι άλλο, όλοι δουλεύουμε πολύ, γιατί πρέπει. Είναι μαγικό να μπορώ μέσα από τη δουλειά μου να ανακαλύπτω και να κατανοώ τον εαυτό μου. Δεν είναι ψυχοθεραπεία το θέατρο, αλλά δεν μπορείς και να μην αναγνωρίσεις ότι είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα στο οποίο κάνεις την αυτοκριτική σου και γνωρίζεις τα προσωπικά σου όρια. Ωστόσο, αν και σπάνια θα επαινέσω τον εαυτό μου, αναγνωρίζω την προσπάθειά μου να δημιουργώ μια σταθερά μέσα σε μια παράσταση και τη σκληρή δουλειά που χρειάζεται για να λειτουργήσει αυτό».

63 λεπτά με τον Γιάννη Τσουμαράκη Facebook Twitter
Με τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη στο «Blue Train» του Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Ο Γιάννης παίζει επτά μέρες την εβδομάδα, γιατί κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο «Blue Train του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, υποδύεται ένα αγόρι με τρομερές ανασφάλειες που έχει παρεξηγήσει πολύ τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνυπάρχουμε. Θα ήθελε να έχει περισσότερο χρόνο για να σκεφτεί, να ακούσει τις ανάγκες του και τους άλλους σε μια εποχή που όλα γύρω του είναι αγχώδη και βίαια. 

cover
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

«Μερικές φορές δεν ξέρουμε ποια είναι η πραγματικότητά μας και δεν ξέρουμε και ποιος είναι ο εαυτός μας γιατί δεν έχουμε χρόνο να τον αφουγκραστούμε. Βιώνω αυτή την αντίφαση, επειδή βρίσκομαι με πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους στη δουλειά. Από τη μια έχω την ανάγκη να μείνω μόνος μου, από την άλλη νιώθω φοβερή μοναξιά. Δεν συμβαίνει μόνο σε μένα, το βλέπω και στους γύρω μου».

Έχοντας μετακομίσει πρόσφατα στον Νέο Κόσμο, μου λέει ότι είναι παιδί της πόλης, την αγαπάει, αλλά ξυπνάει και απέναντί του χτίζονται δυο ξενοδοχεία και στη γειτονιά του βλέπει μόνο τουρίστες. «Πολλές φορές αναρωτιέμαι πώς μπορώ να υπάρξω μέσα στην πόλη όπου οι ρυθμοί είναι φρενήρεις και σου επιβάλλονται, δημιουργώντας ένα συνεχές άγχος. Πρέπει να έχεις φοβερές αντιστάσεις και κάποιες φορές νιώθω όλο και πιο ξένος. Υπάρχω μέσα σε μια βαριά τουριστική βιομηχανία, όλα αρχίζουν να χάνουν τον χαρακτήρα τους, δεν έχω στέκι πια να πηγαίνω για να βρω τους φίλους μου. Όσο ζω και μεγαλώνω μέσα στον ρυθμό της πόλης, μέσα μου γεννιέται η τρομερή ανάγκη να είμαι στη φύση και αν μπορούσα να είμαι όσο δραστήριος είμαι εδώ, θα είχα φύγει από την Αθήνα».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Οιδίποδας» εδώ.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Blue Train» εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ