Οι έμφυλες διαστάσεις του αγώνα για κοινωνική χειραφέτηση σε μια παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Η παράσταση συνδέεται άμεσα με τον τρίτο θεματικό άξονα της έκθεσης, «Εξέγερση» και «Διέγερση». Φωτ.: Τσούκης Άρης
0

Μια ειδικά σχεδιασμένη περιπατητική παράσταση με τίτλο «Η Οβάλ Κυρία», σε σύλληψη, διασκευή και σκηνοθεσία Παυλίνας Μάρβιν, θα πραγματοποιηθεί μέσα στους χώρους της έκθεσης «Δημοκρατία» ως παράλληλο πρόγραμμα, στις 31 Ιανουαρίου και στις 1 και 2 Φεβρουαρίου. Βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα της Βρετανο-μεξικανής σουρεαλίστριας ζωγράφου και συγγραφέως Λεονόρα Κάρινγκτον που πρωτοεκδόθηκε το 1939.  

Στην ιστορία της Κάρινγκτον η νεαρή Λουκρητία επιθυμεί να υπάρχει ως άλογο, ενώ  η αλογίσια φύση της καταστέλλεται βίαια από την πατρική εξουσία. Η κεντρική σκηνοθετική ιδέα αντλεί μεθοδολογικά από το πεδίο του μεταδραματικού θεάτρου και του θεάτρου της επινόησης.

Για την ιδέα της παράστασης η Παυλίνα Μάρβιν λέει στη LiFO: «Πριν από δύο χρόνια μού χάρισαν ένα βιβλίο με ιστορίες της Λεονόρα Κάρινγκτον που είχε κυκλοφορήσει στα ελληνικά το 1982 από τις εκδόσεις Ύψιλον, σε μετάφραση του ποιητή Γιάννη Βαρβέρη, με τίτλο “Η αρχάρια”. Οι ιστορίες αυτές κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του ’30 αρχικά. Συνδέθηκα με το συγκεκριμένο αφήγημα αυτής της νέας γυναίκας που ζει με τον πατέρα της σε ένα πολύ αυστηρό αριστοκρατικό σπίτι, η οποία θέλει να είναι άλογο και ο πατέρας της δεν το επιτρέπει αυτό. Ένιωσα ότι συνδέεται πολύ καλά αυτό το έργο με όλα τα θέματα, τους προβληματισμούς, τις συγκρούσεις που έχουμε και στο σήμερα, και καλλιτεχνικά και ψυχαναλυτικά και από κάθε άποψη. Όταν η διευθύντρια της Πινακοθήκης μού ζήτησε να αναλάβω μια περφόρμανς μέσα στην έκθεση “Δημοκρατία”, ενώ δεν πήγα με τη σκέψη της “Οβάλ Κυρίας”, όταν μπήκα στην έκθεση “είδα” την παράσταση. Γιατί είναι ένα πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον, ένας χώρος –όπως μου είπε η συνεργάτιδά μας Αλεξάνδρα Πλαστήρα– με πολλούς πατέρες και καθόλου μητέρες».

Σε αυτό που συμφωνήσαμε όλοι από την αρχή είναι ότι το σπίτι της Οβάλ Κυρίας, που είναι όλη η έκθεση, είναι η ματαιωμένη δημοκρατία του σήμερα, ένας κόσμος που υπόσχεται πράγματα διαφορετικά από εκείνα που εκπληρώνει. Θα κατορθώσει η Οβάλ Κυρία να μετατρέψει τη ματαίωση της διέγερσης σε εξέγερση;

Η παράσταση συνδέεται άμεσα με τον τρίτο θεματικό άξονα της έκθεσης, «Εξέγερση» και «Διέγερση». Συνομιλεί επίσης με τις έμφυλες διαστάσεις του αγώνα για κοινωνική χειραφέτηση μέσα από τη διαμαρτυρία και την αντίσταση. Τελικά, μήπως είμαστε όλοι άλογα; Πώς και πόσο γιορτάζουμε με το σώμα και τη φωνή μας την άνοιξη της χειραφέτησης και της βαθιάς επιθυμίας;

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Αυτό που γράφει η Κάρινγκτον έχει μέσα τη μάχη για τη χειραφέτηση, με ηρωίδα της ένα κορίτσι που δεν μπορεί να εκφραστεί και να είναι αυτό που θέλει.

«Αυτό που γράφει η Κάρινγκτον έχει μέσα τη μάχη για τη χειραφέτηση, με ηρωίδα της ένα κορίτσι που δεν μπορεί να εκφραστεί και να είναι αυτό που θέλει. Έχει ένα χρώμα βικτοριανό, εξαιτίας των βρετανικών καταβολών της Κάρινγκτον, αλλά εγώ βλέπω και όλο το χρώμα και τη δύναμη που χρησιμοποιεί αργότερα, όταν φτάνει στο Μεξικό. Αυτή η αφήγηση ταιριάζει με τα εκθέματα γύρω μας, που παρουσιάζουν με πολλούς τρόπους την καταπίεση. Η Κάρινγκτον έχει μια πολύ συγκεκριμένη στάση απέναντι σε πολλά ζητήματα που αφορούν την ελευθερία, την καταπίεση, την απελευθέρωση, την ανεξαρτησία, η οποία δεν είναι καθόλου αυτονόητη για την τάξη της και την εποχή της. Είναι μια πολύ διαφορετική περίπτωση, σπουδαία, που πρέπει να προσεγγίσουμε περισσότερο σήμερα», λέει η Παυλίνα Μάρβιν.

https://www.lifo.gr/guide/music/events/i-obal-kyria
Η αφίσα της παράστασης

Με την περίπτωση της Λεονόρα Κάριγκτον ασχολήθηκε ο κόσμος της τέχνης ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. H Μπιενάλε της Βενετίας, η πιο διάσημη παγκόσμια διοργάνωση τέχνης, το 2022 είχε τίτλο «The Milk of Dreams», εμπνευσμένο από το έργο της γυναίκας που θεωρείται μια από τις πιο διάσημες εκπροσώπους του σουρεαλισμού. Αναφερόταν σε ένα βιβλίο, καλύτερα σε ένα σημειωματάριο που κρατούσε η Κάρινγκτον στο Μεξικό, στο οποίο έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της όταν έφυγε από την Ευρώπη. Το σημειωματάριο περιείχε σχέδια και ιστορίες που έλεγε στα παιδιά της, τον Γκαμπριέλ και τον Πάμπλο, από τον γάμο της με τον Ούγγρο φωτογράφο Τσίκι Βάις, και τις ζωγράφιζε στους τοίχους του σπιτιού της, που τον Απρίλιο του 2021 άνοιξε ως μουσείο.

Η Λεονόρα Κάρινγκτον αναδύθηκε καλλιτεχνικά στη μεσοπολεμική Ευρώπη. Τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στους ονειρικούς της πίνακες και στο ύφος των έργων της. Σχεδόν το σύνολο της δουλειάς της είναι αυτοβιογραφικό και εικονογραφεί το χάος και τον κόσμο των φανταστικών πλασμάτων και των παράξενων τελετουργικών από τους μύθους που τη γοήτευαν σε όλη της τη ζωή. Συνδέθηκε με τους σουρεαλιστές, αλλά έλεγε: «Δεν είχα τον χρόνο για να γίνω η μούσα κανενός. Ήμουν υπερβολικά απασχολημένη κάνοντας επανάσταση ενάντια στην οικογένειά μου και μαθαίνοντας πώς να είμαι καλλιτέχνιδα».

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Η παράσταση επιχειρεί να διερευνήσει σε ποιο βαθμό η διεκδικητική θηλυκότητα μπορεί να συμβάλει στην ανάκτηση της χαμένης φωνής. Φωτ.: Μυτελέτσης Γιώργος

Κατάφερε να διαφύγει από την Ευρώπη και τη σκιά του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου και να φτάσει στο Μεξικό, όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής της. Στο Μεξικό απελευθέρωσε όλη την ενέργεια και τη φαντασία της, επινόησε χιλιάδες χαρακτήρες, απελευθέρωσε κάθε αντισυμβατικό κομμάτι του χαρακτήρα της και συνέδεσε βιώματα με φαντασιώσεις σχετικές με την αλχημεία, τον μυστικισμό και τον αποκρυφισμό. Αυτός ο κόσμος, που θυμίζει τον κόσμο του Ιερώνυμου Μπος και του Νταλί, την έκανε να κινηθεί ανεξάρτητα από κάθε ρεύμα, με μια καθηλωτική οπτική γλώσσα.

«Στην περιπατητική αυτή παρουσίαση της “Οβάλ Κυρίας” παίρνουν μέρος δυο ηθοποιοί, η Ολυμπία Μπουλογεώργου στον ρόλο της Οβάλ Κυρίας και η Μαριάννα Δεβετζή σε όλους τους άλλους ρόλους και ιδιαίτερα στον ρόλο της επισκέπτριας που μπαίνει σε αυτό το σπίτι, αφηγείται την ιστορία και γίνεται μάρτυρας όλων των γεγονότων», λέει η Παυλίνα Μάρβιν. «Και μαζί με αυτό έχουμε τέσσερις γυναίκες από το φωνητικό σύνολο Πλειάδες που ερμηνεύουν τραγούδια στις γλώσσες της έκθεσης, στα ελληνικά, τα ισπανικά, τα πορτογαλικά, τα καταλανικά.

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Τελικά, μήπως είμαστε όλοι άλογα; Πώς και πόσο γιορτάζουμε με το σώμα και τη φωνή μας την άνοιξη της χειραφέτησης και της βαθιάς επιθυμίας; Φωτ.: Τσέλα Αριέτ

Υπάρχει μια μουσική δραματουργία στην παράσταση και συνδέσαμε σκηνές της με συγκεκριμένα έργα που υπάρχουν στην έκθεση. Η περιπατητική αυτή δουλειά περιλαμβάνει έξι διακριτές σκηνές στις οποίες παίζει πολύ καθοριστικό ρόλο η υπάρχουσα επιμέλεια του χώρου. Η σκηνογραφία μας είναι η έκθεση, φωτίζουμε με χρώμα και σκιές, και εμείς φέρνουμε στην παράσταση ελάχιστα σκηνικά στοιχεία· ένα είναι ο Τάρταρος, το αγαπημένο άλογο της Οβάλ Κυρίας. Σε αυτό που συμφωνήσαμε όλοι από την αρχή είναι ότι το σπίτι της Οβάλ Κυρίας, που είναι όλη η έκθεση, είναι η ματαιωμένη δημοκρατία του σήμερα, ένας κόσμος που υπόσχεται πράγματα διαφορετικά από εκείνα που εκπληρώνει. Θα κατορθώσει η Οβάλ Κυρία να μετατρέψει τη ματαίωση της διέγερσης σε εξέγερση; Αυτός είναι ο πυρήνας μας για να προχωρήσουμε με το έργο».

Η παράσταση επιχειρεί να διερευνήσει, με τη βοήθεια εργαλείων από το πεδίο του σωματικού θεάτρου και της συνάντησης της μουσικής με το θέατρο της επινόησης, σε ποιο βαθμό η διεκδικητική θηλυκότητα μπορεί να συμβάλει στην ανάκτηση της χαμένης φωνής και στη διαμόρφωση χειραφετητικών πρακτικών που επιδιώκουν την ορατότητα και τον εκδημοκρατισμό.

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Στην περιπατητική παρουσίαση της “Οβάλ Κυρίας” παίρνουν μέρος δυο ηθοποιοί, η Ολυμπία Μπουλογεώργου στον ρόλο της Οβάλ Κυρίας και η Μαριάννα Δεβετζή σε όλους τους άλλους ρόλους. Φωτ.: Σταματοπούλου Μυρτώ
Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Αυτή η περιπατητική παράσταση προκαλεί τον επισκέπτη-θεατή να ανακαλύψει μορφές που αναδύονται η μια μέσα από την άλλη ως νέες πτυχές του εαυτού και των επιθυμιών του. Φωτ.: Τζορμπατζίδου Αγάπη

Όπως η μυθιστορηματική, τολμηρή, γεμάτη φαινομενικά αξεπέραστα εμπόδια, ζωή και καλλιτεχνική πορεία της Κάρινγκτον, η παράσταση προκαλεί συνδέσεις και στοχεύει να αφηγηθεί τη γεμάτη εμπόδια πορεία προς τον εκδημοκρατισμό, μέσα από τη φαντασία, το τραγούδι και το παιχνίδι, θέτοντας ερωτήματα για τη διεθνή συγκυρία που υπονομεύει την επούλωση των συλλογικών τραυμάτων της κοινής απολυταρχικής εμπειρίας στο καλλιτεχνικό στερέωμα των τριών χωρών που διερευνά η έκθεση.

Όπως το έργο της Κάριγκτον, στο οποίο κυριαρχεί η μεταμόρφωση, αυτή η περιπατητική παράσταση προκαλεί τον επισκέπτη-θεατή να ανακαλύψει μορφές που αναδύονται η μια μέσα από την άλλη ως νέες πτυχές του εαυτού και των επιθυμιών του, ακόμα και μέσα από την ανάλαφρη και ζωηρή φύση των ζώων. 

Αν και ο σουρεαλισμός άνοιξε έναν νέο κόσμο πιθανοτήτων για τις γυναίκες, και τους πρόσφερε μια ταυτότητα και ανεξαρτησία που στην κοινωνία στερούνταν και δεν μπορούσαν να τη διανοηθούν, η Κάρινγκτον προχώρησε πολύ περισσότερο, ζώντας μια εξαιρετικά χειραφετημένη ζωή. Είναι μια από τις ειρωνείες του σουρεαλισμού: ένα κίνημα που αντικειμενοποίησε και σεξουαλικοποίησε τις γυναίκες μπορεί επίσης να θεωρηθεί ότι συνέβαλε στην απελευθέρωσή τους.

Η «Οβάλ Κυρία» της Λεονόρα Κάρινγκτον γίνεται παράσταση στην Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
Η παράσταση προκαλεί συνδέσεις και στοχεύει να αφηγηθεί τη γεμάτη εμπόδια πορεία προς τον εκδημοκρατισμό, μέσα από τη φαντασία, το τραγούδι και το παιχνίδι

Οι φωτογραφίες είναι φοιτητών/τριών του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, και της διδάσκουσας Μυρτώς Σταματοπούλου.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 






 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ