Mία Ζωή Σε 40 Απαντήσεις: Mπέτυ Αρβανίτη

Mία Ζωή Σε 40 Απαντήσεις: Mπέτυ Αρβανίτη Facebook Twitter
Φωτ.: Σπύρος Στάβερης
0

— Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την απόλυτη ευτυχία;
Ο Ταρκόφσκι στην «Νοσταλγία» λέει κάποια στιγμή πως «υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα από την ευτυχία».

— Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Το συναίσθημα του φόβου.

— Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο;
Τον Χόκινς.

— Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό;
Κατά βαση δεν έχω προδώσει τον εαυτό μου.

— Για ποια προδοσία του εαυτού τους οικτίρετε τους άλλους;
Όταν προδίδουν τις πραγματικές τους επιθυμίες για κάποιο «όφελος».

— Ποιο εν ζωή πρόσωπο σιχαίνεστε περισσότερο;
Ευτυχώς, αυτοί που σιχαίνομαι περισσότερο έχουν πεθάνει.

— Ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα;
«Τα πάντα ρει».

— Τι νοσταλγείτε περισσότερο;
Τον χειμώνα νοσταλγώ το καλοκαίρι.  

— Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει;
Κολυμπώντας μεσοπέλαγα έχω τρακάρει με ένα κότερο.

— Ποιο είναι το αγαπημένο σας ταξίδι;
Στα νησιά του Αιγαίου.

— Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή;
Την υπακοή.

— Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας;
Η ανυπομονησία.

— Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον;
Την εξυπνάδα.

— Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας;
Την ευαισθησία.   

— Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει;
Να ακολουθώ το ένστικτό μου.

— Πότε κλάψατε για τελευταία φορά;
Χθες βράδυ στη σκηνή.   

— Ποιος είναι ο μεγαλύτερος μύθος για τη διασημότητα;
Η διασημότητα αφ΄εαυτής δεν σημαίνει τίποτα. «Κάποιος ήθελε να γίνει καλλιτέχνης και κατάντησε να γίνει διάσημος».

— Διαλέξτε πέντε λέξεις που περιγράφουν τον εαυτό σας;  
Άγνοια κινδύνου, περιέργεια, ενέργεια, αντιφάσεις, σπατάλη.

— Ποιοι είναι οι δύο καλύτεροί σας φίλοι;
Αν τους αναφέρω θα θυμώσουν οι άλλοι.

— Ποια μουσική θα θέλατε να παίξουν στην κηδεία σας;
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου η κηδεία μου.

— Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας;
Να χάσεις την ελευθερία σου.

— Πού θα θέλατε να ζείτε;
Καλά είμαι εδώ.

— Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση;
Εκτός θεάτρου, το κολύμπι.

— Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα;
Όταν η αλήθεια στεναχωρεί κάποιον χωρίς να μπορέσει να τον βοηθήσει.

— Τι απεχθάνεστε περισσότερο στην εμφάνισή σας;
Τα μαλλιά μου.

— Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά;  
Δεν ξέρω, μπορεί να ξέρουν οι φίλοι μου.

— Τι ή ποιον αγαπάτε περισσότερο στη ζωή σας;
Τον γιο μου και τον άνδρα μου.

— Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο;
Είμαι αμετανόητη.

— Πότε και πού υπήρξατε ευτυχισμένη;
Πολλές φορές και σε πολλά μέρη. Δε θυμάμαι.   

— Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε;
Ταλέντο στη μουσική.

— Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Προυστ, Τζόυς, Μουζίλ, Ντοστογιέφσκι.

— Ποιος είναι ο αγαπημένος σας  φανταστικός ήρωας;
Η ψιψινέλ.

— Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας;
Όσοι αντιστέκονται στην καταπίεση.

— Ποια είναι τα αγαπημένα σας ονόματα; |
Αλέξης.

— Τι απεχθάνεστε περισσότερο;
Την εμμονή του βλάκα.

— Ποια είναι η παρούσα διανοητική σας κατάσταση;
Άριστη! (Τι άλλο θα μπορούσα να πω, νεφελώδης;).  

— Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας, τι θα ήταν αυτό;
Περισσότερη υπομονή.

— Aν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στην οικογένεια σας, τι θα ήταν αυτό;
Περισσότερη κατανόηση για τον άλλον.   

— Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία;
Προς το παρόν την πορεία του θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας.

— Αν μπορούσατε να διαλέξετε πώς να επιστρέψετε στη ζωή, τι θα θέλετε να είστε;
Άνθρωπος.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ