Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
0

 

Ο Φαέθων, γιος του Ήλιου και της Κλημένης, της κόρης του Ωκεανού, παίρνει την άδεια του πατέρα του να οδηγήσει το Ηλιακό άρμα του. Όμως ενώ οδηγεί, αντικρύζει τον Σκορπιό στον ουρανό και τρομάζει τόσο πολύ που χάνει τον έλεγχο και αφήνει τα ηνία του άρματος. Τα άλογα αφηνιάζουν, ο Ήλιος αρχίζει να ανεβοκατεβαίνει, το άρμα του πλησιάζει τόσο πολύ τη Γη που φωτιές ξεσπούν και τα ποτάμια αρχίζουν να ξεραίνονται. Ο Δίας, θέλοντας να προλάβει χειρότερες καταστροφές, κατακεραυνώνει τον Φαέθονα στον Ηριδανό ποταμό. Οι Ηλιάδες, οι αδελφές του, θρηνούν, απαρηγόρητες για τον θάνατο του αδερφού τους. Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής στα πλαίσια του νέου κύκλου της ζωής που ξεκίνησε με τους νέους δημιουργούς κάλεσε τον Δημήτρη Καραντζά, να σκηνοθετήσει τον Φαέθωντα του Δημήτρη Δημητριάδη που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πρεμιέρα, την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015.

 

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο. Aυτό είναι το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται η τραγωδία του Δημήτρη Δημητριάδη

 

Στα ίχνη του μυθικού Φαέθονα, η πολυεπίπεδη και διακειμενική προσέγγιση του Δημήτρη Δημητριάδη έχει σαν επίκεντρο μια ζοφερή οικογενειακή τραγωδία με οικουμενικές διαστάσεις. Η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά παρακολουθεί τον φυσικό χρόνο της νύχτας μιας οικογένειας – και εκτείνεται σε όλους τους χώρους του θεάτρου. Ο Φαέθων είναι παραβολή για την πάλη του ανθρώπου με το θείο και τη ζωτική ανάγκη της υπέρβασης, της αντίδρασης στην όποια άνωθεν επιβολή. Όσα επιβάλλει ο Χάμνετ Λομ στα μέλη τής οικογένειάς του», σημειώνει ο συγγραφέας του έργου Δημήτρης Δημητριάδης, «σε παράλληλη συνάρτηση προς τις ατέρμονες διακηρύξεις του υπέρ τού χριστιανικού δόγματος και της ευαγγελικής πορείας, αποτελούν τη σύμμετρη και ολική καταδίκη του.

 

Το θέατρο, αυτός ο εμπράγματος τρόπος αναπαράστασης τού ανθρώπινου γίγνεσθαι, προσφέρει, στην περίπτωση ενός έργου όπως ο «Φαέθων», τη δυνατότητα να καταστεί ορατή η συγκαλυπτική λειτουργία του προτάγματος, δηλαδή το υποκρίνεσθαι, το αποκρύβειν και το αποκρύπτεσθαι, το εξαπατάν και το χειραγωγείν, το προσωπείο ως κατ’ εξοχήν έμβλημα του φαίνεσθαι, με κατάληξη το αποκαλύπτειν μέσω σκηνικών και δραματουργικών μηχανισμών – το στήσιμο της ποντικοπαγίδας στον «Άμλετ». Ο Χάμνετ Λομ, φορέας και εφαρμοστής του χριστιανικού προτάγματος, μισαλλόδοξος υποστηρικτής του και φανατικός απόστολός του, γίνεται ο αντιστροφέας του. Ως παράφορος λειτουργός του, αποκαλύπτει την πλαστότητά του και την ανεδαφικότητά του, την αντίθετη στην ανθρώπινη ύφανση υφή του. Επιπλέον, καταδεικνύει, ωμά και απροκάλυπτα, τη χριστιανική σωτηριολογία ως ρητορικό προκάλυμμα μιας κολάσιμης πρακτικής την οποία με τα λόγια αρνείται και με τις πράξεις συντηρεί».

 Ένα από τα πρόσωπα του μύθου, ένα από τα πρόσωπα του δράματος, η μια κόρη της οικογένειας, Εύη Σαουλίδου μας μιλά για τον ρόλο της σε αυτό το ζοφερό οικογενειακό ψηφιδωτό.

 

Θα μπορούσες να μας περιγράψεις το κέλυφος αυτής της οικογένειας; Τι βλέπουμε απέξω;

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο.

 

Και όταν μπούμε πιο μέσα;

Είναι το θέατρο μέσα στο θέατρο. Σπας το κέλυφος και πίσω από κάθε πόρτα και παράθυρο δεν ξέρουμε τι κρύβεται.  Κρύβεται μια εντελώς ξεχωριστή ιστορία. Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Άλλοτε λίγο, άλλοτε πολύ. Απλώς εδώ τυχαίνει να είναι και σεξουαλικά άρρωστο αυτό το σύνολο. Καλυμμένο βέβαια, πίσω από την πρόφαση της θρησκείας, πίσω από το ότι αυτό που συμβαίνει είναι μια τελετή. Γιατί ο  πατέρας έχει φτιάξει έναν κόσμο τελετουργίας βασισμένο στην πίστη. Με τον κόσμο αυτό που έπλασε δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στο έργο είσαι η μία από τις δυο αδερφές, το ένα από τα τρία παιδιά. Τι ρόλο παίζουν αυτές οι γυναίκες;

Ακούνε περισσότερο παρά πράττουν . Μεγαλώνουν σε ένα σύνολο –από τη βρεφική τους ηλικία- και μαθαίνουν να ζουν με τους κανόνες του. Μπορεί να ρωτήσεις τα παιδιά αυτής της οικογένειας και να σου πουν «τον αγαπώ, είναι ο πατέρας μου». Έτσι έμαθαν να ζουν και δε μπορούν να ξεχωρίσουν το υγιές από το άρρωστο. Μεγαλώνεις σε αυτό το περιβάλλον. Θα φάμε, θα πάει ο πατέρας να ετοιμαστεί και θα κοιμηθούμε μαζί του, δίνοντας την ευχαρίστηση που θέλει η σάρκα του και την οποία ταυτίζει με κάτι άλλο γιατί και εκείνος αλλιώς δε μπορεί να το δεχτεί. Είναι μέρος μιας καθημερινότητας. Θεωρώ ότι τα κορίτσια βοηθάνε στην εκτέλεση αυτής της καθημερινότητας και είναι και λίγο υπερήφανα επειδή συμβάλλουν στο να μη διαταραχτεί αυτή η ρουτίνα. Η οικογενειακή γαλήνη.

Έχουν ελπίδα να συνεχίσουν μετά το θάνατο του πατέρα τους, να αλλάξουν;

Όχι πολύ μεγάλη. Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Με αυτή την έννοια έχουν μια ελπίδα γιατί θα συγκρουστούν λίγο ή πολύ με τα γεγονότα της ζωής.

Επαναστατούν καθόλου στη διάρκεια αυτού του έργου;

Συγκρούονται. Αλλά με ένα τρόπο που δεν φαίνεται. Αυτό είναι το πολύ ενδιαφέρον για μένα. Συγκρούονται χωρίς αυτό να βγαίνει στην επιφάνεια. Φανερώνουν την αντίθεσή τους με την ελαχιστοποίηση της συμβολής τους σε αυτό που συμβαίνει. Η αντίρρηση είναι η επανάσταση τους.

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε να αποκολληθούμε.

Η βία στο έργο με ποιο τρόπο διατυπώνεται;

Είναι γραμμένο έτσι το έργο και η παράσταση το αναδεικνύει που μοιάζει σαν αρχαία τραγωδία. Δε βλέπουμε το φονικό, δε βλέπουμε το αίμα, δε βλέπουμε αυτό που συμβαίνει. Είναι σαν το κέντρο της σκηνής, -εκεί που υπάρχει η δράση- να είναι πάντα καθαρό. Όλα συμβαίνουν μέσα, σε ένα αόρατο εσωτερικό. Όταν το κέντρο αρχίζει να βρωμίζει και οι κανόνες αρχίζουν να αντιστρέφονται, εκεί τα κορίτσια προβαίνουν και σε μια κίνηση.

Με αφορμή αυτό το ρόλο τι έχεις σκεφτεί για την κακοποίηση;

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε  να αποκολληθούμε. Αυτό μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να το μπερδέψει με την βοήθεια που μας προσφέρουν, που συνήθως είναι μια βοήθεια που μας χειραγωγεί. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αποτινάξεις. Για την σεξουαλική κακοποίηση νομίζω ότι είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και εδώ, στα μικρά μέρη, ένα φαινόμενο που δεν ομολογείται και δε θα ομολογηθεί ποτέ. Για μένα η ψυχική κακοποίηση προέχει πάντα.

Πως αμύνονται αυτά τα παιδιά στον πατέρα;

Τους συνδέει πρώτα από όλα η μη σύνδεση. Είναι σαν απρόσωπα. Θα μπορούσαν να φορούν τα ίδια ρούχα, πέρα από το φύλο τους και ο πατέρας εξάλλου τα αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο. Σαν εργαλεία. Είναι τα όργανα με τα οποία εκτελείται η καθημερινότητα. Αυτό που προέρχεται από την πατρική φιγούρα είναι τόσο καθεστωτικό και συγκεντρωτικό που δε μπορεί να ευνοήσει καμία σύνδεση. Κάνουν απόπειρες να επικοινωνήσουν αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί γιατί ο καθένας έχει τους δικούς του φόβους σε σχέση με αυτό που συμβαίνει. Για να συνδεθείς πρέπει να έρθεις και να μου προσθέσεις σε αυτό που έχω χτίσει. Αν δεν έχω χτίσει τίποτα δε μπορείς να έρθεις και να μου προσθέσεις τίποτα επί της ουσίας. Δεν θα επικοινωνήσουν ποτέ. Δε μιλούν ποτέ ευθέως.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Ποιό είναι το πιο σκληρό σημείο αυτού του έργου;

Το ότι δεν έχεις το περιθώριο να σου δημιουργηθούν ερωτηματικά. Αμφιβολίες. Τα πρόσωπα είναι περίκλειστα. Ακόμα και η μάνα η οποία συνειδητοποιεί τι συμβαίνει, συνεχίζει κανονικά. Και δεν έχεις χώρο να σου δημιουργηθεί μια αμφιβολία, μια απορία. Μήπως αυτό όλο δεν είναι σωστό. Η Μπεθ λέει «αυτό θα γίνεται μέχρι να πεθάνουμε». Σημαίνει ότι αυτό είναι η πραγματικότητα. Αν καταφέρουμε να τρυπήσουμε την κουρτίνα είναι ένα άλλο θέμα, κάτι άλλο.

Το έχεις νοιώσει αυτό στην αληθινή ζωή; Εννοώ τα ερωτήματα που υπάρχουν στην αφάνεια.

Το νιώθω καμιά φορά τώρα, στην πολιτική για παράδειγμα. Αρχίζω να αντιμετωπίζω και να βλέπω ερωτήματα που είχα στην αφάνεια γιατί δεν υπήρχε χώρος να εκφραστούν να εμφανίζονται. Μικρά πράγματα, το πώς ορκίζεσαι, ή αν πληρώνεις 5 ευρώ στο νοσοκομείο. Δε τα είχα σκεφτεί. Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι περιμένω να τα λύσουν άλλοι. Καμία σχέση. Αλλά αυτό που συμβαίνει με τα απλά είναι ότι κάποια στιγμή ανοίγεται ένας χώρος που δεν τον είχες σκεφτεί. Αυτό είναι για μένα τρομακτικό. Να έχεις συνηθίσει να ζεις μέσα σε ένα  χώρο συγκεκριμένο και να έχεις αποκλείσει δεκάδες ερωτηματικά, αντιθέσεις και ενδεχομένως απαντήσεις, λιγότερο ή περισσότερο πολύπλοκες. 

Εικόνες και λόγια από την παράσταση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω – κι εσύ, Μπέθ, ξέρεις ποια είσαι, κι εσύ, Λέλο, κι η μαμά, ξέρουμε ποιοι είμαστε όλοι –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
ώ το πιο δύσκολο είναι το πιο εύκολο, μητέρα, το πιο αργό είναι το πιο γρήγορο, το σκοτεινό έχει το πιο πολύ φώς, αυτό που φοβάσαι είναι το πιο φοβισμένο, αυτό που ντρέπεσαι ....


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
....είναι το πιο δειλό, το πιο ξεδιάντροπο, αυτό που βλέπουμε, μητέρα, είναι το αντίθετο εκείνου που δεν βλέπουμε


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω, να συνεχίσουμε έτσι, να το χειρότερο – γι’ αυτό, δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε – εδώ που φτάσαμε, το μόνο καλύτερο θα είναι ό,τι κι αν γίνει –
 

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
«Όλα τελειώνουν άσχημα, αλλιώς δεν θα τελειώναν».


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν φτάνει που είμαστε εξ αρχής για πέταμα, ξοφλημένοι από γεννησιμιού μας, μια ζωή στραβάδια, όλοι ανεξαιρέτως –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ονομάζομαι Λέλο Λόμ Έχω περάσει τα τριάντα


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω τίποτε να κάνω στην ζωή Δεν έχω τίποτε να κάνω την ζωή μου


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν έπρεπε ν’ αρχίσει τίποτε –(Παύση)κι όλα θα τελειώσουν έτσι.δεν καταφέρνω να μη ζωΔεν καταφέρνω ν’ αντέχω να ζω


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Με κούρασε – αυτή η προσπάθεια – τα βρήκαμε τα λόγια αλλά – τι έγινε – να προσπαθείς και τίποτε –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Την τρελαίνει, τής λέει μια το ένα μια το άλλο, την μπερδεύει, την αναστατώνει, την προκαλεί, την κάνει να μην ξέρει τι τής γίνεται, ...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
...τι εξήγηση να βρει στα λόγια του, αν είναι παρθένα, αν την αγαπάει ή αν –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τώρα που μείναμε πια μόνες, αυτή η σκέψη θα είναι η μοναδική μας συντροφιά.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εσύ μη μιλάς, δεν έφτασες ακόμη στο τέλος.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω ζήσειείμαι τριάντα χρονώ και δεν έχω ζήσειδενέχωζήσειδενέχωζήσει


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τίποτε δεν τελειώνει με τον ύπνο ούτε οι δυστυχίες τής καρδιάς ούτε οι απαιτήσεις τής σάρκαςούτε οι στροφές τού μυαλούΔεν είν’ εκεί η λύση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ είμαι η ένοχη – αυτό είναι δική μου δουλειά – εγώ έπρεπε σαν μάνα να σώσω τα παιδιά μου – ν’ αναλάβω αυτό το – και να το φέρω εις πέρας


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
όχι, δεν είναι αίσθηση, ένα μυστήριο, ένα αίνιγμα, άλυτο, ένα ερώτημα, κάτι που δεν το χωράει το μυαλό σου –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν θέλω να ξέρω –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν μπορείτε να καταλάβετε, κανείς δεν μπορεί, τι σημαίνει για έναν γονέα να έχει δίπλα του, κοντά του, πολύ κοντά του – στην διάθεσή του –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Γεννήθηκες τρελός κι ανήμπορος...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
.... κι εγώ που σε γέννησα, να μπορούσα να σκοτώσω την μήτρα μου.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Κουράστηκα να βλέπω το σώμα και το πρόσωπό μου να γερνάνεο καιρός να περνάει και να μην έχω τίποτε.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Σταυρώθηκα πάνω σ’ ένα άλλο σώμα. Αυτό ήταν ο Σταυρός μου.

Info:

Φαέθων

ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
«Λευτέρης Βογιατζής»
Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, τηλ 2108217877

Από 19 Φεβρουαρίου 2015
Πέμπτη έως Κυριακή
ώρα έναρξης: 21.00
(Κυριακή: 19:00)

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Ηχητική δραματουργία: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ιωάννα Πιατά

Ερμηνεύουν: Περικλής Μουστάκης, Άρης Μπαλής, Ανέζα Παπαδοπούλου, Εύη Σαουλίδου, Σταυρούλα Σιάμου

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάνδρα Λαδικού: «Η κριτική, ως επί το πλείστον, είναι κατευθυνόμενη. Μα είναι όλα επιτυχίες;»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ