Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
0

 

Ο Φαέθων, γιος του Ήλιου και της Κλημένης, της κόρης του Ωκεανού, παίρνει την άδεια του πατέρα του να οδηγήσει το Ηλιακό άρμα του. Όμως ενώ οδηγεί, αντικρύζει τον Σκορπιό στον ουρανό και τρομάζει τόσο πολύ που χάνει τον έλεγχο και αφήνει τα ηνία του άρματος. Τα άλογα αφηνιάζουν, ο Ήλιος αρχίζει να ανεβοκατεβαίνει, το άρμα του πλησιάζει τόσο πολύ τη Γη που φωτιές ξεσπούν και τα ποτάμια αρχίζουν να ξεραίνονται. Ο Δίας, θέλοντας να προλάβει χειρότερες καταστροφές, κατακεραυνώνει τον Φαέθονα στον Ηριδανό ποταμό. Οι Ηλιάδες, οι αδελφές του, θρηνούν, απαρηγόρητες για τον θάνατο του αδερφού τους. Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής στα πλαίσια του νέου κύκλου της ζωής που ξεκίνησε με τους νέους δημιουργούς κάλεσε τον Δημήτρη Καραντζά, να σκηνοθετήσει τον Φαέθωντα του Δημήτρη Δημητριάδη που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πρεμιέρα, την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015.

 

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο. Aυτό είναι το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται η τραγωδία του Δημήτρη Δημητριάδη

 

Στα ίχνη του μυθικού Φαέθονα, η πολυεπίπεδη και διακειμενική προσέγγιση του Δημήτρη Δημητριάδη έχει σαν επίκεντρο μια ζοφερή οικογενειακή τραγωδία με οικουμενικές διαστάσεις. Η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά παρακολουθεί τον φυσικό χρόνο της νύχτας μιας οικογένειας – και εκτείνεται σε όλους τους χώρους του θεάτρου. Ο Φαέθων είναι παραβολή για την πάλη του ανθρώπου με το θείο και τη ζωτική ανάγκη της υπέρβασης, της αντίδρασης στην όποια άνωθεν επιβολή. Όσα επιβάλλει ο Χάμνετ Λομ στα μέλη τής οικογένειάς του», σημειώνει ο συγγραφέας του έργου Δημήτρης Δημητριάδης, «σε παράλληλη συνάρτηση προς τις ατέρμονες διακηρύξεις του υπέρ τού χριστιανικού δόγματος και της ευαγγελικής πορείας, αποτελούν τη σύμμετρη και ολική καταδίκη του.

 

Το θέατρο, αυτός ο εμπράγματος τρόπος αναπαράστασης τού ανθρώπινου γίγνεσθαι, προσφέρει, στην περίπτωση ενός έργου όπως ο «Φαέθων», τη δυνατότητα να καταστεί ορατή η συγκαλυπτική λειτουργία του προτάγματος, δηλαδή το υποκρίνεσθαι, το αποκρύβειν και το αποκρύπτεσθαι, το εξαπατάν και το χειραγωγείν, το προσωπείο ως κατ’ εξοχήν έμβλημα του φαίνεσθαι, με κατάληξη το αποκαλύπτειν μέσω σκηνικών και δραματουργικών μηχανισμών – το στήσιμο της ποντικοπαγίδας στον «Άμλετ». Ο Χάμνετ Λομ, φορέας και εφαρμοστής του χριστιανικού προτάγματος, μισαλλόδοξος υποστηρικτής του και φανατικός απόστολός του, γίνεται ο αντιστροφέας του. Ως παράφορος λειτουργός του, αποκαλύπτει την πλαστότητά του και την ανεδαφικότητά του, την αντίθετη στην ανθρώπινη ύφανση υφή του. Επιπλέον, καταδεικνύει, ωμά και απροκάλυπτα, τη χριστιανική σωτηριολογία ως ρητορικό προκάλυμμα μιας κολάσιμης πρακτικής την οποία με τα λόγια αρνείται και με τις πράξεις συντηρεί».

 Ένα από τα πρόσωπα του μύθου, ένα από τα πρόσωπα του δράματος, η μια κόρη της οικογένειας, Εύη Σαουλίδου μας μιλά για τον ρόλο της σε αυτό το ζοφερό οικογενειακό ψηφιδωτό.

 

Θα μπορούσες να μας περιγράψεις το κέλυφος αυτής της οικογένειας; Τι βλέπουμε απέξω;

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο.

 

Και όταν μπούμε πιο μέσα;

Είναι το θέατρο μέσα στο θέατρο. Σπας το κέλυφος και πίσω από κάθε πόρτα και παράθυρο δεν ξέρουμε τι κρύβεται.  Κρύβεται μια εντελώς ξεχωριστή ιστορία. Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Άλλοτε λίγο, άλλοτε πολύ. Απλώς εδώ τυχαίνει να είναι και σεξουαλικά άρρωστο αυτό το σύνολο. Καλυμμένο βέβαια, πίσω από την πρόφαση της θρησκείας, πίσω από το ότι αυτό που συμβαίνει είναι μια τελετή. Γιατί ο  πατέρας έχει φτιάξει έναν κόσμο τελετουργίας βασισμένο στην πίστη. Με τον κόσμο αυτό που έπλασε δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στο έργο είσαι η μία από τις δυο αδερφές, το ένα από τα τρία παιδιά. Τι ρόλο παίζουν αυτές οι γυναίκες;

Ακούνε περισσότερο παρά πράττουν . Μεγαλώνουν σε ένα σύνολο –από τη βρεφική τους ηλικία- και μαθαίνουν να ζουν με τους κανόνες του. Μπορεί να ρωτήσεις τα παιδιά αυτής της οικογένειας και να σου πουν «τον αγαπώ, είναι ο πατέρας μου». Έτσι έμαθαν να ζουν και δε μπορούν να ξεχωρίσουν το υγιές από το άρρωστο. Μεγαλώνεις σε αυτό το περιβάλλον. Θα φάμε, θα πάει ο πατέρας να ετοιμαστεί και θα κοιμηθούμε μαζί του, δίνοντας την ευχαρίστηση που θέλει η σάρκα του και την οποία ταυτίζει με κάτι άλλο γιατί και εκείνος αλλιώς δε μπορεί να το δεχτεί. Είναι μέρος μιας καθημερινότητας. Θεωρώ ότι τα κορίτσια βοηθάνε στην εκτέλεση αυτής της καθημερινότητας και είναι και λίγο υπερήφανα επειδή συμβάλλουν στο να μη διαταραχτεί αυτή η ρουτίνα. Η οικογενειακή γαλήνη.

Έχουν ελπίδα να συνεχίσουν μετά το θάνατο του πατέρα τους, να αλλάξουν;

Όχι πολύ μεγάλη. Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Με αυτή την έννοια έχουν μια ελπίδα γιατί θα συγκρουστούν λίγο ή πολύ με τα γεγονότα της ζωής.

Επαναστατούν καθόλου στη διάρκεια αυτού του έργου;

Συγκρούονται. Αλλά με ένα τρόπο που δεν φαίνεται. Αυτό είναι το πολύ ενδιαφέρον για μένα. Συγκρούονται χωρίς αυτό να βγαίνει στην επιφάνεια. Φανερώνουν την αντίθεσή τους με την ελαχιστοποίηση της συμβολής τους σε αυτό που συμβαίνει. Η αντίρρηση είναι η επανάσταση τους.

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε να αποκολληθούμε.

Η βία στο έργο με ποιο τρόπο διατυπώνεται;

Είναι γραμμένο έτσι το έργο και η παράσταση το αναδεικνύει που μοιάζει σαν αρχαία τραγωδία. Δε βλέπουμε το φονικό, δε βλέπουμε το αίμα, δε βλέπουμε αυτό που συμβαίνει. Είναι σαν το κέντρο της σκηνής, -εκεί που υπάρχει η δράση- να είναι πάντα καθαρό. Όλα συμβαίνουν μέσα, σε ένα αόρατο εσωτερικό. Όταν το κέντρο αρχίζει να βρωμίζει και οι κανόνες αρχίζουν να αντιστρέφονται, εκεί τα κορίτσια προβαίνουν και σε μια κίνηση.

Με αφορμή αυτό το ρόλο τι έχεις σκεφτεί για την κακοποίηση;

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε  να αποκολληθούμε. Αυτό μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να το μπερδέψει με την βοήθεια που μας προσφέρουν, που συνήθως είναι μια βοήθεια που μας χειραγωγεί. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αποτινάξεις. Για την σεξουαλική κακοποίηση νομίζω ότι είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και εδώ, στα μικρά μέρη, ένα φαινόμενο που δεν ομολογείται και δε θα ομολογηθεί ποτέ. Για μένα η ψυχική κακοποίηση προέχει πάντα.

Πως αμύνονται αυτά τα παιδιά στον πατέρα;

Τους συνδέει πρώτα από όλα η μη σύνδεση. Είναι σαν απρόσωπα. Θα μπορούσαν να φορούν τα ίδια ρούχα, πέρα από το φύλο τους και ο πατέρας εξάλλου τα αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο. Σαν εργαλεία. Είναι τα όργανα με τα οποία εκτελείται η καθημερινότητα. Αυτό που προέρχεται από την πατρική φιγούρα είναι τόσο καθεστωτικό και συγκεντρωτικό που δε μπορεί να ευνοήσει καμία σύνδεση. Κάνουν απόπειρες να επικοινωνήσουν αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί γιατί ο καθένας έχει τους δικούς του φόβους σε σχέση με αυτό που συμβαίνει. Για να συνδεθείς πρέπει να έρθεις και να μου προσθέσεις σε αυτό που έχω χτίσει. Αν δεν έχω χτίσει τίποτα δε μπορείς να έρθεις και να μου προσθέσεις τίποτα επί της ουσίας. Δεν θα επικοινωνήσουν ποτέ. Δε μιλούν ποτέ ευθέως.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Ποιό είναι το πιο σκληρό σημείο αυτού του έργου;

Το ότι δεν έχεις το περιθώριο να σου δημιουργηθούν ερωτηματικά. Αμφιβολίες. Τα πρόσωπα είναι περίκλειστα. Ακόμα και η μάνα η οποία συνειδητοποιεί τι συμβαίνει, συνεχίζει κανονικά. Και δεν έχεις χώρο να σου δημιουργηθεί μια αμφιβολία, μια απορία. Μήπως αυτό όλο δεν είναι σωστό. Η Μπεθ λέει «αυτό θα γίνεται μέχρι να πεθάνουμε». Σημαίνει ότι αυτό είναι η πραγματικότητα. Αν καταφέρουμε να τρυπήσουμε την κουρτίνα είναι ένα άλλο θέμα, κάτι άλλο.

Το έχεις νοιώσει αυτό στην αληθινή ζωή; Εννοώ τα ερωτήματα που υπάρχουν στην αφάνεια.

Το νιώθω καμιά φορά τώρα, στην πολιτική για παράδειγμα. Αρχίζω να αντιμετωπίζω και να βλέπω ερωτήματα που είχα στην αφάνεια γιατί δεν υπήρχε χώρος να εκφραστούν να εμφανίζονται. Μικρά πράγματα, το πώς ορκίζεσαι, ή αν πληρώνεις 5 ευρώ στο νοσοκομείο. Δε τα είχα σκεφτεί. Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι περιμένω να τα λύσουν άλλοι. Καμία σχέση. Αλλά αυτό που συμβαίνει με τα απλά είναι ότι κάποια στιγμή ανοίγεται ένας χώρος που δεν τον είχες σκεφτεί. Αυτό είναι για μένα τρομακτικό. Να έχεις συνηθίσει να ζεις μέσα σε ένα  χώρο συγκεκριμένο και να έχεις αποκλείσει δεκάδες ερωτηματικά, αντιθέσεις και ενδεχομένως απαντήσεις, λιγότερο ή περισσότερο πολύπλοκες. 

Εικόνες και λόγια από την παράσταση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω – κι εσύ, Μπέθ, ξέρεις ποια είσαι, κι εσύ, Λέλο, κι η μαμά, ξέρουμε ποιοι είμαστε όλοι –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
ώ το πιο δύσκολο είναι το πιο εύκολο, μητέρα, το πιο αργό είναι το πιο γρήγορο, το σκοτεινό έχει το πιο πολύ φώς, αυτό που φοβάσαι είναι το πιο φοβισμένο, αυτό που ντρέπεσαι ....


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
....είναι το πιο δειλό, το πιο ξεδιάντροπο, αυτό που βλέπουμε, μητέρα, είναι το αντίθετο εκείνου που δεν βλέπουμε


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω, να συνεχίσουμε έτσι, να το χειρότερο – γι’ αυτό, δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε – εδώ που φτάσαμε, το μόνο καλύτερο θα είναι ό,τι κι αν γίνει –
 

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
«Όλα τελειώνουν άσχημα, αλλιώς δεν θα τελειώναν».


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν φτάνει που είμαστε εξ αρχής για πέταμα, ξοφλημένοι από γεννησιμιού μας, μια ζωή στραβάδια, όλοι ανεξαιρέτως –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ονομάζομαι Λέλο Λόμ Έχω περάσει τα τριάντα


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω τίποτε να κάνω στην ζωή Δεν έχω τίποτε να κάνω την ζωή μου


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν έπρεπε ν’ αρχίσει τίποτε –(Παύση)κι όλα θα τελειώσουν έτσι.δεν καταφέρνω να μη ζωΔεν καταφέρνω ν’ αντέχω να ζω


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Με κούρασε – αυτή η προσπάθεια – τα βρήκαμε τα λόγια αλλά – τι έγινε – να προσπαθείς και τίποτε –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Την τρελαίνει, τής λέει μια το ένα μια το άλλο, την μπερδεύει, την αναστατώνει, την προκαλεί, την κάνει να μην ξέρει τι τής γίνεται, ...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
...τι εξήγηση να βρει στα λόγια του, αν είναι παρθένα, αν την αγαπάει ή αν –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τώρα που μείναμε πια μόνες, αυτή η σκέψη θα είναι η μοναδική μας συντροφιά.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εσύ μη μιλάς, δεν έφτασες ακόμη στο τέλος.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω ζήσειείμαι τριάντα χρονώ και δεν έχω ζήσειδενέχωζήσειδενέχωζήσει


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τίποτε δεν τελειώνει με τον ύπνο ούτε οι δυστυχίες τής καρδιάς ούτε οι απαιτήσεις τής σάρκαςούτε οι στροφές τού μυαλούΔεν είν’ εκεί η λύση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ είμαι η ένοχη – αυτό είναι δική μου δουλειά – εγώ έπρεπε σαν μάνα να σώσω τα παιδιά μου – ν’ αναλάβω αυτό το – και να το φέρω εις πέρας


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
όχι, δεν είναι αίσθηση, ένα μυστήριο, ένα αίνιγμα, άλυτο, ένα ερώτημα, κάτι που δεν το χωράει το μυαλό σου –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν θέλω να ξέρω –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν μπορείτε να καταλάβετε, κανείς δεν μπορεί, τι σημαίνει για έναν γονέα να έχει δίπλα του, κοντά του, πολύ κοντά του – στην διάθεσή του –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Γεννήθηκες τρελός κι ανήμπορος...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
.... κι εγώ που σε γέννησα, να μπορούσα να σκοτώσω την μήτρα μου.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Κουράστηκα να βλέπω το σώμα και το πρόσωπό μου να γερνάνεο καιρός να περνάει και να μην έχω τίποτε.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Σταυρώθηκα πάνω σ’ ένα άλλο σώμα. Αυτό ήταν ο Σταυρός μου.

Info:

Φαέθων

ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
«Λευτέρης Βογιατζής»
Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, τηλ 2108217877

Από 19 Φεβρουαρίου 2015
Πέμπτη έως Κυριακή
ώρα έναρξης: 21.00
(Κυριακή: 19:00)

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Ηχητική δραματουργία: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ιωάννα Πιατά

Ερμηνεύουν: Περικλής Μουστάκης, Άρης Μπαλής, Ανέζα Παπαδοπούλου, Εύη Σαουλίδου, Σταυρούλα Σιάμου

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ