Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
0

 

Ο Φαέθων, γιος του Ήλιου και της Κλημένης, της κόρης του Ωκεανού, παίρνει την άδεια του πατέρα του να οδηγήσει το Ηλιακό άρμα του. Όμως ενώ οδηγεί, αντικρύζει τον Σκορπιό στον ουρανό και τρομάζει τόσο πολύ που χάνει τον έλεγχο και αφήνει τα ηνία του άρματος. Τα άλογα αφηνιάζουν, ο Ήλιος αρχίζει να ανεβοκατεβαίνει, το άρμα του πλησιάζει τόσο πολύ τη Γη που φωτιές ξεσπούν και τα ποτάμια αρχίζουν να ξεραίνονται. Ο Δίας, θέλοντας να προλάβει χειρότερες καταστροφές, κατακεραυνώνει τον Φαέθονα στον Ηριδανό ποταμό. Οι Ηλιάδες, οι αδελφές του, θρηνούν, απαρηγόρητες για τον θάνατο του αδερφού τους. Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής στα πλαίσια του νέου κύκλου της ζωής που ξεκίνησε με τους νέους δημιουργούς κάλεσε τον Δημήτρη Καραντζά, να σκηνοθετήσει τον Φαέθωντα του Δημήτρη Δημητριάδη που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πρεμιέρα, την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015.

 

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο. Aυτό είναι το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται η τραγωδία του Δημήτρη Δημητριάδη

 

Στα ίχνη του μυθικού Φαέθονα, η πολυεπίπεδη και διακειμενική προσέγγιση του Δημήτρη Δημητριάδη έχει σαν επίκεντρο μια ζοφερή οικογενειακή τραγωδία με οικουμενικές διαστάσεις. Η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά παρακολουθεί τον φυσικό χρόνο της νύχτας μιας οικογένειας – και εκτείνεται σε όλους τους χώρους του θεάτρου. Ο Φαέθων είναι παραβολή για την πάλη του ανθρώπου με το θείο και τη ζωτική ανάγκη της υπέρβασης, της αντίδρασης στην όποια άνωθεν επιβολή. Όσα επιβάλλει ο Χάμνετ Λομ στα μέλη τής οικογένειάς του», σημειώνει ο συγγραφέας του έργου Δημήτρης Δημητριάδης, «σε παράλληλη συνάρτηση προς τις ατέρμονες διακηρύξεις του υπέρ τού χριστιανικού δόγματος και της ευαγγελικής πορείας, αποτελούν τη σύμμετρη και ολική καταδίκη του.

 

Το θέατρο, αυτός ο εμπράγματος τρόπος αναπαράστασης τού ανθρώπινου γίγνεσθαι, προσφέρει, στην περίπτωση ενός έργου όπως ο «Φαέθων», τη δυνατότητα να καταστεί ορατή η συγκαλυπτική λειτουργία του προτάγματος, δηλαδή το υποκρίνεσθαι, το αποκρύβειν και το αποκρύπτεσθαι, το εξαπατάν και το χειραγωγείν, το προσωπείο ως κατ’ εξοχήν έμβλημα του φαίνεσθαι, με κατάληξη το αποκαλύπτειν μέσω σκηνικών και δραματουργικών μηχανισμών – το στήσιμο της ποντικοπαγίδας στον «Άμλετ». Ο Χάμνετ Λομ, φορέας και εφαρμοστής του χριστιανικού προτάγματος, μισαλλόδοξος υποστηρικτής του και φανατικός απόστολός του, γίνεται ο αντιστροφέας του. Ως παράφορος λειτουργός του, αποκαλύπτει την πλαστότητά του και την ανεδαφικότητά του, την αντίθετη στην ανθρώπινη ύφανση υφή του. Επιπλέον, καταδεικνύει, ωμά και απροκάλυπτα, τη χριστιανική σωτηριολογία ως ρητορικό προκάλυμμα μιας κολάσιμης πρακτικής την οποία με τα λόγια αρνείται και με τις πράξεις συντηρεί».

 Ένα από τα πρόσωπα του μύθου, ένα από τα πρόσωπα του δράματος, η μια κόρη της οικογένειας, Εύη Σαουλίδου μας μιλά για τον ρόλο της σε αυτό το ζοφερό οικογενειακό ψηφιδωτό.

 

Θα μπορούσες να μας περιγράψεις το κέλυφος αυτής της οικογένειας; Τι βλέπουμε απέξω;

Μια καθωσπρέπει οικογένεια με μια καθημερινότητα, όπως κάθε οικογένειας. Πίστη θρησκευτική στο έπακρο και οργανωμένη κατάσταση από το α μέχρι το ω, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα καθεστώς σχεδόν στρατιωτικό. Πολύ καλά δομημένο.

 

Και όταν μπούμε πιο μέσα;

Είναι το θέατρο μέσα στο θέατρο. Σπας το κέλυφος και πίσω από κάθε πόρτα και παράθυρο δεν ξέρουμε τι κρύβεται.  Κρύβεται μια εντελώς ξεχωριστή ιστορία. Μια τέτοια ιστορία είναι ο Φαέθων. Κρύβεται πίσω από την πόρτα της μια πολύ βαθιά αρρωστημένη οικογενειακή σχέση. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Άλλοτε λίγο, άλλοτε πολύ. Απλώς εδώ τυχαίνει να είναι και σεξουαλικά άρρωστο αυτό το σύνολο. Καλυμμένο βέβαια, πίσω από την πρόφαση της θρησκείας, πίσω από το ότι αυτό που συμβαίνει είναι μια τελετή. Γιατί ο  πατέρας έχει φτιάξει έναν κόσμο τελετουργίας βασισμένο στην πίστη. Με τον κόσμο αυτό που έπλασε δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στο έργο είσαι η μία από τις δυο αδερφές, το ένα από τα τρία παιδιά. Τι ρόλο παίζουν αυτές οι γυναίκες;

Ακούνε περισσότερο παρά πράττουν . Μεγαλώνουν σε ένα σύνολο –από τη βρεφική τους ηλικία- και μαθαίνουν να ζουν με τους κανόνες του. Μπορεί να ρωτήσεις τα παιδιά αυτής της οικογένειας και να σου πουν «τον αγαπώ, είναι ο πατέρας μου». Έτσι έμαθαν να ζουν και δε μπορούν να ξεχωρίσουν το υγιές από το άρρωστο. Μεγαλώνεις σε αυτό το περιβάλλον. Θα φάμε, θα πάει ο πατέρας να ετοιμαστεί και θα κοιμηθούμε μαζί του, δίνοντας την ευχαρίστηση που θέλει η σάρκα του και την οποία ταυτίζει με κάτι άλλο γιατί και εκείνος αλλιώς δε μπορεί να το δεχτεί. Είναι μέρος μιας καθημερινότητας. Θεωρώ ότι τα κορίτσια βοηθάνε στην εκτέλεση αυτής της καθημερινότητας και είναι και λίγο υπερήφανα επειδή συμβάλλουν στο να μη διαταραχτεί αυτή η ρουτίνα. Η οικογενειακή γαλήνη.

Έχουν ελπίδα να συνεχίσουν μετά το θάνατο του πατέρα τους, να αλλάξουν;

Όχι πολύ μεγάλη. Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Με αυτή την έννοια έχουν μια ελπίδα γιατί θα συγκρουστούν λίγο ή πολύ με τα γεγονότα της ζωής.

Επαναστατούν καθόλου στη διάρκεια αυτού του έργου;

Συγκρούονται. Αλλά με ένα τρόπο που δεν φαίνεται. Αυτό είναι το πολύ ενδιαφέρον για μένα. Συγκρούονται χωρίς αυτό να βγαίνει στην επιφάνεια. Φανερώνουν την αντίθεσή τους με την ελαχιστοποίηση της συμβολής τους σε αυτό που συμβαίνει. Η αντίρρηση είναι η επανάσταση τους.

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε να αποκολληθούμε.

Η βία στο έργο με ποιο τρόπο διατυπώνεται;

Είναι γραμμένο έτσι το έργο και η παράσταση το αναδεικνύει που μοιάζει σαν αρχαία τραγωδία. Δε βλέπουμε το φονικό, δε βλέπουμε το αίμα, δε βλέπουμε αυτό που συμβαίνει. Είναι σαν το κέντρο της σκηνής, -εκεί που υπάρχει η δράση- να είναι πάντα καθαρό. Όλα συμβαίνουν μέσα, σε ένα αόρατο εσωτερικό. Όταν το κέντρο αρχίζει να βρωμίζει και οι κανόνες αρχίζουν να αντιστρέφονται, εκεί τα κορίτσια προβαίνουν και σε μια κίνηση.

Με αφορμή αυτό το ρόλο τι έχεις σκεφτεί για την κακοποίηση;

Κακοποίηση για μένα δεν είναι μόνο η σεξουαλική. Νομίζω εδώ στη χώρα, στην Ελλάδα πάσχουμε από ένα άλλο είδος κακοποίησης. Την ψυχολογική. Πάσχουμε πολύ από το σύνδρομο του μπαμπά, του μπάρμπα και της μαμάς. Και πολύ δύσκολα από αυτό θα μπορέσουμε  να αποκολληθούμε. Αυτό μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να το μπερδέψει με την βοήθεια που μας προσφέρουν, που συνήθως είναι μια βοήθεια που μας χειραγωγεί. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αποτινάξεις. Για την σεξουαλική κακοποίηση νομίζω ότι είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και εδώ, στα μικρά μέρη, ένα φαινόμενο που δεν ομολογείται και δε θα ομολογηθεί ποτέ. Για μένα η ψυχική κακοποίηση προέχει πάντα.

Πως αμύνονται αυτά τα παιδιά στον πατέρα;

Τους συνδέει πρώτα από όλα η μη σύνδεση. Είναι σαν απρόσωπα. Θα μπορούσαν να φορούν τα ίδια ρούχα, πέρα από το φύλο τους και ο πατέρας εξάλλου τα αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο. Σαν εργαλεία. Είναι τα όργανα με τα οποία εκτελείται η καθημερινότητα. Αυτό που προέρχεται από την πατρική φιγούρα είναι τόσο καθεστωτικό και συγκεντρωτικό που δε μπορεί να ευνοήσει καμία σύνδεση. Κάνουν απόπειρες να επικοινωνήσουν αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί γιατί ο καθένας έχει τους δικούς του φόβους σε σχέση με αυτό που συμβαίνει. Για να συνδεθείς πρέπει να έρθεις και να μου προσθέσεις σε αυτό που έχω χτίσει. Αν δεν έχω χτίσει τίποτα δε μπορείς να έρθεις και να μου προσθέσεις τίποτα επί της ουσίας. Δεν θα επικοινωνήσουν ποτέ. Δε μιλούν ποτέ ευθέως.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ελπίδα για μένα σημαίνει να μπορείς να συγκρούεσαι με αυτά που ζεις και με αυτά που έρχονται μπροστά σου. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Ποιό είναι το πιο σκληρό σημείο αυτού του έργου;

Το ότι δεν έχεις το περιθώριο να σου δημιουργηθούν ερωτηματικά. Αμφιβολίες. Τα πρόσωπα είναι περίκλειστα. Ακόμα και η μάνα η οποία συνειδητοποιεί τι συμβαίνει, συνεχίζει κανονικά. Και δεν έχεις χώρο να σου δημιουργηθεί μια αμφιβολία, μια απορία. Μήπως αυτό όλο δεν είναι σωστό. Η Μπεθ λέει «αυτό θα γίνεται μέχρι να πεθάνουμε». Σημαίνει ότι αυτό είναι η πραγματικότητα. Αν καταφέρουμε να τρυπήσουμε την κουρτίνα είναι ένα άλλο θέμα, κάτι άλλο.

Το έχεις νοιώσει αυτό στην αληθινή ζωή; Εννοώ τα ερωτήματα που υπάρχουν στην αφάνεια.

Το νιώθω καμιά φορά τώρα, στην πολιτική για παράδειγμα. Αρχίζω να αντιμετωπίζω και να βλέπω ερωτήματα που είχα στην αφάνεια γιατί δεν υπήρχε χώρος να εκφραστούν να εμφανίζονται. Μικρά πράγματα, το πώς ορκίζεσαι, ή αν πληρώνεις 5 ευρώ στο νοσοκομείο. Δε τα είχα σκεφτεί. Ξαφνικά βλέπω ότι υπάρχει χώρος για απορίες και ερωτηματικά που δε τα είχα συμπεριλάβει στις σκέψεις μου. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι περιμένω να τα λύσουν άλλοι. Καμία σχέση. Αλλά αυτό που συμβαίνει με τα απλά είναι ότι κάποια στιγμή ανοίγεται ένας χώρος που δεν τον είχες σκεφτεί. Αυτό είναι για μένα τρομακτικό. Να έχεις συνηθίσει να ζεις μέσα σε ένα  χώρο συγκεκριμένο και να έχεις αποκλείσει δεκάδες ερωτηματικά, αντιθέσεις και ενδεχομένως απαντήσεις, λιγότερο ή περισσότερο πολύπλοκες. 

Εικόνες και λόγια από την παράσταση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω – κι εσύ, Μπέθ, ξέρεις ποια είσαι, κι εσύ, Λέλο, κι η μαμά, ξέρουμε ποιοι είμαστε όλοι –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
ώ το πιο δύσκολο είναι το πιο εύκολο, μητέρα, το πιο αργό είναι το πιο γρήγορο, το σκοτεινό έχει το πιο πολύ φώς, αυτό που φοβάσαι είναι το πιο φοβισμένο, αυτό που ντρέπεσαι ....


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
....είναι το πιο δειλό, το πιο ξεδιάντροπο, αυτό που βλέπουμε, μητέρα, είναι το αντίθετο εκείνου που δεν βλέπουμε


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ ξέρω, να συνεχίσουμε έτσι, να το χειρότερο – γι’ αυτό, δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε – εδώ που φτάσαμε, το μόνο καλύτερο θα είναι ό,τι κι αν γίνει –
 

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
«Όλα τελειώνουν άσχημα, αλλιώς δεν θα τελειώναν».


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν φτάνει που είμαστε εξ αρχής για πέταμα, ξοφλημένοι από γεννησιμιού μας, μια ζωή στραβάδια, όλοι ανεξαιρέτως –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Ονομάζομαι Λέλο Λόμ Έχω περάσει τα τριάντα


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω τίποτε να κάνω στην ζωή Δεν έχω τίποτε να κάνω την ζωή μου


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν έπρεπε ν’ αρχίσει τίποτε –(Παύση)κι όλα θα τελειώσουν έτσι.δεν καταφέρνω να μη ζωΔεν καταφέρνω ν’ αντέχω να ζω


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Με κούρασε – αυτή η προσπάθεια – τα βρήκαμε τα λόγια αλλά – τι έγινε – να προσπαθείς και τίποτε –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Την τρελαίνει, τής λέει μια το ένα μια το άλλο, την μπερδεύει, την αναστατώνει, την προκαλεί, την κάνει να μην ξέρει τι τής γίνεται, ...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
...τι εξήγηση να βρει στα λόγια του, αν είναι παρθένα, αν την αγαπάει ή αν –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τώρα που μείναμε πια μόνες, αυτή η σκέψη θα είναι η μοναδική μας συντροφιά.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εσύ μη μιλάς, δεν έφτασες ακόμη στο τέλος.

Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν έχω ζήσειείμαι τριάντα χρονώ και δεν έχω ζήσειδενέχωζήσειδενέχωζήσει


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Τίποτε δεν τελειώνει με τον ύπνο ούτε οι δυστυχίες τής καρδιάς ούτε οι απαιτήσεις τής σάρκαςούτε οι στροφές τού μυαλούΔεν είν’ εκεί η λύση


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Εγώ είμαι η ένοχη – αυτό είναι δική μου δουλειά – εγώ έπρεπε σαν μάνα να σώσω τα παιδιά μου – ν’ αναλάβω αυτό το – και να το φέρω εις πέρας


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
όχι, δεν είναι αίσθηση, ένα μυστήριο, ένα αίνιγμα, άλυτο, ένα ερώτημα, κάτι που δεν το χωράει το μυαλό σου –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Δεν θέλω να ξέρω –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
δεν μπορείτε να καταλάβετε, κανείς δεν μπορεί, τι σημαίνει για έναν γονέα να έχει δίπλα του, κοντά του, πολύ κοντά του – στην διάθεσή του –


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Γεννήθηκες τρελός κι ανήμπορος...


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
.... κι εγώ που σε γέννησα, να μπορούσα να σκοτώσω την μήτρα μου.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Κουράστηκα να βλέπω το σώμα και το πρόσωπό μου να γερνάνεο καιρός να περνάει και να μην έχω τίποτε.


Η εκπληκτική θεατρική εξέλιξη της Εύης Σαουλίδου Facebook Twitter
Σταυρώθηκα πάνω σ’ ένα άλλο σώμα. Αυτό ήταν ο Σταυρός μου.

Info:

Φαέθων

ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
«Λευτέρης Βογιατζής»
Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, τηλ 2108217877

Από 19 Φεβρουαρίου 2015
Πέμπτη έως Κυριακή
ώρα έναρξης: 21.00
(Κυριακή: 19:00)

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Ηχητική δραματουργία: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ιωάννα Πιατά

Ερμηνεύουν: Περικλής Μουστάκης, Άρης Μπαλής, Ανέζα Παπαδοπούλου, Εύη Σαουλίδου, Σταυρούλα Σιάμου

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ