«Φαίδρας Έρως» της Σάρα Κέιν μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Τον ρόλο της Φαίδρας ερμηνεύει η Παρθενόπη Μπουζούρη. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη
0

Η βάναυση φύση της αγάπης, των κοινωνικών σχέσεων, του μηδενισμού και της πίστης μέσα από το παράδειγμα μιας σχέσης μεταξύ μιας βασίλισσας και του θετού της γιου ζωντανεύουν στην παράσταση της Άντζελας Μπρούσκου «Φαίδρας Έρως», της κωμωδίας όπως την αποκαλούσε η συγγραφέας της, Σάρα Κέιν, που θα παιχτεί λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού για δυο ακόμα παραστάσεις στο θέατρο Σφενδόνη στις 5 και 6 Ιανουρίου.

Aμέσως μετά τον σάλο που είχε προκαλέσει με το πρώτο της έργο «Blasted» όταν ανέβηκε στο Royal Court, με τους κριτικούς να το θεωρούν αηδιαστικό και δυσάρεστο, ενώ ο Χάρολντ Πίντερ έσπευσε να την υπερασπιστεί δημοσίως, η Κέιν γράφει το 1996 για το Gate Theatre το «Φαίδρας Έρως» που σκηνοθέτησε η ίδια και που με τη σειρά του ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με τον κριτικό της Telegraph να γράφει: «Εδώ δεν απαιτείται κριτικός θεάτρου, απαιτείται ψυχίατρος».

Το έργο είναι μια σύγχρονη διασκευή της Φαίδρας του Σενέκα, ενώ σε αντίθεση με το κλασικό δράμα, το μεγαλύτερο μέρος της βίαιης δράσης συμβαίνει στη σκηνή και όχι εκτός.

Η Άντζελα Μπρούσκου που μελετά επί σειρά ετών τη δραματουργία της Κέιν προχωρά με οδηγό το έργο σε μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του μύθου μέσα από το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό γιο της Ιππόλυτο. Το έργο αποκαλύπτει τη βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία τη λατρεία διασημοτήτων.

Η Άντζελα Μπρούσκου που μελετά επί σειρά ετών τη δραματουργία της Κέιν προχωρά με οδηγό το έργο σε μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του μύθου μέσα από το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό γιο της Ιππόλυτο. Το έργο αποκαλύπτει τη βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία τη λατρεία διασημοτήτων.

Το ρόλο της Φαίδρας ερμηνεύει η Παρθενόπη Μπουζούρη που μοιράζεται μαζί μας κάποιες σκέψεις για το έργο και την ηρωίδα.

«Το Φαίδρας Έρως είναι το δεύτερο έργο της Σάρα Κέιν. Μετά το Blasted και τη φοβερή επίθεση που δέχτηκε αναλαμβάνει να γράψει ένα έργο κατά παραγγελία, να μεταγράψει έναν ελληνικό μύθο.

Το Φαίδρας Έρως σκηνοθετείται από την ίδια και ανεβαίνει το 1996. Στη σκηνή ανεβαίνει το ανείπωτο! Ότι στην Αρχαία Τραγωδία λέγεται μόνο, στο Φαίδρας Έρως συμβαίνει. Το ακραίο παρουσιάζεται γυμνό και τρομερό. Τρομαγμένο και χωρίς άμυνες, όπως και η ίδια η Κέιν.

Ένα 25χρονο κορίτσι επιστρέφει στα μούτρα την υποκρισία βάζοντας τον ήρωα της, τον Ιππόλυτο να βγάζει την γλώσσα του σε θεσμούς, στη Βασιλεία και την Εκκλησία. Η Φαίδρα γελοία και μοιραία, σπαράζεται από έναν απαγορευμένο Έρωτα. Ο κόσμος των Ηρώων της Κέιν, ερμητικός, κλειστός, αιμομικτικός με ζωές σε αναμονή. Ο Ιππόλυτος έγκλειστος αδηφάγος, σάπιος, περιφέρει την άνοιά του περιμένοντας να συμβεί κάτι.

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

Την ημέρα των γενεθλίων του η Φαίδρα αποφασίζει: ή θα τον έχω ή θα πεθάνω. Κοιτάει τον γκρεμό και πηδάει μέσα του. Απογυμνώνεται από κάθε άμυνα, κανιβαλίζεται, παραδίνεται, οδηγείται στην αυτοκτονία. Η ζωή χωρίς τον αγαπημένο είναι μια ζωή αφόρητη. Μετά την αυτοκτονία της Φαίδρας η δραματουργία της Κέιν εκτροχιάζεται. Το έργο εκτροχιάζεται. Η βία παροξύνεται. Ο κόσμος ανατρέπεται με την ταχύτητα όσων συμβαίνουν να είναι τεράστια. Ο νους παρεκτρέπεται. Το μέσα και το έξω συγχέονται.

"Η Ζωή επιτέλους…" κραυγάζει ο Ιππόλυτος.

Στην παράσταση η αυτοκτονία της Φαίδρας σηματοδοτεί τη βίαιη ρήξη των ορίων ανάμεσα στο πραγματικό και το μυθολογικό. Δυο κόσμοι αναμιγνύονται. Τέρατα, όνειρα και οράματα κατακλύζουν τη σκηνή.

Η Φαίδρα καίγεται. Ο Θησέας επιστρέφει. Στο όνειρό της; Στο όνειρό μας;

Γύπες κατατρώνε ό,τι απόμεινε από το κατακρεουργημένο σώμα του Ιππόλυτου . "Μακάρι να υπήρχαν κι άλλες στιγμές σαν κι αυτή", φωνάζει ο ήρωας. 

Η Φαίδρα τον παίρνει μαζί της στον κόσμο του μύθου και των νεκρών».

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

«Φαίδρας Έρως» για δυο ακόμα παραστάσεις και μέσα από τα λόγια της Παρθενόπης Μπουζούρη Facebook Twitter
Φαίδρας Έρως | Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη

Φαίδρας Έρως

Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης

Σκηνοθεσία - Εικαστική Άποψη: Άντζελα Μπρούσκου 

Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Πολιτάκης

Μουσική: Αλέξης Εφραιμίδης

Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη, Τζέο Πακίτσας, Τσιμάρας Τζανάτος, Νατάσα Εξηνταβελώνη

Θέατρο Σφενδόνη

Μακρή 4, Αθήνα (στάση μετρό Ακρόπολη)

5 και 6 Ιανουαρίου 2022, στις 21:00

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Βασίλης Παπαβασιλείου: «Το θέατρο είναι το στοίχημα της συνάντησης του ανθρώπου με τη συνείδησή του»

Θέατρο / Βασίλης Παπαβασιλείου: «Όλοι χρειαζόμαστε κάτι που να μας υπερβαίνει, μια ιδέα, έναν σκοπό, ένα πρόσωπο»

Μια χειμαρρώδης συζήτηση περί θεάτρου, πόλεως, δημοκρατίας, «γελοιοκρατίας», έξεων, υπερβάσεων, υπαρξιακών και άλλων ανθρώπινων συνθηκών με τον σκηνοθέτη της «Ελένης» του Ευριπίδη, της παράστασης του ΚΘΒΕ, λίγο πριν ανέβει στην Επίδαυρο (12-13/8).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Φάκελος Βάνκαου» στη Μικρή Επίδαυρο: Άνθρωπος, ζωή, μετά

Θέατρο / «Φάκελος Βάνκαου» στη Μικρή Επίδαυρο: Άνθρωπος, ζωή, μετά

Λίγο πριν από την πρεμιέρα στις 5 και 6 Αυγούστου στη Μικρή Επίδαυρο, οι έξι ηθοποιοί της παράστασης «Φάκελος Βάνκαου» του Σύλλα Τζουμέρκα, σε κείμενο του Ηλία Μαγκλίνη, διασχίζουν την πόλη με τα κοστούμια της Μάρλι Αλειφέρη.
THE LIFO TEAM
ΔΕΥΤΕΡΑ 01/08 - ΘΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΣΕ ΛΙΓΟ-Τι κάνει την όπερα «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι να παραμένει τόσο δημοφιλής;

The Review / Τι κάνει την όπερα «Τόσκα» του Πουτσίνι τόσο δημοφιλή;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητάει με τη δημοσιογράφο Αργυρώ Μποζώνη για την παράσταση της όπερας «Τόσκα» που παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο από την Εθνική Λυρική Σκηνή, κλείνοντας το Φεστιβάλ Αθηνών 2022.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Αυτό το Παρασκευοσάββατο η Μικρή Επίδαυρος θα σειστεί από τα γέλια

Θέατρο / «Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Ένας ξεκαρδιστικός φόρος τιμής στη θεατρική μας κληρονομιά

Στο νέο του έργο, που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στη Μικρή Επίδαυρο, ο ιδιοφυής καλλιτέχνης εντάσσει για πρώτη φορά τον λόγο στην καλλιτεχνική του γλώσσα, σχολιάζοντας μοναδικά τη θεατρική μας κληρονομιά – και τη θεατρική μας παράνοια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
CHECK ΤΕΤΑΡΤΗ Τόσκα

Θέατρο / «Τόσκα»: Η ιστορία της θρυλικής όπερας του Πουτσίνι

Ανατρέχουμε στο παρασκήνιο και στα πρώτα ανεβάσματα της διάσημης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι, με αφορμή την παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που παρουσιάζεται στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα αρχαίο Θέατρο που ζει ακόμα

22 λόγοι που αγαπάμε την καλοκαιρινή Ελλάδα / Ένα αρχαίο θέατρο που ζει ακόμα

Το θέατρο της Επιδαύρου είναι το ομορφότερο και επιβλητικότερο αρχαίο θέατρο στον κόσμο, το τελειότερο από άποψη ακουστικής και αισθητικής, στο οποίο όλοι οι σπουδαίοι ξένοι καλλιτέχνες ονειρεύονται να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Κλυταιμνήστρα από τους tg STAN / Λίγες ώρες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα

Θέατρο / «Κλυταιμνήστρα» των tg STAN στην Ελευσίνα: Γιατί είναι σημαντικό να ακουστεί η φωνή της;

Είδαμε την πολυαναμενόμενη παράσταση που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Παλαιό Ελαιουργείο, στο πλαίσιο της διοργάνωσης 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ρε Κουτλή, θα μας κάνεις να μας αρέσει το θέατρο!»

Θέατρο / «Ρε Κουτλή, θα μας κάνεις να μας αρέσει το θέατρο!»: Backstage στην παράσταση του καλοκαιριού

Η LiFO βρέθηκε στα παρασκήνια της τελευταίας παράστασης του έργου «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι», που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Κουτλής στο Φεστιβάλ Αθηνών και μέσα σε τέσσερα βράδια έγινε το απόλυτο θεατρικό viral της χρονιάς, ειδικά ανάμεσα στο νεαρό κοινό.
M. HULOT

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ