ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Διασκευή όπερας

Διασκευή όπερας Facebook Twitter
0

Η ιστορία αυτής της πολύχρωμης ορχήστρας ξεκινά το 2002 στη συνοικία Εσκουιλίνο της ιταλικής πρωτεύουσας, της οποίας η πολυεθνική αγορά λειτουργεί και ως σημείο συνάντησης των μεταναστών της πόλης. Εκεί βρίσκεται ο «Απόλλων», ένα παλιό σινεμά των αρχών του αιώνα, που κάποιος ιθύνων νους αποφάσισε να μετατρέψει σε αίθουσα μπίνγκο. Οι αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής όχι μόνο διέσωσαν τον κινηματογράφο (για την ώρα όχι και τη χρήση του) αλλά οδήγησαν στην ιδέα μιας ορχήστρας από μετανάστες μουσικούς. Ο Μάριο Τρόνκο, ένας Ιταλός από την Καζέρτα, κοντά στη Νάπολη, κατόρθωσε να εμπνεύσει και να συγκεντρώσει ένα σύνολο μουσικών από διαφορετικές χώρες που έπαιζαν κλασική, τζαζ, ροκ, φολκ μουσική, και οι οποίοι μπορούν να τιμούν εμπράκτως τις ιδιαίτερες, έθνικ μουσικές αναφορές καθενός από τα μέλη, παίζοντας με κλασικά αλλά και παραδοσιακά όργανα του τόπου καταγωγής τους. Έτσι δημιουργήθηκε η Ορχήστρα της Πλατείας Βιτόριο, που όχι μόνο ξεπέρασε τα αρχικά οικονομικά της προβλήματα αλλά έδωσε έκτοτε περισσότερες από 250 συναυλίες σ' όλο τον κόσμο.

Στην παράσταση που θα δούμε στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 16 Ιουνίου ο Παπαγκένο είναι ένας Αφρικανός παραμυθάς, μια ομάδα Αράβων ανέλαβε τη Βασίλισσα της Νύχτας κι ο πρίγκιπας Ταμίνο, όταν ερωτεύεται, δεν τραγουδά ... σφυρίζει. Η αναφορά στην παρτιτούρα είναι τόσο ελεύθερη, ώστε το έργο να μοιάζει ότι προέκυψε από διαδικασίες προφορικής αναπαραγωγής, μέσα από τραγούδια και ιστορίες που διασώθηκαν από γενιά σε γενιά κι από χώρα σε χώρα.

Έξι γλώσσες ακούγονται στην παράσταση της μουσικών της Ορχήστρας της Πλατεία Βιτόριο, κλασικά και παραδοσιακά όργανα συνδυάζουν τους ήχους τους, Ιταλοί και μουσικοί από την Αργεντινή, τη Ινδία, τη Σενεγάλη, Τυνησία, τον Ισημερινό θα αποδώσουν το Μαγικό Αυλό σαν μουσικό παραμύθι, στα μονοπάτια του οποίου άνθρωποι από τα πέρατα του κόσμου μπορούν να νιώσουν τι σημαίνει φιλία και αλληλεγγύη.

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ