«Βάκχες» στο Φεστιβάλ Αθηνών: Μια queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Το λευκό ύφασμα που καλύπτει τις επιφάνειες της τραπεζαρίας αντανακλά το άσπιλο, αμόλυντο πεδίο της αποστειρωμένης και απενεργοποιημένης επιθυμίας των συνδαιτημόνων. Φωτ.: Pierre Gondard
0

Λευκές κουρτίνες, λευκά τραπεζομάντιλα, ασημένιες πιατέλες, θελκτικά εδέσματα, κηροπήγια. Ποια είναι η περίσταση; Τι μαζευτήκαμε με τόση πολυτέλεια για να γιορτάσουμε; Έχει γενέθλια η Αγαύη σήμερα και η έπαυλη των Λαβδακιδών σείεται από αναστάτωση.

Οι υπηρέτες πηγαινοέρχονται, στρώνουν, ξεστρώνουν, σερβίρουν, όμως η ίδια η εορτάζουσα δεν φαίνεται καθόλου να απολαμβάνει τη διαδικασία: κάνει διαρκώς παρατηρήσεις στο προσωπικό, ξινίζει με το παραμικρό, αδημονεί για κάτι ακαθόριστο. Μια άφιξη; Μια έκπληξη; Μια έκρηξη;

«Ο κομήτης Διόνυσος εισέβαλε στην τροχιά της Γης», λέει η νεαρή υπηρέτρια, ανήσυχη, το άκουσε στις ειδήσεις. Τι σημαίνει αυτό; «Μήπως έφτασε το τέλος μας;», αναρωτιούνται. Ο μάντης Τειρεσίας (Γιώργος Ιατρού), μια εντυπωσιακή drag περσόνα, κάτι μεταξύ Μέριλιν Μάνσον και Lady Gaga, προσπαθεί να τους καθησυχάσει. Θα ήθελε να τους πει να ξεχάσουν τον κομήτη, γιατί ο Διόνυσος, ο αληθινός Διόνυσος, βρίσκεται ήδη εδώ, ανάμεσά τους: κάθεται στο τραπέζι και παρακολουθεί τα πάντα. Κανένας δεν τον βλέπει, όμως, εκτός από τον Τειρεσία, που τον υποδέχεται τραγουδώντας μελαγχολικά. 

Οι εορτάζοντες έχουν οικοδομήσει μέχρι τελειότητας την εικόνα τους –μια θαυμαστή, πολυφωνική σύνθεση πολιτισμών και εποχών, ίσως ένας «queer έθνικ φουτουρισμός»–, η υψηλή αισθητική τους, όμως, ορθώνεται σαν φρούριο του σώματος και όχι ως σκευή σαγήνης∙ αυτό που επιδεικνύουν είναι μια αυτοθαυμαστική και όχι μια ερωτική ενορχήστρωση των σημείων∙ σκοπό έχουν το θάμπος και όχι το κάλεσμα του Άλλου.

«Δεν ήρθα μόνος», λέει ο κουκουλοφόρος άνδρας (Ariah Lester). «Ήρθα με χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες που διασχίζουν τη Μεσόγειο. Ήρθα με τους φοβισμένους, με κείνους που έχουν σάπια δόντια, με κείνους που βράζουν, με κείνους που δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Ήρθα με χιλιάδες παιδιά ξοπίσω μου, με εραστές που έχουν φλεγόμενα φτερά, με τυφώνες, με τον ήλιο και με το φεγγάρι... Εγώ ειμί Διόνυσος». Αδιαφορώντας για το decorum, ακουμπά τις γυμνές, βρόμικες πατούσες του πάνω στο τραπέζι: Η «μόλυνση» έχει αρχίσει...

Μόδα και οικολογία

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Τίποτε, ούτε καν η επιθυμία μας∙ ακόμη κι αυτή τέθηκε, επιτέλους, υπό έλεγχο. Φωτ.: Pierre Gondard

Μια γιορτή που δεν συνοδεύεται από καμία έκφραση χαράς, μια τελετή που δεν παραπέμπει σε κανένα μυστήριο, μια συνεύρεση όπου κανένας δεν αγγίζει κανέναν. Το λευκό ύφασμα που καλύπτει τις επιφάνειες της τραπεζαρίας αντανακλά το άσπιλο, αμόλυντο πεδίο της αποστειρωμένης και απενεργοποιημένης επιθυμίας των συνδαιτημόνων. Οι εορτάζοντες έχουν οικοδομήσει μέχρι τελειότητας την εικόνα τους –μια θαυμαστή, πολυφωνική σύνθεση πολιτισμών και εποχών, ίσως ένας «queer έθνικ φουτουρισμός»–, η υψηλή αισθητική τους, όμως, ορθώνεται σαν φρούριο του σώματος και όχι ως σκευή σαγήνης∙ αυτό που επιδεικνύουν είναι μια αυτοθαυμαστική και όχι μια ερωτική ενορχήστρωση των σημείων∙ σκοπό έχουν το θάμπος και όχι το κάλεσμα του Άλλου.

Φαίνεται ότι το μόνο που κυκλοφορεί αβίαστα μέσα σ’ αυτό το σπίτι είναι τα latest trends: της μόδας αλλά, επίσης, της οικολογίας, της διατροφής, των gender politics.

Ο Πενθέας (Βασίλης Μπούτσικος) καταφθάνει φορώντας κόκκινο κραγιόν και τιάρα στα μαλλιά. Καταδικάζει, λέει, την κατανάλωση κρέατος, επειδή προκαλεί καταστροφή του περιβάλλοντος. Αντ’ αυτού προτιμά την «Αμβροσία 50», ένα ειδικό κοκτέιλ βιταμινών και ραδιο-απωθητικών ουσιών, που εξασφαλίζει στον άνθρωπο τη μέγιστη ψηφιακή αποδοτικότητα. Με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει την πίστη του στην αποτελεσματικότητα του συστήματος που εκπροσωπεί κομπάζοντας για τις ηγετικές του ικανότητες. Πριν από λίγες ώρες, εξηγεί στη μητέρα του –γι’ αυτό και άργησε να έρθει στο πάρτι–, ήταν στη Βουλή, όπου σημείωσε μια σημαδιακή νίκη: πέρασε τρεις νέους νόμους που προφυλάσσουν τη χώρα μας από τα μεταναστευτικά ρεύματα. Μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι, η εξουσία εργάζεται, δεν υπάρχει τίποτε ανεξέλεγκτο σε τούτη τη γη. 

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Κάτω από την αστραφτερή, «ενημερωμένη» και πολιτικώς ορθή ζωή τους φωλιάζουν άμετρες εκφάνσεις βίας, συνειδητής και ασυνείδητης: όχι μόνο προς το Άλλο αλλά και προς τον εαυτό τους. Φωτ.: Pierre Gondard
Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Φαίνεται ότι το μόνο που κυκλοφορεί αβίαστα μέσα σ’ αυτό το σπίτι είναι τα latest trends: της μόδας αλλά, επίσης, της οικολογίας, της διατροφής, των gender politics. Φωτ.: Pierre Gondard

Τίποτε, ούτε καν η επιθυμία μας∙ ακόμη κι αυτή τέθηκε, επιτέλους, υπό έλεγχο. Τώρα πια, ο καθένας είναι σε θέση να γνωρίζει ακριβώς τι μπορεί και τι θέλει να κάνει το σώμα του, ποιο είναι το χαρτογραφημένο πεδίο των δυνατοτήτων του: «Πιστεύω πως πάντοτε ήμουν ασέξουαλ, κύριε» λέει η υπηρέτρια (Λητώ Μεσσήνη), όταν ο Πενθέας τη ρωτάει για τις ερωτικές προτιμήσεις της. «Κυμαίνομαι ανάμεσα στο φάσμα του asexual και του allosexual. Μου αρέσει ο ρομαντισμός, αλλά δεν είναι για μένα», αναγγέλλει, πεπεισμένη ότι έχει λύσει το αίνιγμα της σεξουαλικότητάς της.

Κανένα άγχος δεν προκαλεί ετούτη η ρύθμιση της επιθυμίας με την κάνουλα. Κάθε περίπτωσή έχει μελετηθεί, αναλυθεί, ταξινομηθεί. Έχουν καταγραφεί οι συνήθεις παραλλαγές, τα κυριότερα γνωρίσματα, το ακριβές πλαίσιο δράσης και διάδρασης που προβλέπεται ανά κατηγορία. Έχοντας επιλέξει τη συγκεκριμένη μικρο-ετικέτα που μας αναλογεί, μπορούμε να την επιδεικνύουμε και να την αντιπαραθέτουμε με των αλλωνών, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές μέχρι να πεθάνουμε. 

Η ανάσταση της επιθυμίας

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Το λευκό ύφασμα που καλύπτει τις επιφάνειες της τραπεζαρίας αντανακλά το άσπιλο, αμόλυντο πεδίο της αποστειρωμένης και απενεργοποιημένης επιθυμίας των συνδαιτημόνων. Φωτ.: Pierre Gondard

Μοιραία τίθεται το ερώτημα: Εμείς οι απελευθερωμένοι, εμείς οι τεχνολογικά εξελιγμένοι, οι polyamorous και πολλαπλώς συνειδητοποιημένοι, τι ανάγκη έχουμε τον αρχαίο θεό Διόνυσο, τον Λύσιο, τον απελευθερωτή; 

«So many freedoms, but no desire», λέει κουνώντας στωικά το κεφάλι του ο Τειρεσίας. Η Αγαύη (Χαρά Κότσαλη) χώνει το πρόσωπό της σε μία κανάτα: είναι άρρωστη, μονολογεί, τα δάχτυλά της παραλύουν, δεν θα τα καταφέρει. Ο Πενθέας τρυπώνει στην κουζίνα και βιάζει την ασέξουαλ υπηρέτρια για να τη «γιατρέψει». «Ένας καλός ηγέτης φροντίζει για όλους», θα πει επιστρέφοντας στην τραπεζαρία. 

Κάτω από την αστραφτερή, «ενημερωμένη» και πολιτικώς ορθή ζωή τους φωλιάζουν άμετρες εκφάνσεις βίας, συνειδητής και ασυνείδητης: όχι μόνο προς το Άλλο αλλά και προς τον εαυτό τους. Βιασμοί και αυτο-ευνουχισμοί που πολλαπλασιάζονται μέσα σε μια ψευδαίσθηση ελευθερίας και αυτοδιάθεσης.

Η ώρα της αποκάλυψης έφτασε. Η ώρα του Διόνυσου. Χρειάζεται ένα Συμβάν για να σπάσει τα δεσμά της νέας αυτής κανονικότητας που αναλώνεται στη μιντιακή ελευθεριότητα αποφεύγοντας κάθε σχέση με την ετερότητα∙ που δημιουργεί μια πλάνη ασφάλειας και αυτογνωσίας, εμποδίζει τις προσμίξεις, το γίγνεσθαι, το άνοιγμα στον κόσμο∙ βάζει τα πάντα σε προστατευτικά κουτάκια, καθοδηγεί τις επαφές (διατροφικές, ερωτικές κ.ο.κ.) και πνίγει, τελικά, την αληθινή ζωή στον φόβο.

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Αυτή την «παράδοση», αυτό το άνοιγμα, την κατάργηση των προφυλάξεων και τη βουτιά στο άγνωστο της επιθυμίας, ευελπιστούν να μεταδώσουν οι «Βάκχες» της Έλλης Παπακωνσταντίνου στους θεατές. Φωτ.: Pierre Gondard
Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Κανένα άγχος δεν προκαλεί ετούτη η ρύθμιση της επιθυμίας με την κάνουλα. Κάθε περίπτωσή έχει μελετηθεί, αναλυθεί, ταξινομηθεί. Φωτ.: Pierre Gondard

«Η μαγιά της επιθυμίας φουσκώνει μόνο μέσω της μετάδοσης, της “μόλυνσης”, μέσω του ανώμαλου και του απρόβλεπτου», γράφει ο Ρεκαλκάτι. Αυτό το ανώμαλο και απρόβλεπτο –από το οποίο δεν υπάρχει προστασία– ενσαρκώνει εδώ ο Διόνυσος, ένας χυμώδης ποπ περφόρμερ, με αριστοφανική αύρα και περιβολή, χρυσά στήθη και χρυσή κοιλιά, που έρχεται να αναταράξει τις παγιωμένες πεποιθήσεις, να αναιρέσει τις περιχαρακωμένες θέσεις απομόνωσης και στείρου αυτοπροσδιορισμού, να φέρει την κρυφή πληγή σε κοινή θέα και αναψηλάφιση.

Η επίδρασή του αποδεικνύεται καταλυτική. Το δεύτερο μέρος της παράστασης παραδίδεται στην εξερεύνηση της διονυσιακής πνοής. Τα σώματα παρασύρονται, ιδρώνουν, λιώνουν. Τα στεγανά καταρρέουν.

«Δεν ξέρω ποιος είμαι, αλλά είμαι εδώ και χτυπιέμαι», θα μπορούσε να είναι το μότο των συλλογικών χορευτικών δράσεων που εκτυλίσσονται σε φρενήρεις ρυθμούς ενώπιόν μας. Η ασέξουαλ υπηρέτρια, γυμνή με τα μαλλιά ξέπλεκα, εξυμνεί τώρα τη γοητεία του «τέρατος». Ακόμη και ο Πενθέας αυτοαναιρείται μετά από τη σεξουαλική ένωσή του με τον θεό. Περπατώντας ημίγυμνος επάνω στο χαρτί του σεισμογράφου που ξεδιπλώνεται στη σκηνή σαν μακρόστενος διάδρομος, ο κλονισμένος «ηγέτης» θα αμφισβητήσει όλα όσα τον ανέθρεψαν και τον καθόρισαν.

«Ίσως δεν μπορώ να γίνω γυναίκα όπως οι άλλες γυναίκες, αλλά ούτε και άνδρας. Ίσως δεν υπάρχει κανένα μέρος για μένα σε ολόκληρη την πλάση», θα πει εκτελώντας το πέρασμά του στην «άλλη» πλευρά, με το ένα πέλμα γυμνό και το άλλο ακόμη εγκλωβισμένο σε μια κόκκινη μπότα. 

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Ο μάντης Τειρεσίας (Γιώργος Ιατρού), μια εντυπωσιακή drag περσόνα, κάτι μεταξύ Μέριλιν Μάνσον και Lady Gaga. Φωτ.: Pierre Gondard

Αυτή την «παράδοση», αυτό το άνοιγμα, την κατάργηση των προφυλάξεων και τη βουτιά στο άγνωστο της επιθυμίας, ευελπιστούν να μεταδώσουν οι «Βάκχες» της Έλλης Παπακωνσταντίνου στους θεατές. Αυτό που θέλουν να «πουν» –και που η ίδια το χαρακτηρίζει ως «πολιτικώς μη ορθό»– δεν το λένε με λόγια, τελικά, αλλά μέσα από μια φαντασμαγορία χρωμάτων, ήχων, μελωδιών, σωμάτων που αφοπλίζουν και αφοπλίζονται, χάνουν τα κελύφη των φύλων τους και οδηγούνται στο κατώφλι μιας άγνωστης χώρας. «Καταλαβαίνω τον κόσμο καλύτερα όταν τρέμω μαζί του», θα πει η εκστασιασμένη Αγαύη. 

Διαρκής ενέργεια, αλληλοσυμπληρούμενες δυνάμεις, μάσκες, γλώσσες, ψυχεδελικές προβολές, αστραφτερά φετίχ, μορφές που λύνονται, η ζωή που δονείται πέρα από διαχωρισμούς, εισρέει και εκρέει σε όλες τις απρόβλεπτες συναντήσεις και περιπτύξεις, συγκλονίζοντας το μυαλό όπως και το σώμα, το μυαλό μέσα από το σώμα, παραβιάζοντας τα όρια των τυποποιημένων ταυτοτήτων.

«Αντικαταστήστε το ιατρικό ιστορικό με τη λήθη, την ερμηνεία με την εμπειρία», επιμένει ο Ντελέζ. «Βρείτε το χωρίς όργανα σώμα σας, μάθετε να το κάνετε, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, γήρατος και νεότητας, λύπης και χαράς. Εδώ παίζονται όλα». 

Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Μέσα από μια φαντασμαγορία χρωμάτων, ήχων, μελωδιών, σωμάτων που αφοπλίζουν και αφοπλίζονται, χάνουν τα κελύφη τους και οδηγούνται στο κατώφλι μιας γνώσης αληθινής, μιας γνώσης τραγικής, αυτής που εκπροσωπεί ο Διόνυσος. Φωτ.: Pierre Gondard
Queer φαντασμαγορία για τη χαμένη επιθυμία Facebook Twitter
Μια γιορτή που δεν συνοδεύεται από καμία έκφραση χαράς, μια τελετή που δεν παραπέμπει σε κανένα μυστήριο, μια συνεύρεση όπου κανένας δεν αγγίζει κανέναν. Φωτ.: Pierre Gondard

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ