«Λυγμός (Καημός)» στο Φεστιβάλ Αθηνών: Ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά

Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
«Όλα είναι κούφια, χαλασμένα, σαν φαφούτικα δόντια, σαν πανιασμένη ομελέτα», γράφει ο Ροτ. Οι κοπέλες που εργάζονται στο φαρμακείο του Μαρτάλερ δεν δείχνουν να αγχώνονται, παρ' όλα αυτά. Φωτ.: Gina Folly
0

Ένας Λυγμός εν μέσω γέλιου. Ένας Λυγμός καμουφλαρισμένος. Ένας Λυγμός που θα αποτελειώσει όλους τους λυγμούς. Δεν είναι απλώς ότι τα δάχτυλα του ποδιού μας σαπίζουν σιγά σιγά από μυκητίαση: ένα τέτοιο πρόβλημα, ενδεχομένως, με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, να μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Αυτό, όμως, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, αυτό για το οποίο δεν υπάρχει φαρμακευτική αγωγή είναι ότι έχει χαθεί το γαλάζιο απ’ τον ουρανό...

«Όλα είναι κούφια, χαλασμένα, σαν φαφούτικα δόντια, σαν πανιασμένη ομελέτα», γράφει ο Ροτ. Οι κοπέλες που εργάζονται στο φαρμακείο του Μαρτάλερ δεν δείχνουν να αγχώνονται, παρ' όλα αυτά. Τοποθετούν απερίσπαστες τα φάρμακα στα ράφια, ελέγχουν τις ετικέτες, ανοιγοκλείνουν τα συρτάρια, καταγράφουν τις ελλείψεις.

Είναι αγέρωχες, αμέτοχες, ανάλαφρες. Είτε μας αφηγούνται μια παράξενη, ανατριχιαστική ιστορία, είτε μας μιλούν για θόλωση της όρασης και τυμπανισμό, η εκφορά του λόγου τους παραμένει χαριτωμένη, έμπλεη ειρωνείας και σαρκασμού: Υποφέρετε από αϋπνίες; Δυσκολεύεστε να καταπιείτε την τροφή σας; Είστε ανορεξικοί; Είστε παχύσαρκοι; Ανησυχείτε για τη λειτουργία του ψυγείου σας; Έχετε ιλίγγους; Σπασμούς; Έχετε πέσει σε κώμα; Ό,τι κι αν σας απασχολεί, η φαρμακολογία έχει τη λύση. Κι αν πάλι ψοφήσετε, δεν πειράζει. «Οι μόνες πιθανές ενέργειες προέρχονται από τις παρενέργειες... Σε κάθε περίπτωση, το όφελος ενδέχεται να υπερτερεί του κινδύνου».

Η λούπα δεν θα σπάσει ποτέ. Η ψευδαίσθηση της συνέχειας, της λειτουργικότητας, του εύτακτου ξετυλίγματος της ζωής θα συνεχιστεί, ακόμη κι αν παρουσιάζονται «βραχυκυκλώματα» στη σκηνική ροή. Υπάρχει κάτι χειρότερο από αυτό, αναρωτιέται ο Μαρτάλερ. Απ’ αυτή την τεχνητή συνέχιση της ζωής;

Σε πρώτο επίπεδο, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι η ψυχρότητα της στάσης τους εκφράζει το άκαμπτο σχήμα της εξουσίας, ενός ανάλγητου και κατασταλτικού κυρίαρχου λόγου, που ισχυρίζεται αλαζονικά πως κάθε σύμπτωμα έχει γιατρειά και πως η ευθύνη της αποτυχίας ανήκει εξ ολοκλήρου στον αμελή, απείθαρχο άρρωστο: αγαπητοί ασθενείς, αν κάνατε ό,τι έπρεπε, αν κάνατε ό,τι σας λέγαμε, αν ακολουθούσατε τις οδηγίες μας, δεν θα είχατε φτάσει σε αυτήν την κατάσταση. Εσείς φταίτε για την κατάντια σας. Η κακή σας διατροφή και η επιπολαιότητά σας. Παρ' όλα αυτά, εμείς θα σας βοηθήσουμε. Έχουμε την τεχνολογία, έχουμε την εξειδίκευση, έχουμε τη γνώση: υποταχθείτε και θα σας θεραπεύσουμε. Ειδαλλιώς, θα σας σφάξει ο βασιλιάς ο λαγομακελάρης, όπως έσφαξε τη θεία που βγήκε περιχαρής από το σπίτι για να τον υποδεχτεί.

Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Αγαπητοί ασθενείς, αν κάνατε ό,τι έπρεπε, αν κάνατε ό,τι σας λέγαμε, αν ακολουθούσατε τις οδηγίες μας, δεν θα είχατε φτάσει σε αυτή την κατάσταση. Εσείς φταίτε για την κατάντια σας. Φωτ.: Gina Folly

Οι συνέπειες αυτής της υποταγής, όπως εύγλωττα φανερώνει ο Μαρτάλερ σε αυτή την εξαιρετική δουλειά του, είναι ανυπολόγιστες: όχι μόνο δεν εξασφαλίζουν τη σωτηρία, αλλά οδηγούν στην ακατάσχετη επιδείνωση της όποιας εναπομείνασας υγείας. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την πλέον αθεράπευτη ασθένεια: τη διάσπαση του υποκειμένου. Η γλώσσα, η νόηση και το σώμα δεν συνεργάζονται πια: το καθένα λειτουργεί χωριστά από το άλλο, αυτόνομα, μηχανικά. Οι αγαπητές υπάλληλοι του φαρμακείου, ωσάν αεροσυνοδοί που εξηγούν πώς να φουσκώσουμε τα σωσίβιά μας σε περίπτωση βλάβης του αεροσκάφους, περιγράφουν εδώ τη μοιραία βλάβη του πολιτισμού, ενσαρκώνουν την ήδη συντελεσθείσα πτώση του.

Ο λόγος δεν συνάδει με τα σώματά τους (τι είναι άραγε πιο ανατριχιαστικό: η περιδίνηση στο κενό του νοήματος, ή η παρουσίασή του εν είδει «σόου»;), τα συναισθήματα μένουν ανενεργά: είτε διαβάζουν μια λίστα με φαρμακευτικές ουσίες, είτε σκιαγραφούν την εκμηδένιση του ανθρώπου, ο φρουφρουδένιος τόνος της φωνής τους διατηρείται αναλλοίωτος.

Μία από τις κοπέλες πασχίζει να βρει τη σωστή «θέση»: στρίβει τον κορμό της, χέρια και πόδια μπλέκονται, ξεμπλέκονται, γίνεται «φιόγκος» – κανένα αποτέλεσμα. Αλλά κι όταν, λίγο αργότερα, ανεβαίνουν δυο-δυο πάνω στα σκαμπό για να εκτελέσουν φιγούρες χορευτικές, σαν φώκιες σε τσίρκο, χάνουν διαρκώς την ισορροπία τους. Τελικά εγκαταλείπουν, υποκλίνονται και αποχωρούν.

Μες στο σκοτάδι, εισβάλλει ο ήχος μιας μύγας που κολλάει στην ηλεκτρική μυγοπαγίδα. Όταν ανάβει πάλι το φως, τίποτε δεν έχει αλλάξει. Εξίσου ατσαλάκωτες, θα αφηγηθούν την ίδια ιστορία για δεύτερη φορά. Πόθεν έρχεσαι, λαγομακελάρη βασιλιά; Κοιλάδες και βραχότοπους διασχίζω... Σκετς που αναπαράγονται ατέρμονα, πότε με τα ίδια λόγια πότε με άλλα. «Αν κάποιος μου σερβίρει ένα φιλέτο, θα του σερβίρω κι εγώ (κλαίγοντας)». Το συζητάμε; Όχι, το παζαρεύουμε.

Άψυχα, πλην όμως καλοκουρδισμένα κι ευδιάθετα, τα σώματα των γυναικών φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας, συνομιλούν χωρίς να ανοίγουν διάλογο, θέτουν ερωτήματα χωρίς να νοιάζονται για την απάντηση. Ουδεμία υπόνοια μελαγχολίας, δισταγμού ή εσωτερικού κλονισμού. Όλα όσα συνθέτουν την ανθρωπινότητα έχουν εκλείψει και το μόνο που απομένει είναι να ανοιγοκλείνουμε συρτάρια, να παπαγαλίζουμε τσιτάτα και ν’ αποχωρούμε μόλις νυχτώνει. Ό,τι γνωρίζαμε και ορίζαμε ως ύπαρξη δεν υπάρχει πια.

Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Φωτ.: Gina Folly
Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Φωτ.: Gina Folly

Η πραγματικότητα αποκαλύπτεται εδώ παγερά, χωρίς καμία επίστρωση συναισθηματισμού, χωρίς αρχή, μέση ή τέλος, χωρίς δάκρυα: δεν πρόκειται για σουρεαλισμό αλλά για τον πιο αποστασιοποιημένο, «ιατρικό» ρεαλισμό. Αναισθητοποιημένοι παζαρεύουμε φιλέτα ακούγοντας τη «Lacrimosa» στο repeat. Αυτή είναι η δυστοπία μας: δεν κάνει θόρυβο, ούτε φοράει διαστημικά βινύλ κοστούμια. Είναι η αέναη, απρόσωπη επανάληψη του (μπανάλ) Ιδίου. «Χάπι» μπαίνει, «χάπι» βγαίνει.

Δύο φιγούρες ξεχωρίζουν μέσα σε τούτη την αστραφτερά σιδερωμένη συντροφιά: ο κυριούλης με το ασπρόμαυρο κοστούμι και η Ραμόνα, η μεγαλύτερη σε ηλικία επικεφαλής του προσωπικού. Ο πρώτος, αδύνατος στα πρόθυρα της εξαΰλωσης, επισκέπτεται κάθε τόσο το φαρμακείο για να ζυγιστεί. Οι δεσποινίδες κέρβεροι όμως δεν τον αφήνουν να ανεβεί στη ζυγαριά. Εμποδισμένος, μόνος, με το βλέμμα καρφωμένο στο κενό, εκείνος θα επιδοθεί στον φιλοσοφικό του μονόλογο, αναλογιζόμενος την ουσία των πραγμάτων και των πολλαπλασιασμών.

Όσο για τη Ραμόνα, εκείνη βρίσκει καταφύγιο στη μουσική, στο παλιό της πικάπ και στον «Ονειρεμένο γάμο» της, το τραγούδι που ερμηνεύει νοσταλγικά εγείροντας τον (υποτιθέμενο) θαυμασμό των κοριτσιών. Οι δυο τους μοιάζουν να συγκεντρώνουν τα τελευταία υπολείμματα ανθρωπινότητας: μια ισχνή αντίσταση απέναντι στο σαρωτικό κύμα εξομοίωσης των πάντων ή η τελευταία, συγκινητική αναλαμπή ενός είδους που σβήνει;  

Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Ο εξαϋλωμένος κυριούλης θα εμφανιστεί κουβαλώντας στους ώμους του έναν ασήκωτο σταυρό φαρμακείου που αναβοσβήνει πυρετωδώς. Το κοινό –δικαίως– γελάει φωναχτά. Φωτ.: Gina Folly

Η παράσταση θα μπορούσε να σταματήσει ανά πάσα στιγμή, ή, αντιστρόφως, να συνεχιστεί επ’ άπειρον – δεν θα έκανε μεγάλη διαφορά. «Θα συνεχίσουμε να παίζουμε, προσπερνώντας το τέλος του έργου», απειλούν οι ηθοποιοί, μένοντας κοροϊδευτικά εντός «ρόλου». Η λούπα δεν θα σπάσει ποτέ. Η ψευδαίσθηση της συνέχειας, της λειτουργικότητας, του εύτακτου ξετυλίγματος της ζωής θα συνεχιστεί, ακόμη κι αν παρουσιάζονται «βραχυκυκλώματα» στη σκηνική ροή. Υπάρχει κάτι χειρότερο από αυτό, αναρωτιέται ο Μαρτάλερ. Απ’ αυτή την τεχνητή συνέχιση της ζωής;

«Αλυσοδεμένο βαδίζει το γένος μας στα μονοπάτια της Ιστορίας», λέγαμε κάποτε, βγάζοντας έναν ηρωικό αναστεναγμό και σχεδιάζοντας τη μεθαυριανή επανάσταση. Τώρα ούτε καν αυτό. «Ορκίζομαι να εκτελώ πιστά το καθήκον μου και να μη διακινώ αυθαίρετα τα φάρμακα», υπόσχονται μισοσοβαρά οι υπάλληλοι, ενώ αρχίζουν να αδειάζουν τα ράφια πετώντας τα πολύχρωμα κουτάκια στο πάτωμα. Ο εξαϋλωμένος κυριούλης θα εμφανιστεί κουβαλώντας στους ώμους του έναν ασήκωτο σταυρό φαρμακείου που αναβοσβήνει πυρετωδώς. Το κοινό –δικαίως– γελάει φωναχτά. Ούτε ανάσταση ούτε σταύρωση: μονάχα η παρωδία είναι πια εφικτή, το «έξυπνο» σχόλιο, η τσαχπινιά (κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά να πάρει τον Υιό της αγκαλιά...)

Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Η πραγματικότητα αποκαλύπτεται εδώ παγερά, χωρίς καμία επίστρωση συναισθηματισμού, χωρίς αρχή, μέση ή τέλος, χωρίς δάκρυα: δεν πρόκειται για σουρεαλισμό αλλά για τον πιο αποστασιοποιημένο, «ιατρικό» ρεαλισμό. Φωτ.: Gina Folly
Κι ούτε μια δακρυσμένη Παναγιά Facebook Twitter
Όλα όσα συνθέτουν την ανθρωπινότητα έχουν εκλείψει και το μόνο που απομένει είναι να ανοιγοκλείνουμε συρτάρια, να παπαγαλίζουμε τσιτάτα και ν’ αποχωρούμε μόλις νυχτώνει. Φωτ.: Gina Folly
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ