Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Θέλω να ακούσουν αυτό το άλμπουμ διαφορετικοί άνθρωποι, αλλά και το κοινό μου. Απλά ελπίζω να το ακούσουν όλοι με ανοιχτό μυαλό ... Αυτό το άλμπουμ είμαι εγώ, που προσπαθώ να εκφράσω τον εαυτό μου, πάνω απ' όλα.
0

Τι κοινό έχουν ο Jeff Buckley, η Bjork, ο Peter Gabriel, οι Daft Punk και ο Pat Metheny; Τον Tim Green, αφού τους αναφέρει πάντα ως τις μεγαλύτερες μουσικές επιρροές του.

Ήρεμος και συνεσταλμένος, ο Tim σπούδασε μουσική και ήταν session κιθαρίστας, πριν ξεκινήσει τα δειλά του βήματα στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, το 2006. DJ, παραγωγός και remixer, γνώρισε την επιτυχία το 2008 και το 2010 αναδείχτηκε ως ο καλύτερος «Breakthrough Producer» στα βραβεία του DJ Mag.

Από τότε και στο εξής έχει κάνει και έχει επιτύχει όλα τα σωστά και επιβαλλόμενα στον χώρο, κυκλοφορίες σε πασίγνωστες εταιρίες, εμφανίσεις στα μεγαλύτερα κλαμπ και φεστιβάλ, σεβασμό από τους μεγαλύτερους για το μελωδικό και συναισθηματικό μουσικό του όραμα, που ακροβατεί μεταξύ της house και της techno.

Πιστεύω πως η μουσική που παράγει κάποιος δε συμβαδίζει πάντα με την προσωπικότητά του/της και τον ψυχισμό του/της, όμως θα ήταν παράξενο αν δεν εξέφραζε καν ένα κομμάτι του εαυτού του/της. Η μουσική επιβάλλεται να είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη, κατά τη γνώμη μου.

Το 2018, όμως, καταγράφεται ως η χρονιά που πραγματοποίησε ένα από τα μεγαλύτερα όνειρά του, την κυκλοφορία του άλμπουμ του με τον τίτλο «Her Future Ghost» στην Cocoon, του Papa Sven (Vath). Ο ίδιος το περιγράφει ως «ένα soundtrack για μια ταινία που δε γυρίστηκε ποτέ». Αυτή η ταινία, όμως, «γυρίζεται» αμέσως μέσα στο κεφάλι σου με το που πατήσεις το play, αφού οι ήχοι του ξυπνούν αμέτρητες εικόνες και συναισθήματα στο λεπτό.

Ο Tim ασχολήθηκε με την παραμικρή λεπτομέρεια της κυκλοφορίας και συνεργάστηκε με τον 22χρονο Αιγύπτιο digital artist, Ahmed Emad Eldin, για τη δημιουργία του εξωφύλλου.

Ο Eldin έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό, μετά από τη συνεργασία του με τους Pink Floyd για το εξώφυλλο του δίσκου «The Endless River». Ενθουσιασμένος και πολύ αισιόδοξος με τις διθυραμβικές κριτικές που έχει λάβει για το άλμπουμ, ο Tim Green επιλέγει το LiFO.gr για να αναλύσει την όλη διαδικασία.

— Ποιό ήταν το μουσικό σου όραμα πριν γνωρίσεις την επιτυχία;

Το μουσικό μου όραμα πριν υπογράψω με δισκογραφική εταιρία ήταν να γίνω επαγγελματίας κιθαρίστας. Μου άρεσε πολύ η ποικιλομορφία συγκεκριμένων καλλιτεχνών και η δημιουργικότητα που έβαζαν στα διαφορετικά πρότζεκτ, κάτι που έβρισκα φοβερά ενδιαφέρον.

Τώρα το όραμά μου έχει αλλάξει πολύ, αλλά εξακολουθώ να εκτιμώ βαθιά την ποικιλομορφία. Ως καλλιτέχνης, προσπαθώ να λειτουργώ με γνώμονα τη φαντασία και να διαφοροποιούμαι, ανάλογα με το πρότζεκτ.


— Πολλοί υποστηρίζουν πως πρέπει να βρεις τη «θέση» σου σ' αυτόν τον κόσμο, ώστε να ζήσεις μια ευτυχισμένη και γεμάτη ζωή. Πιστεύεις ότι εσύ το έχεις επιτύχει αυτό;

Θα έλεγα ότι ίσως να έχει να κάνει περισσότερο με την προσωπική μας ευχαρίστηση, όχι τόσο με τη θέση μας σε αυτόν τον κόσμο. Αν είχα ήδη βρει αυτόν τον προσωπικό μου τόπο, δε θα υπήρχε λόγος, πια, να προσπαθώ για κάτι παραπάνω.

Έμαθα τα τελευταία χρόνια πως πρέπει να απολαμβάνεις το ταξίδι, όχι τον προορισμό. Μάλλον αυτό «δουλεύει» στη δική μου περίπτωση, αφού μου αρέσει να καταπιάνομαι με πολλά και διαφορετικά πράγματα, να διατηρώ άσβεστο το ενδιαφέρον.

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Ως καλλιτέχνης, προσπαθώ να λειτουργώ με γνώμονα τη φαντασία και να διαφοροποιούμαι, ανάλογα με το πρότζεκτ.


— Ακροβατώντας μεταξύ της house και της techno, η μουσική σου πάντα ήταν βαθιά συναισθηματική και μελωδική. Είναι έτσι και η προσωπικότητά σου; Ποιές τρεις λέξεις θα διάλεγες, αν έπρεπε να εκφράσεις απόλυτα τη μουσική και τον ψυχισμό σου;

Ακριβώς έτσι είναι, ναι! Πιστεύω πως η μουσική που παράγει κάποιος δε συμβαδίζει πάντα με την προσωπικότητά του/της και τον ψυχισμό του/της, όμως θα ήταν παράξενο αν δεν εξέφραζε καν ένα κομμάτι του εαυτού του/της. Η μουσική επιβάλλεται να είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη, κατά τη γνώμη μου. Να διαλέξω τρεις λέξεις, ε; Χμ... Μελαγχολικός, συμπονετικός και ανοιχτός.


— Τι κρύβεται πίσω από τη απόφασή σου να κυκλοφορήσεις ένα ολόκληρο άλμπουμ και πόσο διαφορετική ήταν αυτή σου η προσέγγιση, συγκρινόμενη με τη συνήθη πρακτική που ακολουθείς στη δουλειά; Γενικά βλέπουμε μια στροφή σε ολοκληρωμένα άλμπουμ από τους καλλιτέχνες της χορευτικής μουσικής, τα τελευταία χρόνια. Είναι μόδα; Μια προδιάθεση να εκφραστούν διαφορετικά, ή μια προσπάθεια να ξεφύγουν από τα στεγανά που έχουν τεθεί για τον ήχο τους;

Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους. Προσωπικά, έχω ξεκινήσει την προσπάθεια κυκλοφορίας ενός άλμπουμ στο χώρο της techno και της house εδώ και πολλά χρόνια. Έχω βαρεθεί την πρακτική της κυκλοφορίας ενός δίσκου που περιέχει 10 κομμάτια με απόλυτο προορισμό να παιχτούν στο κλαμπ, που όμως θα μπορούσαν να είχαν κυκλοφορήσει ως μοναδικά singles.

Προέρχομαι από τον χώρο των μουσικών και των ζωντανών εμφανίσεων κι έτσι λατρεύω το format του LP, μιας ολοκληρωμένης δουλειάς που σε προσκαλεί σε ένα ηχητικό ταξίδι και που επιτρέπει στον καλλιτέχνη να εκφραστεί συνολικά. Επιτέλους, ήρθα στην ευχάριστη θέση μιας τέτοιας κίνησης, όταν βρήκα την κεντρική ιδέα για την κυκλοφορία: να γράψω το soundtrack για μια ταινία. Αυτή η ταινία δεν υπάρχει, όμως η ιδέα και το κόνσεπτ με έβαλαν στη δημιουργική διαδικασία.

 

Tim Green - Colliding


— Ας μιλήσουμε, λοιπόν, γι' αυτήν την «ταινία». Τι λέει το σενάριο, ποιος-α τη σκηνοθετεί και ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές;

Δεν είχα ακριβώς μια συγκεκριμένη ταινία στο μυαλό μου, είχα την αίσθηση μιας χαλαρής ιστορίας και το πώς θα μπορούσαν τα κομμάτια μου να κολλήσουν σ' αυτό το «ταξίδι». Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι η ιστορία περιστρέφεται γύρω από δύο βασικούς πρωταγωνιστές που πρέπει να αντμετωπίσουν μια μεγάλη δυσκολία. Πρέπει να παλέψουν με μια τεράστια δύναμη που τους κοντρολάρει και κυριαρχεί σε όλους τους ανθρώπους.

Ξεκίνησα να γράφω δυο-τρία κομμάτια πάνω σε αυτή τη βάση, με έβαλαν σε ένα δρόμο και μετά άρχισα να συμπληρώνω τα κενά. Συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια αντιπροσώπευαν τους πρωταγωνιστές. Άλλα μουσικά κομμάτια και μελωδίες αποτύπωναν την απειλή, τον «κακό» στην ιστορία και πάει λέγοντας.

Η γενική αίσθηση και ο ρυθμός των τραγουδιών, η σειρά με την οποία τοποθετήθηκαν, έγιναν με μεγάλη προσοχή, ώστε να δείχνουν την πάλη των χαρακτήρων και την πορεία τους. Έτσι, κάποια κομμάτια φαίνονται εισαγωγικά, αφού σου συστήνουν τους πρωταγωνιστές. Βασικά, αν ακούσεις το άλμπουμ συνολικά, πιστεύω πως καταλαβαίνεις όλο το φιλμ, «βλέπεις» όλο το σενάριο που έπαιζε στο μυαλό μου.

— Τα soundtracks παίζουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στις ταινίες. Κάποια θεωρούνται κλασικά, κάποια έχουν επηρεάσει και συνεχίζουν να επηρεάζουν μουσικούς και καλλιτέχνες από όλο το φάσμα της μουσικής, κάποια θεωρούνται σημεία αναφοράς στην ιστορία του κινηματογράφου, αριστουργήματα. Ποιά είναι τα πιο αγαπημένα σου;

 Είναι δύσκολο... Κάποια είναι συγκλονιστικά επειδή δεν παρεμβάλλονται εμφανώς στο φιλμ. Άλλα είναι τεράστια, γιατί πραγματικά είναι σαν άλλον έναν πρωταγωνιστή, παίρνουν επάνω τους ένα μεγάλο και αυτούσιο κομμάτι του σεναρίου. Το soundtrack του Yann Tiersen για το «Amelie» είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα, παίζει έναν τόσο σημαντικό ρόλο στην ταινία. Όπως και αυτό του Jon Brion για το "Eternal Sunshine Of A Spotless Mind", αυτά τα δύο είναι τα πιο αγαπημένα μου.

Δεν μπορώ να μην αναφερθώ, όμως, στη δουλειά που έκαναν ο Trent Reznor και ο Atticus Ross για το "The Social Network", φανταστικό αποτέλεσμα, τεράστια επιρροή για μένα. Και αυτό του Daniel Pemberton για το "Steve Jobs", κάποιες από τις ιδέες του ήταν πολύ ευφάνταστες και πολύ ενδιαφέροντες οι ήχοι που χρησιμοποίησε. Πολύ απλά σε κάνει να νιώθεις στο λεπτό πως βλέπεις μια ιστορία για έναν τύπο που όλη του η ζωή είχε να κάνει με την τεχνολογία και τους υπολογιστές.


— Τι προσφέρεις στον ακροατή μ' αυτόν τον δίσκο; Σκεφτόσουν τους φαν σου, όταν το ηχογραφούσες, υπάρχει μια ενδόμυχη ελπίδα πως αυτή η δουλειά θα προσελκύσει νέο και ίσως διαφορετικό κοινό στη μουσική σου;

Όλα αυτά μαζί! Θέλω να ακούσουν αυτό το άλμπουμ διαφορετικοί άνθρωποι, αλλά και το κοινό μου. Απλά ελπίζω να το ακούσουν όλοι με ανοιχτό μυαλό και να μην τους μπερδέψει το γεγονός ότι τα περισσότερα κομμάτια δεν έχουν ένα kick drum από κάτω, να «χτυπάει» στα 4/4. Αυτό το άλμπουμ είμαι εγώ, που προσπαθώ να εκφράσω τον εαυτό μου, πάνω απ' όλα. Θερμοπαρακαλώ τους ακροατές να το ακούσουν όλο, από την αρχή ως το τέλος, έτσι θα μπορέσουν να κατανοήσουν απόλυτα τη δουλειά, ως σύνολο.

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Ήταν τεράστια τιμή για μένα η συνεργασία μου με τον Ahmed Emad Eldin για το εξώφυλλο του δίσκου.

 
— Πώς επηρέασε η δουλειά του Ahmed Emad Eldin την καλλιτεχνική σου διεργασία; Πώς αποφάσισες να επικοινωνήσεις μαζί του και πώς νιώθεις που, τελικά, η δημιουργία του είναι το «πρόσωπο» της κυκλοφορίας σου;

Αγάπησα τη δουλειά του από την πρώτη στιγμή, δε θυμάμαι καν πότε είδα κάτι δικό του για πρώτη φορά. Είμαι τεράστιος λάτρης της Μοντέρνας Τέχνης και συνεχώς ανακαλύπτω καλλιτέχνες που μου αρέσουν. Δεν το παίζω ειδήμονας σε θέματα Τέχνης, όμως ξέρω ακριβώς τι μου αρέσει και τι όχι.

Ήταν τεράστια τιμή για μένα η συνεργασία μου μαζί του για το εξώφυλλο του δίσκου. Δεν έγινε κάτι κοσμογονικό, απλά επικοινώνησα μια μέρα, του μίλησα για το άλμπουμ και την ιδέα μου και μετά του έστειλα τα κομμάτια για να τα ακούσει. Του άρεσε πολύ η ιδέα και δέχτηκε αμέσως να συνεργαστούμε, με χαρά. Λάτρεψα το τελικό αποτέλεσμα, τον θαυμάζω πάρα πολύ.

— Γιατί "Her Future Ghost" (το μελλοντικό της φάντασμα) και ποιά είναι αυτή (her);

Έχει να κάνει με τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες, που αναλύσαμε πριν. Ουσιαστικά, είναι ένα spoiler/ένδειξη για τη μοίρα του ενός από τους δύο. Δε θέλω να αποκαλύψω πολλά για την ιστορία, πάντα ήμουν και είμαι υπέρμαχος της ιδέας ότι πρέπει να αφήνουμε τους ήχους να αποκωδικοποιηθούν από τον ακροατή.

Μου αρέσει, για παράδειγμα, όταν οι στιχουργοί και οι τραγουδιστές δεν εξηγούν τους στίχους, όταν δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να τους καταγράψουν σε ένα κείμενο.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ιστορία έχει μια χαλαρότητα, δεν είχα κάτι τόσο συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Προτιμώ να καταλήξει ο καθένας ξεχωριστά, να βγάλει τα προσωπικά συμπεράσματά του για το ποιοί, τελικά, είναι οι πρωταγωνιστές. Για παράδειγμα, ίσως να είναι ένας άνδρας και μια γυναίκα. Ίσως να είναι δύο άνδρες, ή δύο γυναίκες. Τι λες εσύ; (γελάει) Πάντα είναι πολύ πιο όμορφο το αποτέλεσμα, όταν ο ακροατής προβάλλει τον εαυτό του, ή τις δικές του ιδέες, τη ζωή του στο αποτέλεσμα.

— Τι σε περιμένει, μετά από αυτή την κυκλοφορία;
Πολλή δουλειά και πολλή ξεκούραση, ελπίζω. Μακάρι να βρω τον χρόνο!


— Έχεις κάποια σύνδεση με την Ελλάδα;

Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι ο μάνατζερ μου είναι Έλληνας, καμία! Όμως ανυπομονώ πραγματικά να επισκεφτώ αυτή τη χώρα!

Info:

Το "Her Future Ghost" του Tim Green κυκλοφορεί από την Cocoon και μπορείτε να το ακούσετε εδώ: http://www.2lin.cc/HerFutureGhost

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Μουσική / Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Η Νεοϋορκέζα DJ και παραγωγός παρουσιάζει με δικά της λόγια αποκλειστικά στο LiFO.gr τα κομμάτια της νέας της δουλειάς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η μουσική κάποιων ανθρώπων είναι βιωματική
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT