Πέντε εξαιρετικές νέες σόουλ κυκλοφορίες που αξίζει να μάθεις

Πέντε εξαιρετικές νέες σόουλ κυκλοφορίες που αξίζει να μάθεις Facebook Twitter
Την λένε Κόντ-για (έτσι προφέρεται το όνομά της), έχει κλασική παδεία, που σημαίνει ότι ξέρει να παίζει ένα σωρό όργανα και όλα όσα ακούγονται στο δίσκο τα παίζει μόνη της, έχει κάνει και την ενορχήστρωση και τραγουδάει κιόλας. Ένα από τα πιο όμορφα άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει φέτος.
0

Δεν είναι ακριβώς νεο-σόουλ, περισσότερο παλαιο-σόουλ είναι αυτή που λένε σήμερα «νεο-σόουλ», με όλα τα στοιχεία που παλιότερα έκαναν καλό έναν σόουλ δίσκο: μελωδία, καλές ενορχηστώσεις, καλοί μουσικοί, φωνάρες. Εκτός από το χιπ χοπ υπάρχει και αυτή η «μαύρη» μουσική που αν δεν την κάνει η αδερφή της Beyonce (η οποία είναι πολύ καλή, το θέμα δεν είναι η Solange) δεν ασχολείται το μεγάλο κοινό πια.   

Αυτοί είναι μερικοί νέοι σόουλ δίσκοι από την πρόσφατη παραγωγή που αξίζει να ασχοληθεί κάποιος μαζί τους:

Kadhja Bonet, “Childqueen”

Την λένε Κόντ-για (έτσι προφέρεται το όνομά της), έχει κλασική παδεία, που σημαίνει ότι ξέρει να παίζει ένα σωρό όργανα και όλα όσα ακούγονται στο δίσκο τα παίζει μόνη της, έχει κάνει και την ενορχήστρωση και τραγουδάει κιόλας, αλλά αυτό που παίζει είναι τροπικάλια των ’60s και σόουλ των ’70s, παλιοί ήχοι, σε ένα απίθανο άλμπουμ που θυμίζει αρκετά την Μίνι Ρίπερτον και τον ξεχωριστό τρόπο που τοποθετούσε την σοπράνο φωνή της. Ένα από τα πιο όμορφα άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει φέτος.   

Dwight James & The Royals, “Need Your Loving”

Μπλουζάτη σόουλ, εντελώς παλιά, τίμια, με τον Dwight James και την πενταμελή ορχήστρα του να φτιάχνουν ένα EP με πολύ προσωπικούς στίχους, όμορφη μουσική και κομμάτια που κάποτε θα άκουγες παντού. Σήμερα το πολύ-πολύ να ασχοληθεί μαζί του κανένα πολύ ειδικό site. Δηλαδή, σχεδόν κανείς.

The Midnight Hour, “Midnight Hour”

Ένα άλμπουμ υπερπαραγωγή από κάθε άποψη. Ο Ali Shaheed Muhammad και ο Adrian Younge μάζεψαν σε μια ορχήστρα καταπληκτικούς μουσικούς, έδωσαν να ταργουδήσουν τα κομμάτια μερικά από τα πιο σημαντικά ονόματα της σύγχρονης σόουλ (και ράπερ σε ρόλους έκπληξη, που τραγουδάνε, και μάλιστα εξαιρετικά) χρησιμοποίησαν ακόμα και τη φωνή του συχωρεμένου Luther Vandross, κι έφτιαξαν μια δισκάρα, λίγο πριν ξεκινήσουν την συνεργασία τους για το σάουντρακ του Marvel’s Luke Cage, της σειράς του Netflix. Χρειάστηκαν σχεδόν πέντε χρόνια να την ολοκληρώσουν, αλλά άξιζε η αναμονή.

Loren Jamal, “Loren”

Βγήκε πριν από έξι μήνες, είναι δηλαδή «παλιό» με τα σημερινά δεδομένα, αλλά είναι ένα εξαιρετικό άλμπουμ που θα μπορούσε να έχει βγει και στα ’80s και να έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, με synths και ρυθμό, μουσική που θα έπαιζε συνέχεια το MTV και το ραδιόφωνο, παρόλο που έχει αρκετά «πικρούς» στίχους (ένα από τα τραγούδια του το λένε «Θέλω διαζύγιο»). Έχει ένα πολύ ιδιαίτερο φαλτσέτο που σε μπερδεύει αρκετά με τον τόνο της φωνής του (είναι Ο Loren Jamal).

Κι ένα καταπληκτικό single:

Hi-Lux, "Dance With My Baby" b/w "Don't Blame Me"

Δεν ξέρω ποιοι είναι, αλλά και τα δύο κομμάτια στο εξαντλημένο πια δισκάκι είναι υπέροχα, εντελώς ’80s, θα μπορούσε να είναι και ένα χαμένο «διαμάντι». Περιμένω το άλμπουμ πώς και πώς.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT