Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο Facebook Twitter
Έχει μιλήσει πολλές φορές για τον εθισμό της στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ, την επίπονη διαδικασία της απεξάρτησης και την καθημερινή μάχη που δίνει για να παραμείνει καθαρή. Φωτο: Marilyn Clark
0

Η Louisahh γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια οικογένεια που λάτρευε τη μουσική κι άρχισε να συνθέτει και να παίζει με διάφορες μπάντες στην πατρίδα της, τη Νέα Υόρκη, πολύ πριν την κερδίσει το κλάμπινγκ και ως αποτέλεσμα το DJing. Μετά από τις κυκλοφορίες των δύο πρώτων της EPs το 2013 και το 2016 αναδεικνύεται σε μια πολλά υποσχόμενη καλλιτέχνιδα.

Η γνωριμία της με τον Γάλλο παραγωγό/DJ Maelstrom φαντάζει καρμική, αφού τους οδήγησε σε μια δυνατή φιλία, συνεργασία, κυκλοφορίες και τελικά στη δική τους δισκογραφική, τη RAAR. Το 2016 φιγουράρει στο εξώφυλλο του DJ Mag UK, αμέσως μετά εξασφαλίζει residency στο BBC Radio 1 κι όλοι την αναγνωρίσουν ως μία από τις καλλιτέχνιδες που έχουν λόγο και αιτία ύπαρξης στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή.

Παραδέχεται ότι έχτισε η ίδια μια παγίδα για τον εαυτό της, μια κλειστοφοβική εικόνα που όσο μπαίνεις μέσα της χρησιμοποιώντας τον ήχο και τα λόγια της ως οδηγό, φτάνεις, τελικά στην έξοδο, στο φως.

Πρόσφατα συνεργάστηκε με τον Dave Clarke και μέσα στο 2018 θα κυκλοφορήσει και το ντεμπούτο LP της.

Η Louisahhh είναι από αυτούς τους ανθρώπους που στην εποχή της εικόνας και του φαίνεσθαι τολμάει να τσαλακωθεί. Έχει μιλήσει πολλές φορές για τον εθισμό της στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ, την επίπονη διαδικασία της απεξάρτησης και την καθημερινή μάχη που δίνει για να παραμείνει καθαρή, ειδικά σε ένα χώρο που οι ουσίες και οι πειρασμοί παραμονεύουν σε κάθε γωνιά.

Δείχνει δυνατή, ψάχνει στηρίγματα και διεξόδους τα οποία πάλι την οδηγούν στην έκφραση μέσα από τον ήχο.

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο Facebook Twitter
H Louisahhh κυκλοφόρησε πρόσφατα το νέο της EP με τον τίτλο «A Trap I've Built»

Δίνοντας τον παλμό και την εικόνα όλων αυτών που θα ακολουθήσουν, η Louisahhh κυκλοφόρησε πρόσφατα το νέο της EP με τον τίτλο «A Trap I've Built». Παραδέχεται ότι έχτισε η ίδια μια παγίδα για τον εαυτό της, μια κλειστοφοβική εικόνα που όσο μπαίνεις μέσα της χρησιμοποιώντας τον ήχο και τα λόγια της ως οδηγό, φτάνεις, τελικά στην έξοδο, στο φως. Μάλλον όπως και η ίδια.

Η Louisahhh διαλέγει το LiFO.gr για να μιλήσει για όλα αυτά, να ξετυλίξει με δικά της λόγια τη διαδικασία της σύνθεσης και τις ζοφερές εστίες έμπνευσης αυτού του EP αποδεικνύοντας περίτρανα ότι έδωσε για άλλη μια φορά ένα κομμάτι του εαυτού της κι ότι ναι, η μουσική κάποιων ανθρώπων είναι βιωματική.


Hey Trouble

 

Αυτό το τραγούδι «ξεδιπλώνεται» συνεχώς, όσο παίζει, τόσες πιο πολλές ερμηνείες έχει. Το έγραψα για έναν αγαπημένο φίλο που έδωσε τεράστια μάχη με τον εθισμό του στα ναρκωτικά, που δυστυχώς του πήραν τη ζωή (R.I.P. Cadalack Ron).

Εκείνη την εποχή που αυτός ο άνθρωπος άφηνε την επίγεια ζωή, εγώ περνούσα μια πολύ δύσκολη φάση κατά την οποία προσπαθούσα να μείνω μακριά από έναν πρώην, που, αν και είχε κακή επιρροή επάνω μου, δεν μπορούσα να αποκοπώ.

Σήμερα, (αυτό το τραγούδι) υπάρχει σαν μια προσευχή στον σκιώδη εαυτό, μια επιβεβαίωση της διαδρομής μου προς την ουσιαστική αποδοχή του εαυτού μου και των πιο σκοτεινών σημείων του.


To Me Right Now

 

Αυτό εδώ γράφτηκε σε δύο μέρη. Εμπνεύστηκα τη βασική του σύνθεση από μία σχέση εξ' αποστάσεως που ξέφτισε σιγά-σιγά και που με στεναχώρησε πολύ, εξού και τα αφηγηματικά, «τσακισμένα» ηχητικά techno φωνητικά.

Το συγκεκριμένο μέρος του τραγουδιού το έγραψα μέσα στο λεωφορείο, καθώς πήγαινα στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες κι αφήνοντας πίσω μου αυτή την ιστορία αγάπης, αυτή τη σχέση.

Ευτυχώς, πλέον έχουμε γίνει πολύ καλοί φίλοι και είμαι σίγουρη πως δεν το ξέρει ότι το έγραψα για εκείνον. Μην του το πεις.


Trap

 

Βρισκόμουν μόνη μου σε περιοδεία, πολύ μακριά από το σπίτι και μπλέχτηκα σε μια κατάσταση που με έφερε σε πολύ δύσκολη θέση, σε σεξουαλικό επίπεδο. Ένιωσα πως επειδή κάποιος ήταν πολύ καλός μαζί μου, επειδή μου φέρθηκε με καλοσύνη, ότι δεν μπορούσα να πω όχι, ότι έπρεπε να εμπλακώ σεξουαλικά.

Όταν βρήκα τη δύναμη να πω πως δεν ένιωθα άνετα, αυτός ο άνθρωπος με τον πιο ευγενικό τρόπο που υπήρχε βρήκε τον τρόπο μέσω εκφοβισμού να χωθεί στο κρεβάτι μου. Προσπάθησα να τον δικαιολογήσω, ένιωσα να με πνίγει η οργή και η ντροπή, ποτέ δεν το ονόμασα «βιασμό», ή «βιαιοπραγία», όμως αυτή μου η εμπειρία έσπειρε ένα συναίσθημα από το οποίο βγήκε αυτό το τραγούδι.

Εκείνη την εποχή είχα αρχίσει να εξερευνώ ένα σημαντικό κομμάτι της σεξουαλικής μου ταυτότητας –την υποταγή, τον μαζοχισμό- κι έτσι οι γραμμές του τι ήταν αποδεκτό και επιτρεπτό, οι γραμμές του τι ήταν επιθυμητό και τι ανεπιθύμητο ήταν ακόμη ασαφείς.

Μάλλον το μήνυμα που μπορεί να πάρει κάποιος από αυτή την ιστορία είναι ότι όποιο και να είναι το «είδος» του σεξ που προτιμάς, έχεις τη δύναμη να πεις όχι. Ότι η ξεκάθαρη συναίνεση και η επικοινωνία, ο σεβασμός στη συναίνεση είναι υψίστης σημασίας σε κάθε περίπτωση/κατάσταση.


Line

 

Αυτό το τραγούδι μιλάει για τον πόθο και την απογοήτευση. Το ρεφρέν «I'll show you how to ride a line» αναφέρεται στο πώς είναι να «παίζεις» με τα άκρα, να μαθαίνεις να απολαμβάνεις τη ζωή ακόμα κι όταν δεν παίρνεις, τελικά, αυτό που θέλεις.

Την εποχή που έφταχνα αυτόν τον δίσκο πιεζόμουν από πολλές πλευρές να υιοθετήσω το ρόλο ενός καλλιτεχνικού ταραξία. Μου υποδείκνυαν ότι βαδίζοντας σε ένα πνευματικό μονοπάτι δεν έπρεπε να φαίνομαι πάντα σαν το καλό, υπάκουο σκυλί, αλλά και να δημιουργώ το δικό μου χάος με λόγο και αιτία.

Για άλλη μια φορά, στο τέλος τα τραγούδια με διδάσκουν πιο πολλά απ' ό,τι πιστεύω (ότι με διδάσκουν), όταν τα δημιουργώ.


Like A Vice

 

Άλλη μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο (μήπως εντοπίζεις κι εσύ ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο;). Αυτό το έγραψα τελευταίο. Σε μια εποχή της ζωής μου που θρηνούσα μια τεράστια απώλεια, ξεκίνησα να ανακαλύπτω κάτι ενθουσιώδες και όμορφο, το να ερωτεύεσαι.

Αυτό, λοιπόν, «βγήκε» και γράφτηκε μέσω αυτής της διαδικασίας, για μια καρδιά που πρέπει να διαλυθεί σε χιλιάδες κομμάτια, ώστε να μπορέσει να σηκώσει και να κρατήσει μέσα της ακόμα πιο πολλά. Οι στίχοι για τους οποίους είμαι πολύ περήφανη είναι οι εξής: «heart hungry like a hole, have you ever felt full? There are no mistakes, it gets bigger when it breaks».

Η εμπειρία του θρήνου με έκανε πιο ατρόμητη, ώστε να μπορώ να αγαπώ ακόμα πιο πολύ.


Το νέο EP της Louisahhh «A Trap I've Built» κυκλοφορεί από τη RAAR και μπορείτε να το ακούσετε εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ