Τα EP είναι το νέο μαύρο

Τα EP είναι το νέο μαύρο Facebook Twitter
Tokimonsta
0
Step Backwards

Στις αρχές του έτους (τ. 231), γράφοντας για το εξαιρετικό EP «Dagger Paths» του Forest Swords (εξακολουθεί ν’ αποτελεί εθιστικό άκουσμα), τόνιζα πως η ολοκληρωμένη δουλειά του αποτελεί τον πλέον πολυαναμενόμενο δίσκο του ’11. Μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει ακόμα, αλλά πριν από μερικές εβδομάδες ο Matthew Barnes κυκλοφόρησε το «Fjree Feather», που αποτελείται από πρώιμες ηχογραφήσεις του (το παρόν υλικό είχε κυκλοφορήσει σε CD-R στο παρελθόν), τις οποίες επεξεργάστηκε ξανά με τη βοήθεια του Mikko Gordon. Αν και είναι προφανές πως ο Barnes εκμεταλλεύεται τον ξαφνικό ντόρο γύρω απ’ το όνομά του για να οδηγήσει το παλαιότερο υλικό στο διευρυμένο του κοινό, τα 6 κομμάτια που υπάρχουν εδώ ολοκληρώνουν την ιδέα που είχαμε για τη μουσική του πορεία. Ίσως να μην μπορεί να σταθεί σε καμία περίπτωση πλάι στις υψηλού επίπεδου παραγωγές του «Dagger Paths», αλλά οι επιρροές του επιβεβαιώνουν όσα γράφαμε πριν από μερικούς μήνες. Οι κιθάρες που θυμίζουν Fennesz, οι post everything επιρροές του αλλά και η έλξη του στο R’n’B (που δαιμονοποιείται αδίκως μετά τις καλές κυκλοφορίες των Jamie Woon και Weeknd) υπάρχουν κι εδώ, αλλά είναι ξεκάθαρο πως την περίοδο που έκανε αυτές τις ηχογραφήσεις δεν είχε βρει τον συναρπαστικό ήχο που ακολούθησε. Ακόμα και στο καλύτερο κομμάτι του, το «Riverbed», ακούγεται ασύνδετος, χωρίς να έχει καταφέρει να κάνει κάτι τις ηλεκτρονικές αναφορές του. Ας σημειωθεί, βέβαια, πως τα έσοδα από τη limited έκδοση του «Fjree Feather» θα πάνε για την ενίσχυση των πληγέντων από πρόσφατο τσουνάμι.

Monster

Ενώ και πάλι όλος ο κόσμος ασχολείται με το ευρύτερο παρεάκι του Flying Lotus, αυτήν τη φορά με τον Ras G να τραβάει την προσοχή όσων παρακολουθούν μανιωδώς τις προτάσεις της Mary Anne Hobbs, είναι καλή ευκαιρία για μια χρωστούμενη ειδική μνεία στην Jennifer Lee aka Tokimonsta. Ο π ρώτος ολοκληρωμένος της δίσκος «Midnight Menu» κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του ‘10 και φανέρωσε τη Lee ως τη μοναδική παραγωγό απ’ τον κύκλο του L.A. που έχει σαφείς μελωδικές ιδέες. Ή, για να το πω πιο ξεκάθαρα, ως τη μοναδική που ενδιαφέρεται για τις μελωδίες της όσο και για τα beats που σκαρφίζεται. Ο δίσκος της, ειδικότερα στο δεύτερο μισό του αλλά και στο εξαιρετικό εναρκτήριο κομμάτι «Gamble», προσφερόταν για απανωτές ακροάσεις, ακόμα κι αν δεν είσαι πιστός ακόλουθος της σκηνής που αντιπροσωπεύει. Η καλύτερη κυκλοφορία της, όμως, ήρθε πρόσφατα με το EP «Creature Dreams», που είναι ένα μικρό ηλεκτρονικό αριστούργημα. Εδώ θα βρεις 7 καταπληκτικά κομμάτια με εξαιρετική παραγωγή και θ’ αναπολήσεις τις μέρες που άκουγες electronica με καμάρι. Η συμμετοχή της Gavin Turek στα φωνητικά των 2 τραγουδιών αυτής της κυκλοφορίας αποδεικνύει πως ξέρει να γράφει και τραγούδια. Τώρα που το βινύλιο είναι της μόδας, αυτό το 12’’ πρέπει να μπει σε πολλά σπίτια.

Soup Songs

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εγχώριες κυκλοφορίες της χρονιάς είναι σίγουρα το «Brain Soup» του Sonny Touch που κυ- κλοφόρησε από την Groovy Garden (σε εξαιρετική χειροποίητη συ- σκευασία). Ο Δημήτρης Τάτσης αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από καλός μουσικός. Ξέρει να γράφει τραγούδια με περισσότερους από έναν τρόπους, ξέρει να χρησιμοποιεί τη φωνή του και, πάνω απ’ όλα, ξέρει πότε να γεμίσει και πότε ν’ αφήσει χώρο στα τραγούδια του. Αν έπρεπε να τον παρομοιάσεις με κάτι, θα μπορούσες να πεις πως στο κεφάλι του συναντιέται ιδανικά ο Tom Waits (συγκεκριμένα της εποχής του «Black Rider» και του «Real Gone») με τον Barry Adamson. Ο πρώτος σού έρχεται στο μυαλό όχι για τα βραχνιασμένα φωνητικά του, αλλά για τα ασύμμετρα τραγούδια του. Ο δεύτερος όχι μόνο γιατί στην ερμηνεία του δεσπόζει το μπάσο με την ευρεία έννοια, αλλά για την ποπ παράνοιά του. Ο ίδιος αναφέρει τον Beck ως βασική του επιρροή, οπότε μάλλον το ίδιο λέμε. Στην Αθήνα θυμάμαι τουλάχιστον δύο εμφανίσεις του που δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω, αλλά διάβασα πως εμφανίζεται με πενταμελή μπάντα που έχει ονομάσει Honolulu Philharmonic. Ας αξιωθεί κάποιος promoter να φέρει τους Man Man για συναυλία (που έχουν γι' άλλη μια φορά κυκλοφορήσει καλό δίσκο φέτος) κι έχουμε το κατάλληλο support. Σε μια χρονιά που οι καλοί εγχώριοι δίσκοι περισσεύουν, το «Brain Soup» δικαιούται περίοπτη θέση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ