Stoner and Minimal

Stoner and Minimal Facebook Twitter
John Garcia
0
Demon Cleaner

Από τα συγκροτήματα που μεγάλωσαν εμπορικά μετά τη διάλυσή τους, οι Kyuss έχουν πλέον ισχυρή θέση στον σκληρό αμερικανικό ήχο και ο John Garcia θεωρείται μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σκηνής. Από κοντά είναι πολύ φιλικός, δεν βγάζει καθόλου την «αντρίλα» που τον χαρακτηρίζει στη σκηνή, μιλάει πολύ και μοιάζει χαρούμενος που περιοδεύει με την παλιά του μπάντα. «Όταν ήρθα στην Ελλάδα πέρσι για συναυλία με το σχήμα Garcia plays Kyuss, δ εν φ ανταζόμουν πως θα ήμουν εδώ τώρα με τα παιδιά. Πίστευα πως θα περιοδεύσουμε για έναν μήνα ακόμα και μετά θα τελείωνα το project Garcia vs Garcia που δουλεύω εδώ και αρκετό καιρό. Ακόμα προσπαθώ να το τελειώσω, γιατί στο ενδιάμεσο προέκυψε η επανένωση της μπάντας». Όταν συμφώνησαν να παίξουν ξανά μαζί δεν είχαν καταλάβει ούτε οι ίδιοι πόση ζήτηση θα είχαν. Πιθανότατα, η ρητή άρνηση του ηγέτη της μπάντας Josh Homme να παίξει ξανά μαζί τους έβαζε φρένο στο ενδιαφέρον του κόσμου να τους δει ζωντανά. «Αρχικά, συμφωνήσαμε για 20-22 συναυλίες, αλλά δεν σταμάτησαν να έρχονται προσφορές και γι’ άλλες εμφανίσεις, οπότε αποφασίσαμε πως θα ήταν ηλίθιο να μην παίξουμε περισσότερο. Ευτυχώς, πέρα από το γεγονός πως είμαι μεγαλύτερος, σοφότερος και πιο χοντρός, η αίσθηση παραμένει η ίδια».

Τη «μετά θάνατον» αναγνώριση της μπάντας την εξηγεί χωρίς τουπέ, ίσως περισσότερο προσγειωμένα απ’ ό,τι περιμένεις. «Νομίζω πως μόλις κάτι τελειώνει ή εξαντλείται, αποκτά αυτόματα μεγαλύτερη αξία. Όχι μόνο συγκροτήματα όπως οι Kyuss. Αν υπάρχει ένα τελευταίο μπουκάλι κρασί από μια τέλεια και ηλιόλουστη χρονιά, τότε όλοι δίνουν σε αυτό κάποια αξία. Έτσι έγινε και με μας. Δεν πιστεύω πως ήμασταν μπροστά από την εποχή μας ή κάτι τέτοιο. Προφανώς και έχω αναρωτηθεί πού ήταν όλος αυτός ο κόσμος όταν υπήρχε ακόμα η μπάντα, αλλά, τελικά, αυτό που έγινε είναι πως πλέον είμαστε κάτι σαν ένας αντεργκράουντ cult μύθος». Για πολλά χρόνια ο ίδιος απέφευγε τον όρο stoner rock που «κόλλησαν» στη μουσική του, όπως απέφευγε να μιλάει και για τους Kyuss. Όταν αναφέρω τα λεφτά στην κουβέντα δεν ενοχλείται καθόλου. «Κατάλαβα πως δεν μπορούσα να αποφύγω τη σύνδεσή μου με αυτό το συγκρότημα. Ήθελα να απεμπλακώ από αυτό και ο κόσμος να ασχοληθεί με τα καινούργια πράγματα που κάνω, χωρίς να σχετίζεται με το παρελθόν μου». Τελικά, τα κατάφερε ο Josh. Μπορεί όλοι να τον ξέρουν από τις Kyuss μέρες του, αλλά πλέον είναι πιο συνδεδεμένος με ό,τι έκανε με τους Queens of the Stone Age αργότερα. Κατάφερε να απομακρυνθεί από ό,τι έκαναν, με φινετσάτο τρόπο και απόλυτα επιτυχημένα. «Για μένα κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. Έχω έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο που τραγουδάω, που πάντα θα θυμίζει στον κόσμο τα τραγούδια των Kyuss. Το μισούσα αυτό παλιότερα, αλλά πλέον το καλωσορίζω και νιώθω περήφανος και πολύ τυχερός.

Για μένα είναι φυσικό να βρίσκομαι εδώ με αυτή την μπάντα. Τα χρήματα είναι δευτερεύον θέμα». Η περιοδεία τους περνάει σχεδόν απ’ όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και είναι παντού sold out, όπως έγινε και πριν από μερικές εβδομάδες στο Fuzz. Όταν ρωτάω για το ενδεχόμενο καινούργιου δίσκου, μου απαντάει αμέσως, σχεδόν χαμογελώντας, πως αυτό σκοπεύουν να κάνουν. Αντιθέτως, με κοιτάει αυστηρά όταν με ακούει να μιλάω για το ενδεχόμενο να ζητήσει από τον Homme να συμμετάσχει στον δίσκο. «Δεν είμαι υποχρεωμένος να ζητήσω την άδειά του, ούτε πρόκειται να προσπαθήσω να τον μεταπείσω για να παίξει μαζί μας. Ο Josh έχει προχωρήσει, έχει αφήσει πίσω του αυτό το συγκρότημα και τον καταλαβαίνω. Είναι εξαιρετικός μουσικός και είμαστε ακόμα φίλοι, έστω κι αν δεν βρισκόμαστε συχνά». Όσοι δεν τους είδαν αυτήν τη φορά, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το Rockwave, αφού θα μας ξανάρθουν. Και αν δεν το έχετε ήδη διαβάσει παλαιότερα, το τραγούδι που δίνει το τίτλο στην αρχή του κειμένου μιλάει για το βούρτσισμα των δοντιών. Για κάτι τέτοια αγαπάμε τον Homme.

Η φανέλα με το νούμερο 10

Λαϊκό προσκύνημα είδαμε να γίνεται το περασμένο Σάββατο στο Blend, όπου έπαιζε για περίπου 6 ώρες ένας από τους τελευταίους superstar DJs, ο Ricardo Villalobos. Μπορεί οι μίνιμαλ μέρες που τον έκαναν γνωστό να έχουν περάσει εδώ και χρόνια, ο ίδιος όμως εξακολουθεί να είναι ένας απολαυστικός DJ με εντυπωσιακές ικανότητες πίσω από τα decks κι εντυπωσιακή ανάπτυξη στο σετ του. Χωρίς να καταλήξει σε μεγαλειώδη peaks, έπαιξε ένα απολαυστικό σετ, πολύπλοκο ανά στιγμές (π.χ. η 15λεπτή λούπα του «Sound of violence» των Cassius στο cd player, ενώ άλλαζε συνέχεια κομμάτια στα πικάπ) και δεν δίστασε να παίξει το «Free» της Ultra Nate στο ρεμίξ των Ramon Tapia & Kabale und Liebe, όπου και αποθεώθηκε γηπεδικά από όλους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ