Όταν οι Beastie Boys σάμπλαραν Μπιθικώτση

Όταν οι Beastie Boys σάμπλαραν Μπιθικώτση Facebook Twitter
Το «Beastie Boys Story» θα είναι διαθέσιμο για τους συνδρομητές της πλατφόρμας Apple TV+ από τις 4 του μήνα.
2

Αν δεν είχε προλάβει ο κορωνοϊός να κλείσει όλα τα θέατρα και τα σινεμά, το ντοκιμαντέρ του Spike Jonze για τους Beastie Boys θα έβγαινε στις αίθουσες στις 4 Απριλίου. Στην ανακοίνωσή του το γκρουπ μιλάει για «αναβολή», αλλά δεν ξέρει πλέον κανείς πότε θα βγει στα σινεμά. Ωστόσο, από τις 4 του μήνα το «Beastie Boys Story» θα είναι διαθέσιμο για τους συνδρομητές της πλατφόρμας Apple TV+ και το πρώτο μεγάλο (και αρκετά συγκινητικό) τρέιλερ που κυκλοφόρησε πρόσφατα το κάνει μία από τις πιο αναμενόμενες και σημαντικές κυκλοφορίες αυτής της –περίεργης– άνοιξης.

O Άνταμ Χόροβιτς περιγράφει το σκηνικό που είχαν ζήσει στην Αθήνα το 2007, όταν γύρω στα πενήντα άτομα με κουκούλες και κράνη μπούκαραν στον χώρο της συναυλίας και άρχισαν να σπάνε ταμεία και μπαρ, βάζοντας φωτιά σε αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα κοντά στο χώρο. 


Αναμένοντας το ντοκιμαντέρ, ξανακούω τους δίσκους τους που μέσα στην τεράστια (και αρκετά μονότονη) παραγωγή της σύγχρονης ραπ φαίνονται ακόμα πιο πρωτοποριακοί από την εποχή που κυκλοφόρησαν. Ακόμα και άλμπουμ τους όπως το «To The 5 Boroughs», που θεωρήθηκε το πιο αδύναμό τους πριν από 16 χρόνια, σήμερα είναι ένα υποδειγματικό ραπ άλμπουμ με θέμα τη Νέα Υόρκη.

Εδώ μέσα, λοιπόν, υπάρχει ένα κομμάτι που λένε με τον θρύλο Doug E Fresh και βγήκε ως τρίτο single (από τα 4 που έβγαλε συνολικά), το «Right Right Now Now», το οποίο όσες φορές και να το ακούσεις δεν μπορείς να εντοπίσεις το sample της αρχής, παρόλο που σίγουρα κάτι σου θυμίζει. Έπρεπε να περάσουν 16 χρόνια και να πέσω σε στο post ενός τρελού φαν τους (το οποίο στη συνέχεια εξαφανίστηκε) όπου είχε σημειώσει όλα τα samples που έχουν χρησιμοποιήσει στα κομμάτια τους (κυριολεκτικά εκατοντάδες). Ανάμεσα σε αυτά είδα και ένα κομμάτι του Χατζιδάκι σε στίχους του Νίκου Γκάτσου, το οποίο το είχε πει ο Μπιθικώτσης στο άλμπουμ «Επιστροφή» το 1970.


Το σαμπλάρουν με τέτοιο τρόπο που πολύ δύσκολα αναγνωρίζεται:

 

Μιλησέ μου - Γρηγόρης Μπιθικώτσης

 

Beastie Boys - Right Right Now Now


Ψάχνοντας πληροφορίες για το κομμάτι στη βίβλο τους «Beastie Boys Book» που κυκλοφόρησε το 2018, είδα ένα γράμμα του Άνταμ Χόροβιτς που περιγράφει το σκηνικό που είχαν ζήσει στην Αθήνα το 2007, στο Γήπεδο του Baseball, όταν γύρω στα πενήντα άτομα με κουκούλες και κράνη μπούκαραν στον χώρο της συναυλίας και άρχισαν να σπάνε ταμεία και μπαρ, βάζοντας φωτιά σε αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα κοντά στο χώρο. Η βραδιά είχε διακοπεί λίγο πριν τελειώσουν το σετ τους και έτσι η Αθήνα δεν άκουσε ποτέ το «Sabotage» και το «Fight For Your Right». Από το ύφος του γράμματος και αυτά που περιγράφει, καταλαβαίνεις ότι μάλλον δεν ήθελαν να ξανακούσουν τη λέξη Αθήνα:

Από: τον Άνταμ Χόροβιτς

Προς: την οικογένεια

Θέμα: Ανταπόκριση από την Αθήνα


Γεια σας,


Λοιπόν, όπως ξέρετε, δεν το κάνω αυτό συνήθως, να στείλω περιγραφές για το τι μου συμβαίνει στα ταξίδια μας στον κόσμο, αλλά αυτή τη φορά μάλλον πρέπει να το κάνω γιατί, wow, δεν ξέρω από πού να αρχίσω, παίζαμε χθες το βράδυ στην Αθήνα, στην Ελλάδα – μια πόλη που, από ό,τι μπορώ να καταλάβω, ακόμη χτίζεται, βασισμένη, κυριολεκτικά, σε ένα σχέδιο που θυμίζει τα άθλια και ξεγυμνωμένα εμπορικά κέντρα των επαρχιακών δρόμων στην Κοβίνα ή το Όξναρντ της Καλιφόρνιας. Συγχωρείστε με αν αυτή η ιστορία γίνεται λίγο αρνητική κάποιες στιγμές. Πέρασα μια γαμημένη ίωση στη Βαρκελώνη και βασικά έμεινα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μου όλη την ώρα, είδα έναν γιατρό που μου έχωσε μια κάμερα στη μύτη και κατέβηκε στον λάρυγγά μου και έπειτα μου είπε ότι ο λαιμός μου είχε γίνει πληγή, αυτό δηλαδή που του είχα πει κι εγώ πριν βάλει αυτό κωλόπραμα στο πρόσωπό μου. Ok, αρκετά κλαψούρισα...


Λοιπόν, το ταξίδι ξεκινάει κανονικά, ξυπνάμε, μαζεύουμε τις τσάντες μας, μπαίνουμε σε ένα βανάκι, πάμε στο αεροδρόμιο, πετάμε για την Ελλάδα και η θέα από το αεροπλάνο είναι υπέροχη! Τα ελληνικά νησιά μοιάζουν όπως τα έχεις ακουστά... Καθώς προσγειωνόμασταν, φανταζόμασταν όλοι ότι συναντιόμαστε με τον Jay Z και την Beyonce και τρώμε τζατζίκι και ντολμάδες στο γιοτ του Καρλ Λάγκερφεντλ... Αυτό που ζήσαμε, όμως, όπως είπα, δεν είχε και πολύ μεγάλη σχέση... Δεν ζήσαμε την γκλαμουριά, ζήσαμε τη λίγδα. Η Καθλίν είπε ότι όταν πήγε ήταν καταπληκτικά, έκανε βόλτες στην παλιά πόλη, έκανε ένα σπουδαίο live, γνώρισε μερικούς πολύ cool ανθρώπους, τέλος πάντων, φάγαμε ένα στα αλήθεια πολύ ωραίο μεσημεριανό που είχε χωριάτικη σαλάτα.


Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Ο οδηγός του βαν χανόταν συνέχεια και φαινόταν να μην την κάνει και πολύ καιρό αυτήν τη δουλειά, μας άγχωσε λίγο. Φτάνουμε στον χώρο της συναυλίας (ο οποίος είναι υπαίθριος και μεγέθους όσο ένα στάδιο μπέιζμπολ μικρής κατηγορίας) κι όλα πηγαίνουν καλά, ας πούμε... Λίγο πριν βγούμε στη σκηνή, έρχεται στο δωμάτιό μας ο Μπέιλι, ο οποίος μας έκανε το σεκιούριτι στην περιοδεία μας, και λέει «παιδιά, θέλω μόνο να σας προειδοποιήσω ότι πάνω από 1.000 άτομα έκαναν ντου απ' τις εξώπορτες και είναι λίγο περίεργα εκεί έξω. Κανείς δεν διαπληκτίζεται για να τρομάξετε, αλλά απλά δεν μ' αρέσει αυτό που βλέπω. Να έχετε το νου σας». «Εντάξει», του είπαμε.

Ανεβαίνουμε στη σκηνή και κάνουμε το σόου μας και ενώ έχουν μείνει ακόμα τέσσερα κομμάτια για να ολοκληρώσουμε, βλέπω τον Μπέιλι να ανεβαίνει στη σκηνή βιαστικά και να μας λέει «παιδιά σταματήστε τη μουσική, πρέπει να διακόψετε το σόου γιατί ψεκάζουν με σπρέι πιπεριού τον κόσμο και έβαλαν φωτιά στα καμαρίνια, πρέπει να φύγουμε ΤΩΡΑ!». Λέμε ωραία βραδιά, οι άνθρωποι είχαν φρικάρει, την ώρα που τρέχαμε να κατέβουμε από τη σκηνή ακούγαμε τουλάχιστον 5 ή 6 χιλιάδες παιδιά να ουρλιάζουν. Μπήκαμε στο βανάκι που πας περίμενε πίσω από τη σκηνή και ο οδηγός του είχε παγώσει από τον πανικό. Ήμασταν τουλάχιστον δώδεκα άτομα μέσα που του φωνάζαμε να ξεκινήσει κι αυτός ήταν σε σοκ. Καμιά φορά, ξεκινάει όσο πιο αργά γίνεται, εμείς ουρλιάζαμε κι αυτός σταμάτησε να μιλήσει σε κάποιον.

Στην μοναδική έξοδο ήταν ένα φορτηγό που την είχε φρακάρει. Ο Μπέιλι πηδάει έξω από το βαν και μας λέει να μην κουνηθούμε. Τρέχει προς τα καμαρίνια που καίγονταν, κάποιος πίσω του έχει ένα γουόκι τόκι και ένα λεπτό αργότερα ο Μπέιλι μας φωνάζει με δύναμη να ξεκινήσουμε. Τριγύρω μας υπάρχει χάος και αυτός ουρλιάζει. Ο οδηγός έχει παγώσει ξανά... Αρχίζουμε όλοι να τον χτυπάμε και να του φωνάζουμε να ξεκινήσει. Είναι μία παρανοϊκή κατάσταση. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή. Τέλος πάντων, οδηγούμε σε έναν χωματόδρομο προς την έξοδο και βλέπουμε τον Μπέιλι και ένα πανδαιμόνιο γύρω του, υπάρχει παντού καπνός. Μπαίνει στο όχημα και ψιθυρίζει όσο πιο δυνατά και ήρεμα μπορεί: «σκύψτε όλοι τώρα!». Ήταν σαν να ζωντάνευε ένας χαρακτήρας από ταινία του Τόμι Λι Τζόουνς. Και ενώ το λέει αυτό, βλέπουμε 40 παιδιά με μαύρα ποδοσφαιρικά κράνη που κρατούσαν ρόπαλα, σωλήνες και μεγάλους σουγιάδες, ακόμα και αληθινά μαχαίρια και πρέπει να περάσουμε ανάμεσά τους για να βγούμε έξω. Δεν το πιστεύω ότι το περιγράφω αυτό... Πάμε προς την εξώπορτα και βλέπουμε τον Τζερόμ, τον tour manager μας, να στέκεται εκεί. Σταματάμε και αστραπιαία τον βάζουμε στο βαν και φεύγουμε. ΑΣΦΑΛΕΙΣ. Όλα τα πράγματά μας είχαν μείνει πίσω όμως, τα πορτοφόλια, οι κάμερες, τα τηλέφωνα, τα λεφτά, όλα έχουν γαμηθεί.


Δεν θα το ξεχάσω ποτέ αυτό το ταξίδι στην Ελλάδα... Ήταν γκαντεμιά, αλλά νομίζω ότι το αγαπημένο μου μέρος της ιστορίας είναι ότι ο ίδιος οδηγός (που αποφασίσαμε να τον βαφτίσουμε Sad Sack Sam) ήρθε την επόμενη μέρα να μας πάει στο αεροδρόμιο αλλά δεν είχε βενζίνη, έτσι το βανάκι έμεινε στον δρόμο! Αυτό ήταν αλήθεια πρωτοφανές!


Σας ευχαριστώ που με αφήσατε να το μοιραστώ,

Άνταμ

 

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πού στο καλό πήγε η νέα μουσική στην Ελλάδα;

Μουσική / Πού στο καλό πήγε η νέα μουσική στην Ελλάδα;

Μια ματιά στα line up των επερχόμενων καλοκαιρινών μουσικών φεστιβάλ αποδεικνύει πως έχουμε καταντήσαμε το πιο συντηρητικό κοινό της Ευρώπης, που πάει να δει φανατικά ό,τι είναι παλιό και αγνοεί εντελώς το καινούργιο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
Κοίτα να δεις...Τα ίδια είχαν γίνει και σε συναυλία των Ramones. Οι Prodigy είχαν φάει πέτρες στη σκηνή (εξού και το περιώνυμο "somebody is throwing rocks on the stage, if I catch the fucker he is gonna die"). Ο Iggy Pop στον Βύρωνα έπαιζε ματωμένος από μπουκάλι που είχε φάει.Μέρος του ελληνικού κοινού έχει μια τάση να μπερδεύει την δυνατή μουσική με πολεμικό κέλευσμα.Διότι εδώ μεταφράζουμε το "you gotta fight for your right to party" σε "κάντα όλα μπάχαλο μανάρι μου"...