Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του. Φωτο: Frankie Casillo
0

Ο μπαμπάς σου είναι επιτυχημένος DJ στα '70s και στα '80s. Μικρός διαπιστώνεις πως έχεις ταλέντο στο πιάνο και ακολουθείς ακαδημαϊκές σπουδές στη μουσική.

Στα 12 σου ακούς συνεχώς το «DrukQs» του Aphex Twin με τέτοια λύσσα που οι γονείς σου ανησυχούν. Λίγο αργότερα πιάνεις δουλειά στο θρυλικό δισκάδικο Wally's Groove World Records στην Αμβέρσα και περνάς sound samples και τίτλους για όλους τους δίσκους στη βάση δεδομένων.

Τι γίνεσαι, λοιπόν, όταν μεγαλώσεις; Ο Locked Groove!


Ο Tim van de Meutter γεννήθηκε στο Βέλγιο και μεγάλωσε ακούγοντας ευλαβικά τα new beat, rave και trance κομμάτια που έβγαιναν τις χρυσές εποχές στη χώρα του.

Το 2011 ξεκίνησε να πειραματίζεται γράφοντας μουσική βασισμένη σε samples, για να τον ανακαλύψει το 2012 ο Scuba και να του δώσει διέξοδο με κυκλοφορίες στη δική του Hotflush Records.


Ο Locked Groove κατάφερε να χτίσει αργά και σταθερά το όνομά του για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες παραγωγούς και DJs στον χώρο.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό που εκτιμώ προσωπικά στον Tim είναι το ότι απέχει –συνειδητά, πιστεύω− απ' όλη τη star-driven κουλτούρα των σύγχρονων DJs και επιλέγει να μιλάει περισσότερο μέσω της τέχνης του παρά μέσω των εύκολων εντυπώσεων που μεγαλοποιούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2019 ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και αποφάσισε να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ του, μια αναδρομή στις μουσικές καταβολές του, που όμως κλείνει πονηρά το μάτι σε μια σκηνή που χτίζεται αυτή την εποχή και θα μας απασχολήσει πολύ στο άμεσο μέλλον.

Με αφορμή την κυκλοφορία του «Sunset Service» αλλά και την επικείμενη εμφάνισή του στην Αθήνα, ο Tim μας μιλάει και αναλύει τον δικό του μουσικό κόσμο.

— Πέρασαν, λοιπόν, επτά χρόνια μετά την πρώτη σου κυκλοφορία και ένας χρόνος κατά τη διάρκεια του οποίου δούλευες το ντεμπούτο άλμπουμ σου. Πώς σου φαίνεται σήμερα αυτή η «διαδρομή»;

Πέρασα από μια πολύ βαριά διαδικασία − το να είσαι κλεισμένος στο στούντιο κάθε μέρα για έναν χρόνο κάτι σου κάνει. Μόλις τελείωσα το άλμπουμ είχα αυτό το συναίσθημα του «τώρα τι κάνουμε». Όμως, όταν πέρασαν δύο εβδομάδες και ξανάκατσα σ' αυτή την καρέκλα, ένιωσα αμέσως έτοιμος να φτιάξω καινούργια μουσική (γελάει).

Αυτό το άλμπουμ αναδείχθηκε σε κάτι που θα έχω πάντα βαθιά στην καρδιά μου, αλλά αυτήν τη στιγμή προσπαθώ να πάρω μια υγιή απόσταση απ' αυτό, να το αφήσω να ζήσει τη δική του ζωή.

— Πόσα κομμάτια έφτιαξες και είχες στο μυαλό σου, πριν καταλήξεις σε αυτά τα 12; Είχες μια συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό σου για το αποτέλεσμα;

Έφτιαξα περίπου 50 κομμάτια και μετά άρχισα το ξεκαθάρισμα και την επιλογή. Σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα, λειτούργησα όπως λειτουργώ πάντα, χωρίς κάποια προκαθορισμένη ιδέα, απλώς ακολούθησα τα μονοπάτια στα οποία με οδηγούσε η έμπνευση.

Η τελική επιλογή ήταν πάρα πολύ δύσκολη, ευτυχώς με βοήθησε ο Scuba, η σύντροφός μου και κάποιοι φίλοι, που μου το έκαναν κάπως πιο εύκολο.

Ο Locked Groove απέχει συνειδητά από τη συνήθη κουλτούρα των σύγχρονων DJs Facebook Twitter
Aυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου. Φωτο: Frankie Casillo


— Είσαι ένας από αυτούς των οποίων οι κυκλοφορίες ξεχωρίζουν. Πώς αποφάσισες να στραφείς στο format του άλμπουμ, τι ήταν αυτό που αποφάσισες πως έπρεπε να προσφέρεις με αυτόν τον τρόπο στον ακροατή-ακροάτρια; Γιατί το κυκλοφόρησες, τελικά, στη Hotflush και όχι στη δική σου δισκογραφική;

Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια! Τα EPs είναι τέλεια, αλλά ήθελα να προσπαθήσω ένα πιο φιλόδοξο πρότζεκτ που θα μου έδινε το χρονικό περιθώριο και τον χώρο να πω την ιστορία μου, άρα το format του άλμπουμ ήταν μονόδρομος.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το μήνυμά μου στους ακροατές, ήθελα να παρουσιάσω τη χώρα μου με κάποιον τρόπο, τους ήχους με τους οποίους μεγάλωσα και με συγκινούν ακόμη και σήμερα, χωρίς να κάνω άλλο ένα ρετρό ταξίδι στη δεκαετία του '90.

Η επιλογή της Hotflush για την κυκλοφορία ήταν πολύ εύκολη απόφαση. Χωρίς αυτούς τους ανθρώπους δεν θα βρισκόμουν εδώ που είμαι σήμερα κι έτσι μου φάνηκε πολύ φυσικό να επιστρέψω στο «σπίτι» για το ντεμπούτο άλμπουμ μου.

— Το «Sunset Service» είναι ένα εγκεφαλικό άλμπουμ, συναισθηματικό, ονειρικό και συγχρόνως δυναμικό, ενορατικό. Ακούγοντάς το ένιωσα πως το ηχητικό του αποτύπωμα ξεδίπλωνε την προσωπικότητά σου. Ισχύει; Υπάρχει κάποιο κομμάτι που αγαπάς περισσότερο από τα υπόλοιπα;
Ναι, κάπως έτσι είναι, αυτό το άλμπουμ είναι ένας αντικατοπτρισμός του εαυτού μου και των καταβολών μου, άρα έχεις πέσει μέσα. Δεν είμαι σίγουρος πως είμαι οραματιστής βέβαια (γελάει). Δεν μπορώ να διαλέξω ένα τραγούδι απ' όλα, θα ήταν σαν ένας πατέρας να πρέπει να διαλέξει το αγαπημένο του παιδί.

— Ενώ, λοιπόν, αποφάσισες να αναπτύξεις τις καταβολές και τις επιρροές σου, το αποτέλεσμα είναι πολύ σύγχρονο και προχωρημένο μουσικά. Πολλοί παραγωγοί μπαίνουν στη λογική της αναβίωσης του παρελθόντος, λίγοι καταφέρνουν να το αναπαράγουν χωρίς να ακούγεται κλισέ και ρετρό. Ποια ήταν η τεχνική προσέγγιση που ακολούθησες;

Χαίρομαι πολύ που το ακούω αυτό! Σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέγγισή μου, είμαι από αυτούς που αγαπούν τα αναλογικά συνθεσάιζερ, όμως δεν τα χρησιμοποιώ αποκλειστικά, αφού συγκεκριμένοι ήχοι απαιτούν διαφορετική τεχνική προσέγγιση.

Έτσι, λοιπόν, το άλμπουμ «χτίστηκε» γύρω από μια αναλογική βάση, συμπληρώνοντας με τα δικά μου reaktor chains και VSTS.

Χρησιμοποίησα, επίσης, samples από παλιούς δίσκους τους οποίους συλλέγω χρόνια − έχω ανακαλύψει φοβερά δισκάκια σε διάφορα μαγαζιά με μεταχειρισμένα.

 

Locked Groove - Do Not Freak


— Είσαι εξαιρετικός πιανίστας με εκτενείς κλασικές σπουδές. Θεωρείς πως σε βοήθησε αυτή σου η δεινότητα όταν το γύρισες στην παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής;

Στη δική μου περίπτωση σίγουρα βοήθησε. Το να στήνω μελωδίες και συγχορδίες μού είναι εύκολο, ξέροντας τη θεωρία πίσω απ' όλα αυτά. Αυτό μπορεί να γίνει ευχή και κατάρα, βέβαια, σε διάφορες φάσεις.

Δύσκολα συμβαίνουν «ευτυχή ατυχήματα» σε ό,τι έχει να κάνει με μελωδίες και συγχορδίες που φαινομενικά δεν ταιριάζουν, όμως είναι πολύ πιθανό.


— Ο μπαμπάς σου ήταν πολύ επιτυχημένος DJ στην εποχή του. Πώς σε επηρέασε και ποια είναι εκείνα τα πολύ γόνιμα «σποράκια» που σου μετέδωσε;

Με επηρέασε πάρα πολύ! Θυμάμαι πολύ έντονα να ακούμε τις μιξαρισμένες κασέτες του στο αυτοκίνητο και πολλά χρόνια μετά το έκανα σκοπό της ζωής μου να βρω όλα αυτά τα τραγούδια. Επίσης, έκλεψα πολλούς δίσκους του όταν μετακόμισα στο Βερολίνο, άρα με «βοήθησε» και μ' αυτόν τον τρόπο (γελάει).

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι το ότι γνώρισα και έμαθα πάρα πολλή μουσική εξαιτίας του, θα ήταν πολύ δύσκολο να τα ανακαλύψω όλα αυτά μόνος μου.


— Ξέρω ότι είσαι ένας πολύ καλός μάγειρας. Ποια κοινά βρίσκεις ανάμεσα στην προετοιμασία ενός εξαιρετικού πιάτου και ενός επιτυχημένου τραγουδιού;

Το κλειδί είναι να παίρνεις τον χρόνο σου και να μη βιάζεσαι. Ζούμε σε μια εποχή που οι ταχύτητες στη ζωή μας γίνονται όλο και πιο γρήγορες. Εγώ, λοιπόν, δεν το ασπάζομαι αυτό. Γι' αυτό αγαπώ και τη μαγειρική, δεν γίνεται να πιέσεις χρονικά κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας, το αποτέλεσμα θα βγει σκατά!

Επίσης, δεν χρειάζεται να το περιπλέκεις το θέμα: αν η πρώτη ύλη σου είναι σωστή και ποιοτική, έτσι θα είναι και το αποτέλεσμα. Ακριβώς έτσι γίνεται και με τη μουσική, κατά τη γνώμη μου.


— Αγαπάς την Ελλάδα και την επισκέπτεσαι συχνά. Έχεις κάτι στο μυαλό σου που θέλεις οπωσδήποτε να κάνεις όταν έρθεις εδώ;

Έρχομαι στην Ελλάδα κάθε χρόνο, συνήθως πολλές φορές. Πέρσι έκανα τον γύρο της Κρήτης με ιστιοφόρο, ήταν μαγικά! Είμαι κυριολεκτικά ερωτευμένος με το φαγητό και την κουλτούρα σας.

Αυτό που θέλω οπωσδήποτε να κάνω, όταν έρθω, είναι να δω κάποιους φίλους και να μοιραστούμε την εμπειρία ενός όμορφου δείπνου μαζί. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από από τα πιο ζεστά και σημαντικά πράγματα στη ζωή, εκτός από πολύ απολαυστικά.

Info:

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Locked Groove, «Sunset Service», κυκλοφορεί από την Hotflush και μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
https://lockedgroove.bandcamp.com/album/sunset-service

 

Ο Locked Groove θα βρίσκεται στο David Bar (Κωνσταντινουπόλεως 44) την Παρασκευή 12 Απριλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Μουσική / «Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

Η νέα ηγέτιδα του γκρουπ από την Αυστραλία, Νάταλι Ντε Σίλβερ, μιλά για την πρώτη ευρωπαϊκή τουρ τους που κάνει τρεις στάσεις στην Ελλάδα, το πώς συνθέτει και ηχογραφεί μουσική και την απόλαυση που αντλεί από το μελαγχολικό συναίσθημα της νοσταλγίας.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM