Ο Jacob Collier βλέπει ομορφιά στους ανθρώπους

Ο Jacob Collier βλέπει την ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
O 29χρονος πλέον Jacob μεγάλωσε σε ένα σπίτι όπου τραγουδούσαν Μπαχ συνέχεια.
0

Ο JACOB COLLIER ακούγεται αρκετά αγχωμένος από την άλλη πλευρά της γραμμής. Μιλάει γρήγορα και νευρικά, σαν να έχει χίλια δυο πράγματα στο μυαλό του. Παρ' όλα αυτά είναι αρκετά φιλικός και πρόσχαρος και προσπαθεί να απαντήσει όσο πιο ξεκάθαρα μπορεί στα 10 λεπτά της συνομιλίας μας. Η πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στις 13 Ιουλίου στο Θέατρο του Λυκαβηττού.

Είναι χαρούμενος που θα παίξει εδώ, αλλά δεν θα είναι η πρώτη του φορά στη χώρα μας. Έχει επισκεφτεί τη Σκόπελο για διακοπές. Με κινεζική καταγωγή και γεννημένος στο Βόρειο Λονδίνο σε μια μουσική οικογένεια με αξιώσεις –η μητέρα του, Suzie Collier, είναι βιολίστρια, διευθύντρια ορχήστρας και ακαδημαϊκός στη Royal Academy of Arts στη Βρετανία και ο παππούς του, Derek Collier, επίσης διάσημος βιολιστής–, ο 29χρονος πλέον Jacob μεγάλωσε σε ένα σπίτι στο οποίο τραγουδούσαν Μπαχ συνέχεια.

Η μουσική, επομένως, τον συνοδεύει από όταν ήταν μωρό. Ξεκίνησε να μαθαίνει να παίζει μουσικά όργανα μόνος του και έγινε αρχικά γνωστός στο διαδίκτυο όταν ανέβασε στο YouTube βίντεο στα οποία έπαιζε διάφορα όργανα. Όταν ανέβασε μια instrumental διασκευή του «Don't You Worry 'bout a Thing» του Stevie Wonder, η φήμη του εκτοξεύτηκε και κάπως έτσι τράβηξε την προσοχή του διάσημου παραγωγού Quincy Jones. Αναρωτιέμαι εύλογα αν έχει κάποιο αγαπημένο όργανο και ποιο είναι αυτό.

«Δεν ανησυχώ ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους καλλιτέχνες στην ουσία, επειδή είναι κυρίως η οπτική ενός καλλιτέχνη που κάνει τη διαφορά».

«Είναι μια πάρα πολύ καλή ερώτηση. Είναι δύσκολο να πω ένα όργανο συγκεκριμένα. Ξέρεις, υπάρχουν μερικά συναισθήματα που μπορείς να πάρεις μόνο όταν, π.χ. παίζεις ντραμς και άλλα όταν παίζεις μπάσο, κιθάρα ή πιάνο», λέει. «Πιστεύω όμως ότι το πιο σημαντικό όργανο για μένα και πιθανότατα για όλο τον κόσμο είναι η ανθρώπινη φωνή. Και αυτό επειδή ο καθένας έχει φώνη και ο καθένας είναι διαφορετικός από τον άλλο. Έτσι η διαδικασία του να βάζεις τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τη φωνή τους την ίδια στιγμή και να τις ενώνεις μεταξύ τους βγάζει ένα πάρα πολύ δυνατό συναίσθημα για μένα».

Ο Jacob Collier βλέπει την ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Πιστεύω ότι κανείς στον κόσμο δεν είναι ανώτερος από κανέναν άλλον. Γενικά, αγαπώ τους ανθρώπους γι’ αυτό που είναι και όχι επειδή τους έχουν τοποθετήσει σε κάποιο βάθρο.

Η αλήθεια είναι ότι οι συναυλίες του τα τελευταία χρόνια φημίζονται για την άμεση διαδρασή του με το κοινό και κάτι τέτοιο θα επιχειρήσει και στην εμφάνισή του στην Αθήνα. Στο τελευταίο του πρότζεκτ ένωσε 100.000 φωνές μαζί και τις μετέτρεψε σε μια φανταστική χορωδία που όμως τελούσε και χρέη ορχήστρας. Έχει «μανία» με την ανθρώπινη φωνή και φαίνεται στα λίγα λεπτά που μιλάμε. Πώς κατάφερε να ενώσει τόσες πολλές φωνές και πού τις βρήκε; Ακούγεται σαν ένα θεοπάλαβο εγχείρημα, μια σειρά από άλμπουμ με επίκεντρο τη φωνή.

Το πρότζεκτ λέγεται «Djesse» και έχουν κυκλοφορήσει τέσσερα volumes μέχρι στιγμής. «Μου αρέσει πολύ τελευταία να φτιάχνω μουσική μέσα από το κοινό και να διευθύνω τον κόσμο σε διαφορετικές αρμονίες και να τον κάνω να συμμετέχει στη συναυλία. Πραγματικά πιστεύω ότι η μουσική είναι για όλους και ότι είναι φτιαγμένη για τους πάντες. Έτσι, ένα από τα αγαπημένα μου στοιχεία όταν παίζω ζωντανά είναι η ευκαίρια που έχω να συνεργαστώ και να αγγίξω όλους αυτούς τους ανθρώπους και να τους κάνω μέρος της μπάντας.

Καθ' όλη τη διάρκεια του 2022 και του 2023, έδωσα πάνω από 100 συναυλίες σε όλο τον πλανήτη και ηχογράφησα τον ήχο του κοινού σε κάθε συναυλία. Αν προσθέσεις όλους αυτούς τους ανθρώπους, είναι πάνω από 150.000. Έτσι ο ήχος της φωνής τους έγινε μέρος του δίσκου που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες. Το συναίσθημα που σου προκαλούν όλοι αυτοί οι ανθρώποι από όλη την υφήλιο που τραγουδάνε μαζί είναι πανέμορφο».

— Ποια είναι η άποψή σου για την τεχνητή νοημοσύνη; Είσαι αισιόδοξος ή απαισιόδοξος σχετικά;
Ένα πράγμα είναι βέβαιο, ότι είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδος για να κάνει κανείς μουσική και τέχνη στον κόσμο. Προσωπικά μου φαίνεται συναρπαστική η ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης. Πιστεύω ότι υπάρχουν τόσο πολλοί τρόποι που δεν υπήρχαν πριν με τους οποίους μπορούν να προκύψουν νέες ιδέες χρησιμοποιώντας AI. Είναι σαν ένα τεράστιο μυαλό και μου φαίνεται τρομερά ενδιαφέρον. Η τεχνητή νοημοσύνη, όμως, δεν αναπτύσσει απαραίτητα μια άποψη από μόνη της. Και αυτό που έχει σημασία στη μουσική και στον κόσμο γενικότερα είναι να παρουσιάζει κανείς τη δική του αντίληψη. Επομένως, δεν ανησυχώ ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους καλλιτέχνες στην ουσία, επειδή είναι κυρίως η οπτική ενός καλλιτέχνη που κάνει τη διαφορά.

Jacob Collier - Witness Me (with Tori Kelly) 

— Τι σε εμπνέει γενικότερα;
Νομίζω ότι μπορείς να βρεις έμπνευση στα πάντα, είτε είναι κάτι πολύ μικρό είτε πολύ μεγάλο. Ξέρεις, όταν μεγάλωνα, με ενθάρρυνε πολύ η μητέρα μου, που είναι μια καταπληκτική μουσικός, να αφουγκράζομαι τον κόσμο, να τον ακούω και να τον παρατηρώ προσεκτικά. Και όταν αρχίζεις να προσέχεις τον κόσμο, βρίσκεις πολλή αγάπη παντού. Και όταν κάθομαι να παίξω ένα όργανο ή να γράψω μουσική ή στέκομαι στη σκηνή όπως θα κάνω στην Αθήνα, όπως θα κάνω σύντομα, σκέφτομαι ότι η διαδικασία είναι να γιορτάζεις τη ζωή όπως την αντιλαμβάνεσαι. Και έτσι αγαπώ το να κοιτάζω τον κόσμο και να το μεταφράζω αυτό σε μουσική. Επιπλέον μεγάλωσα με τόσα διαφορετικά είδη μουσικής από όλο τον κόσμο, οπότε υποθέτω ότι εμπνέομαι και από αυτά.

— Πώς είναι να συναναστρέφεσαι τόσο διάσημους ανθρώπους από μικρή ηλικία;
Είναι αστείο, αν το καλοσκεφτείς. Έχω γνωρίσει τόσους από τους ήρωές μου τόσο σύντομα και συνεργάστηκα μαζί τους, που είναι καταπληκτικό (σ.σ. έχει συνεργαστεί με τους πάντες, από την Olivia Rodrigo, τη SZA και τον Ty Dolla Sign μέχρι θρύλους όπως ο Herbie Hancock). Πραγματικά, όμως, πιστεύω ότι κανείς στον κόσμο δεν είναι ανώτερος από κανέναν άλλον. Γενικά, αγαπώ τους ανθρώπους γι’ αυτό που είναι και όχι επειδή τους έχουν τοποθετήσει σε κάποιο βάθρο. Δεν αντιμετωπίζω καθόλου τους ανθρώπους ως διάσημους ή μη διάσημους. Σκέφτομαι απλώς ότι οι άνθρωποι είναι άνθρωποι. Και είτε είναι πολύ ενδιαφέροντες και βλέπουν τον κόσμο με ενδιαφέροντες τρόπους ή με λιγότερο ενδιαφέροντες.

Επίσης, δεν θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα διάσημο, παρόλο που ξέρω ότι υπάρχουν άτομα σε διάφορες γωνιές του κόσμου που θαυμάζουν αυτό που κάνω. Βλέπω τον εαυτό μου ως άνθρωπο, πάνω απ' όλα. Και νομίζω ότι η δουλειά του καθενός, ανεξάρτητα από το ποιος είναι, είτε είναι γνωστός είτε λιγότερο γνωστός, είναι να είναι πρώτα άνθρωπος και να δίνει την καλύτερη δυνατή ενέργεια, τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή σε αυτό που έχει μπροστά του.

Ο Jacob Collier βλέπει την ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Nομίζω ότι, αν μη τι άλλο, θα ήθελα απλώς να κάνω τους ανθρώπους να ακούσουν ο ένας τον άλλον.

— Τι θα άλλαζες στον κόσμο σήμερα, αν είχες τη δυνατότητα;
Τι θα άλλαζα; Υπάρχουν πολλές, πολλές δυνάμεις που προκαλούν σύγχυση σε αυτόν τον πλανήτη αυτήν τη στιγμή. Είμαι σίγουρος ότι όλοι όσοι ακούν ή διαβάζουν θα συμφωνήσουν. Και νομίζω ότι, αν μη τι άλλο, θα ήθελα απλώς να κάνω τους ανθρώπους να ακούσουν ο ένας τον άλλον. Νομίζω ότι είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για εμάς να ακούσουμε ο ένας τον άλλον και να κρατήσουμε χώρο ο ένας για τον άλλον, ακόμη και αν όλοι μας είμαστε πολύ διαφορετικοί μεταξύ μας.

Είμαστε επίσης τόσο όμοιοι. Και γι' αυτό θα ήθελα να βρω έναν τρόπο, όχι απαραίτητα για να αλλάξω όλους τους ανθρώπους στον κόσμο, αλλά για να τους κάνω να δουν την ομορφιά ο ένας του άλλου. Γιατί πιστεύω ότι αυτή είναι μια πολύ, πολύ απλή αλλά πολύ σημαντική ιδέα, που θα μπορούσε να μεταμορφώσει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο παίρνουμε τις αποφάσεις και ζούμε τη ζωή μας.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη συναυλία εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Μουσική / «Έχω βαθιά πίστη, αυτό έχω»: Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Το τρίδυμο Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης - Μποφίλιου μόλις κυκλοφόρησε το «Κάτι Καίγεται», τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία τους δουλειά. Και με αφορμή αυτό πήγαμε μαζί της σε ένα μπαρ όπου οι ιδιοκτήτες αγαπούν να την ακούνε να ερμηνεύει Μπρεχτ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
120’ με τη Μαρίνα Σάττι

Αποκλειστικό / Μαρίνα Σάττι: «Αν θεωρούν ότι είμαι στη low κουλτούρα χαίρομαι, μακάρι να είμαι»

Μετά την εμφάνιση της στην Eurovision -για την οποία άκουσε πολλά- και ένα άλμπουμ που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η Μαρίνα Σάττι δίνει την πρώτη της συνέντευξη και είναι χειμαρρώδης.
M. HULOT
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

Σε συμπαραγωγή με το Ωδείο Αθηνών, σε πέντε μέρες και σε ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα θα δούμε μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό και «πράγματα που δεν ξέρατε ότι συμβαίνουν στην Ελλάδα».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM