Με τον King Elephant στον Άνθρωπο

Με τον King Elephant στον Άνθρωπο Facebook Twitter
Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


O KING ELEPHANT είναι μόνος του. Κάθε βράδυ σ’ ένα υπόγειο, κάτω απ’ το σπίτι του στο Μαρούσι, σ’ ένα μικρό στενάκι που το χάνεις εύκολα, αν δεν έχεις σύστημα GPS, παίζει μανιωδώς ντραμς και σετάρει τις ιδέες του σ’ έναν υπολογιστή με δυο ανοιχτές οθόνες. Τα σκυλιά έξω απ’ το σπίτι αλυχτάνε κάθε φορά που ακούνε τον King Elephant να παίζει τα τύμπανά του. Περίεργα πράγματα συμβαίνουν κάθε βράδυ στη σκοτεινή πλευρά του Αμαρουσίου. Ο Ελέφαντας παραγγέλνει τρία τυλιχτά, δυο πατάτες και δυο μπίρες και βαράει το τηλεχειριστήριο του Playstation, παίζοντας «Mortal Kombat» με τους ιντερνετικούς φίλους του μέχρι το ξημέρωμα. Η ατμόσφαιρα μυρίζει στάχτη, ιδρώτα, κρεμμύδι και ψυχεδέλεια.

Ο King Elephant είναι ο ντράμερ των Baby Guru, του σπουδαιότερου συγκροτήματος που έχει «σκάσει» στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες. Αλλά δεν βγαίνει ποτέ (ή σχεδόν ποτέ) απ’ το σπίτι του, παρά μόνο για τις συναυλίες της μπάντας. Είναι κλεισμένος μέρα νύχτα σ’ εκείνο το υπόγειο σπίτι-στούντιο και προγραμματίζει τα samples, τις λούπες κι αυτά τα ψυχωμένα φωνητικά που περιέχει ο σόλο δίσκος του, ένα μεγάλο αριστούργημα που κάνει τον Girl Talk, τους Avalanches και τον James Blake να τρώνε τα καπέλα τους ως άλλοι Ρόμπαξ.

Ο Ελέφαντας είναι τρελός. Στο μπαρ Άνθρωπος, όμως, εγκλιματίζεται απόλυτα. Ο DJ βάζει Black Eyed Peas και μετα το «Money» του Barrett Strong, μετά το «My Guy» της Mary Wells, μετά τις «Καλοκαιρινές Διακοπές» του Νίκου Καρβέλα, δυο κορίτσια χορεύουν αισθαντικά μαζί μ’ έναν σκύλο στο κέντρο του μαγαζιού, ενώ μια ντισκομπάλα κρέμεται απ’ το ταβάνι, ένας πολυέλαιος με φώτα νέον ταλαντεύεται και δυο abstract πίνακες είναι κολλημένοι στην οροφή.

Έξω, ένα ζευγάρι παίζει πινγκ πονγκ στο τραπέζι που κλείνει τον πεζόδρομο της Γιατράκου κι ένας μουσάτος κάνει μονόζυγο, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιποι θαμώνες πίνουν ένα απροσδιόριστο κοκτέιλ από ένα άδειο πεπόνι γεμάτο καλαμάκια. Υγρά φιλιά στα σκαλοπάτια, σφηνάκια τεκίλα και γέλια στους καναπέδες, σκυλιά κοιμούνται στα τσιμέντα, κάπου μάλλον πρέπει να υπάρχει και μια μυστική κρύπτη που οδηγεί σε κάποιο καμπαρέ με ημίγυμνες χορεύτριες και άντρες που πίνουν σκέτα ουίσκια. Κάποτε, ίσως, αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Βαριές κόκκινες κουρτίνες αριστερά και δεξιά, δίπλα από το μπαρ, για το οποίο κάποτε υπήρχε και η φήμη ότι ο τύπος που το έχει έμενε εδώ και τα βράδια (το σκέφτομαι και θυμάμαι το κομμάτι «Lived in bars» της Cat Power). Στην απέναντι πολυκατοικία μπουγάδες απλωμένες και ήχος από μια τηλεόραση που παίζει τελεμάρκετινγκ (κάποιος αγόραζε βραδιάτικα μαχαίρια σαμουράι). Είναι αργά και ο King Elephant νυστάζει, αλλά μου διηγείται βαριεστημένα τη ζωή του.

«Γεννήθηκα 21/5 του ‘83. Μεγάλωσα στην Κυψέλη, στην οδό Τήνου, δίπλα σε κάτι χαρτοπαικτικές λέσχες. Γενικώς, πολύ μαφία στην περιοχή, πυροβολισμοί, τσακωμοί. Όταν ήμουν παιδάκι άκουγα Στράτο Διονυσίου κι όλα τα υπόλοιπα λαϊκά που άκουγαν οι γονείς μου στο αμάξι, όταν μας πήγαιναν για μπάνιο. Ο πρώτος δίσκος που πήρα ήταν ένας των Backstreet Boys μ’ ένα φιλαράκι στο δημοτικό, γιατί όλοι αυτό άκουγαν και θέλαμε να είμαστε μέσα στα πράγματα. Ήμουν ερωτευμένος με τη Βάσω, μια συμμαθήτριά μου κοκκινομάλλα, με φακίδες.

Ξεκίνησα ακορντεόν στα πέντε μου, όταν ο πατέρας μου, που είναι γιατρός, αντάλλαξε με μια δασκάλα μουσικής τις επισκέψεις στο ιατρείο με μαθήματα ακορντεόν σε μένα. Στις σχολικές γιορτές με φώναζαν πάντα κι έπαιζα στο ακορντεόν και το πιάνο το “ Ένα το χελιδόνι”, το “Γελαστό Παιδί”, το “Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ”, τον “Δρόμο”. Γουστάρω να κάνω ποδήλατο το βράδυ μόνος μου με ακουστικά στ' αυτιά, ν’ αράζω μόνος μου, ν’ ακούω Zeppelin και J Dilla, να παραγγέλνω φαγητό απ’ έξω. Έχω δει το Bodyguard 8 φορές, έχω κλάψει με το Click με τον Άνταμ Σάντλερ, μ’ αρέσει το Facebook το καλοκαίρι γιατί όλα τα γκομενάκια βάζουν φωτογραφίες με μαγιό από τις παραλίες και τρελαίνομαι να κάθομαι στη βεράντα μου, σε μια πολυθρονα σπασμένη και φαγωμένη από ένα σκυλί».

Ο δίσκος του, ένα κολάζ από φανκ, afrobeat, kraut, ποπ, dub, χιπ χοπ και ψυχεδέλεια, θα μπορούσε άνετα να κάνει διεθνή καριέρα. «Τον έγραψα όταν περνούσα μια δύσκολη ψυχολογική κατάσταση. Ήταν σαν ψυχοθεραπεία. Έκατσα κι έγραψα 40 κομμάτια και τελικά επέλεξα τα 18, που μπήκαν στην τελική μορφή του δίσκου. Αρχικά ήθελα να τον ονομάσω “Diffusion and the broken heart”, αλλά κατέληξα στο “King Elephant”». Καθόμαστε σ’ έναν πάγκο έξω απ’ το μπαρ. Δίπλα μας ένα βουνό από χώμα. Τον ρωτάω. «Τι είναι αυτό το βουνό;». Μου απαντάει, «οι στάχτες της Ακρόπολης».

 
Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT