Heavenly Creature

Heavenly Creature Facebook Twitter
0

H Siouxsie Sioux (ή Suzan Janet Ballion, όπως είναι το πραγματικό της όνομα) γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Chislehurst, ένα προάστιο του νοτιοδυτικού Λονδίνου, σε περιβάλλον που περιγράφει ως «σουρεαλιστικό». Η μητέρα της ήταν γραμματέας σε μια μεγάλη εταιρεία και ο πατέρας της αφαιρούσε δηλητήριο από επικίνδυνα φίδια σε ένα βιολογικό εργαστήριο. Από την εφηβεία της ήταν ένα μοναχικό πλάσμα που άκουγε Lou Reedκαι The Stoogesκαι χόρευε γυμνόστηθη στις τοπικές gay ντίσκο, ενώ πολύ γρήγορα άρχισε να ξεχωρίζει στη νεοεμφανιζόμενη πανκ σκηνή του Λονδίνου εξαιτίας της χαρακτηριστικής εμφάνισής της: εξωφρενικό glam, φετιχιστικά αξεσουάρ και έντονο μακιγιάζ.

Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70 έγινε μέλος των Contingent, της ομάδας των εφήβων που ακολουθούσαν φανατικά τους Sex Pistols σε κάθε τους εμφάνιση, όπου γνώρισε τον μπασίστα Steven Severin, τον συνιδρυτή του γκρουπ τους, των Siouxsie and The Banshees. Η παρθενική αυτοσχεδιαστική εμφάνισή τους ήταν στο περιβόητο Club 100 της Oxford Street, ενώ το πρώτο τους άλμπουμ, The Scream, κυκλοφόρησε το 1978. «Από τα χρόνια του πανκ θυμάμαι το κέφι που είχαμε» λέει, «το απρόβλεπτο και την άγνοια του τι επρόκειτο να συμβεί, που ήταν κάτι σπουδαίο. Θυμάμαι ότι ήμουν νέα κι αθώα, κι όλα ήταν για μένα πολύ συναρπαστικά. Δεν δίναμε μία για την καριέρα, ζούσαμε τη στιγμή και διασκεδάζαμε. Οι μουσικοί που προηγήθηκαν, ο Bowie κι οι Roxy Music, είχαν τεράστια επίδραση στη ζωή μου όταν ήμουν 14-15. Κι η μουσική ήταν πραγματικά ένα πάθος. Το περίεργο είναι ότι δεν την επέλεξα, μάλλον αυτή αποφάσισε να με κυριεύσει κι αυτό έγινε γνωρίζοντας ανθρώπους που έπαιζαν μουσική. Εκείνοι μου πρότειναν να δω τα σόου των Sex Pistolsκαι πάρα πολλές μπάντες όπως τους Subway Sect και τους Buzzcocks. Θα έλεγα ότι η εμπλοκή μου με τη μουσική ήταν μάλλον τυχαίο».

Το 1981 η Siouxsie με τον ντράμερ των Banshees, τον Budgie, έφτιαξε τους Creatures, με ήχο που βασιζόταν περισσότερο στα κρουστά, ενώ την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε με τους Banshees το εξαιρετικό ψυχεδελικό άλμπουμ A Kiss In The Dreamhouse, πειραματιζόμενη με νέους ήχους. Αυτό το χαρακτηριστικό την ακολουθούσε σε κάθε άλμπουμ, η αλλαγή μουσικής κατεύθυνσης. Το μόνο που έμενε αναγνωρίσιμα δικό της ήταν η φωνή. Και το image. «Η εικόνα είναι διασκεδαστική για μένα» εξηγεί. «Πάντα με ενδιέφερε, αλλά δεν πιστεύω ότι από μόνη της είναι αρκετή για να πετύχεις κάτι. Χρειάζεται και το περιεχόμενο».

Το 1992 η Siouxsie μετακόμισε στη Γαλλία. «Είχα μπουχτίσει από τους ανθρώπους που προσπαθούσαν να δουν μέσα απ' τα παράθυρα του ισογείου» λέει. «Νομίζω ότι είναι πολύ λυπηρός ο τρόπος που οι ποπ σταρ χρησιμοποιούνται από τα media, ενώ θα έπρεπε να γίνεται το ακριβώς αντίθετο. Φαίνεται ότι ελέγχουν αυτό που κάνουν και γιατί το κάνουν. Μισώ τα όρια που σου θέτουν τα media, η τηλεόραση, τα σόου με τις διασημότητες, το Βig Βrother κι όλα αυτά. Το βρίσκω ενοχλητικό και τρομερά βαρετό».

«Ακούω καινούργια πράγματα, μου αρέσουν η Peaches, η P.J. Harvey, οι Arcade Fire, αλλά ακούω κι αρκετή κλασική μουσική και παλιά σάουντρακ τελευταία. Αν είχα γεννηθεί στα ‘90s, δεν νομίζω ότι θα ήμουν στη μουσική βιομηχανία. Είναι όλα τόσο "κανονικά" πια και όλοι νομίζουν ότι έχουν κάτι να πουν».

«Έχω μετανιώσει για πολλά πράγματα που έχω κάνει, πάντα αισθάνομαι ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι καλύτερο» λέει, «συμβιβασμούς όμως δεν έκανα ποτέ». Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της, τοMantaray, κυκλοφόρησε πέρσι, έντεκα χρόνια μετά τη διάλυση των Banshees. «Μου ζητούσαν από πολύ νωρίς να φτιάξω ένα σόλο δίσκο» εξηγεί. «Δεν με ενδιάφερε όμως, δεν μπορούσα να πάρω τον εαυτό μου στα σοβαρά ως την "αρχηγό" ενός συγκροτήματος. Αυτό συνέβη όταν όλοι σταμάτησαν να απαιτούν και θεώρησα τη στιγμή σωστή. Ήταν σαν να ξανάρχιζα από την αρχή. Συνήθως τα άλμπουμ τα ηχογραφούσαμε σε ένα session, γι' αυτό χρειάστηκαν 5 διαφορετικά, επικεντρώθηκα περισσότερο σ' αυτό που έκανα». Μιλάει για το τραγούδι που έχει γράψει με τον Angelo Badalamenti για την ταινία The Edge of Love, που αναφέρεται στη ζωή του Dylan Thomas. «Επιστρέφω στο Λονδίνο την επόμενη εβδομάδα για την πρεμιέρα. Το απολαμβάνω το Λονδίνο περισσότερο τώρα που λείπω τόσο καιρό. Είναι εκεί οι πιο πολλοί φίλοι μου, αλλά δεν μου αρέσει αυτό το τεράστιο πλήθος...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ