Heavenly Creature

Heavenly Creature Facebook Twitter
0

H Siouxsie Sioux (ή Suzan Janet Ballion, όπως είναι το πραγματικό της όνομα) γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Chislehurst, ένα προάστιο του νοτιοδυτικού Λονδίνου, σε περιβάλλον που περιγράφει ως «σουρεαλιστικό». Η μητέρα της ήταν γραμματέας σε μια μεγάλη εταιρεία και ο πατέρας της αφαιρούσε δηλητήριο από επικίνδυνα φίδια σε ένα βιολογικό εργαστήριο. Από την εφηβεία της ήταν ένα μοναχικό πλάσμα που άκουγε Lou Reedκαι The Stoogesκαι χόρευε γυμνόστηθη στις τοπικές gay ντίσκο, ενώ πολύ γρήγορα άρχισε να ξεχωρίζει στη νεοεμφανιζόμενη πανκ σκηνή του Λονδίνου εξαιτίας της χαρακτηριστικής εμφάνισής της: εξωφρενικό glam, φετιχιστικά αξεσουάρ και έντονο μακιγιάζ.

Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70 έγινε μέλος των Contingent, της ομάδας των εφήβων που ακολουθούσαν φανατικά τους Sex Pistols σε κάθε τους εμφάνιση, όπου γνώρισε τον μπασίστα Steven Severin, τον συνιδρυτή του γκρουπ τους, των Siouxsie and The Banshees. Η παρθενική αυτοσχεδιαστική εμφάνισή τους ήταν στο περιβόητο Club 100 της Oxford Street, ενώ το πρώτο τους άλμπουμ, The Scream, κυκλοφόρησε το 1978. «Από τα χρόνια του πανκ θυμάμαι το κέφι που είχαμε» λέει, «το απρόβλεπτο και την άγνοια του τι επρόκειτο να συμβεί, που ήταν κάτι σπουδαίο. Θυμάμαι ότι ήμουν νέα κι αθώα, κι όλα ήταν για μένα πολύ συναρπαστικά. Δεν δίναμε μία για την καριέρα, ζούσαμε τη στιγμή και διασκεδάζαμε. Οι μουσικοί που προηγήθηκαν, ο Bowie κι οι Roxy Music, είχαν τεράστια επίδραση στη ζωή μου όταν ήμουν 14-15. Κι η μουσική ήταν πραγματικά ένα πάθος. Το περίεργο είναι ότι δεν την επέλεξα, μάλλον αυτή αποφάσισε να με κυριεύσει κι αυτό έγινε γνωρίζοντας ανθρώπους που έπαιζαν μουσική. Εκείνοι μου πρότειναν να δω τα σόου των Sex Pistolsκαι πάρα πολλές μπάντες όπως τους Subway Sect και τους Buzzcocks. Θα έλεγα ότι η εμπλοκή μου με τη μουσική ήταν μάλλον τυχαίο».

Το 1981 η Siouxsie με τον ντράμερ των Banshees, τον Budgie, έφτιαξε τους Creatures, με ήχο που βασιζόταν περισσότερο στα κρουστά, ενώ την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε με τους Banshees το εξαιρετικό ψυχεδελικό άλμπουμ A Kiss In The Dreamhouse, πειραματιζόμενη με νέους ήχους. Αυτό το χαρακτηριστικό την ακολουθούσε σε κάθε άλμπουμ, η αλλαγή μουσικής κατεύθυνσης. Το μόνο που έμενε αναγνωρίσιμα δικό της ήταν η φωνή. Και το image. «Η εικόνα είναι διασκεδαστική για μένα» εξηγεί. «Πάντα με ενδιέφερε, αλλά δεν πιστεύω ότι από μόνη της είναι αρκετή για να πετύχεις κάτι. Χρειάζεται και το περιεχόμενο».

Το 1992 η Siouxsie μετακόμισε στη Γαλλία. «Είχα μπουχτίσει από τους ανθρώπους που προσπαθούσαν να δουν μέσα απ' τα παράθυρα του ισογείου» λέει. «Νομίζω ότι είναι πολύ λυπηρός ο τρόπος που οι ποπ σταρ χρησιμοποιούνται από τα media, ενώ θα έπρεπε να γίνεται το ακριβώς αντίθετο. Φαίνεται ότι ελέγχουν αυτό που κάνουν και γιατί το κάνουν. Μισώ τα όρια που σου θέτουν τα media, η τηλεόραση, τα σόου με τις διασημότητες, το Βig Βrother κι όλα αυτά. Το βρίσκω ενοχλητικό και τρομερά βαρετό».

«Ακούω καινούργια πράγματα, μου αρέσουν η Peaches, η P.J. Harvey, οι Arcade Fire, αλλά ακούω κι αρκετή κλασική μουσική και παλιά σάουντρακ τελευταία. Αν είχα γεννηθεί στα ‘90s, δεν νομίζω ότι θα ήμουν στη μουσική βιομηχανία. Είναι όλα τόσο "κανονικά" πια και όλοι νομίζουν ότι έχουν κάτι να πουν».

«Έχω μετανιώσει για πολλά πράγματα που έχω κάνει, πάντα αισθάνομαι ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι καλύτερο» λέει, «συμβιβασμούς όμως δεν έκανα ποτέ». Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της, τοMantaray, κυκλοφόρησε πέρσι, έντεκα χρόνια μετά τη διάλυση των Banshees. «Μου ζητούσαν από πολύ νωρίς να φτιάξω ένα σόλο δίσκο» εξηγεί. «Δεν με ενδιάφερε όμως, δεν μπορούσα να πάρω τον εαυτό μου στα σοβαρά ως την "αρχηγό" ενός συγκροτήματος. Αυτό συνέβη όταν όλοι σταμάτησαν να απαιτούν και θεώρησα τη στιγμή σωστή. Ήταν σαν να ξανάρχιζα από την αρχή. Συνήθως τα άλμπουμ τα ηχογραφούσαμε σε ένα session, γι' αυτό χρειάστηκαν 5 διαφορετικά, επικεντρώθηκα περισσότερο σ' αυτό που έκανα». Μιλάει για το τραγούδι που έχει γράψει με τον Angelo Badalamenti για την ταινία The Edge of Love, που αναφέρεται στη ζωή του Dylan Thomas. «Επιστρέφω στο Λονδίνο την επόμενη εβδομάδα για την πρεμιέρα. Το απολαμβάνω το Λονδίνο περισσότερο τώρα που λείπω τόσο καιρό. Είναι εκεί οι πιο πολλοί φίλοι μου, αλλά δεν μου αρέσει αυτό το τεράστιο πλήθος...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ