Hard Candy

Hard Candy Facebook Twitter
0

Στο εξώφυλλο του νέου, 11ουδίσκου της, η Madonna ξαναθυμάται τις μέρες του Sexκαι ποζάρει πάλι με εμφάνιση (λολίτας) πόρνης, με κορσέδες, με το στόμα και τα πόδια ορθάνοιχτα λες κι έχει πάει επίσκεψη στο γυναικολόγο, γεμάτη υπονοούμενα. Δεν είναι κάτι που σε ξαφνιάζει. Μετά από 26 χρόνια υποδυόμενη (πετυχημένα) διάφορες περσόνες και με γνωστή την εμμονή της με το σεξ, η συγκεκριμένη εμφάνιση δεν θα υπήρχε λόγος να σχολιαστεί. Παρ' όλα αυτά, όταν για μια δεκαετία προσπαθεί να «πουλήσει» μια πιο σοβαρή εικόνα, της δυναμικής πλην πιστής συζύγου και αφοσιωμένης μητέρας, η ξαφνική επιστροφή στα παλιά τώρα που κοντεύει τα 50 κάνει τη νέα περσόνα της να φαίνεται χυδαία. Και για πρώτη -ίσως- φορά, φτηνή και κακόγουστη. Ακόμα και ο τίτλος Hard Candy είναι σκέτη αποτυχία γιατί παραπέμπει σε κάτι που προσπαθεί απεγνωσμένα να διατηρήσει, κι ας είναι εμφανές ότι την εγκαταλείπει: τα νιάτα. Ό,τι κι αν κάνεις, όσες ώρες κι αν περάσεις στα γυμναστήρια, τα 50 χρόνια που έχεις στην πλάτη σου δεν μπορείς να τα ξεφορτωθείς. Κι όταν δεν μπορείς να συμφιλιωθείς με την ηλικία σου -ακόμα κι αν είσαι η πιο μεγάλη ποπ σταρ του κόσμου- κάποια μέρα θα καταντήσεις να μοιάζεις με καρικατούρα (δες τη θλιβερή εμφάνισή της δίπλα στον Justin Timberlake σε πρόσφατη απονομή βραβείων), ακόμα κι αν προς το παρόν τη γλιτώνεις και απέχεις αρκετά από αυτό.

Η επίθεση που της έκανε η φαρμακόγλωσση Julie Burchill στον Observer τον προηγούμενο μήνα μπορεί να είναι υπερβολική, δεν είναι όμως καθόλου αδικαιολόγητη. «Ξέρω ότι είμαι χοντρή», γράφει, «αλλά πρέπει να πω ότι αν ξόδευα τέσσερις ώρες κάθε μέρα στο γυμναστήριο, θα έδειχνα πολύ πιο σέξι απ' ό,τι η Madonna, με εκείνα τα χέρια γεμάτα φουσκωμένες φλέβες, εκείνον τον ισχνό λαιμό, αηδία, η Liz MacDonald μπροστά της μοιάζει 10 φορές καλύτερη». Η Madonna δεν ήταν ποτέ η ποπ τραγουδίστρια που στηριζόταν στη μουσική της για να ξεχωρίσει. Η εικόνα της ήταν αυτή που την έκανε το πιο δημοφιλές pop icon του κόσμου και της χάρισε την απλησίαστη διάρκεια στην κορυφή. Αυτό που μένει όμως μέσα στο χρόνο και κρίνεται διαχρονικά είναι τα τραγούδια της, διότι μπορεί ως performer να παίρνει άριστα, αλλά η ίδια δηλώνει «συνθέτρια-τραγουδίστρια» και έτσι απαιτεί να τη χαρακτηρίζεις. Και να την κρίνεις.

ΤοHard Candyείναι ο χειρότερος δίσκος της Madonna από την εποχή του True Blue. Οποιοσδήποτε μπορεί να το αμφισβητήσει, αλλά για κάποιον που την παρακολουθεί απ' το ξεκίνημά της αυτή η επιστροφή στη σιγουριά και στον πιο εμπορικό αμερικάνικο ήχο αυτήν τη στιγμή καθορίζει και το αποτέλεσμα. Μετά από μια δεκαετία με εξαιρετικές συνεργασίες Ευρωπαίων παραγωγών και μουσικών (William Orbit και Mirwais μέχρι Stuart Price και Bjork) και δυο θαυμάσια ποπ άλμπουμ (Bedtime Stories,Confessions on a Dance Floor), στρέφεται στους Αμερικάνους παραγωγούς που έχουν αυτήν τη στιγμή το άγγιγμα του Μίδα και είναι υπεύθυνοι για το 70% των επιτυχιών στα chart στην αμερικάνικη ήπειρο: τον Timbaland και τον Pharell Williams, ενώ στο πρώτο single της συνεργάζεται με τον Justin Timberlake. Μπορεί με το Confessionsνα πούλησε πολύ στην Ευρώπη, στην Αμερική όμως δεν είχε καταφέρει να κάνει την ίδια επιτυχία - είναι σαφές λοιπόν σε ποιο κοινό απευθύνεται. Κι αν λάβει κανείς υπόψη ότι είναι το πρώτο άλμπουμ της μετά από 25 χρόνια που κυκλοφορεί σε νέα εταιρεία -στη Live Nation και όχι στη Warner- καταλαβαίνει γιατί χρειαζόταν αυτή η σίγουρη κίνηση.

Η Madonna χρειάζεται την επιστροφή στα charts και όχι dance πρωτοπορία, ακόμα κι αν αυτό συνεπάγεται κομμάτια τρίτης διαλογής, που ακούγονται σαν περισσεύματα από δουλειές των δυο παραγωγών, τραγούδια που έχουν χιλιοακουστεί από νεότερες στάρλετ που θα ήθελαν να ήταν στη θέση της: Britney Spears, Nelly Furtado, Gwen Stefani. Το αποτέλεσμα στις πωλήσεις βέβαια τη δικαιώνει, το Hard Candyείναι ήδη νούμερo ένα σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο, το πρώτο single με τον Justin να της υπενθυμίζει συνεχώς πώς τη λένε [Mad-DON-nuh!], το «4 Minutes», σαρώνει, βρίσκεται στο εξώφυλλο σχεδόν κάθε περιοδικού αυτόν το μήνα, κατόρθωσε να επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά τον τίτλο της. Και να αποδείξει ότι ακόμα και με έναν μέτριο δίσκο δεν μπορεί να την πλησιάσει κανείς άλλος στην κορυφή. Η Madonna επέστρεψε, ετοιμάζεται για περιοδεία, απασχολεί τα media όσο ποτέ, ποιος δίνει μία για τη μουσική;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT