Δύο μεγάλοι hitmakers τα βάζουν με τον Drake

ΕΠΕΞ Future/Metro Boomin: Δύο μεγάλοι hitmakers τα βάζουν με τον Drake Facebook Twitter
Το νέο άλμπουμ των Future/Metro Boomin έχει τον ευφάνταστο και κάπως άκυρο τίτλο «We don’t trust you», στα ελληνικά «δεν σε εμπιστευόμαστε». Ποιον δεν εμπιστεύονται αυτοί οι δύο; Mην το ψάχνετε: απευθύνονται στον Drake.
0


ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΙΔΟΣ που πουλάει αυτήν τη στιγμή στη μουσική είναι η country. Δεν ξέρω αν τους έχει πιάσει το πατριωτικό τους εκεί στις ΗΠΑ λόγω των εκλογών, αλλά, όταν βλέπεις μέχρι και την Beyoncé να προωθεί ένα εξώφυλλο για το «Cowboy Carter» –το νέο της country άλμπουμ– που μοιάζει λες και βγήκε από την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ, μπορεί άνετα να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι οι εποχές έχουν αλλάξει. Και ας προσπαθεί μάταια η 42χρονη υπερ-στάρ να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Μια απογοήτευση, όμως, είναι και η ανεξάρτητη αμερικανική σκηνή, βλέπε Adrianne Lenker (Big Thief) και Waxahatchee που το έχουν γυρίσει στη φουλ americana. Αν κάποιος δεν είναι και τόσο φαν του συγκεκριμένου είδους, όπως εγώ, είναι το χειρότερό του. Το παρήγορο είναι ότι δεν υπάρχει όλη αυτή η ακροδεξιά προπαγάνδα που βιώσαμε πέρσι.

Τo ίντερνετ έχει βουίξει εδώ και μερικές μέρες για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους σημαντικότερους ράπερ των τελευταίων χρόνων.

Ευτυχώς που μέσα στην απόλυτη βαρεμάρα, το χιπ-χοπ δεν έχει ξοφλήσει ακόμη κι έρχεται πάλι να δώσει τη λύση και να μας ταρακουνήσει λίγο. Από τη μια ο Kanye West κυκλοφόρησε επιτέλους το «Vultures 1» μαζί με τον Ty Dolla Sign και σαρώνουν στα τσαρτ, ενώ πιο πρόσφατα έσκασε και η συνεργασία του Future με τον Metro Boomin, που σήμανε και επίσημα την επιστροφή των ραπ beefs.

Future, Metro Boomin, Kendrick Lamar - Like That

Το νέο τους άλμπουμ έχει τον ευφάνταστο και κάπως άκυρο τίτλο «We don’t trust you», στα ελληνικά «δεν σε εμπιστευόμαστε». Ποιον δεν εμπιστεύονται αυτοί οι δύο; Mην το ψάχνετε: απευθύνονται στον Drake.

Τo ίντερνετ έχει βουίξει εδώ και μερικές μέρες για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους σημαντικότερους ράπερ των τελευταίων χρόνων. Αιτία είναι ένα κομμάτι από τον δίσκο στο οποίο συμμετέχει ο Kendrick Lamar –η νέμεση του Drake–, ο οποίος στρέφει τα πυρά του ξεκάθαρα εναντίον του Drake αλλά και εναντίον του μακροχρόνιου συνεργάτη του J. Cole.

Ραπάρει, λοιπόν, ο Kendrick, συγκρίνοντας τον εαυτό του με τον Prince στο «Like That», «Motherfuck the big three, nigga, it’s just big me / Nigga, bum / What? I’m really like that / And your best work is a light pack / Nigga, Prince outlived Mike Jack’ / Nigga, bum / ’Fore all your dogs gettin’ buried / That’s a K with all these nines, he gon’ see Pet Sematary».

Για όσους δεν γνωρίζουν, είναι μια ευθεία αναφορά στο άλμπουμ που ο Drake κυκλοφόρησε πέρσι μαζί με τον 21 Savage με τίτλο «For all the dogs». Είναι από τα πιο δυνατά κομμάτια του «We don’t trust you» μαζί με το «Type Shit», στο οποίο κάνει ένα πέρασμα το Playboi Carti. Δεν λείπει, όμως, ούτε ο Future, ο οποίος στο εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου λέει επίσης τα δικά του «You a n***a number one fan, dog / Sneak dissin’, I don’t understand, dog / Pillow talkin’, actin’ like a fed, dog / I don’t need another fake friend, dog / Can’t be ’bout a ho, ’cause we sharin’, dog / In your feelings, n***a, why you playin’, dog?». Δεν το μεταφράζω, αλλά μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα – ούτε λίγο ούτε πολύ, τον χλευάζει σε κάθε ρίμα!

Τι προκάλεσε αυτό το μένος; Για χρόνια οι δυο ράπερ ήταν αγαπημένοι συνεργάτες. Τα κουτσομπολιά λένε ότι κρύβεται από πίσω μια γυναίκα, μια στρίπερ/σερβιτόρα με την οποία οι δύο ράπερ έβγαιναν ταυτόχρονα, αν και ο Metro Βοοmin το διέψευσε. Το πιο πιθανό είναι ότι ο Future έγινε έξαλλος όταν ο Drake έβαλε στην άκρη τον δίσκο που έφτιαξαν μαζί για να συνεργαστεί με τον 21 Savage. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι ο Metro Boomin, ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς παραγωγούς της γενιάς του, δεν χωνεύει καθόλου τον Καναδό ράπερ και ίσως αυτός είναι ο κύριος λόγος του beef.

Future, Metro Boomin, Travis Scott, Playboi Carti - Type Shit

Αυτή η κατάσταση υπονομεύει κάπως το «We don’t trust you» που ηχητικά θυμίζει τις παλιές ένδοξες μέρες, όταν το τραπ ήταν στη μόδα. Μοιάζει να μην έχει άλλη ουσία, πέρα από το ξεκατίνιασμα. Παρ’ όλα αυτά, για να είμαστε δίκαιοι, παραμένει μια αξιοπρεπής, αν και κάπως safe δουλειά, κάπως υποδεέστερη όμως από τη μυθική, αινιγματική φιγούρα που είναι ο Future για το πάνθεον του χιπ-χοπ, ένας καλλιτέχνης που άλλαξε συλλήβδην τον τρόπο που το αντιλαμβάνονται οι νεότερες γενιές.

Δεν είναι υπερβολή αυτό το τελευταίο· ακόμη και το ψευδώνυμο –τον αναφέρουν συχνά ως Pluto– είναι ασυνήθιστο και αξιοπρόσεκτο, έτσι είχε ονομάσει το ντεμπούτο άλμπουμ του. Δεν είναι τυχαίο ότι σημείο αναφοράς για όλο το τραπ είναι ένα δικό του κομμάτι, το «Mask Οff», πάλι σε παραγωγή Metro Boomin, με το εξωτικό φλάουτο και τους μνημειώδεις στίχους. Ας δει κανείς τον τρόπο που ραπάρει αλλά και το βίντεο του «Tony Montana» από το 2011 και ας αναλογιστεί πόσο επηρέασε το ελληνικό τραπ.

Ο Future, που το κανονικό του όνομα είναι Nayvadius DeMun Cash, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ατλάντα. Η ζωή του άλλαξε όταν σε ηλικία 16 ετών τον πυροβόλησαν στο χέρι και τον λήστεψαν. Ξεκίνησε τη ραπ καριέρα του από την κολεκτίβα Dungeon Family, της οποίας μέλος ήταν ο πρώτος του ξάδελφος, ο Rico Wade. Από την αρχή αψήφησε τους τυπικούς κανόνες του χιπ-χοπ, είτε χρησιμοποιώντας autotune είτε μιλώντας συχνά στα κομμάτια του για σχέσεις – έχει επτά παιδιά από επτά διαφορετικές γυναίκες.

Για έναν ράπερ, το να δείχνει ευάλωτος στο σκληροτράχηλο σύμπαν του χιπ-χοπ ήταν επανάσταση, παρ’ όλα αυτά δεν έχασε ποτέ τον σεβασμό των ομοτέχνων του. Θεωρείται ότι καθόρισε τη χρήση του mumble rap – το «Tony Montana» συχνά αναφέρεται ως το πρώτο mumble rap κομμάτι που κυκλοφόρησε. Επίσης, έχει συνεργαστεί με άπειρες καλλιτέχνιδες, από τη Miley Cyrus μέχρι τη Nicki Minaj. Η λίστα με όσα έχει καταφέρει συνεχίζεται... «Έχει επανεφεύρει τα μπλουζ τον 21ο αιώνα», έγραψε γι’ αυτόν ο Simon Reynolds. 

Για να επανέλθουμε στον δίσκο, αν ο Future τον κυκλοφορούσε πριν από δέκα χρόνια, πιθανότατα θα μιλούσαμε για ένα ορόσημο του είδους. Σήμερα, που το κλίμα έχει αλλάξει, μας κάνει μόνο να νοσταλγούμε την εποχή που η μουσική ήταν λίγο πιο ενδιαφέρουσα και όχι απλώς country για τις μάζες. Τέλος πάντων, αναμένουμε τώρα την απάντηση του Drake και το πού θα βγει αυτή η ιστορία. Το «Like That» αναμένεται να βρεθεί στην κορυφή του Billboard Hot100 την επόμενη εβδομάδα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM