Δύο μεγάλοι hitmakers τα βάζουν με τον Drake

ΕΠΕΞ Future/Metro Boomin: Δύο μεγάλοι hitmakers τα βάζουν με τον Drake Facebook Twitter
Το νέο άλμπουμ των Future/Metro Boomin έχει τον ευφάνταστο και κάπως άκυρο τίτλο «We don’t trust you», στα ελληνικά «δεν σε εμπιστευόμαστε». Ποιον δεν εμπιστεύονται αυτοί οι δύο; Mην το ψάχνετε: απευθύνονται στον Drake.
0


ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΙΔΟΣ που πουλάει αυτήν τη στιγμή στη μουσική είναι η country. Δεν ξέρω αν τους έχει πιάσει το πατριωτικό τους εκεί στις ΗΠΑ λόγω των εκλογών, αλλά, όταν βλέπεις μέχρι και την Beyoncé να προωθεί ένα εξώφυλλο για το «Cowboy Carter» –το νέο της country άλμπουμ– που μοιάζει λες και βγήκε από την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ, μπορεί άνετα να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι οι εποχές έχουν αλλάξει. Και ας προσπαθεί μάταια η 42χρονη υπερ-στάρ να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Μια απογοήτευση, όμως, είναι και η ανεξάρτητη αμερικανική σκηνή, βλέπε Adrianne Lenker (Big Thief) και Waxahatchee που το έχουν γυρίσει στη φουλ americana. Αν κάποιος δεν είναι και τόσο φαν του συγκεκριμένου είδους, όπως εγώ, είναι το χειρότερό του. Το παρήγορο είναι ότι δεν υπάρχει όλη αυτή η ακροδεξιά προπαγάνδα που βιώσαμε πέρσι.

Τo ίντερνετ έχει βουίξει εδώ και μερικές μέρες για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους σημαντικότερους ράπερ των τελευταίων χρόνων.

Ευτυχώς που μέσα στην απόλυτη βαρεμάρα, το χιπ-χοπ δεν έχει ξοφλήσει ακόμη κι έρχεται πάλι να δώσει τη λύση και να μας ταρακουνήσει λίγο. Από τη μια ο Kanye West κυκλοφόρησε επιτέλους το «Vultures 1» μαζί με τον Ty Dolla Sign και σαρώνουν στα τσαρτ, ενώ πιο πρόσφατα έσκασε και η συνεργασία του Future με τον Metro Boomin, που σήμανε και επίσημα την επιστροφή των ραπ beefs.

Future, Metro Boomin, Kendrick Lamar - Like That

Το νέο τους άλμπουμ έχει τον ευφάνταστο και κάπως άκυρο τίτλο «We don’t trust you», στα ελληνικά «δεν σε εμπιστευόμαστε». Ποιον δεν εμπιστεύονται αυτοί οι δύο; Mην το ψάχνετε: απευθύνονται στον Drake.

Τo ίντερνετ έχει βουίξει εδώ και μερικές μέρες για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους σημαντικότερους ράπερ των τελευταίων χρόνων. Αιτία είναι ένα κομμάτι από τον δίσκο στο οποίο συμμετέχει ο Kendrick Lamar –η νέμεση του Drake–, ο οποίος στρέφει τα πυρά του ξεκάθαρα εναντίον του Drake αλλά και εναντίον του μακροχρόνιου συνεργάτη του J. Cole.

Ραπάρει, λοιπόν, ο Kendrick, συγκρίνοντας τον εαυτό του με τον Prince στο «Like That», «Motherfuck the big three, nigga, it’s just big me / Nigga, bum / What? I’m really like that / And your best work is a light pack / Nigga, Prince outlived Mike Jack’ / Nigga, bum / ’Fore all your dogs gettin’ buried / That’s a K with all these nines, he gon’ see Pet Sematary».

Για όσους δεν γνωρίζουν, είναι μια ευθεία αναφορά στο άλμπουμ που ο Drake κυκλοφόρησε πέρσι μαζί με τον 21 Savage με τίτλο «For all the dogs». Είναι από τα πιο δυνατά κομμάτια του «We don’t trust you» μαζί με το «Type Shit», στο οποίο κάνει ένα πέρασμα το Playboi Carti. Δεν λείπει, όμως, ούτε ο Future, ο οποίος στο εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου λέει επίσης τα δικά του «You a n***a number one fan, dog / Sneak dissin’, I don’t understand, dog / Pillow talkin’, actin’ like a fed, dog / I don’t need another fake friend, dog / Can’t be ’bout a ho, ’cause we sharin’, dog / In your feelings, n***a, why you playin’, dog?». Δεν το μεταφράζω, αλλά μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα – ούτε λίγο ούτε πολύ, τον χλευάζει σε κάθε ρίμα!

Τι προκάλεσε αυτό το μένος; Για χρόνια οι δυο ράπερ ήταν αγαπημένοι συνεργάτες. Τα κουτσομπολιά λένε ότι κρύβεται από πίσω μια γυναίκα, μια στρίπερ/σερβιτόρα με την οποία οι δύο ράπερ έβγαιναν ταυτόχρονα, αν και ο Metro Βοοmin το διέψευσε. Το πιο πιθανό είναι ότι ο Future έγινε έξαλλος όταν ο Drake έβαλε στην άκρη τον δίσκο που έφτιαξαν μαζί για να συνεργαστεί με τον 21 Savage. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι ο Metro Boomin, ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς παραγωγούς της γενιάς του, δεν χωνεύει καθόλου τον Καναδό ράπερ και ίσως αυτός είναι ο κύριος λόγος του beef.

Future, Metro Boomin, Travis Scott, Playboi Carti - Type Shit

Αυτή η κατάσταση υπονομεύει κάπως το «We don’t trust you» που ηχητικά θυμίζει τις παλιές ένδοξες μέρες, όταν το τραπ ήταν στη μόδα. Μοιάζει να μην έχει άλλη ουσία, πέρα από το ξεκατίνιασμα. Παρ’ όλα αυτά, για να είμαστε δίκαιοι, παραμένει μια αξιοπρεπής, αν και κάπως safe δουλειά, κάπως υποδεέστερη όμως από τη μυθική, αινιγματική φιγούρα που είναι ο Future για το πάνθεον του χιπ-χοπ, ένας καλλιτέχνης που άλλαξε συλλήβδην τον τρόπο που το αντιλαμβάνονται οι νεότερες γενιές.

Δεν είναι υπερβολή αυτό το τελευταίο· ακόμη και το ψευδώνυμο –τον αναφέρουν συχνά ως Pluto– είναι ασυνήθιστο και αξιοπρόσεκτο, έτσι είχε ονομάσει το ντεμπούτο άλμπουμ του. Δεν είναι τυχαίο ότι σημείο αναφοράς για όλο το τραπ είναι ένα δικό του κομμάτι, το «Mask Οff», πάλι σε παραγωγή Metro Boomin, με το εξωτικό φλάουτο και τους μνημειώδεις στίχους. Ας δει κανείς τον τρόπο που ραπάρει αλλά και το βίντεο του «Tony Montana» από το 2011 και ας αναλογιστεί πόσο επηρέασε το ελληνικό τραπ.

Ο Future, που το κανονικό του όνομα είναι Nayvadius DeMun Cash, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ατλάντα. Η ζωή του άλλαξε όταν σε ηλικία 16 ετών τον πυροβόλησαν στο χέρι και τον λήστεψαν. Ξεκίνησε τη ραπ καριέρα του από την κολεκτίβα Dungeon Family, της οποίας μέλος ήταν ο πρώτος του ξάδελφος, ο Rico Wade. Από την αρχή αψήφησε τους τυπικούς κανόνες του χιπ-χοπ, είτε χρησιμοποιώντας autotune είτε μιλώντας συχνά στα κομμάτια του για σχέσεις – έχει επτά παιδιά από επτά διαφορετικές γυναίκες.

Για έναν ράπερ, το να δείχνει ευάλωτος στο σκληροτράχηλο σύμπαν του χιπ-χοπ ήταν επανάσταση, παρ’ όλα αυτά δεν έχασε ποτέ τον σεβασμό των ομοτέχνων του. Θεωρείται ότι καθόρισε τη χρήση του mumble rap – το «Tony Montana» συχνά αναφέρεται ως το πρώτο mumble rap κομμάτι που κυκλοφόρησε. Επίσης, έχει συνεργαστεί με άπειρες καλλιτέχνιδες, από τη Miley Cyrus μέχρι τη Nicki Minaj. Η λίστα με όσα έχει καταφέρει συνεχίζεται... «Έχει επανεφεύρει τα μπλουζ τον 21ο αιώνα», έγραψε γι’ αυτόν ο Simon Reynolds. 

Για να επανέλθουμε στον δίσκο, αν ο Future τον κυκλοφορούσε πριν από δέκα χρόνια, πιθανότατα θα μιλούσαμε για ένα ορόσημο του είδους. Σήμερα, που το κλίμα έχει αλλάξει, μας κάνει μόνο να νοσταλγούμε την εποχή που η μουσική ήταν λίγο πιο ενδιαφέρουσα και όχι απλώς country για τις μάζες. Τέλος πάντων, αναμένουμε τώρα την απάντηση του Drake και το πού θα βγει αυτή η ιστορία. Το «Like That» αναμένεται να βρεθεί στην κορυφή του Billboard Hot100 την επόμενη εβδομάδα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT