Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά»

Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά» Facebook Twitter
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για την μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».
0

Η δισκογραφική εταιρεία Unstable Signal, σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας της, έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με κάποια πολύ δυνατά events, όπως αυτό στο κλαμπ About Blank του Βερολίνου και το πάρτι στην Αθήνα με καλεσμένο τον Ancient Methods.

Η συνέχεια δίνεται με την επιστροφή της Unstable Signal στο Temple Athens, φιλοξενώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, το αινιγματικό ντουέτο από τη Σουηδία, στις 20 Απριλίου.

Παράλληλα, σε λίγες μέρες, θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο πρώτο EP από το label του Celldöd με το όνομα Myndighetsförakt σε διάσταση 12 ιντσών και digital.

Με την ευκαιρία λοιπόν αυτή είχαμε μια πολύ ευχάριστη συζήτηση σχετικά με την επερχόμενη κυκλοφορία, τα πάρτι και την ηλεκτρονική μουσική γενικότερα με τον Anders Karlsson a.k.a. Celldöd.

— Πες μας, Anders, τι σημαίνει το όνομα του project Celldöd;

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου.

Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος. Ένιωσα ότι το όνομα ήταν κατάλληλο.

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου. Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος.

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική, ποια τα αγαπημένα σου είδη και ποιες είναι οι επιρροές σου;

Άρχισα να φτιάχνω μουσική στις αρχές της εφηβείας μου. Αν πρέπει να διαλέξω ένα αγαπημένο είδος, υποθέτω ότι είναι η proto-ηλεκτρονική / industrial σκηνή που είχε επηρεαστεί από την πρώιμη πανκ στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80.

Συνέβαιναν τόσα πολλά στην μουσική τότε, και η δημιουργική στάση τύπου DIY από τους καλλιτέχνες σε αυτά τα πρώτα χρόνια είναι κάτι που πραγματικά θαυμάζω.

Οι κύριες επιρροές μου προέρχονται από αυτήν τη μουσική περίοδο. Συγκροτήματα όπως οι Cabaret Voltaire, Clock DVA, SPK και DAF, για να αναφέρουμε μερικά.

— Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο EP σου στην Unstable Signal. Τι να περιμένουμε από αυτό το EP;

Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος με το πώς βγήκε το ΕP. Χρησιμοποίησα κάποια από τα φτηνά keyboards μου από τα '80s για αυτές τις ηχογραφήσεις. Για να συγχαρώ το MS-20, το TR-707, το Roland Space Echo και τα άλλα μου μουσικά όργανα.

Υπάρχει acidic proto-techno, καθώς και ένα κομμάτι wobbly tribal industrial, μουσική dub και κάποια πολύ βρόμικα ηλεκτρονικά κομμάτια εκεί. Υπάρχει κάτι για όλους σε αυτό το ΕP, εφόσον σας αρέσει η βρομιά. Kαι σε ποιον δεν αρέσει;

 

Celldöd - Flodvåg

— Η μουσική σου έχει παιχτεί και υποστηρίζεται από κορυφαίους παραγωγούς και DJ όπως οι Ancient Methods, Beta Evers, Alienata και The Hacker. Ο ήχος σου εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου; Συνδυάζεις τις επιρροές σου με το industrial, το EBM και την techno;
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για τη μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».

Είμαι βέβαια πολύ χαρούμενος όταν οι DJs που σέβομαι επιλέγουν να συμπεριλάβουν τη μουσική μου στα set και τα mix τους.

Μου αρέσει να χορεύω και είναι μια σημαντική αίσθηση να πιστεύω ότι άλλοι άνθρωποι χορεύουν με την μουσική μου. Ακούω πολλά διαφορετικά είδη μουσικής και η δική μου μουσική επηρεάζεται πάντα από αυτό. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μένα.

Πάντα προσπαθώ να κάνω κάτι προσωπικό όταν γράφω μουσική, θέλω ο ήχος μου να αναπαράγει το ποιος είμαι και το από πού προέρχομαι.

— Πες μας τις σκέψεις σου σχετικά με την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής γενικότερα.

Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να έχω δει διαφορετικά είδη ηλεκτρονικής μουσικής να εξελίσσονται.

Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα είδη τώρα και πολλοί νέοι στρέφονται προς τις πιο άθικτες πλευρές της ηλεκτρονικής μουσικής. Περισσότερο DIY και πανκ στάση είναι πάντα ένα καλό πράγμα, κατά την άποψη μου.

— Πιστεύεις ότι η μουσική επηρεάζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων, την πολιτική άρα και την κοινωνία;

Όλα όσα κάνουμε ή λέμε έχουν κάποιο αποτέλεσμα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, υποθέτω. Είναι εύκολο να απλοποιήσεις τα πράγματα ως καλλιτέχνης. Εμείς και αυτοί, σωστό και λάθος. Νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ένας κίνδυνος με αυτό.

Είναι εύκολο να δείξεις με το δάκτυλό σου ενώ η πραγματικότητα είναι συχνά πολύ πιο περίπλοκη. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να είναι σαφές σε τι είδους κοινωνία θέλουμε να είμαστε μέλη.

 

Celldöd - Myndighetsforakt [Unstable Signal 001]

— Τον τελευταίο χρόνο έκανες μια περιοδεία στην Ευρώπη, παίζοντας στο Μάντσεστερ, στο παρτι της Unstable Signal στο Βερολίνο, στο Παρίσι, στο Ροστόκ, στο Άμστερντααμ κ.λπ. Έχεις παίξει σε κάποια από τα πιο διάσημα κλαμπ στον κόσμο, όπως το Berghain, το Griessmühle και το About Blank στο Βερολίνο, το Joy στη Μόσχα, το Femur Club στη Μαδρίτη, μέχρι και στο Epizode Festival στο μακρινό Βιετνάμ. Πώς είναι να ταξιδεύεις και παράλληλα να γράφεις μουσική;

Δεδομένου ότι έχω ένα πρόβλημα υγείας είναι πολύ δύσκολο για μένα να συνδυάσω το ταξίδι και τη δημιουργία μουσικής. Πρέπει να επικεντρωθώ σε ένα πράγμα τη φορά, για να εξοικονομήσω ενέργεια.

Εντούτοις, παίζω συχνά παλαιότερες versions των κομματιών μου ζωντανά, για να τα αφήσω να εξελιχθούν πριν κάνω ηχογραφήσεις.

— Η Unstable Signal φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, στις 20 Απριλίου στο Temple Athens. Θα σε δούμε σύντομα κι εσένα πάλι στην Ελλάδα με αφορμή την κυκλοφορία του ΕΡ σου;

Δεν έχω τίποτα κλεισμένο τώρα. Αλλά έχω παίξει δύο φορές στην Αθήνα και μου αρέσει πολύ η πόλη και η σκηνή. Έτσι ελπίζω ότι θα μπορέσω να την επισκεφθώ ξανά σύντομα.

Info

Unstable Signal w / Shxcxchcxsh

Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι)

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Εισιτήριο: 10 Ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ