Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά»

Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά» Facebook Twitter
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για την μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».
0

Η δισκογραφική εταιρεία Unstable Signal, σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας της, έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με κάποια πολύ δυνατά events, όπως αυτό στο κλαμπ About Blank του Βερολίνου και το πάρτι στην Αθήνα με καλεσμένο τον Ancient Methods.

Η συνέχεια δίνεται με την επιστροφή της Unstable Signal στο Temple Athens, φιλοξενώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, το αινιγματικό ντουέτο από τη Σουηδία, στις 20 Απριλίου.

Παράλληλα, σε λίγες μέρες, θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο πρώτο EP από το label του Celldöd με το όνομα Myndighetsförakt σε διάσταση 12 ιντσών και digital.

Με την ευκαιρία λοιπόν αυτή είχαμε μια πολύ ευχάριστη συζήτηση σχετικά με την επερχόμενη κυκλοφορία, τα πάρτι και την ηλεκτρονική μουσική γενικότερα με τον Anders Karlsson a.k.a. Celldöd.

— Πες μας, Anders, τι σημαίνει το όνομα του project Celldöd;

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου.

Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος. Ένιωσα ότι το όνομα ήταν κατάλληλο.

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου. Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος.

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική, ποια τα αγαπημένα σου είδη και ποιες είναι οι επιρροές σου;

Άρχισα να φτιάχνω μουσική στις αρχές της εφηβείας μου. Αν πρέπει να διαλέξω ένα αγαπημένο είδος, υποθέτω ότι είναι η proto-ηλεκτρονική / industrial σκηνή που είχε επηρεαστεί από την πρώιμη πανκ στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80.

Συνέβαιναν τόσα πολλά στην μουσική τότε, και η δημιουργική στάση τύπου DIY από τους καλλιτέχνες σε αυτά τα πρώτα χρόνια είναι κάτι που πραγματικά θαυμάζω.

Οι κύριες επιρροές μου προέρχονται από αυτήν τη μουσική περίοδο. Συγκροτήματα όπως οι Cabaret Voltaire, Clock DVA, SPK και DAF, για να αναφέρουμε μερικά.

— Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο EP σου στην Unstable Signal. Τι να περιμένουμε από αυτό το EP;

Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος με το πώς βγήκε το ΕP. Χρησιμοποίησα κάποια από τα φτηνά keyboards μου από τα '80s για αυτές τις ηχογραφήσεις. Για να συγχαρώ το MS-20, το TR-707, το Roland Space Echo και τα άλλα μου μουσικά όργανα.

Υπάρχει acidic proto-techno, καθώς και ένα κομμάτι wobbly tribal industrial, μουσική dub και κάποια πολύ βρόμικα ηλεκτρονικά κομμάτια εκεί. Υπάρχει κάτι για όλους σε αυτό το ΕP, εφόσον σας αρέσει η βρομιά. Kαι σε ποιον δεν αρέσει;

 

Celldöd - Flodvåg

— Η μουσική σου έχει παιχτεί και υποστηρίζεται από κορυφαίους παραγωγούς και DJ όπως οι Ancient Methods, Beta Evers, Alienata και The Hacker. Ο ήχος σου εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου; Συνδυάζεις τις επιρροές σου με το industrial, το EBM και την techno;
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για τη μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».

Είμαι βέβαια πολύ χαρούμενος όταν οι DJs που σέβομαι επιλέγουν να συμπεριλάβουν τη μουσική μου στα set και τα mix τους.

Μου αρέσει να χορεύω και είναι μια σημαντική αίσθηση να πιστεύω ότι άλλοι άνθρωποι χορεύουν με την μουσική μου. Ακούω πολλά διαφορετικά είδη μουσικής και η δική μου μουσική επηρεάζεται πάντα από αυτό. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μένα.

Πάντα προσπαθώ να κάνω κάτι προσωπικό όταν γράφω μουσική, θέλω ο ήχος μου να αναπαράγει το ποιος είμαι και το από πού προέρχομαι.

— Πες μας τις σκέψεις σου σχετικά με την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής γενικότερα.

Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να έχω δει διαφορετικά είδη ηλεκτρονικής μουσικής να εξελίσσονται.

Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα είδη τώρα και πολλοί νέοι στρέφονται προς τις πιο άθικτες πλευρές της ηλεκτρονικής μουσικής. Περισσότερο DIY και πανκ στάση είναι πάντα ένα καλό πράγμα, κατά την άποψη μου.

— Πιστεύεις ότι η μουσική επηρεάζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων, την πολιτική άρα και την κοινωνία;

Όλα όσα κάνουμε ή λέμε έχουν κάποιο αποτέλεσμα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, υποθέτω. Είναι εύκολο να απλοποιήσεις τα πράγματα ως καλλιτέχνης. Εμείς και αυτοί, σωστό και λάθος. Νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ένας κίνδυνος με αυτό.

Είναι εύκολο να δείξεις με το δάκτυλό σου ενώ η πραγματικότητα είναι συχνά πολύ πιο περίπλοκη. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να είναι σαφές σε τι είδους κοινωνία θέλουμε να είμαστε μέλη.

 

Celldöd - Myndighetsforakt [Unstable Signal 001]

— Τον τελευταίο χρόνο έκανες μια περιοδεία στην Ευρώπη, παίζοντας στο Μάντσεστερ, στο παρτι της Unstable Signal στο Βερολίνο, στο Παρίσι, στο Ροστόκ, στο Άμστερντααμ κ.λπ. Έχεις παίξει σε κάποια από τα πιο διάσημα κλαμπ στον κόσμο, όπως το Berghain, το Griessmühle και το About Blank στο Βερολίνο, το Joy στη Μόσχα, το Femur Club στη Μαδρίτη, μέχρι και στο Epizode Festival στο μακρινό Βιετνάμ. Πώς είναι να ταξιδεύεις και παράλληλα να γράφεις μουσική;

Δεδομένου ότι έχω ένα πρόβλημα υγείας είναι πολύ δύσκολο για μένα να συνδυάσω το ταξίδι και τη δημιουργία μουσικής. Πρέπει να επικεντρωθώ σε ένα πράγμα τη φορά, για να εξοικονομήσω ενέργεια.

Εντούτοις, παίζω συχνά παλαιότερες versions των κομματιών μου ζωντανά, για να τα αφήσω να εξελιχθούν πριν κάνω ηχογραφήσεις.

— Η Unstable Signal φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, στις 20 Απριλίου στο Temple Athens. Θα σε δούμε σύντομα κι εσένα πάλι στην Ελλάδα με αφορμή την κυκλοφορία του ΕΡ σου;

Δεν έχω τίποτα κλεισμένο τώρα. Αλλά έχω παίξει δύο φορές στην Αθήνα και μου αρέσει πολύ η πόλη και η σκηνή. Έτσι ελπίζω ότι θα μπορέσω να την επισκεφθώ ξανά σύντομα.

Info

Unstable Signal w / Shxcxchcxsh

Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι)

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Εισιτήριο: 10 Ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT