Best of ένΤechno

Best of ένΤechno Facebook Twitter
0

LINE UP

Παρασκευή 09/09 Gig Space: 23:00 Glacial live (Hotel Costes) • 24:00 Roman (Loop) • 1:15 Mr Statik (BPitch Control) • 2:30 Frivolous (Cadenza) • 4:00 Heartthrob (Minus) • 5:00 Sammy Dee (Perlon) Bar: 24:00 Mononiki • 2:00 Chevy (Urban Disco / Social Grooves) • 4:00 Alexees (trouble)

Σάββατο 10/09 Gig Space: 24:00 Zorz & Slydex (Hospital Athens team) • 1:15 Pan (ReSolute) • 2:30 Tolga Fidan (Vacant) • 3:30 Agaric (Ovum) • 5:30 Alexi Delano (AD Ltd, Clink Music, Drumcode) Bar: 24:00 Manu • 2:00 Jose Amba • 4:00 Bodj (Percusa)

Best of ένΤechno Facebook Twitter

Agaric

The techno veteran

Aπό τους σημαντικότερους παραγωγούς της techno και house μουσικής, αλλά και ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και εμπνευσμένους μουσικούς. Τα τελευταία δυο χρόνια ο Agaric καθιέρωσε τη σειρά Club Tracks 10” από τη δισκογραφική του εταιρεία We Are. Εκτός από τις δικές του παραγωγές, έχει συνεργαστεί με τους στενούς του φίλους Shonky, Walker Barnard, Ed Davenport και Beaner, οι οποίοι έχουν πάρει μέρος και στη σειρά Club Tracks. Ως DJ παίζει μουσική παγκοσμίως για πάνω από 10 χρόνια, ενώ στα live sets του είναι απ’ τους λίγους που μπορούν να κρατήσουν το κοινό τους ξεσηκωμένο καθ' όλη τη διάρκεια της βραδιάς. Tο 2007 εγκαταστάθηκε στο Βερολίνο και γρήγορα καθιερώθηκε ως εμβληματικός DJ στα after hour sets του bar25 ή στις βραδιές των Watergate, Arena και Berghain Panorama.

Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει σουηδική techno σκηνή;

Δεν είμαι ο καταλληλότερος για να ρωτήσεις, δεδομένου ότι τα τελευταία πέντε χρόνια δεν ζω εκεί, αλλά νομίζω ότι υπάρχει και είναι αρκετά ζωντανή. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα κλαμπ κλείνουν σχετικά νωρίς και πρέπει ν’ αντιμετωπίσεις μια σειρά από περιοριστικούς νόμους. Αλλά πάντα έτσι ήταν στη Σουηδία.

Εκτός απ’ το Βερολίνο, υπάρχει κάποιο άλλο μέρος που σου αρέσει να παίζεις στην Ευρώπη;

Μου αρέσει πολύ όταν παίζω σε συναυλίες στο Βερολίνο λόγω του απλού τρόπου διασκέδασης και γιατί τα κλαμπ παραμένουν ανοιχτά μέχρι νωρίς το πρωί. Φέτος, πέρασα φανταστικά και σε club nights στο Μόναχο, το Λονδίνο και το Παρίσι. Το κοινό ανταποκρίθηκε τέλεια στα νέα μου live sets.

Τι σε ενέπνευσε να ιδρύσεις τη We are, τη δική σου δισκογραφική;

Άκουγα πολύ καινούργια μουσική εκείνη την περίοδο, γύρω στο 2004, που με επηρέασε ώστε ν’ ακολουθήσω μια κά- πως καινούργια κατεύθυνση και να ξεκινήσω αυτό το πρότζεκτ. Είμαι χαρούμενος που το έκανα. Αν και τώρα ο ήχος μου έχει αλλάξει πάλι, η We Are θα είναι πάντα το αγαπημένο μου καταφύγιο.

Έχεις κυκλοφορήσει πολλά κομμάτια. Είσαι άτομο που του αρέσει πάντα να δουλεύει σε κάτι καινούργιο;

Ναι, μπορεί να πει κάποιος ότι έχω κυκλοφορήσει πολύ υλικό - είναι αλήθεια. Αλλά στο παρελθόν ήθελα τα περισσότερα κομμάτια που δημιουργώ να κυκλοφορούν, γιατί το ενδιαφέρον και η ευκαιρία ήταν πάντα εκεί. Πάντα δουλεύω σε κάτι καινούργιο και, συγκεκριμένα, αυτήν τη στιγμή ασχολούμαι με τη μη χορευτική μουσική. Χα, χα! Γενικά, πάντως, νομίζω ότι ασχολούμαι πολύ περισσότερη ώρα με κάθε πρότζεκτ πλέον, κάτι που είναι βέβαια καλό.

Τι θ’ ακούσουμε στο set σου στο ένtechno;

Θα κάνω ένα DJ set με βινύλια και δεν βλέπω την ώρα να παίξω και πολλά νέα κομμάτια.

Πες μας τα σχέδιά σου για τους επόμενους μήνες.

Εκτός από κάποια remixes, αυτό τον καιρό συγκεντρώνω καινούργια, πειραματική μουσική για ένα νέο label που θα ξεκινήσω σύντομα.

Heartthrob

The new star

Eνα απ’ τα μεγαλύτερα ονόματα της Minus Records, ο Heartthrob (κατά κόσμον Jesse Siminski), εμφανίστηκε στη σκηνή της techno φέρνοντας έναν νέο, μίνιμαλ ήχο στο είδος. Γεννήθηκε στο Νότιο Μίσιγκαν, γαλουχήθηκε ως έφηβος με τη midwest rave σκηνή της Αμερικής, το 2006 έκανε ένα μεγάλο καλοκαιρινό χιτ με το κομμάτι «Baby Kate» (το οποίο κυκλοφόρησε στη M_nus του Richie Hawtin, με τους Magda, Plastikman και Sascha Funke να κάνουν τα remixes), ενώ τον τελευταίο καιρό ζει στο Βερολίνο και περιοδεύει παίζοντας στα καλύτερα κλαμπ του κόσμου.

Έχεις ζήσει για κάποιο καιρό στο Παρίσι και τοΒερολίνο. Βαριέσαι εύκολα ή απλώς έτυχε;

Νομίζω ότι μπορείς να πεις πως βαριέμαι εύκολα, παρόλο που προσπαθώ να παραμένω συγκεντρωμένος και να μην αφήνω το μυαλό μου ν’ αποσυντονίζεται. Η βαρεμάρα είναι περίεργo πράγμα, γιατί στην πραγματικότητα μόνο οι βαρετοί βαριούνται. Η επιλογή πόλεων έγινε με κριτήριο ν’ ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά μου και να βρίσκομαι με ανθρώπους που εκτιμώ.

Η πόλη στην οποία ζεις επηρεάζει τη μουσική σου;

Οπωσδήποτε. Θεωρώ το Βερολίνο ένα καλό μέρος για να δουλεύεις. Αποσυντονίζεσαι δυσκολότερα εδώ απ' ό,τι, ας πούμε, στη Νέα Υόρκη και μπορείς να είσαι πολύ πιο δημιουργικός όταν δεν περιτριγυρίζεσαι από σμήνη ανθρώπων. Νομίζω ότι το να έχεις την ελευθερία να παίζεις μουσική χωρίς να σκέφτεσαι ότι τρομοκρατείς άλλους ανθρώπους είναι σημαντικό για να είσαι επιτυχημένος στο στούντιο. Όπως και το να κλείνεις το ίντερνετ. Είναι κατάρα…

Η τεράστια επιτυχία του «Baby Kate» έκανε τη μουσική σου πιο γνωστή σε μεγαλύτερο κοινό. Πόσο σε επηρέασε αυτό;

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που βγήκε το τραγούδι. Η αλήθεια είναι ότι άλλαξαν πολλά και ότι, κυρίως, απέκτησα μεγάλη δημοτικότητα.

Παρόλο που παράγεις εδώ και αρκετό καιρό μουσική, είσαι πολύ προσεκτικός όσον αφορά το τι κυκλοφορείς. Είσαι σκληρός κριτής της μουσικής σου ή απλώς δεν θέλεις να γεμίσεις την αγορά με δουλειές σου;

Μου παίρνει πολύ καιρό να ολοκληρώσω τα τραγούδια. Αποσυντονίζομαι πολύ εύκολα και τείνω να ηχογραφώ πολύ υλικό. Έχω επίσης αποκτήσει τη συνήθεια να φτιάχνω νέο υλικό για το κάθε live show, που σπάνια ολοκληρώνεται εγκαίρως. Προσπαθώ να ξεπεράσω αυτές τις συνήθειες, γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει απ’ τον έλεγχό μου. Προσπαθώ να μην κυκλοφορώ τίποτα που δεν φτάνει στο 100% αυτού που έχω στο μυαλό μου. Υπάρχουν κάποια προηγούμενα remixes που θα μπορούσαν να έχουν μιξαριστεί καλύτερα αλλά, εν τέλει, είναι όλα μια διαδικασία μάθησης.

Δουλεύεις κάτι τώρα;

Ένα καινούργιο label για τα νέα μου κομμάτια και τις συνεργασίες μου, καθώς και κομμάτια για labels φίλων κι ένα άλμπουμ για τη Minus.

Έχεις ξαναπαίξει στην Αθήνα; Τι σου αρέσει να παίζεις τελευταία;

Όχι, δεν έχω ξαναπαίξει στην Αθήνα και ανυπομονώ! Έχω πολλή καινούργια μουσική και λατρεύω το line up του φεστιβάλ. Πιστεύω ότι θα είναι ένα τέλειο βράδυ…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ