10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records

CHECK 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records Facebook Twitter
«Είναι μέρος της ψυχοσύνθεσης μας η ψυχαγωγία, η μουσική και η τέχνη και αυτό μου δίνει αισιοδοξία ότι υπάρχει ένας καμβάς που μπορεί να γίνει όμορφος σε αυτή τη χωρα».
0


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ 10 χρόνια λειτουργίας της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας Bedouin Records διοργανώνεται ένα label showcase στην Αθήνας και στο Temple Athens αυτή την Παρασκευή 15 Μαρτίου. Είναι η πρώτη φορά που ο Salem Rashid Skourlis θα παρουσιάσει την εταιρεία του στην Ελλάδα. Την ίδρυσε το 2012, όταν ήταν 22 χρονών, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Από την Ελλάδα λείπει πάνω από δεκαπέντε χρόνια. Πάντα ασχολούνταν με τη μουσική. Έφυγε από εδώ σε μικρή ηλικία, μόλις βρήκε μια υποτροφία για να σπουδάσει μουσική παραγωγή στο Λονδίνο το 2008. Ήταν η εποχή του grime και του UK sound στην ηλεκτρονική σκηνή του Λονδίνου, κάτι που τον επηρέασε αρκετά στη συνέχεια όσον αφορά τις κυκλοφορίες της εταιρείας, όπως μου λέει από το τηλέφωνο – λόγω έλλειψης χρόνου, δεν προλαβαίνουμε να συναντηθούμε από κοντά.

«Στα Εμιράτα κατέληξα για οικογενειακούς λόγους», μου αναφέρει. «Έχω έναν γιο στο Ντουμπάι. Ήταν η σύντροφός μου από εκεί και μεγάλωνα τον γιο μου παράλληλα με το label». Ανήσυχος καλλιτεχνικά, γύρω στο 2018 μετακόμισε στο Βερολίνο για σύντομο χρονικό διάστημα. Σήμερα, η έδρα της Bedouin βρίσκεται στο Τόκιο, αν και ο ίδιος μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας και της Μπανγκόκ. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνει – κυρίως χάρη στην αγάπη του για τη μουσική.

«Είναι πάρα πολύ επίπονο το να διατηρήσεις το όραμα που έχεις ως μουσικός στο πλαίσιο της μουσικής βιομηχανίας. Είναι πολύ δύσκολο να γίνει χωρίς να σε παρασύρουν τα ρεύματα της βιομηχανίας, και να φτάσεις να μπορείς να ζεις από αυτό». 

«Ήμουν για πέντε χρόνια στο Ντουμπάι και μετά βρισκόμουν μεταξύ Ντουμπάι και Βερολίνου. Είχα ανοίξει γραφείο στο Βερολίνο. Εκεί έχει μια πολύ δυνατή σκηνή, αλλά ως Έλληνας και ως ξένος ποτέ δεν θα είσαι μέρος αυτής της κοινωνίας, αυτό είναι πολύ ξεκάθαρο. Αυτό δεν είναι ακριβώς κακό, αλλά εμένα, επειδή δουλεύω πολλά χρόνια σε ένα διεθνές δίκτυο, δεν μου δίνει κάτι παραπάνω το να είμαι προσκολλημένος σε μια συγκεκριμένη σκηνή. Το θεωρώ κλισέ. Λόγω των επαγγελματικών μου σχέσεων βρέθηκα μεταξύ Μπανγκόκ και Τόκιο και ζω έτσι από το 2020».

CHECK 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records Facebook Twitter
«Είδα ότι υπάρχει ένας νεποτισμός στη βιομηχανία και μια συγκεκριμένη κατεύθυνση που πρέπει να πάρεις αν θέλεις να πετύχεις ως μουσικός. Ποτέ δεν μου καθόταν σωστό ότι πρέπει να ξέρεις συγκεκριμένα άτομα και να είσαι από συγκεκριμένα μέρη για να σε πάρουν στα σοβάρα».

Έχει κυκλοφορήσει πάνω από 50 άλμπουμ σε κασέτα, βινύλιο και ψηφιακά μέσα, καλλιτέχνες που στην πλειοψηφία τους είναι από την Ασία και τη Μέση Ανατολή – αυτό δεν είναι κάτι που συναντάς συχνά. Μάλιστα ορισμένοι από αυτούς είναι αρκετά γνωστοί και καταξιωμένοι, ονόματα όπως οι Merzbow, Tzusing, Xosar, Aquarian, Osheyack, Hieroglyphic Being αλλά και ο μεγαλύτερος αδερφός του Salem, Constantine Skourlis, ένας ανερχόμενος διεθνώς στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής.

Εκτός από ένα ευρύ καλλιτεχνικό ρόστερ, η Bedouin παρέχει υπηρεσίες scoring για τον κινηματογράφο, το θέατρο και τις άλλες τέχνες, ενώ παράλληλα διοργανώνει φεστιβάλ, καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις, εκθέσεις, επιδείξεις μόδας και experimental εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο.

«Έχω αφοσιωθεί σε αυτό που κάνω εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ακόμα και το προσωπικό πρότζεκτ που έχω ξεκινήσει ως fatalism έχει να κάνει πάρα πολύ με επικοινωνία. Όταν πήγα στο Λονδίνο ήμουν 17 χρονών και άρχισα αμέσως να δουλεύω με διάφορα στούντιο και venues. Είδα ότι υπάρχει ένας νεποτισμός στη βιομηχανία και μια συγκεκριμένη κατεύθυνση που πρέπει να πάρεις αν θέλεις να πετύχεις ως μουσικός. Ποτέ δεν μου καθόταν σωστό το ότι πρέπει να ξέρεις συγκεκριμένα άτομα και να είσαι από συγκεκριμένα μέρη για να σε πάρουν στα σοβαρά.

Όταν άρχισα να συνειδητοποιώ πώς δουλεύει η βιομηχανία, σκέφτηκα να ανοίξω μια πλατφόρμα ή εταιρεία χωρίς να έχω κάποιο επιχειρηματικό πλάνο στο μυαλό μου, πιο πολύ για να κυκλοφορήσω τη δική μου δουλειά, ένα πρότζεκτ που τελικά δεν βγήκε ποτέ. Με την Bedouin άρχισα να δουλεύω με καλλιτέχνες που δεν είχαν στο μυαλό τους κάποιο συγκεκριμένο μουσικό είδος αλλά ένα όραμα που ξέφευγε από τις κατηγοριοποιήσεις τις οποίες σου έβαζε η μουσική βιομηχανία. Το ότι δεν υπάρχει μία γεωγραφική βάση είναι βασικό χαρακτηριστικό του label. Η Bedouin έχει αλλάξει πέντε φορές τη βάση της μέχρι σήμερα και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι με τα χρόνια έχει ανοίξει πολύ το δίκτυό της».

CHECK 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records Facebook Twitter
«Χάρη στην Bedouin άρχισα να δουλεύω με καλλιτέχνες που δεν είχαν στο μυαλό τους κάποιο συγκεκριμένο μουσικό είδος, είχαν όμως ένα όραμα που ξεφευγε από τις κατηγοριοποιήσεις που σου έβαζε η μουσική βιομηχανία».

«Πόσο δύσκολο ήταν να επιβιώσει η εταιρεία τόσα χρόνια;»

«Είναι πάρα πολύ επίπονο το να διατηρήσεις ως μουσικός το όραμά σου στη μουσική βιομηχανία. Είναι πολύ δύσκολο να γίνει χωρίς να σε παρασύρουν τα ρεύματα της βιομηχανίας, και να φτάσεις να μπορείς να ζεις από αυτό το πράγμα. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε μια πολεμική κατάσταση συνέχεια. Κάθε χρόνο αλλάζει η βιομηχανία και αυτό γίνεται όλο και πιο εύκολο για τις μεγάλες εταιρείες, αλλά όλο και πιο δύσκολο για τις ανεξάρτητες και τους καλλιτέχνες. Επιπλέον, η υπερπληροφόρηση έχει δημιουργήσει στον κόσμο attention span. Θα τσεκάρει ένα άλμπουμ που βγήκε και στοίχημα να το ακούσει μισή φορά. Αυτό συμβαίνει και σε διάσημους καλλιτέχνες. Σίγουρα πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε ό,τι έρχεται».

Μου μιλάει για το πώς αντιμετωπίζουν την ελληνική μουσική στο εξωτερικό γενικότερα και πόσο εύκολο είναι να επιδιωξει κανείς διεθνή καριέρα.

«Εξαρτάται με τι κόσμο θα βρεθείς. Εννοείται ότι οι επαγγελματίες στη μουσική βιομηχανία και στην τέχνη θαυμάζουν τους Έλληνες. Βέβαια, δεν γνωρίζουν τόσο τη νεότερη σκηνή. Έχουν πιο πολύ στο μυαλό τους παλιότερους καλλιτέχνες όπως ο Vangelis και ο Ξενάκης. Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καλλιτέχνες δεν έχουν οργανωθεί αρκετά για να βγουν προς τα έξω. Λείπω ουσιαστικά δεκαπέντε χρόνια από τη χώρα και είναι η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που κάθομαι λίγο παραπάνω στην Αθήνα. Ο συνεργάτης μου από την Οσάκα, ο Takashi Makabe, την έχει επισκεφτεί πολλές φορές και μου είχε πει ότι νιώθει εδώ κάτι που δεν έχει νιώσει αλλού.

Υπάρχει ακόμα ένας ρομαντισμός και μια ελευθερία στη νύχτα που έχει να κάνει με τη μουσική, και τώρα το συνειδητοποιώ κι εγώ. Όταν μεγάλωνα, ως έφηβος, μου φαινόταν πολύ συνηθισμένο το να μπορείς να βγεις από το πρωί μέχρι το βράδυ και να κάνεις κάτι που να είναι κοντά στη μουσική, και χαίρομαι που βλέπω ότι ο κόσμος δεν το έχει βάλει κάτω. Είναι μέρος της ψυχοσύνθεσής μας η ψυχαγωγία, η μουσική και η τέχνη και αυτό μου δίνει αισιοδοξία ότι σε αυτήν τη χώρα υπάρχει ένας καμβάς όπου μπορούν να γίνουν όμορφα πράγματα».

Πέντε σημαντικές κυκλοφορίες για την ιστορία της Bedouin Records που πρέπει να τσεκάρει κανείς:

Ryo Murakami - Tiers

Ryo Murakami - «Path of Sand»

Ο Ryo ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης της εταιρείας που πήρε μια εντελώς νέα κατεύθυνση από το ντεμπούτο-άλμπουμ του «Deist», μετά με το «Esto» και πιο πρόσφατα με το «Tiers». Από την dub techno μεταπήδησε στο drone και dark ambient και άλλαξε εντελώς την εικόνα και τον ήχο του. Ο Ryo σύστησε επίσης στον Salem τον γραφίστα και φίλο του Takashi Makabe, aka Zodiak.

Eartaker - Harmonics

Eartaker - «Stupa»

Το «Eartaker» είναι το πρότζεκτ ενός προσωπικού ήρωα του Salem όσον αφορά τον ακραίο ήχο – ο Goth Trad συνεργάστηκε με τον λάτρη του θορύβου Masayuki Imanishi και τον grindcore τραγουδιστή Die Suck για να δημιουργήσουν το «Harmonics», ένα άλμπουμ που κυριολεκτικά έρχεται από τα βάθη της Κόλασης, συνδυάζοντας industrial, noise και heavy bass μουσική.

Xosar - The Possessor Possesses Nothing

Xosar - «The possessor possesses nothing»

Η Sheela Rahman, αλλιώς Xosar, δημιούργησε ένα ηχητικό έργο αποκλειστικά για την Bedouin Records το 2015. Έβαλε όλες τις προσωπικές της εμπειρίες και τις ικανότητές της στην παραγωγή σε ένα αποκαλυπτικό, φολκ άλμπουμ με τίλο «The possessor possesses nothing» που συνδυάζει techno, electro και trance με τρόπους δεν έχει επιχειρήσει ποτέ άλλος.

Constantine Skourlis - Hades

Constantine - HADES

Ο Constantine είναι ένας μοναδικός καλλιτέχνης που κατάγεται από την Αθήνα. Το έργο του περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα οργάνων και τεχνικών ηχογράφησης που δημιουργεί ένα σύμπαν το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί ως μνημειώδες. Με το ντεμπούτο-άλμπουμ του «Hades», που ακολουθείται από το «Eternal Recurrence» και το live άλμπουμ «Dawn Eternal» που κυκλοφόρησε πρόσφατα, συνεχίζει να εξερευνά θέματα κοινωνικοπολιτικής και φιλοσοφικής βαρύτητας.

fatalism - Gh0st

fatalism - «Foreshadow»

Ο παγανισμός, ο πασιφισμός και η περιπλάνηση αποτελούν την πηγή των αλλόκοτων ηχοτοπίων του ιδρυτή της Bedouin Records, Salem Rashid Skourlis. Με έδρα την Μπανγκόκ σκιαγραφεί δυστοπικούς μετα-βιομηχανικούς κόσμους μέσα στις συνθέσεις του, σχεδιάζοντας έναν τρομακτικό ήχο που μεταλλάσσει τη φθορά μέσα από μονοπάτια τραύματος και μυστικισμού.

Στη δουλειά του ο Skourlis δημιουργεί πύλες προς άλλες διαστάσεις, αναζητώντας απαντήσεις στα φυσικά αινίγματα της δικής μας διάστασης. Το ντεμπούτο-άλμπουμ του «Gh0st» στην εταιρεία του Bedouin Records συμπυκνώνει αυτή την κινηματογραφική φιλοσοφία του άλλου κόσμου. Κυκλοφορεί μαζί με μια ταινία μικρού μήκους που σκηνοθέτησε ο Tatsuya Fujimoto.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το μουσικό event εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Alessandro Cortini: «Ο Vangelis είναι το είδωλό μου»

Αποκλειστική συνέντευξη / Alessandro Cortini: «Αφού δεν μπορώ να τα βάλω με τον διάβολο που λέγεται Spotify, ας τον εκμεταλλευτώ»

Ο 47χρονος κιμπορντίστας των Nine Inch Nails έρχεται στο Stegi.Radio Takeover για μία εμφάνιση που θα βασίζεται στο strega, το αναλογικό συνθεσάιζερ που έχει εφεύρει. Ένας από τους ελάχιστους γνωστούς καλλιτέχνες που προσπάθησε να αποσύρει τη μουσική του από το Spotify δηλώνει σκληροπυρηνικός φαν του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ