Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley

Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Το πνεύμα του μπορείς να το αντιληφθείς άνετα και στο instagram. Χρησιμοποιεί το μέσο παιχνιδιάρικα, αυθόρμητα, χωρίς την επιτήδευση του σοβαρού επαγγελματία φωτογράφου.
0

 

Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Η πιο πρόσφατη φωτογραφία παρέα με τον John Waters

Την Παρασκευή 17/10 ο φωτογράφος Ryan McGinley είχε γενέθλια. Ανέβασε στο instagram την παραπάνω φωτογραφία που έβγαλε μαζί με μια φίλη του, την φωτογράφο Luisa Opalesky. Πάντα μου άρεσε στο McGinley ο τρόπος με τον οποίο εκμεταλλεύτηκε μέσα στο χρόνο το ταλέντο του. Μπορεί να έγινε διάσημος και να έβγαλε λεφτά από αυτό αλλά κρατάει τη σπίθα του περιθωρίου μέσα του αναμμένη. Σεβάστηκε τους δρόμους της Νέας Υόρκης μέσα στους οποίους μεγάλωσε και ανακάλυψε το φωτογραφικό του ταλέντο και εκείνοι του το ανταπέδωσαν.

Το πνεύμα του μπορείς να το αντιληφθείς άνετα και στο instagram. Χρησιμοποιεί το μέσο παιχνιδιάρικα, αυθόρμητα, χωρίς την επιτήδευση του σοβαρού επαγγελματία φωτογράφου. Σαν ένας ταλαντούχος έφηβος που μοιράζεται με τον ψηφιακό κόσμο τις βόλτες με τον σκύλο του.

Μέσα από τις δουλειές του ο Ryan McGinley φαίνεται να θέλει να αποκαταστήσει την σχέση μας με το γυμνό σώμα. Να του ξαναδώσει εκείνη την αθωότητα που έχει βιάσει η θρησκεία, η σεξιστική διαφήμιση και η διαστρεβλωμένη ηθική της κοινωνίας και της οικογενείας μέσα στην οποία οι περισσότεροι μεγαλώσαμε. Τα γυμνά νεανικά του σώματα, ελεύθεροι Αδάμ και Εύες σε έναν επίγειο παράδεισο φτιαγμένο από το δικό του χέρι(σ.σ Από τον Ιανουάριο κάθε χρονιάς ξεκινάει η προετοιμασία του καλοκαιρινού του ταξιδιού με ένα ετερόκλητο νεανικό πλήθος. Ένα προτζεκτ που επαναλαμβάνει κάθε καλοκαίρι), κλείνουν το μάτι στους υποκριτές καθώς τον κρυφοκοιτάζουν.

Κάτι άλλο που μου αρέσει στις φωτογραφίες του Ryan McGinley. Τα μικρά κύματα μελαγχολίας που σκάνε σε αρκετές φωτογραφίες του και με αφήνουν να υποθέσω ότι ο θάνατος του αδερφού του από AIDS είναι μια πληγή που την κουβαλάει. Και οι φίλοι του. Μια κινητήριος δύναμη. Μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Περιθωριακοί και αποκομμένοι από τους πολλούς χωμένοι στα σκοτάδια τους αλλά πάντα με το βλέμμα ψηλά, στα αστέρια του ουρανού.

Μερικές εικόνες  από τον λογαριασμό του στο instagram

Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Ο σκύλος του Dick
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Τα μικρά κύματα μελαγχολίας που σκάνε σε αρκετές φωτογραφίες του και με αφήνουν να υποθέσω ότι ο θάνατος του αδερφού του από AIDS είναι μια πληγή που την κουβαλάει.
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Οι φίλοι του. Μια κινητήριος δύναμη. Μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Περιθωριακοί και αποκομμένοι από τους πολλούς χωμένοι στα σκοτάδια τους αλλά πάντα με το βλέμμα ψηλά, στα αστέρια του ουρανού.
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Τα γυμνά νεανικά του σώματα, ελεύθεροι Αδάμ και Εύες σε έναν επίγειο παράδεισο φτιαγμένο από το δικό του χέρι
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο του Ryan McGinley Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ