Πώς είναι άραγε να κοιμάται κανείς μέσα σε ένα Μουσείο, τριγυρισμένος από έργα τέχνης;

Πώς είναι άραγε να κοιμάται κανείς μέσα σε ένα Μουσείο, τριγυρισμένος από έργα τέχνης; Facebook Twitter
0

Τις τελευταίες ημέρες όσοι έχουμε παιδιά έπρεπε, ανάλογα με την ηλικία τους, να αντιμετωπίσουμε την είδηση του θανάτου ενός κοριτσιού από το κρύο, να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα, να κάνουμε πρόχειρα μαθήματα χημείας, να αλλάξουμε βιαστικά κανάλι όταν τα πιτσιρίκια έκαναν την εμφάνισή τους…  «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», ένα παραμύθι που με θύμωνε όταν ήμουν μικρή με τη σκληρότητά του, έγινε ο σχεδόν «κλισέ» συνειρμός στο άκουσμα του τραγικού, όσο και εξοργιστικού γεγονότος. Ο χειμώνας έδειξε ήδη τις διαθέσεις του, ας έχουμε τουλάχιστον την προσοχή μας στραμμένη στα παιδιά που πλήττονται από την κρίση, μια και η αλληλοβοήθεια δείχνει να είναι η μόνη μας ελπίδα.

 

Η θάλασσα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία αυτού του τόπου, αλλά και με την εικόνα του προς τα έξω, μια και οι εικόνες από τη νησιωτική Ελλάδα -και την Ακρόπολη- είναι οι πλέον προβεβλημένες στο εξωτερικό. Το Μουσείο Μπενάκη (www.benaki.gr) παρουσιάζει την έκθεση «Ελληνικές Θάλασσες. Ένα φωτογραφικό ταξίδι μέσα στο χρόνο» που περιλαμβάνει φωτογραφίες από το δεύτερο μισό το 19ου αιώνα μέχρι και σήμερα. Ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την εξέλιξη της φωτογραφίας και των καλλιτεχνικών ρευμάτων στην πορεία της, αντλεί όμως και πλήθος πληροφοριών για τη σχέση των ανθρώπων με τη θάλασσα, τον τρόπο ζωής τους, την ανάπτυξη της ναυσιπλοϊας και του τουρισμού. Αν νοσταλγείτε ήδη το καλοκαίρι, σπεύστε.

 

Πώς είναι άραγε να κοιμάται κανείς μέσα σε ένα Μουσείο, τριγυρισμένος από έργα τέχνης; Αν η ιδέα σας κινεί το ενδιαφέρον και έχετε παιδιά 8-12 ετών, το Ίδρυμα Θεοχαράκη (www.thf.gr) σας περιμένει το Σάββατο 7/12 στις 18:00 μ.μ. για μια ξεχωριστή εμπειρία. Τα παιδιά ξεναγούνται στην έκθεση «Κ. Π. Καβάφης ‘’Ζωγραφισμένα’’ 40 Σύγχρονοι Έλληνες Δημιουργοί», συμμετέχουν σε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιασμένα από μουσειοπαιδαγωγούς, δειπνούν, διανυκτερεύουν και παίρνουν πρωινό στο Μουσείο. Σκοπός είναι να μυηθούν στη θεματολογία της έκθεσης, αλλά και να εξοικειωθούν με τους μουσειακούς χώρους, να τους νιώσουν «σαν το σπίτι τους»! (πληροφορίες στο 210 3611206)

 

Τη διαδραστική έκθεση «Μαθηματικά… χειροπιαστά!» που είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες παρουσιάζει το Ινστιτούτο Γκαίτε (www.goethe.de). Σαπουνόφουσκες, γρίφοι και διάφορα πειράματα περιμένουν μικρούς και μεγάλους, καθώς και όσους λατρεύουν τα μαθηματικά ή …δεν τα συμπαθούν και τόσο. Δεν πρόκειται  για μία κλασική έκθεση αλλά για έναν χώρο που σε καλεί να τον εξερευνήσεις, «δοκιμάζοντας», «ακουμπώντας» και «βιώνοντας» περισσότερα από 20 εκθέματα. Το Σάββατο 7/12, στις 11:00 π.μ.- 13:00 μ.μ. τα παιδιά 8-12 ετών και στις 14:30 μ.μ.-17:00 μ.μ. τα παιδιά από 13 ετών και άνω μπορούν να παρακολουθήσουν μαθηματικά πειράματα-workshops για μαθητές, με ελεύθερη είσοδο.

 

Οι «Μύθοι του Αισώπου» είναι αγαπημένο ανάγνωσμα ακόμα και των πιο μικρών παιδιών, διδάσκουν και διαπλάθουν χαρακτήρες, χωρίς να τρομάζουν τα παιδιά και μην κάνοντας χρήση του μεταφυσικού στοιχείου. Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (www.sgt.gr) παρουσιάζονται στις 5-8 Δεκεμβρίου με τη μορφή μουσικού παραμυθιού για τραγουδιστές, ορχήστρα και θέατρο σκιών. Η μουσική είναι του Δημήτρη Παπαδημητρίου, την Καμεράτα διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου και τραγουδούν μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι μύθοι εξελίσσονται στον ιδιαίτερο κόσμο του Θεάτρου Σκιών του Ηλία Καρελλά, στον ίδιο κόσμο, ανάμεσα στους μύθους, ο Αίσωπος / Καραγκιόζης μάς αφηγείται επεισόδια από τη ζωή του. Η παράσταση απευθύνεται σε… μεγάλους και παιδιά 5-13 ετών.

 

Αν τα παιδιά σας αγαπούν τα τρένα, τότε μη χάσετε τη μοναδική παιδική παράσταση που παίζεται μέσα σε τρένο. Στη θεατρική σκηνή στο Τρένο στο Ρουφ (totrenostorouf.gr), κάθε Σάββατο στις 17:00 μ.μ. και Κυριακή στις 12:00 μ.μ.,  παρουσιάζεται το έργο «Τα Παιδιά που Βλέπουν τα Τρένα… να Πετούν!», εμπνευσμένο από το κλασικό αριστούργημα παιδικής λογοτεχνίας της  Έντιθ Νέσμπιτ «Tα παιδιά που έβλεπαν τα τρένα να περνούν». Οι μικροί θεατές παρακολουθούν πώς τρία παιδιά, από μια ξαφνική αλλαγή στη ζωή τους, βρέθηκαν να ζουν δίπλα στα τρένα και ποιες συναρπαστικές περιπέτειες έζησαν σ’ αυτό το μαγικό μέρος. Μαγική, σας το εγγυώμαι, είναι και η εμπειρία να βλέπει κανείς θέατρο μέσα σε ένα βαγόνι!

 

Η πόλη προσπαθεί να βάλει τα γιορτινά της και τα παιδιά λαχταράνε να χαρούν αυτές τις μέρες.  Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε χαρά λοιπόν, με όποιον τρόπο μπορούμε και όχι μόνο στα δικά μας παιδιά… Να περνάτε καλά!

 

 

 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ