Το Πέρασμα της Νανάς Βέττα: Μια έκθεση-περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
«Στην έκφραση γενικότερα δεν μπορείς να κρυφτείς και σε σχέση με τον εαυτό μου μού άνοιξε κεφάλαια που δεν ήξερα ότι υπήρχαν καν, ήταν κρυμμένα και μπορεί και να τα παράβλεπα αν δεν έπαιρνα την απόφαση των σπουδών». Φωτ.: Νίκος Κατσαρός/LIFO

Το Πέρασμα της Νανάς Βέττα: Μια έκθεση-περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών

0

Η Genesis Gallery εγκαινιάζει την Πέμπτη 25 Μαΐου την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Νανάς Βέττα με τίτλο «Πέρασμα». Θα παρουσιαστούν 24 έργα-λάδια σε καμβά και έργα μεικτής τεχνικής σε χειροποίητο χαρτί.

Στη νέα αυτή ενότητα δουλειάς της Νανάς Βέττα η εκφραστικότητα της χειρονομιακής γραφής και η διαρκής ανίχνευση της συμπεριφοράς των ζωγραφικών υλικών και των δυνατοτήτων τους δημιούργησαν έργα που μοιάζει να επεκτείνονται πέρα από τα όρια του καμβά, σε μια αδιάκοπη ροή, ένταση και δίνη. Μέσα από την αναμέτρηση με τη ζωγραφική ύλη ως δημιουργική διαδικασία μοιάζει να απεικονίζεται τόσο στον καμβά όσο και στο χαρτί η «ένταση μιας εσωτερικής επαγρύπνησης που μας συντροφεύει στο κάθε βήμα, ενάντια στο εξωτερικό περιβάλλον που αποπειράται να επιβληθεί ως πλαίσιο», σημειώνει η ίδια η ζωγράφος.

Για τη Νανά Βέττα, που δουλεύει επί χρόνια ένα σύνολο έργων της, όπως αυτό που παρουσιάζεται στο «Πέρασμα», η απόφαση να δείχνει τη δουλειά της είναι μια διαδικασία επίπονη: «Καταλαβαίνω γιατί το κάνω, επειδή τελικά κάτι οριοθετείται μέσα από αυτή την κίνηση ή ολοκληρώνεται χρονικά, κι αυτό είναι κάτι που τελικά σου το ζητάει και η ίδια δουλειά, για να πάει και κάπου αλλού. Αυτή η οριοθέτηση με κάνει να δείχνω τη δουλειά μου, δημιουργεί και τη βάση για το επόμενο βήμα. Αν ήταν στη διακριτική μου ευχέρεια, η αρχική μου παρόρμηση είναι να μην τη δείχνω, σαν μην υπάρχει η ανάγκη εσωτερικά, σαν να είναι μια προσωπική ιστορία με τον εαυτό μου και τα υλικά», λέει.

Ενιαίο χαρακτηριστικό αυτής της δουλειάς είναι μια τάση για φυγή που θα μπορούσε να σημαίνει και μια επιστροφή στο κέντρο μας. Μοιάζουν φυγόκεντρα τα έργα ή σαν να στροβιλίζονται σε μια κίνηση που δεν είναι σαφής και εκτείνεται έξω από το πλαίσιο. Το κέντρο τους, δε, δημιουργείται όχι μόνο απ’ όσα εκπορεύονται από αυτό αλλά και απ’ όσα κατευθύνονται προς αυτό.

Η ίδια σπούδασε Γραφιστική και δούλεψε ως γραφίστρια για είκοσι χρόνια. Η ζωγραφική έμενε στο βάθος σαν μια λαχτάρα. Πήρε την απόφαση να πραγματοποιήσει την επιθυμία της, δίνοντας εξετάσεις στη Σχολή Καλών Τεχνών όταν ήταν 42 ετών, έχοντας ήδη μια κόρη στην εφηβεία και τη στήριξη του περιβάλλοντός της, και πιστεύει ότι ήταν πολύ τυχερή που μπόρεσε να αφοσιωθεί σε αυτό που ήθελε να ανακαλύψει γύρω και μέσα της. «Η ζωγραφική τελικά είναι μια πολύ αναλυτική υπόθεση», λέει. «Στην έκφραση γενικότερα δεν μπορείς να κρυφτείς και σε σχέση με τον εαυτό μου μού άνοιξε κεφάλαια που δεν ήξερα ότι υπήρχαν καν, ήταν κρυμμένα και μπορεί και να τα παράβλεπα αν δεν έπαιρνα την απόφαση των σπουδών». Ως παράδειγμα, μου αφηγείται μα ιστορία: έχοντας ετοιμάσει τα έργα της στη σχολή, ο δάσκαλός της Χρόνης Μπότσογλου είδε μέσα στη δουλειά της ένα έργο πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Όταν την είδε διστακτική, την προέτρεψε να πάρει το ρίσκο και, μολονότι αισθανόταν αβέβαιη, να τολμήσει να συνεχίσει, να αφεθεί. Μέσα από αυτήν τη συζήτηση «με έβαλε να “τσαλαβουτήσω”, να καταστρέψω τα έργα και να βγω σε κάτι άλλο, σε κάτι άγνωστο που με έναν τρόπο αποκαλύπτει και αυτό που κουβαλάμε μέσα μας και βγαίνει στα έργα μας», λέει.

Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2020, λάδι σε καμβά, 115 x 180 εκ.

«Μέσα από τη διαρκή ανίχνευση της ζωγραφικής ύλης η Νανά Βέττα δημιούργησε μια σειρά από λάδια σε καμβά και έργα σε χαρτί. Προσθέτοντας, αφαιρώντας, σβήνοντας, η επιφάνεια του έργου δουλεύεται σταδιακά μέσα από αλλεπάλληλες απόπειρες. Χτίζεται έτσι μια ειδική σχέση της ζωγράφου με τις δυνατότητες του μέσου της. Η επιλογή των χρωμάτων και η οργάνωση της ισορροπίας τους αποτελούν την αρχή του έργου, συνοδεύοντας κάθε στάδιο της δημιουργίας του. Ακολουθούν οι διεργασίες του σχεδίου, της φόρμας, της σύνθεσης, μέχρι το έργο να γίνει η εικόνα της πράξης που το διαμόρφωσε, μια αποτύπωση απτική όσο και οπτική», λέει η ιστορικός τέχνης Λίζη Πλέσσα, επιμελήτρια της έκθεσης.

Έχοντας γύρω μας τα έργα της, στο στούντιό της, αυτό το νέο σώμα δουλειάς, τη ρωτώ τι είναι αυτό που το χαρακτηρίζει. «Ενιαίο χαρακτηριστικό αυτής της δουλειάς είναι μια τάση για φυγή που θα μπορούσε να σημαίνει και μια επιστροφή στο κέντρο μας. Μοιάζουν φυγόκεντρα τα έργα ή σαν να στροβιλίζονται σε μια κίνηση που δεν είναι σαφής και εκτείνεται έξω από το πλαίσιο. Το κέντρο τους, δε, δημιουργείται όχι μόνο απ’ όσα εκπορεύονται από αυτό αλλά και απ’ όσα κατευθύνονται προς αυτό», λέει. Όπως και σε προηγούμενες δουλειές της, όπου οι γραμμές έφευγαν στο άπειρο, τώρα η σύνθεση αποδρά νοητά από τον καμβά με μια κίνηση πιο κυκλική.

Ο καμβάς, το πλαίσιο που ορίζει ένα έργο, από το οποίο τελικά ξεκινάει, είναι και ο τόπος της επέμβασης, το μόνο υπαρκτό και ορατό στοιχείο όταν ξεκινά ένα έργο. Αυτή η σκόπιμη επέμβαση ξεκινά πάντα από την παλέτα. Εκεί γίνεται η πρώτη σύνθεση των χρωμάτων και εκεί εδράζεται η αρχή του έργου, η αυθόρμητη κίνηση, πολλές φορές θυμωμένη ή επιθετική, σαν την αρχή μιας αναμέτρησης που πάντα φέρει τα στοιχεία ενός υποκειμένου, του δημιουργού.

Τα όπλα είναι η κίνηση και το υλικό που οδηγούν σε διαδικασίες άλλοτε επίμονες και άλλοτε καταστροφικές, και εδώ δεν ξεκινούν από το σχέδιο αλλά από την ανάγκη να δημιουργηθεί μια νέα σχέση του εαυτού με τα υλικά. Η σχέση με τα υλικά, κυρίως με τα λάδια, προϋπάρχει έτσι κι αλλιώς. Είναι το υλικό που περισσότερο από κάθε άλλο, από τη στιγμή που θα το διαλέξει, καθορίζει τη σχέση της με την ιδέα της ύλης. Είναι αυτό το υλικό που της επιτρέπει να το μεταβάλλει, να επανέλθει σε αυτό, να σκίσει, να διορθώσει, το υλικό που την οδηγεί σε μια συνομιλία σε ένα άγνωστο πεδίο, όπου δεν υπάρχει τίποτα προδιαγεγραμμένο και το μέλλον είναι άγνωστο.

Η σχέση με το υλικό θυμίζει τη σχέση με τους ανθρώπους, τον ενθουσιασμό, την επιθυμία, τη δημιουργικότητα αλλά και την απομάγευση ή τη ματαίωση. Κανένας δεν είναι βέβαιος για το μέλλον, αλλά αυτή ακριβώς η αβεβαιότητα δημιουργεί την επιθυμία της δημιουργίας εξαρχής, της διαρκούς επανεφεύρεσης, της απροσδόκητης εμφάνισης στοιχείων που δεν θα ήταν ποτέ ορατά αν κάποιος δεν έμπαινε στην περιπέτεια να αναμετρηθεί, να συνομιλήσει και συμφιλιωθεί ίσως μαζί τους. 

Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2021-2022, μεικτή τεχνική σε χειροποίητο βαμβακερό χαρτί, 30 x 22 εκ.
Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2021-2022, μεικτή τεχνική σε χειροποίητο βαμβακερό χαρτί, 22 x 15 εκ.

«Η ζωγραφική αυτή είναι ανοιχτών συνειρμών και ανάγνωσης που δεν εικονογραφεί καμία ιδέα ή κάτι υπαρκτό», λέει. «Η γοητεία που ασκεί σε μένα αυτού του είδους η ζωγραφική οφείλεται στο ότι ξεκινάς από το πουθενά, από κάτι που προσλαμβάνεις στην τύχη ‒που δεν είναι καθόλου τυχαίο τελικά, αλλά μια επιλογή‒, και μπαίνεις σε ένα περιπετειώδες πλέγμα δράσεων, χωρίς βεβαιότητες. Κρατιέσαι από κάπου και αυτό σε οδηγεί κάπου αλλού, όπως γίνεται και στη ζωή που τελικά τα πράγματα δεν είναι όπως τα οργανώνουμε αλλά συμβαίνει κάτι, απέναντί στο οποίο πρέπει να σταθούμε και να αποφασίσουμε πού θα πάμε. Είναι τυχαίο; Οι επιλογές είναι υποσυνείδητες, πιστεύω, οπότε αυτό με κρατάει και σε αυτήν τη ζωγραφική έκφραση, ακριβώς αυτό το ταξίδι που κάνεις μόνος σου, με τις δυνατότητες που σου προσφέρουν τα υλικά, βάζοντας όμως μέσα σε αυτά και τον εαυτό σου», λέει.

Ωστόσο, αν και η αναμέτρηση με την ύλη ως δημιουργική διαδικασία αποκλείει την ύπαρξη προσχεδίων, όπως αναφέρει η Λίζη Πλέσσα, «η αφετηρία των έργων σε καμβά εντοπίζεται συχνά στη σειρά των σχεδίων. Μεταξύ του θετικού και του αρνητικού, διάτρητα από το λευκό του χαρτιού που γίνεται το φως τους ή ακολουθώντας τις χαμηλόφωνες επιταγές του γκρίζου χειροποίητου χαρτιού, τα σχέδια αυτά είναι εικόνες μιας σύνθετης όσο και ελεύθερης ζωγραφικής πορείας. Και είναι τα ίχνη πάνω στο χαρτί που μαρτυρούν την κίνηση του χεριού της, με διαγώνιες γραμμές πάνω σε κηλίδες που επεκτείνονται να αποτελούν ίχνη του συνειδητού πάνω στο ασυνείδητο. Πολυάριθμα υλικά απλώνονται και απορροφώνται στο χάρτινο υπόβαθρό τους, διαβρώνοντάς το με μια επέμβαση που δεν επιδιορθώνεται ούτε αναιρείται».

Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2022, λάδι σε καμβά, 45 x 60,5 εκ.

«Ο έλεγχος υπάρχει, ειδικά όταν έχεις ασχοληθεί με το σχέδιο, αρχικά μαθαίνοντάς το και στη συνέχεια μέσα από τη διαδρομή στη ζωγραφική», λέει η Νανά Βέττα. «Αν δεν έχεις μέσα σου όλο το οικοδόμημα που σου δίνει το σχέδιο, αυτές οι κινήσεις που γίνονται παρορμητικά ή αυθόρμητα δεν θα είναι σωστές. Εννοώ ότι τα πράγματα είναι δομημένα πάνω σε ένα σχέδιο, το οποίο αυτός που ξέρει θα το αναγνωρίσει, θα καταλάβει τις ισορροπίες. Όπως και στη φύση, όπου αν απομονώσεις τα κομμάτια από ένα λιβάδι, θα δεις ότι είναι σπαρμένα με χρώματα, σχήματα, έτσι κι εδώ πρόκειται για μια σύνθεση, που όμως είναι κανονισμένη. Οι ισορροπίες υπάρχουν πάντα, αυτό επιδιώκει το σχέδιο, την ισορροπία στη φόρμα, τον τόνο ‒ όλα αυτά υπάρχουν, προκύπτουν και με ενδιαφέρουν πάρα πολύ. Τελικά είναι κάτι που βλέπω και με ικανοποιεί ως γνώστρια του σχεδίου».

Για τη Νανά Βέττα η ζωγραφική, η δημιουργία, συνδέονται με μια ψυχαναλυτική διαδικασία, άλλοτε δύσκολη άλλοτε δυσάρεστη, πάντα ενδιαφέρουσα όμως, ένα βίωμα περιπέτειας μέσα από την οποία δημιουργείται μια σχέση που διαρκώς έχει ξαφνιάσματα, κινήσεις απρόβλεπτες, αναμονές και εκπλήξεις από κάτι που εμφανίζεται αναπάντεχα, πέρα από τον έλεγχο, κάτι που συνιστά έναν διαρκή διάλογο, λυτρωτικό στο τέλος του, όταν ο δημιουργός αποχωρίζεται τα έργα του για να δείξει και να μοιραστεί μια προσωπική διαδικασία και ένα μύχιο ταξίδι.

«Με χρωματικές εναλλαγές, με αλληλουχίες φωτός και σκοταδιού, μέσα από πολλαπλά κοιτάσματα, το έργο αποδίδεται ρευστό – ζωντανό αποτύπωμα της πράξης που το δημιούργησε. Μέσα από δίνες ζωγραφικής ύλης, σε ένα πέρασμα ατέρμονο, αναδύονται ολοένα μεταβαλλόμενα ψυχικά τοπία, εικόνες της μετάβασης από το αόρατο στο ορατό», λέει η Λίζη Πλέσσα.

Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2021-2022, μεικτή τεχνική σε χειροποίητο βαμβακερό χαρτί, 41,5 x 30 εκ.
Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2021-2022, μεικτή τεχνική σε χειροποίητο βαμβακερό χαρτί, 30 x 22 εκ.
Πέρασμα: Μια έκθεση ταξίδι και περιπέτεια στον κόσμο των υλικών και των ιδεών Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 2022, λάδι σε καμβά, 105 x 130 εκ.

Η Νανά Βέττα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε γραφιστική στην Αθήνα (Σχολή Δοξιάδη) και στο Λονδίνο (London College of Printing). Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με σπουδές στη ζωγραφική και καθηγητές τον Χρόνη Μπότσογλου και τον Τάσο Χριστάκη (1996-2003). Έχει παρουσιάσει το έργο της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Στον πλήρως εικονογραφημένο και δίγλωσσο κατάλογο (ελλ-αγγλ) που συνοδεύει την έκθεση δημοσιεύεται επίσης το σονέτο «Η συμφωνία» του Θωμά Κιάου, που γράφτηκε με αφορμή τα νέα έργα της Νανάς Βέττα.

Νανά Βέττα
«Πέρασμα»
Επιμέλεια: Ελισάβετ Πλέσσα
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Διάρκεια έκθεσης: 25 Μαΐου  – 17 Ιουνίου 2023
Genesis gallery
Χάρητος 35, Κολωνάκι, τηλ.: 211 7100566

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πού οφείλεται το booming της τέχνης στην Αθήνα;

Εικαστικά / Δεκάδες νέες γκαλερί στην Αθήνα – Πού οφείλεται το booming της τέχνης;

Από την Κυψέλη, τον Νέο Κόσμο και το Κουκάκι μέχρι τον Πειραιά, μια έκρηξη δημιουργίας καλλιτεχνικών χώρων τα τελευταία χρόνια βάζει την Αθήνα πολύ ψηλά στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη.
M. HULOT
Η έκρηξη της αφαίρεσης: Μια συνάντηση με τη ζωγράφο Νανά Βέττα

Εικαστικά / Η έκρηξη της αφαίρεσης: Μια συνάντηση με τη ζωγράφο Νανά Βέττα

Με αφορμή την ατομική έκθεση της ζωγράφου με 21 νέα έργα (που εγκαινιάζεται απόψε στη γκαλερί Σκουφά) μια συζήτηση για εκείνες τις στιγμές που ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός συναντά το ρίσκο της καθημερινότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ