Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
0
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@bill_box

Η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών αποδεικνύει διαρκώς ότι, ως πολιτιστικός φορέας, αγκαλιάζει τις νέες τάσεις και ακολουθεί τις εξελίξεις των τεχνών και των γραμμάτων στην Ελλάδα. Με βάση αυτή την κατευθυντήρια γραμμή, δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με τα trends των social media, και συγκεκριμένα του instagram, του κοινωνικού μέσου που έχει συμβάλει καθοριστικά στη μετουσίωση της φωτογραφίας, από τέχνη που ασκείται από λίγους σε ευρύ κοινωνικό φαινόμενο.

Το #emptymovement είναι μια ινσταγκραμική πρωτοβουλία που έχουν ήδη αγκαλιάσει μεγάλοι ναοί σύγχρονης τέχνης του εξωτερικού, όπως το νεοϋορκέζικο Met, η λονδρέζικη Tate και το Hammer στο Λος Άντζελες. Το πρότζεκτ είναι κοινό: Οι χώροι των μουσείων υποδέχονται μια ομάδα επιδραστικών χρηστών του instagram, ύστερα από σχετικό κάλεσμα, και εκείνοι, ως influentials, απαθανατίζουν με το "βλέμμα" τους τις ανοικτές αλλά και τις "κρυμμένες" γωνιές τους. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει και η Στέγη με το #emptystegi.

«Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας.»

«Για το πρώτο από μια σειρά πρότζεκτ για το instagram που θα ακολουθήσουν, δεν θέσαμε ιδιαίτερους περιορισμούς στους instagrammers. Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας. Δεν τους περιορίσαμε ούτε ως προς το μέσο που θα χρησιμοποιούσαν. Κάποιες φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με ψηφιακές μηχανές, ενώ άλλες με smartphone» εξηγεί ο Νικόλας Μάστορας, υπεύθυνος για το instagram profile της Στέγης και project manager του event. Ο Νικόλας αναφέρει πως η επιλογή των influentials βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη δική του περιήγηση στο συγκεκριμένο μέσο, καθότι και ο ίδιος είναι ενεργός και «δημοφιλής» χρήστης του από το 2010 και γνωρίζει τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες και το ταλέντο τους προσωπικά, μέσω των meetings που διοργανώνουν οι instagrammers ανά τακτά χρονικά διαστήματα. «Φιλοδοξία μας είναι να συμμετάσχουν κι άλλοι στα επόμενα events, ανάλογα φυσικά με τη διαθεσιμότητα και την όρεξη του καθενός» συμπληρώνει.

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@malddim

Το κέφι, το πάθος, η διάθεση για fun και η απομάκρυνση από τη συχνά «αποστειρωμένη» ματιά των επαγγελματιών φωτογράφων, είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον τρόπο που φωτογραφίζει ένας instagrammer, σύμφωνα με τον Νικόλα. «Είναι παγκόσμια η τάση να αναδεικνύονται καλλιτεχνικοί φορείς και γεγονότα μέσω των new media και να προσελκύεται έτσι διαφορετικό κοινό σε αυτά». Τον ρωτώ σε ποια άλλα μουσεία ή δημόσιους χώρους της Αθήνας θα είχε ενδιαφέρον να διοργανωθεί ανάλογη κίνηση. «Το Μουσείο της Ακρόπολης σίγουρα είναι ο παράδεισος των instagrammers. Αλλά και οι πρώτες εικόνες του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιαστούν στο κοινό, όταν αυτό είναι πλέον έτοιμο να το υποδεχθεί, μέσω του instagram».

Ποια είναι όμως η αγαπημένη γωνιά του Νικόλα στο πολυόροφο κτίριο της Στέγης; «Η εικόνα που βλέπει κανείς όταν ανέβει στην Κεντρική Σκηνή και κοιτάξει προς το κοινό είναι σίγουρα μοναδική».

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@nmastoras
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@ledart
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@fanellas
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@p_addim
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@liapavlo
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@marielleko_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@_alej_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@alef79
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@manthosv
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@irini_ioto
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@zeugolator
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@stella_io
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@loulou_mar
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@the_architext
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@pyladeadvena
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ