Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
0
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@bill_box

Η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών αποδεικνύει διαρκώς ότι, ως πολιτιστικός φορέας, αγκαλιάζει τις νέες τάσεις και ακολουθεί τις εξελίξεις των τεχνών και των γραμμάτων στην Ελλάδα. Με βάση αυτή την κατευθυντήρια γραμμή, δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με τα trends των social media, και συγκεκριμένα του instagram, του κοινωνικού μέσου που έχει συμβάλει καθοριστικά στη μετουσίωση της φωτογραφίας, από τέχνη που ασκείται από λίγους σε ευρύ κοινωνικό φαινόμενο.

Το #emptymovement είναι μια ινσταγκραμική πρωτοβουλία που έχουν ήδη αγκαλιάσει μεγάλοι ναοί σύγχρονης τέχνης του εξωτερικού, όπως το νεοϋορκέζικο Met, η λονδρέζικη Tate και το Hammer στο Λος Άντζελες. Το πρότζεκτ είναι κοινό: Οι χώροι των μουσείων υποδέχονται μια ομάδα επιδραστικών χρηστών του instagram, ύστερα από σχετικό κάλεσμα, και εκείνοι, ως influentials, απαθανατίζουν με το "βλέμμα" τους τις ανοικτές αλλά και τις "κρυμμένες" γωνιές τους. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει και η Στέγη με το #emptystegi.

«Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας.»

«Για το πρώτο από μια σειρά πρότζεκτ για το instagram που θα ακολουθήσουν, δεν θέσαμε ιδιαίτερους περιορισμούς στους instagrammers. Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας. Δεν τους περιορίσαμε ούτε ως προς το μέσο που θα χρησιμοποιούσαν. Κάποιες φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με ψηφιακές μηχανές, ενώ άλλες με smartphone» εξηγεί ο Νικόλας Μάστορας, υπεύθυνος για το instagram profile της Στέγης και project manager του event. Ο Νικόλας αναφέρει πως η επιλογή των influentials βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη δική του περιήγηση στο συγκεκριμένο μέσο, καθότι και ο ίδιος είναι ενεργός και «δημοφιλής» χρήστης του από το 2010 και γνωρίζει τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες και το ταλέντο τους προσωπικά, μέσω των meetings που διοργανώνουν οι instagrammers ανά τακτά χρονικά διαστήματα. «Φιλοδοξία μας είναι να συμμετάσχουν κι άλλοι στα επόμενα events, ανάλογα φυσικά με τη διαθεσιμότητα και την όρεξη του καθενός» συμπληρώνει.

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@malddim

Το κέφι, το πάθος, η διάθεση για fun και η απομάκρυνση από τη συχνά «αποστειρωμένη» ματιά των επαγγελματιών φωτογράφων, είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον τρόπο που φωτογραφίζει ένας instagrammer, σύμφωνα με τον Νικόλα. «Είναι παγκόσμια η τάση να αναδεικνύονται καλλιτεχνικοί φορείς και γεγονότα μέσω των new media και να προσελκύεται έτσι διαφορετικό κοινό σε αυτά». Τον ρωτώ σε ποια άλλα μουσεία ή δημόσιους χώρους της Αθήνας θα είχε ενδιαφέρον να διοργανωθεί ανάλογη κίνηση. «Το Μουσείο της Ακρόπολης σίγουρα είναι ο παράδεισος των instagrammers. Αλλά και οι πρώτες εικόνες του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιαστούν στο κοινό, όταν αυτό είναι πλέον έτοιμο να το υποδεχθεί, μέσω του instagram».

Ποια είναι όμως η αγαπημένη γωνιά του Νικόλα στο πολυόροφο κτίριο της Στέγης; «Η εικόνα που βλέπει κανείς όταν ανέβει στην Κεντρική Σκηνή και κοιτάξει προς το κοινό είναι σίγουρα μοναδική».

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@nmastoras
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@ledart
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@fanellas
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@p_addim
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@liapavlo
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@marielleko_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@_alej_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@alef79
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@manthosv
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@irini_ioto
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@zeugolator
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@stella_io
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@loulou_mar
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@the_architext
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@pyladeadvena
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM