Η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών αποδεικνύει διαρκώς ότι, ως πολιτιστικός φορέας, αγκαλιάζει τις νέες τάσεις και ακολουθεί τις εξελίξεις των τεχνών και των γραμμάτων στην Ελλάδα. Με βάση αυτή την κατευθυντήρια γραμμή, δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με τα trends των social media, και συγκεκριμένα του instagram, του κοινωνικού μέσου που έχει συμβάλει καθοριστικά στη μετουσίωση της φωτογραφίας, από τέχνη που ασκείται από λίγους σε ευρύ κοινωνικό φαινόμενο.
Το #emptymovement είναι μια ινσταγκραμική πρωτοβουλία που έχουν ήδη αγκαλιάσει μεγάλοι ναοί σύγχρονης τέχνης του εξωτερικού, όπως το νεοϋορκέζικο Met, η λονδρέζικη Tate και το Hammer στο Λος Άντζελες. Το πρότζεκτ είναι κοινό: Οι χώροι των μουσείων υποδέχονται μια ομάδα επιδραστικών χρηστών του instagram, ύστερα από σχετικό κάλεσμα, και εκείνοι, ως influentials, απαθανατίζουν με το "βλέμμα" τους τις ανοικτές αλλά και τις "κρυμμένες" γωνιές τους. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει και η Στέγη με το #emptystegi.
«Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας.»
«Για το πρώτο από μια σειρά πρότζεκτ για το instagram που θα ακολουθήσουν, δεν θέσαμε ιδιαίτερους περιορισμούς στους instagrammers. Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας. Δεν τους περιορίσαμε ούτε ως προς το μέσο που θα χρησιμοποιούσαν. Κάποιες φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με ψηφιακές μηχανές, ενώ άλλες με smartphone» εξηγεί ο Νικόλας Μάστορας, υπεύθυνος για το instagram profile της Στέγης και project manager του event. Ο Νικόλας αναφέρει πως η επιλογή των influentials βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη δική του περιήγηση στο συγκεκριμένο μέσο, καθότι και ο ίδιος είναι ενεργός και «δημοφιλής» χρήστης του από το 2010 και γνωρίζει τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες και το ταλέντο τους προσωπικά, μέσω των meetings που διοργανώνουν οι instagrammers ανά τακτά χρονικά διαστήματα. «Φιλοδοξία μας είναι να συμμετάσχουν κι άλλοι στα επόμενα events, ανάλογα φυσικά με τη διαθεσιμότητα και την όρεξη του καθενός» συμπληρώνει.
Το κέφι, το πάθος, η διάθεση για fun και η απομάκρυνση από τη συχνά «αποστειρωμένη» ματιά των επαγγελματιών φωτογράφων, είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον τρόπο που φωτογραφίζει ένας instagrammer, σύμφωνα με τον Νικόλα. «Είναι παγκόσμια η τάση να αναδεικνύονται καλλιτεχνικοί φορείς και γεγονότα μέσω των new media και να προσελκύεται έτσι διαφορετικό κοινό σε αυτά». Τον ρωτώ σε ποια άλλα μουσεία ή δημόσιους χώρους της Αθήνας θα είχε ενδιαφέρον να διοργανωθεί ανάλογη κίνηση. «Το Μουσείο της Ακρόπολης σίγουρα είναι ο παράδεισος των instagrammers. Αλλά και οι πρώτες εικόνες του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιαστούν στο κοινό, όταν αυτό είναι πλέον έτοιμο να το υποδεχθεί, μέσω του instagram».
Ποια είναι όμως η αγαπημένη γωνιά του Νικόλα στο πολυόροφο κτίριο της Στέγης; «Η εικόνα που βλέπει κανείς όταν ανέβει στην Κεντρική Σκηνή και κοιτάξει προς το κοινό είναι σίγουρα μοναδική».
σχόλια