Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
0
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@bill_box

Η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών αποδεικνύει διαρκώς ότι, ως πολιτιστικός φορέας, αγκαλιάζει τις νέες τάσεις και ακολουθεί τις εξελίξεις των τεχνών και των γραμμάτων στην Ελλάδα. Με βάση αυτή την κατευθυντήρια γραμμή, δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με τα trends των social media, και συγκεκριμένα του instagram, του κοινωνικού μέσου που έχει συμβάλει καθοριστικά στη μετουσίωση της φωτογραφίας, από τέχνη που ασκείται από λίγους σε ευρύ κοινωνικό φαινόμενο.

Το #emptymovement είναι μια ινσταγκραμική πρωτοβουλία που έχουν ήδη αγκαλιάσει μεγάλοι ναοί σύγχρονης τέχνης του εξωτερικού, όπως το νεοϋορκέζικο Met, η λονδρέζικη Tate και το Hammer στο Λος Άντζελες. Το πρότζεκτ είναι κοινό: Οι χώροι των μουσείων υποδέχονται μια ομάδα επιδραστικών χρηστών του instagram, ύστερα από σχετικό κάλεσμα, και εκείνοι, ως influentials, απαθανατίζουν με το "βλέμμα" τους τις ανοικτές αλλά και τις "κρυμμένες" γωνιές τους. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει και η Στέγη με το #emptystegi.

«Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας.»

«Για το πρώτο από μια σειρά πρότζεκτ για το instagram που θα ακολουθήσουν, δεν θέσαμε ιδιαίτερους περιορισμούς στους instagrammers. Θέλαμε ο καθένας, με το στυλ και την οπτική που τον χαρακτηρίζει και τον έχει καθιερώσει ως επιδραστικό στο συγκεκριμένο μέσο, να αναδείξει τις φανερές και κρυφές ομορφιές και ιδιαιτερότητες ενός χώρου που καλλιτεχνικά αλλά και αρχιτεκτονικά αποτελεί πλέον ορόσημο για την πόλη μας. Δεν τους περιορίσαμε ούτε ως προς το μέσο που θα χρησιμοποιούσαν. Κάποιες φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με ψηφιακές μηχανές, ενώ άλλες με smartphone» εξηγεί ο Νικόλας Μάστορας, υπεύθυνος για το instagram profile της Στέγης και project manager του event. Ο Νικόλας αναφέρει πως η επιλογή των influentials βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη δική του περιήγηση στο συγκεκριμένο μέσο, καθότι και ο ίδιος είναι ενεργός και «δημοφιλής» χρήστης του από το 2010 και γνωρίζει τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες και το ταλέντο τους προσωπικά, μέσω των meetings που διοργανώνουν οι instagrammers ανά τακτά χρονικά διαστήματα. «Φιλοδοξία μας είναι να συμμετάσχουν κι άλλοι στα επόμενα events, ανάλογα φυσικά με τη διαθεσιμότητα και την όρεξη του καθενός» συμπληρώνει.

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@malddim

Το κέφι, το πάθος, η διάθεση για fun και η απομάκρυνση από τη συχνά «αποστειρωμένη» ματιά των επαγγελματιών φωτογράφων, είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον τρόπο που φωτογραφίζει ένας instagrammer, σύμφωνα με τον Νικόλα. «Είναι παγκόσμια η τάση να αναδεικνύονται καλλιτεχνικοί φορείς και γεγονότα μέσω των new media και να προσελκύεται έτσι διαφορετικό κοινό σε αυτά». Τον ρωτώ σε ποια άλλα μουσεία ή δημόσιους χώρους της Αθήνας θα είχε ενδιαφέρον να διοργανωθεί ανάλογη κίνηση. «Το Μουσείο της Ακρόπολης σίγουρα είναι ο παράδεισος των instagrammers. Αλλά και οι πρώτες εικόνες του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιαστούν στο κοινό, όταν αυτό είναι πλέον έτοιμο να το υποδεχθεί, μέσω του instagram».

Ποια είναι όμως η αγαπημένη γωνιά του Νικόλα στο πολυόροφο κτίριο της Στέγης; «Η εικόνα που βλέπει κανείς όταν ανέβει στην Κεντρική Σκηνή και κοιτάξει προς το κοινό είναι σίγουρα μοναδική».

Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@nmastoras
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@ledart
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@fanellas
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@p_addim
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@liapavlo
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@marielleko_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@_alej_
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@alef79
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@manthosv
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@irini_ioto
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@zeugolator
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@stella_io
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@loulou_mar
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@the_architext
Οι καλύτεροι instagrammers της Αθήνας φωτογραφίζουν τη Στέγη Facebook Twitter
@pyladeadvena
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ