Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Ντάμιεν Χιρστ ζωγραφίζει Ανθισμένες Κερασιές, 2019. Φωτο: © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
0

Τα έργα του, αυτή τη φορά οι Ανθισμένες Κερασιές, είναι ζωγραφισμένα μόνο από εκείνον και όχι από βοηθούς. Ο διάσημος Ντάμιεν Χιρστ κάνει την πρεμιέρα του στην γαλλική πρωτεύουσα με μια έκθεση που θα διαρκέσει από τις 6 Ιουλίου έως τις 2 Ιανουαρίου 2022.

Οι κερασιές του εκτίθενται στο Fondation Cartier αυτό το μήνα, με μια συλλογή από μεγάλα ευχάριστα έργα με τίτλο Cherry Blossoms να γεμίζουν τις αίθουσες του μουσείου.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Άρχισε να δουλεύει αυτά τα έργα που αρχικά τα αποκαλούσε «κακές εκδόσεις του Χόκνεϊ», αλλά στη συνέχεια αγάπησε αυτό τον τρόπο δουλειάς, ανάμεσα στο αφηρημένο και το παραστατικό. Δουλεύοντας τις κερασιές άρχισε να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόταν τη δουλειά του. «Σκέφτηκα, πρέπει να ολοκληρώσω τη σειρά και να νιώθω ευτυχισμένος με τα πάντα πρώτα, πριν την εκθέσω. Και αυτός ήταν ένας νέος τρόπος σκέψης για μένα. Τώρα φτιάχνω, κατασκευάζω, τεκμηριώνω, ολοκληρώνω μια σειρά και μετά επεξεργάζομαι αυτό που θέλω να κάνω με αυτήν» είπε ο Χιρστ.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Ο διευθυντής του ιδρύματος Καρτιέ Ερβέ Σαντέ συναντήθηκε με τον Χιρστ στο στούντιο του στο Λονδίνο το 2018 για να δει τους πίνακες και αποφάσισε να κάνει την έκθεση.«Με εκπλήσσει η υπερβολική ομορφιά γύρω μου και σκέφτηκα ότι η αρχιτεκτονική του Fondation Cartier, που περιβάλλεται από έναν κήπο, θα ήταν το ιδανικό μέρος για να αποκαλύψω τη σειρά», είπε. Τριάντα από τους 107 πίνακες της σειράς θα προβληθούν στο κτίριο που σχεδίασε ο Ζαν Νουβέλ.

Η σειρά αυτή επισημαίνει τη στροφή του Χιρστ στο να ζωγραφίζει μόνος του και όχι οι βοηθοί του εργαστηρίου του, με τα πλούσια χρώματα στους καμβάδες να θυμίζουν Μπονάρ, αφηρημένο εξπρεσιονισμό και πουαντιγιστές. «Ομορφιά και ζωή και θάνατο» τα ονόμασε ο Χιρστ. Το Ίδρυμα Καρτιέ που ανέβαλε την έκθεση για ένα χρόνο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού θεωρεί τους πίνακες ένα «θαύμα».

Πιο εντυπωσιακό και από τους ίδιους του πίνακες είναι το γεγονός ότι ο Ντάμιεν Χιρστ, βραβευμένος με το Τέρνερ και πολλά διεθνή βραβεία δεν έχει κάνει ποτέ σόλο έκθεση στο Παρίσι από τη δεκαετία του 1990. Οι Γάλλοι δεν έχουν δει ποτέ ατομική του έκθεση και είναι μια ευκαιρία να την απολαύσουν.

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Renewal Blossom , 2018. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Excitement's Blossom, 2020. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Fantasia Blossom , 2018 Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ