Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Ντάμιεν Χιρστ ζωγραφίζει Ανθισμένες Κερασιές, 2019. Φωτο: © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
0

Τα έργα του, αυτή τη φορά οι Ανθισμένες Κερασιές, είναι ζωγραφισμένα μόνο από εκείνον και όχι από βοηθούς. Ο διάσημος Ντάμιεν Χιρστ κάνει την πρεμιέρα του στην γαλλική πρωτεύουσα με μια έκθεση που θα διαρκέσει από τις 6 Ιουλίου έως τις 2 Ιανουαρίου 2022.

Οι κερασιές του εκτίθενται στο Fondation Cartier αυτό το μήνα, με μια συλλογή από μεγάλα ευχάριστα έργα με τίτλο Cherry Blossoms να γεμίζουν τις αίθουσες του μουσείου.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Άρχισε να δουλεύει αυτά τα έργα που αρχικά τα αποκαλούσε «κακές εκδόσεις του Χόκνεϊ», αλλά στη συνέχεια αγάπησε αυτό τον τρόπο δουλειάς, ανάμεσα στο αφηρημένο και το παραστατικό. Δουλεύοντας τις κερασιές άρχισε να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόταν τη δουλειά του. «Σκέφτηκα, πρέπει να ολοκληρώσω τη σειρά και να νιώθω ευτυχισμένος με τα πάντα πρώτα, πριν την εκθέσω. Και αυτός ήταν ένας νέος τρόπος σκέψης για μένα. Τώρα φτιάχνω, κατασκευάζω, τεκμηριώνω, ολοκληρώνω μια σειρά και μετά επεξεργάζομαι αυτό που θέλω να κάνω με αυτήν» είπε ο Χιρστ.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Ο διευθυντής του ιδρύματος Καρτιέ Ερβέ Σαντέ συναντήθηκε με τον Χιρστ στο στούντιο του στο Λονδίνο το 2018 για να δει τους πίνακες και αποφάσισε να κάνει την έκθεση.«Με εκπλήσσει η υπερβολική ομορφιά γύρω μου και σκέφτηκα ότι η αρχιτεκτονική του Fondation Cartier, που περιβάλλεται από έναν κήπο, θα ήταν το ιδανικό μέρος για να αποκαλύψω τη σειρά», είπε. Τριάντα από τους 107 πίνακες της σειράς θα προβληθούν στο κτίριο που σχεδίασε ο Ζαν Νουβέλ.

Η σειρά αυτή επισημαίνει τη στροφή του Χιρστ στο να ζωγραφίζει μόνος του και όχι οι βοηθοί του εργαστηρίου του, με τα πλούσια χρώματα στους καμβάδες να θυμίζουν Μπονάρ, αφηρημένο εξπρεσιονισμό και πουαντιγιστές. «Ομορφιά και ζωή και θάνατο» τα ονόμασε ο Χιρστ. Το Ίδρυμα Καρτιέ που ανέβαλε την έκθεση για ένα χρόνο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού θεωρεί τους πίνακες ένα «θαύμα».

Πιο εντυπωσιακό και από τους ίδιους του πίνακες είναι το γεγονός ότι ο Ντάμιεν Χιρστ, βραβευμένος με το Τέρνερ και πολλά διεθνή βραβεία δεν έχει κάνει ποτέ σόλο έκθεση στο Παρίσι από τη δεκαετία του 1990. Οι Γάλλοι δεν έχουν δει ποτέ ατομική του έκθεση και είναι μια ευκαιρία να την απολαύσουν.

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Renewal Blossom , 2018. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Excitement's Blossom, 2020. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Fantasia Blossom , 2018 Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ