Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void
0

— Περίγραψε μου μερικές εικόνες που ενέπνευσαν αυτή τη σειρά έργων.

Η εικόνα που με ενέπνευσε περισσότερο βρίσκεται στις πρώτες φράσεις του Ζαρατούστρα, εκεί που έχει ανέβει στα βουνά και μιλάει στον ήλιο: «Εσύ, μεγάλο άστρο! Αν δεν είχες αυτούς που φωτίζεις, τι θα ήταν η ευτυχία σου;».

— Γιατί επέλεξες τον τίτλο «Recharging the Void» για την τελευταία σου έκθεση;

Ο τίτλος έχει να κάνει με την μυθολογία που υπάρχει πίσω απ' τα έργα. Όλες αυτές οι οντότητες, κατά κάποιο τρόπο, συμβαίνουν όντως στο κενό, «φορτίζοντάς» το. Ήθελα ο τίτλος να εκφράζει αυτήν την διάσταση της δουλειάς, αυτή της θεατρικότητας.

— Μένεις πλέον στο Βερολίνο. Τι σε οδήγησε σ' αυτή την επιλογή;

Δεν θυμάμαι να παίρνω συνειδητά την απόφαση να φύγω. Δεν υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος λόγος. Αρκετοί φίλοι μου ζούσαν ήδη στο Βερολίνο και ήξερα τα κόλπα. Στην αρχή πήγα για έξι μήνες και πίστευα ότι θα γυρίσω. Τελικά, είμαι ακόμα εκεί.

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void

— Ποιο είναι το πιο απροσδόκητο πράγμα που σου έχουν πει για τη ζωγραφική σου;

Το πιο αναπάντεχο πράγμα που έχω ακούσει ήταν πέρυσι στις Βρυξέλλες στο Art Brussels όταν με πλησίασε ένας κύριος ο οποίος ήταν συνθέτης και μου είπε πως βλέπει τον ρυθμό στα έργα και μπορεί να τα «παίξει» στο πιάνο. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον αυτό, θα ήθελα πολύ να τον ακούσω. Κρίμα που δεν πήρα το mail του.

Το άλλο τρελό ήταν στη Βιέννη. Δείχναμε τη δουλειά μας με τον φίλο μου Πάνο Παπαδόπουλο όταν μια κυρία, Eλληνίδα, θυμωμένη μου είπε πόσο «ελληνικα» της φάνηκαν τα έργα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν της άρεσε. Εγώ όμως χάρηκα πολύ.

— Για το τέλος, πες μου ένα πράγμα που σου αρέσει πολύ να κάνεις τον αυτόν το καιρό.

Μου αρέσουν οι βόλτες, κυρίως με τον φίλο μου τον Σήφη. Συναντιόμαστε και περπατάμε άσκοπα στο Βερολίνο.

Τσεκάρουμε εστιατόρια που δεν θα πάμε πότε και γκρινιάζουμε για το κρύο. Καμία φορά βρίσκουμε και λεφτά στον δρόμο.

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void
Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void

Info

Stelios Karamanolis - Recharging The Void

The Breeder, Ιάσωνος 45, Μεταξουργείο

11/4- 18/5

Τρίτη- Παρασκευή: 12:00-20:00, Σάββατο: 12:00-18:00 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM