ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Με τον Dreamer στην ταράτσα του A for Athens Hotel

Με τον Dreamer στην ταράτσα του A for Athens Hotel Facebook Twitter
«Λατρεύω τον D*Face και τους Faile, οι οποίοι ξεκίνησαν με μεταξοτυπίες κι αφισοκολλήσεις και τελευταία φτιάχνουν από video games μέχρι ναούς». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΤΟΥ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ, εκεί πάνω, γύρω απ’ το εκκλησάκι, έχει μερικά ζευγάρια κιάλια που τους ρίχνεις ένα κέρμα και μπορείς να δεις ποιος κάνει μπάνιο στις πισίνες των ταρατσών των γύρω πολυκατοικιών (ένας πίνει ένα κοκτέιλ, ένα ζευγάρι κάνει σεξ, ένας ηλικιωμένος κύριος κρατάει τη μύτη του κάθε φορά που βουτάει κατακόρυφα στο νερό). Από το μπαρ της ταράτσας του νεοσύστατου (και υπέροχου) ξενοδοχείου A for Athens, η θέα στην Ακρόπολη, στο Αστεροσκοπείο, στον Ναό του Ηφαίστου, στην πλατεία Μοναστηρακίου με το πολύχρωμο ψηφιδωτό δάπεδο (που όσο και αν πολλοί κατηγορούν τους αρχιτέκτονες ότι αντέγραψαν μια αντίστοιχη του Ρίο, είναι η πιο ωραία πλατεία της Αθήνας) και στον λόφο του Λυκαβηττού είναι αυτό που λένε οι Άγγλοι breathtaking.

Μια 360° εμπειρία, κάπως σαν να την έχει τραβήξει κάποιος φωτογράφος με ευρυγώνιο φακό. Στο πίσω μέρος της υπέροχης ταράτσας, το γνωστό γκράφιτι του Αλέξανδρου Βασμουλάκη στον τοίχο της πολυκατοικίας πάνω απ’ τον σταθμό του μετρό κι άλλο ένα του ίδιου που αχνοφαίνεται από την πλατεία του Ψυρρή. Ένας φωτισμένος όροφος με μια κρεμάστρα με ρούχα κι ένα νυφικό, ένα διαμέρισμα με το φως της τηλεόρασης να τρεμοπαίζει στην αθηναϊκή νύχτα και το κτίριο στη γωνία της Ερμού με την πλατεία που μοιάζει να βγήκε από ταινία του Αλαν Πάκουλα συνθέτουν το σκηνικό της μαγικής ταράτσας.

Ο Dreamer, αυτός ο 20χρονος τύπος που έγινε γνωστός απ’ τις πειραγμένες στο photoshop φωτογραφίες των προγόνων του με τη λογοτύπηση Dreamer στα μάτια τους (αντί γι’ αυτές τις μαύρες μπάρες που έβαζαν παλιά οι εφημερίδες για να κρύψουν την ταυτότητα κάποιου), κοιτάζει αποσβολωμένος τη συγκλονιστική θέα και μου λέει για το σπίτι του στα Σπάτα, απ’ όπου περνάνε τα αεροπλάνα σε απόσταση αναπνοής κι αυτός κάθεται και παρατηρεί τις επιγραφές που έχουν κολλημένες στο κάτω μέρος της ατράκτου τους, που μόνο αν δουλεύεις στην πίστα του αεροδρομίου ή είσαι φανατικός planespotter μπορείς να παρατηρήσεις.

«Η αγαπημένη μου είναι αυτή που απεικονίζει τον θείο Κούλη με σχεδόν αδαμιαία περιβολή, που φοράει ένα μικροσκοπικό μαγιό τραβηγμένο μέχρι πάνω στον μηρό, έχει ένα μουστάκι που μοιάζει με αυτό του Φρέντι Μέρκιουρι και μια στάση σαν μασίστας της εποχής».

«Πριν από μερικά χρόνια, βρήκα στο γκαράζ του σπιτιού μου ένα κουτί με οικογενειακές φωτογραφίες και κόλλησα παρατηρώντας τες επί πολλές ημέρες. Μετά έβαλα τη γιαγιά μου να μου διηγηθεί την ιστορία πίσω από κάθε φωτογραφία. Η αγαπημένη μου είναι αυτή που απεικονίζει τον θείο Κούλη με σχεδόν αδαμιαία περιβολή, που φοράει ένα μικροσκοπικό μαγιό τραβηγμένο μέχρι πάνω στον μηρό, έχει ένα μουστάκι που μοιάζει με αυτό του Φρέντι Μέρκιουρι και μια στάση σαν μασίστας της εποχής. Η πλάκα είναι ότι ο συγκεκριμένος θείος ήταν γνωστό μέντιουμ της εποχής κι έφυγε στη Βραζιλία για να κάνει καριέρα στη μαντική. Δεν τα κατάφερε και γύρισε γρήγορα πίσω».

Ο Dreamer έκανε τον θείο Κούλη μπλουζάκι (σαν αυτά που τύπωνε μετά μανίας και τα πουλούσε στα Meet Market και αλλού, όπως σε κάποια μαγαζιά στο Παρίσι, όταν έκανε εκεί το εξάμηνο του Erasmus). Μικρός δούλευε υπάλληλος σε βιντεοκλάμπ κι έβλεπε δεκάδες ταινίες κάθε εβδομάδα, ενώ ονειρευόταν ότι θα γινόταν ο νέος Ταραντίνο, παρόλο που το κόλλημά του ήταν (και είναι) τα γιαπωνέζικα manga και anime, οι πίνακες του Άντι Γουόρχολ και του Τακάσι Μουρακάμι αλλά και οι street artists που κατάφεραν και μπήκαν στις γκαλερί και τις μπιενάλε αυτού του κόσμου.

«Λατρεύω τον D*Face και τους Faile, οι οποίοι ξεκίνησαν με μεταξοτυπίες κι αφισοκολλήσεις και τελευταία φτιάχνουν από video games μέχρι ναούς». Στην πάνω ταράτσα του A for Athens, τα φλας των φωτογραφικών μηχανών δημιουργούν ένα αυτο- σχέδιο στροβοσκόπιο, οι Γιαπωνέζοι φωτογραφίζουν σαν να βλέπουν το ηλιοβασίλεμα της Οίας, το σκοτάδι πάνω απ’ τα όμορφα παρατεταγμένα τραπέζια πέφτει ιδανικά και το παρατηρητήριο (που είναι εκεί για ν’ ανεβαίνεις ακόμα πιο ψηλά και να έχεις καλύτερη θέα της Ακρόπολης - σύντομα θα μπει εκεί ένα τηλεσκόπιο) μοιάζει με βάθρο νικητών σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

Το αστεροσκοπείο από εδώ μοιάζει με ρώσικη εκκλησία. Η Αθήνα με μια άλλη μαγική πόλη, ανέγγιχτη, λες, από τη λαίλαπα της κρίσης και της κατήφειας του ιστορικού κέντρου. Μια άλλη πόλη είναι εδώ. Και μετά ο Dreamer μου λέει για το τελευταίο του πρότζεκτ, αυτό που θα γεμίσει το κέντρο της Αθήνας με αφίσες από φωτογραφίες ελληνικών παραλιών, ένας τεχνητός θαλασσινός παράδεισος σε μια πόλη-ζόμπι.

«Ζήτησα, μέσω των social media που είμαι μέλος, να μου στείλουν μια αγαπημένη φωτογραφία παραλίας. Μου έστειλαν πάνω από 100 και από αυτές διάλεξα τις 14 καλύτερες, τις οποίες τύπωσα σε αφίσες που θα κολλήσω τις επόμενες ημέρες στους τοίχους του κέντρου. Όλο το πράγμα θα κλείσει μ’ ένα πάρτι στο Pop, όπου θα γεμίσουμε τον πεζόδρομο της Κλειτίου με άμμο, πλαστικούς φοίνικες και ντεκόρ παραλίας».

Τ’ αγαπημένα του μέρη στην Αθήνα είναι ο πεζόδρομος της Ερμού από την εκκλησία των Αγίων Ασωμάτων μέχρι την Πειραιώς, η μαρίνα Φλοίσβου και το τοιχάκι όπου ανταλλάσσουν υγρά φιλιά τα ερωτευμένα ζευγαράκια και το πάρκινγκ έξω απ’ τον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, γιατί «όταν είναι άδειο, είναι το πιο ρομαντικό μέρος στην Αθήνα, έτσι λουσμένο απ’ τις δεκάδες κίτρινες λάμπες που το φωτίζουν τη νύχτα. Επίσης, τρελαίνομαι για παγωτό μηχανής απ’ τον Κρίνο της Ερμού, για τη μερέντα και το Τόκιο». Απ' τα ηχεία ακούγεται το «Koop island blues» των Koop και μια βουή απ’ το πλήθος που αγναντεύει τη θέα και το οποίο, αν ήταν σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, θα έβγαζε κάθε τόσο κραυγές ενθουσιασμού όπως «αααα» και «ωωωω».

Εικαστικά
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ