Με τον Πάνο Τσαγκάρη στο Lower East Side

Με τον Πάνο Τσαγκάρη στο Lower East Side Facebook Twitter
Προχώρησα και μελέτησα πολύ τη μασονία, την αρχαία Ελλάδα, την Αίγυπτο, μετά πήγα προς την Καμπάλα και τον ανατολικό μυστικισμό. Και το ένα έφερε το άλλο. Καθώς μελετούσα κι ερευνούσα γι’ αυτά τα θέματα, άρχισε να επηρεάζεται η τέχνη μου. Φωτό.: Σπύρος Ντάλιας
0


Η ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ του είναι ένα κομμάτι χρυσόχαρτου μαζί με καθρέφτη, μια απροσδιόριστου σχήματος μάζα που μου θυμίζει τα κτίρια του Φρανκ Γκέρι. Τα έργα του βουτηγμένα μέχρι τη φτέρνα στους μυστικιστικούς συμβολισμούς, ισοσκελή τρίγωνα, επτάγωνα αστέρια, φράσεις όπως «For between the lights and the darkness we stand» και «In search of light», έκπτωτοι άγγελοι και δαίμονες, γεωμετρικά σχήματα, μια κατάβαση στα σκοτεινά (και ταυτόχρονα φωτεινά) καταγώγια της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένας σπουδαίος μετά-new age καλλιτέχνης, που ζει τα τελευταία οκτώ χρόνια στη Νέα Υόρκη.

Ο Πάνος μένει στο Lower East Side, ίσως την τελευταία πραγματικά αυθεντικά καλλιτεχνική και ροκ εν ρολ γειτονιά του Μανχάταν (αν και το gentrification έχει φτάσει τελευταία και εδώ, απλώνοντας τα πλοκάμια του στα εμβληματικά στέκια της περιοχής - ήδη έχουν ανεγερθεί μερικά κυριλέ condos). Κατεβαίνουμε στο υπόγειο του Home Sweet Home, δίπλα από ένα μαγαζί με κατεβασμένα ρολά και μια αποκλειστικά κινέζικη επιγραφή (ένας θεός ξέρει τι πουλάει εδώ το πρωί). Μπροστά στην είσοδο ένας σωρός από μαύρες σακούλες σκουπιδιών.

Ο πορτιέρης, ένα μαύρος πενηντάρης με τζόκεϊ που γράφει NY, τσεκάρει τις ταυτότητές μας μ’ έναν φακό. Δεξιά απ’ τις σκάλες μια προθήκη με ταριχευμένες νυφίτσες, μέσα, πάνω στο μπαρ, μια ταριχευμένη αλεπού μ’ ένα καπέλο στο κεφάλι. Ο DJ παίζει κάτι σαν nu disco με επιρροές από caribbean tribal. Τις Τετάρτες εδώ, σε αυτό το υπόγειο, κάνει πάρτι η δισκογραφική Wierd. Κλείνουν όλα τα φώτα, γεμίζουν τον χώρο με καπνούς και παίζουν dark new wave και post punk. Γίνεται χαμός. Ο Πάνος μου δείχνει την αλεπού και μου διηγείται μια ιστορία, από τότε τον κάλεσαν στο σπίτι του μεγαλύτερου συλλέκτη ταριχευμένων ζώων. «Δεν μπορείς να το διανοηθείς. Είχε ένα τεράστιο σπίτι, γεμάτο με κάθε είδους ταριχευμένα ζώα. Από ελέφαντες και καμηλοπαρδάλεις μέχρι πουλιά και ταράνδους».

«Δεν ξέρω πώς επιβιώνω εδώ, στη Νέα Υόρκη, αλλά μέσα από τη δουλειά μου βγάζω αυτήν τη μελαγχολία, αυτό το σκοτάδι. Την πρόκληση που σου παρέχει η πόλη, που είναι μία μητρόπολη και συ ζεις στο χάος της και ταυτόχρονα προσπαθείς να είσαι μοναχός και ισορροπημένος».

 Ανεβαίνουμε στον πάνω όροφο, όπου βρίσκεται η γκαλερί Envoy Enterprises και ο καλλιτέχνης Matt Sims παρουσιάζει την έκθεση «The space in between»: δύο video art, το ένα προβάλλει μια προπόνηση αθλητών στίβου (με blurry εικόνα), το άλλο έναν οδηγό μέσα απ’ το καθρεφτάκι του αυτοκινήτου του. Στο πίσω μέρος, πίσω από μια βαριά κουρτίνα, είναι κρυμμένο το μπαρ Fig 19, με ξύλινο πάτωμα και μια προθήκη με ταριχευμένα πουλιά (πάλι!). Στα ηχεία παίζει σουίνγκ και ο Πάνος μου λέει ότι κάποτε εδώ γνώρισε τη Σαμάνθα του «Sex & the city». Η νέα μόδα στο Lower East είναι τα μπαρ που είναι κρυμμένα πίσω από σκοτεινές πόρτες χωρίς ταμπέλα ή κάτω από καταπακτές.

Για να μπεις στο περίφημο Please Don’t Tell, πρέπει να περάσεις αρχικά από ένα μπεργκεράδικο, ύστερα από έναν τηλεφωνικό θάλαμο που βρίσκεται εκεί, να πάρεις το 1 στο τηλέφωνο και να σου ανοίξει η μυστική πόρτα για τα καλύτερα κοκτέιλ της Νέας Υόρκης. Ο Πάνος ξέρει όλα τα μυστικά και μυστικιστικά μέρη της πόλης. «Στο Μπρονξ είχα γνωρίσει έναν αρχιερέα που στο υπόγειό του είχε έναν ναό, όπου είχα πάει κάνα δυο φορές να μου διαβάσει τη μοίρα. Πας κάτω, έχει ένα πιθάρι που λέγεται “κάντσα” που μέσα έχει διάφορα οστά νεκρού και από πάνω αλυσίδες και σπαθιά και σ’ ένα μικρό χαλάκι κάποια κοχύλια που τα κρατάς στα χέρια για μερικά λεπτά, ώστε να περάσει η ενέργεια από σένα στα κοχύλια και να σκεφτείς τι θέλεις να τον ρωτήσεις. Αυτός έρχεται σε επικοινωνία με το πνεύμα του νεκρού που είναι στο πιθάρι, πέφτει σε trance, ρίχνεις τα κοχύλια και ανάλογα με τον τρόπο που θα πέσουν, ο τύπος σου λέει κάποια πράγματα. Μου είπε τρελά πράγματα για την οικογένειά μου, τους παππούδες μου, πώς πέθαναν κ.λπ. Πράγματα που δεν θα μπορούσε να τα ξέρει. Μου είπε πως θα βγάλω χρήματα σύντομα και μετά από λίγο  καιρό είχα στην Καλφαγιάν την πρώτη μου έκθεση που πήγε πολύ καλά κι έβγαλα κάποια χρήματα».

Ο Πάνος, που έχει δείξει τη δουλειά του σε σημαντικά μουσεία, όπως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Λειψία, αλλά και σε ατομικές εκθέσεις στο Μιλάνο, στην Ιταλία, στη Νέα Υόρκη και την Ελλάδα, σπούδασε καλές τέχνες και γραφιστική στο Βανκούβερ (« Ήθελα να πάω εκεί γιατί είχα κάποιους συγγενείς, αλλά κυρίως για να είμαι κοντά στο Σιάτλ που λάτρευα, λόγω της μουσικής που άκουγα τότε. Ξέρεις, Pearl Jam, Screaming Trees, Nirvana, Soundgarden») και εκεί ήταν που ανακάλυψε στη βιβλιοθήκη του θείου του μερικά μασονικά βιβλία και άρχισε ν’ αναζητάει μια άλλη αλήθεια.

«Ο θείος μου, που έμενε στο Βανκούβερ, ήταν μασόνος, αλλά εγώ δεν το ήξερα. Όταν πέθανε, λίγους μήνες αφότου μετακόμισα εκεί, ανακάλυψα στη βιβλιοθήκη του κάποια βιβλία για μασονία, για αρχαιοαιγυπτιακά μυστήρια και άρχισα να την ψάχνω. Για τη μασονία είχα ακούσει τα χειρότερα. Ότι κυβερνούν τον κόσμο και τέτοιες μαλακίες. Και κόλλησα. Προχώρησα και μελέτησα πολύ τη μασονία, την αρχαία Ελλάδα, την Αίγυπτο, μετά πήγα προς την Καμπάλα και τον ανατολικό μυστικισμό. Και το ένα έφερε το άλλο. Καθώς μελετούσα κι ερευνούσα γι’ αυτά τα θέματα, άρχισε να επηρεάζεται η τέχνη μου. Και τώρα δεν μπορώ να ξεχωρίσω την τέχνη από τη ζωή μου και το ενδιαφέρον μου για τον μυστικισμό. Είναι όλα ένα». Τελευταία τα έργα του Πάνου Τσαγκάρη έχουν και πολιτικές προεκτάσεις - διαβάζει τις αμερικανικές εφημερίδες που σχεδόν καθημερινά έχουν ένα θέμα για την Ελλάδα και κρατάει αποκόμματα. «Συλλέγω εξώφυλλα εφημερίδων, κυρίως των “New York Times”, που έχουν ως κεντρικό θέμα φωτογραφίες από την Ελλάδα, είτε από τα επεισόδια, είτε απ’ οτιδήποτε.

Τα έχω συλλέξει κι έχω κάνει ορισμένα έργα, όπως ένα τρίπτυχο όπου έχω καλύψει τα κείμενα, εκτός από τον τίτλο και τις φωτογραφίες, με φύλλα χρυσού. Πρόκειται για ένα τρίπτυχο που έχει αναφορές στη μέθοδο που χρησιμοποιούσαν οι αλχημιστές για να μετατρέψουν το μολύβι σε χρυσάφι, και την παρομοιάζω με τη διαδικασία που ακολουθείται στην Ελλάδα.

Ένα ακόμη έργο που κάνω τώρα είναι με το εξώφυλλο της “Liberation”, που είχε τη λέξη ΧΑΟΣ. Είναι δώδεκα φωτοτυπίες με το εξώφυλλο αυτό. Το πρώτο κομμάτι είναι μία μαύρη φωτοτυπία και στα επόμενα σιγά σιγά φαίνεται το ΧΑΟΣ, ώσπου καταλήγει στο λευκό. Είναι ένα έργο που δείχνει τη διαδικασία που πρέπει να περάσει ο λαός και η χώρα. Αυτή την κάθαρση και τη διαδρομή από το σκότος στο φως. Η φωτοτυπία με ενδιαφέρει γιατί είναι καθημερινό, συνηθισμένο και άχρηστο υλικό. Συμβολίζει την υλική υπόσταση της ψυχής του ανθρώπου και τα σύμβολα και τα σχέδια που έχουν περάσει με χρυσό - το χρυσό συμβολίζει το θείο κομμάτι της ψυχής. Και αυτή η σειρά συμβολίζει ουσιαστικά την ένωση του θείου και του υλικού κομματιού της ψυχής».

Επόμενη στάση το Tropical Βar. Μια ιδιότυπη μείξη μεξικάνικου και κινέζικου εστιατορίου και μπαρ διακοσμημένου με πέτρα από polyfoam, ώστε να μοιάζει με σπήλαιο. Γύρω του περικοκλάδες από ένα πλαστικό δέντρο, στο βάθος τραπέζια μπιλιάρδου και εκκωφαντική r’n’b από τα ηχεία (ακούσαμε μέχρι και το «Love will tear us apart» σε ραπ εκδοχή). Θα μπορούσε να ήταν «κωλόμπαρο» στην ελληνική επαρχία ή ντισκοτέκ στο Φαληράκι της Ρόδου. Αν ήταν strip club, θα ήταν το Exotica και ο Ηλίας Κοτέας θα παρουσίαζε με αισθαντική φωνή κάθε τόσο τις κοπέλες.

«Δεν ξέρω πώς επιβιώνω εδώ, στη Νέα Υόρκη, αλλά μέσα από τη δουλειά μου βγάζω αυτήν τη μελαγχολία, αυτό το σκοτάδι. Την πρόκληση που σου παρέχει η πόλη, που είναι μία μητρόπολη και συ ζεις στο χάος της και ταυτόχρονα προσπαθείς να είσαι μοναχός και ισορροπημένος. Δεν ξέρω αν γίνεται. Εγώ, πάντως, προσπαθώ, μελετώντας, κάνοντας γιόγκα, διαλογισμό, πηγαίνοντας στις εκκλησίες και πίνοντας πολύ ουίσκι. Είναι μέρος της διαδικασίας».

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τα ναρκωτικά ήταν τόσο καινούργια που δεν ήταν ακόμα παράνομα»: Η ιστορία του πιο διαβόητου μπαρ στη Νέα Υόρκη

Μουσική / «Τα ναρκωτικά ήταν τόσο καινούργια που δεν ήταν ακόμα παράνομα»: Η ιστορία του πιο διαβόητου μπαρ στη Νέα Υόρκη

Η άνοδος και η πτώση του θρυλικού Max’s Kansas City, ενός μέρους όπου όλα μπορούσαν να συμβούν, και συχνά συνέβαιναν στο «πίσω δωμάτιο», με πρωταγωνιστές προσωπικότητες όπως ο Άντι Γουόρχολ, ο Ντέιβιντ Μπόουι, ο Halston και ο Γουίλιαμ Μπάροουζ.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ