Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN

Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Φωτογραφίες, σχέδια, κατασκευές, βίντεο και έργα 100 νέων και καταξιωμένων εικαστικών γεμίζουν κάθε σπιθαμή στους τοίχους της γκαλερί CAN με αφορμή την ομαδική έκθεση «Kenophobia». Πρόκειται για τον φόβο για το κενό, το άδειο και είναι μάλλον ο καταλληλότερος τίτλος για να περιγράψει ακριβώς αυτό που θα δεις.

«Δεν είναι δόκιμος όρος παρ' όλα αυτά χαρακτηρίζει μία κατάσταση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τέχνη για να περιγράψει αλλιώς το horror vacui έναν όρο τον οποίο εισήγαγε στην ιστορία της τέχνης ο τεχνοκριτικός Mario Praz για να περιγράψει την αποπνικτικά πυκνή και ακατάστατη εικόνα των χώρων στη Βικτοριανή εποχή» εξηγεί η επιμελήτρια της έκθεσης Χριστίνα Ανδρουλιδάκη.

Τι κοινό όμως μπορεί να έχουν 100 έργα από ετερόκλητους καλλιτέχνες; Ακριβώς αυτό προσπαθεί να εξερευνήσει το Kenophobia.

Παρατηρώντας με προσοχή μπορείς να μαντέψεις ποιο έργο ανήκει στον καθένα καθώς οι τοίχοι γίνονται ένα πανόραμα της σύγχρονης δημιουργίας με πολύ χαρακτηριστικά δείγματα από την δουλειά εγχώριων καλλιτεχνών. Μια φωτογραφία του Σπύρου Στάβερη, ένα σχέδιο του Τάσου Παυλόπουλου, μια δημιουργία του Νίκου Σεπετζόγλου, η γλυπτική εγκατάσταση της Iωάννας Πανταζοπούλου. «Συμμετέχουν εικαστικοί που δουλεύουν με πάρα πολλά και διαφορετικά μέσα, στόχος μας όμως ήταν ο καθένας από αυτούς να συμμετέχει με κάτι χαρακτηριστικό, κάποιο signature piece, έργα δηλαδή με τα οποία έχουν γίνει γνωστοί και προέρχονται από το κύριο σώμα της δουλειάς τους».

Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι κοινό όμως μπορεί να έχουν 100 έργα από ετερόκλητους καλλιτέχνες; Ακριβώς αυτό προσπαθεί να εξερευνήσει το Kenophobia. H φετινή έκθεση προσπαθεί να αναδείξει και να ανιχνεύσει σχέσεις και πιθανές συγγένειες ανάμεσα σε φωτογραφίες, σχέδια και ζωγραφιές που ίσως με μια πρώτη ματιά φαίνονται ασύνδετα. Οι θεατές έχουν την ελευθερία να τα παρατηρήσουν στο σύνολό τους αλλά και μεμονωμένα, να επικεντρωθούν σε ο,τι τους εντυπωσιάζει, να εστιάσουν στις λεπτομέρειές από το πλήθος των έργων που εκτίθενται. «Στήνοντας την έκθεση προσπαθήσαμε να φέρουμε κοντά έργα τα οποία φαινομενικά μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά αλλά υπάρχουν υπόγειοι συσχετισμοί ανάμεσά τους. Αυτό είναι και το πιο ευχάριστο κομμάτι της επιμέλειας. Έχει πολύ πλάκα να βλέπει κανείς τόσα έργα μαζί. Υπάρχουν κοινές αναφορές που βγαίνουν στην επιφάνεια μόνο όταν τα δεις μαζί. Είναι σαν ένα παιχνίδι του μυαλού να προσπαθήσει κανείς να ανακαλύψει τις συνδέσεις».

Είναι η δεύτερη φορά που η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη διοργανώνει μια τόσο μεγάλη έκθεση. Πριν από περίπου 2 χρόνια, σε συνεργασία με τους τους Daily Lazy Projects είχε επιχειρήσει κάτι παρόμοιο στο Thrills and Chills. «Παρόλο που η προετοιμασία ήταν τεράστια και κόντεψε να μας πιάσει όλους φρενίτιδα στο τέλος ήταν μία πολύ fun έκθεση στην οποία αρκετός κόσμος ήρθε και ανακάλυψε δουλειές καλλιτεχνών που δεν ήξερε, ή είχε την ευκαιρία να αγοράσει ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό έργο κάποιων καλλιτεχνών που παρακολουθούσαν χρόνια αλλά δεν είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν».

Φέτος, εκτός από τους καλλιτέχνες της CAN συμμετέχουν και εικαστικοί από τις γκαλερί Eleni Koroneou, Kalfayan, A.Antonopoulou art, Elika, Kέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Ελευθερία Τσέλιου, A.Δ., Ζουμπουλάκη, Q-Box, Nitra αλλά και αρκετούς ακόμη πολιτιστικούς χώρους με σκοπό την ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής σκηνής.

Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Kenophobia: 100 καλλιτέχνες εκθέτουν τα έργα τους στην γκαλερί CAN Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Info:

KENOPHOBIA, group show
13/10- 14/11
Τρίτη- Παρασκευή: 11 π.μ.-3 μ.μ., 5 μ.μ.-8 μ.μ.
Σάββατο: 11 π.μ.-4 μ.μ.

Can Christina Androulidaki Gallery
Αναγνωστοπούλου 42, Αθήνα
www.can-gallery.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
Ανιχνεύοντας το έργο έντεκα εμβληματικών Ελλήνων και Ελληνίδων καλλιτεχνών

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ