Η νέα εποχή της Εθνικής Πινακοθήκης

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Έργα(από αριστερά): Victor Brauner (Piatra Neamtz (Ρουμανία) 1903-Παρίσι 1966) Καθρέφτισμα μελανοφτιαγμένης, 1945. Δωρεά Αλέξανδρου Ιόλα Pablo Picasso (Μάλαγα, Ισπανία 1881-Μουζέν, Γαλλία 1973) Γυναικείο κεφάλι, 1939. Δωρεά του καλλιτέχνη André Fougeron (Παρίσι 1913-Παρίσι 1998) Μητέρα και παιδί με κόκκινη ποδιά, 1944. Δωρεά του καλλιτέχνη André Lhote (Μπορντώ 1885-Παρίσι 1962) Γυμνό που αναπαύεται, πριν το 1949. Δωρεά του καλλιτέχνη
0

Συμπερίληψη - Βιωσιμότητα - Κοινωνική Διαπερατότητα - Δημόσια Λογοδοσία - Διάκριση - Συνέργεια - Πολυφωνία. Οι λέξεις που ακούγονται για πρώτη φορά μέσα στην Εθνική Πινακοθήκη, αντικατοπτρίζουν το νέο πνεύμα με το οποίο η νέα διευθύντριά της Συραγώ Τσιάρα επιθυμεί να οδηγήσει την ΕΠΜΑΣ στη νέα εποχή της: συνδέοντάς την με την κοινωνία και δίνοντας βαρύτητα στην διατομεακότητα, την ώσμωση των τεχνών, τη σύνδεση με το πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον, τον κόσμο πέρα από το κλεινόν άστυ, και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. 

Η Συραγώ Τσιάρα πιστεύει ότι η Πινακοθήκη, με τη δραστηριότητά της, μπορεί να κάνει πιο ενδιαφέρουσα τη ζωή μας. Στους πρώτους μήνες έπειτα από την ανάληψη των καθηκόντων της στις 12 Ιουλίου, μετά το θάνατο της Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα που διηύθυνε την Πινακοθήκη από το 1992, συνομίλησε πολλές φορές με τους περισσότερους από τους συναδέλφους και συνεργάτες της για να καταλάβει τι σημαίνει η Πινακοθήκη για τον καθέναν ξεχωριστά, να αξιολογήσει τις διαφορετικές εμπειρίες, και να διαμορφώσει το δικό της βλέμμα.

Στην ερώτηση της LIFO, τί σημαίνει Πινακοθήκη για την ίδια, η Συραγώ Τσιάρα είπε: «Η πινακοθήκη για μένα ήταν κάτι άλλο πριν έρθω, και προφανώς καθημερινά με την εμπειρία και το βίωμα εξελίσσεται.  Η Πινακοθήκη είναι ένα κομμάτι της εκπαίδευσης και της παιδείας μου καθώς έμαθα την ελληνική τέχνη μέσα από τη συλλογή Κουτλίδη. Έκανα το μεταπτυχιακό μου στον ελληνικό οριενταλισμό, είναι ένα κομμάτι του πώς έχω εξελιχθεί και διαμορφωθεί σαν ιστορικός τέχνης, και νομίζω ότι αυτό είναι κοινό για όλους όσους έχουμε σπουδάσει εδώ ή έχουμε επαφή με την ιστορία της ελληνικής τέχνης». 

Το μέλλον των μουσείων, η ανθεκτικότητα, η κοινωνική - πολιτισμική σημασία και η σχέση τους με το κοινό σε μια εποχή αλλεπάλληλων κρίσεων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την προσαρμοστικότητα, την επινοητικότητα και την ανάπτυξη νέων μοντέλων επικοινωνίας και λειτουργίας, όχι μόνο στο αναλογικό, αλλά και στο ψηφιακό περιβάλλον. 

«Πάντα ήθελα να δω την ιδιαιτερότητα της ελληνικής διαφοράς, για παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες οριενταλιστές στέκονται απέναντι στο δυτικό ρεύμα σκέψης και αναπαράστασης της Ανατολής. Οι διαδικασίες διαμόρφωσης του έθνους με ενδιέφεραν σε όλη τη διάρκεια των σπουδών μου, και η Εθνική Πινακοθήκη είναι ένα κομμάτι της εικόνας που έχουμε για την ιστορία του βίου μας και την εξέλιξή του. Αυτό που είναι τόσο οικείο, που το συναντάμε ως εικόνες στα σχολικά μας βιβλία, τόσο ενδιαφέρον και τόσο πλούσιο, θέλω να συμβάλω ώστε να γίνει κτήμα όλων των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για εκείνο, να βοηθήσω ώστε να γίνει αυτή η σχέση πιο γόνιμη και πιο διαλεκτική. Είναι σίγουρα ένα κομμάτι της αυτοεικόνας μας, έχει ενδιαφέρον να μπούμε και σε μια πιο ουσιαστική σχέση με την αναπαράσταση της συλλογής της Εθνικής Πινακοθήκης. Σε αυτή τη διεύρυνση θέλω να συμβάλω – και στην ενδυνάμωση και σε μια κριτική προσέγγιση που σχετίζεται με την αυτογνωσία. Η Πινακοθήκη μπορεί να κάνει βήματα για να συνδέσει τη ζωή των ανθρώπων πέρα από ένα στενό γεωγραφικό σύνορο, παίζοντας και ένα σοβαρό εκπαιδευτικό ρόλο».

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Άποψη της Εθνικής Γλυπτοθήκης, Γουδί

Σε ότι αφορά τις αλλαγές των συλλογών εντός του κτιρίου η διευθύντρια της Πινακοθήκης δήλωσε ότι, τουλάχιστον την πρώτη χρονιά, δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές δίχως προηγουμένως να έχουν ολοκληρωθεί συζητήσεις με τους συνεργάτες της, ανεξαρτήτως από τις δικές της προτιμήσεις. 

Από την έκθεση του κλεμμένου Πικάσο –μέρος της έκθεσης της δυτικοευρωπαϊκής συλλογής της Πινακοθήκης μέχρι την επαναλειτουργία της Γλυπτοθήκης– μέχρι το σχέδιο ενδυνάμωσης της σχέσης με τα παραρτήματα σε Κέρκυρα, Ναύπλιο Αίγινα και Σπάρτη, και από την επαναλειτουργία της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου ΕΠΜΑΣ και το νέο χρηστικό και κατατοπιστικό site, μέχρι τις συνδέσεις των μόνιμων συλλογών με προγράμματα, κοινωνικά και εκπαιδευτικά, σε ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων και ένα νέο κύκλο δράσεων, η πολύ αγαπητή στο κοινό Πινακοθήκη φιλοδοξεί να κάνει μια χειρονομία στην πόλη, με κοινωνούς των αγαθών της τέχνης όλους τους πολίτες, δημοκρατικά και επιδραστικά.

«Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα νέο σημείο εκκίνησης. Η ΕΠΜΑΣ έχει ήδη κατακτήσει καίριους στόχους: είναι δημοφιλής και διαθέτει τις υποδομές για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της εποχής μας. Αν και υποστελεχωμένη, διαθέτει επίσης εξαιρετικό προσωπικό, συνεργάτες και διοίκηση. Έχει πιστούς φίλους και υποστηρικτές. Καιρός να γίνει πιο ευαίσθητη περιβαλλοντικά, πλουραλιστική, ανοιχτή και συμπεριληπτική, και να φέρει τις συλλογές και την ιστορία της σε γόνιμο διάλογο με τις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας και τα σύγχρονα ρεύματα σκέψης».

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Έργα (από αριστερά): 1. Cecco del Caravaggio (Boneri ή Buoneri Francesco), Νεαρός μουσικός σ' εργαστήριο μουσικών οργάνων ή Αλληγορία των πέντε αισθήσεων, π. 1620 - 1625. Κληροδότημα Αλεξάνδρου Σούτσου 2. Astolfo Petrazzi. Έρως θριαμβευτής, π.1620 - 1630. Κληροδότημα Στέφανου Σκουλούδη. 3. Σχολή βόρειας Ιταλίας, Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής, 17ος αιώνας. 4. Loth Johann Carl, ο επονομαζόμενος Carloto  (Μόναχο 1632-Βενετία 1698), Ο θάνατος του Αρχιμήδη, Δωρεά Κρέοντα και Αθηνάς Κυριακίδου. Σχολή Γένοβας, Ο εναγκαλισμός του Ιωσήφ με τον πατέρα του, 17ος αιώνας. Δωρεά Πανεπιστημίου.

«Το μέλλον των μουσείων, η ανθεκτικότητα, η κοινωνική - πολιτισμική σημασία και η σχέση τους με το κοινό σε μια εποχή αλλεπάλληλων κρίσεων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την προσαρμοστικότητα, την επινοητικότητα και την ανάπτυξη νέων μοντέλων επικοινωνίας και λειτουργίας – όχι μόνο στο αναλογικό, αλλά και στο ψηφιακό περιβάλλον» είπε στην συνέχεια η κ. Τσιάρα.

«Η κουλτούρα της συνέργειας είναι βασική προϋπόθεση βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας. Θα ήταν σκόπιμο να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας με άλλους πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όχι μόνο στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, αλλά και στην έρευνα, καθώς και στην από κοινού αξιοποίηση των πόρων, της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας» συμπλήρωσε. 

Το πρόγραμμα της επόμενης διετίας περιλαμβάνει:

Στις περιοδικές εκθέσεις, την παράταση της έκθεσης «Κωνσταντίνος Παρθένης» μέχρι τις αρχές Μαρτίου 2023 με ταυτόχρονη εισαγωγή δημόσιου προγράμματος. Από εδώ και στο εξής, κάθε έκθεση θα πλαισιώνεται από ένα δημόσιο πρόγραμμα δράσεων και εκδηλώσεων που θα σχεδιάζονται ειδικά για την έκθεση. Παράλληλα με την έκθεση Παρθένη θα γίνει επιστημονική συνάντηση με θέμα την επίδραση του Θεοσοφισμού στις εικαστικές τέχνες και μια θεατρική παράσταση, βασισμένη σε ιστορικό κείμενο, με θέμα τις έριδες γύρω από την καλλιτεχνική στάση του Κωνσταντίνου Παρθένη, μία ψυχογραφική και κοινωνική μελέτη με επίκαιρο και διαχρονικό χαρακτήρα.

Από την άνοιξη μέχρι τα τέλη του 2023 θα ανοίξει τις πόρτες της έκθεση με θέμα το «Αστικό Βίωμα» στις δεκαετίες '50, '60 και '70 στις εικαστικές τέχνες και τον κινηματογράφο σε συνεργασία με την ταινιοθήκη της Ελλάδας.

Η έκθεση αντιμετωπίζει την πόλη ως εμπειρία, εξετάζει την αστικοποίηση, την ανοικοδόμηση και τη μετανάστευση –εσωτερική και εξωτερική– στο πλαίσιο των ραγδαίων αλλαγών που συνέβησαν μεταπολεμικά στην ελληνική κοινωνία. Οι καλλιτέχνες συλλαμβάνουν και αναπαριστούν την πόλη, όχι μόνο ως δομημένο περιβάλλον που τους εμπεριέχει, αλλά και ως καθημερινό βίωμα – ένα πλαίσιο με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι, είτε με όρους αναγνώρισης, ασφάλειας και αποδοχής είτε με όρους ανίχνευσης, διαπραγμάτευσης και σύγκρουσης.

Από την άνοιξη έως τα τέλη του 2024 θα λάβει χώρα διεθνής έκθεση με θέμα τη «Δημοκρατία», με επίκεντρο τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ελλάδα. Άλλωστε θα έχει πλέον συμπληρωθεί μισός αιώνας αδιάσπαστης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας μετά την ανατροπή της επταετούς στρατιωτικής δικτατορίας, μια ιστορική τομή που ορίζει και την έναρξη της περιόδου της μεταπολίτευσης. Αν και έχουν πραγματοποιηθεί διάφορα αφιερώματα στη σχέση των τεχνών με τη δημοκρατία, και στη χώρα μας και αλλού, το ζήτημα δεν έχει αντιμετωπιστεί ποτέ συνολικά στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου σε επίπεδο μεγάλης μουσειακής έκθεσης. Η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου πρωταγωνιστεί σ’ αυτή την κατεύθυνση, διοργανώνοντας μια μεγάλη διεθνή έκθεση με θέμα τη Δημοκρατία και την Τέχνη στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η έκθεση εξετάζει το νόημα, το περιεχόμενο και τις εικαστικές εκφράσεις των αγώνων για την ανατροπή των αυταρχικών καθεστώτων στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, τη διεκδίκηση των πολιτικών ελευθεριών και τον αντιαποικιακό αγώνα. Για την υλοποίηση της έκθεσης έχει ήδη επιτευχθεί συνεργασία με μουσεία και ερευνητικά ιδρύματα στην Ισπανία και την Πορτογαλία.

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Άποψη της Εθνικής Γλυπτοθήκης, Γουδί

Σε ότι αφορά τη μόνιμη συλλογή κρίνεται σημαντική η είσοδος σε μια αντίληψη που ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, και ενθέτει την ιστορική και βιωματική πρόσληψη της τέχνης στη χρονολογική και θεματική παρουσίαση με συγκεκριμένα προγράμματα.

Σε αυτή την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται η επαναλειτουργία της Γλυπτοθήκης στο Άλσος Στρατού, στο Γουδή που παρουσιάζει σε 12 ενότητες την ιστορία και την εξέλιξη της γλυπτικής, όπως διαμορφώθηκε από τα προεπαναστατικά χρόνια μέχρι τον 21ο αιώνα, η επαναλειτουργία της Βιβλιοθήκης και Αρχείου ΕΠΜΑΣ που τεκμηριώνει την ιστορία του Μουσείου και την ιστορία της νεοελληνικής τέχνης, καθώς και η έναρξη λειτουργίας της Αίθουσας Δυτικοευρωπαϊκής Τέχνης με 47 από τα περίπου 1.250 έργα διαφόρων εποχών που βρίσκονται στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης. Ωστόσο, η μικρή αυτή έκθεση, σε ένα περιορισμένο χώρο με πόλο έλξης το κλεμμένο έργο του Πικάσο μοιάζει αμήχανη – μια παράθεση έργων «που απλώς ανήκουν στην Πινακοθήκη» και δεν συνδέονται πάρα μόνο κάτω από αυτή την «ομπρέλα». 

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Έργα (από δεξ.): 1. Jacob Jordaens (Αμβέρσα 1593-Αμβέρσα 1678), Η προσκύνηση των ποιμένων, π. 1615 - 1616. Κληροδότημα Αλεξάνδρου Σούτζου 2. Pieter Aertsen (1507/08-1575), Προσωπογραφία του Σιμόν Μάρτεν Ντιρξ, 1566. 3. Jacob Andries Beschey (1710-1786), O Mωυσής κάνει ν` αναβλύσει νερό από το βράχο. Δωρεά Πανεπιστημίου,  4. David Vinckboons (Μέχελεν 1576-Άμστερνταμ 1629), Ο τρύγος, 1608

Δυο νέα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί από τη νέα διεύθυνση και αφορούν τη «Συλλογή ως Εργαστήριο» στον τρίτο όροφο της μόνιμης συλλογής. Θα επανασχεδιαστεί η παρουσίαση της μόνιμης συλλογής με άξονα την ιστορία των συναισθημάτων, των ιδεών, των εμπειριών και των στάσεων ζωής. Η παρουσίαση της μόνιμης συλλογής στον τρίτο όροφο θα εναλλάσσεται με συχνότητα περίπου δύο ετών, έτσι ώστε να δίνεται κίνητρο στους επισκέπτες να επανέρχονται στην Εθνική Πινακοθήκη για να γνωρίσουν καινούργια έργα και ποικίλες ερμηνευτικές προσεγγίσεις. Στον άξονα της συμπερίληψης και της ενίσχυσης της πολυφωνίας εγκαινιάζεται ένας κύκλος εκθέσεων και δράσεων στο μεσοπάτωμα και σε άλλους χώρους, στεγασμένους και υπαίθριους, με τίτλο «Ενδιάμεσος Χώρος», όπου οι επιμελητές της ΕΠΜΑΣ αρχικά –και εν συνεχεία ανεξάρτητοι, εξωτερικοί επιμελητές– θα προσκληθούν να αναπτύξουν τις δικές τους επιμελητικές προτάσεις με μια πυκνή περιοδικότητα.

Σε ότι αφορά τα εκπαιδευτικά προγράμματα συνεχίζονται δοκιμασμένες εκπαιδευτικές πρακτικές, και εισάγονται νέες και εξειδικευμένες δράσεις όπως η Νεοελληνική Τέχνη και Μουσειακή Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας (από 18 μηνών έως 5 ετών). Τα προγράμματα βασίζονται στις αρχές της ενεργητικής μάθησης και απευθύνονται στην ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε παιδιού. Θεματικές Ξεναγήσεις στη Μόνιμη Συλλογή με άξονα το πορτρέτο και την τοπιογραφία σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται ήδη από το Σεπτέμβριο, δύο Σάββατα το μήνα, ενώ τον Νοέμβριο θα επεκταθούν και στην έκθεση Παρθένη.

Τέλος, η ΕΠΜΑΣ θα συνεργαστεί με το Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες - Διαπολιτισμικό Κέντρο «Πυξίδα» δημιουργώντας ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που θα απευθύνονται σε ομάδες προσφύγων. Ειδικότερα, τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα απευθύνονται σε παιδιά που φοιτούν στο Διαπολιτισμικό Κέντρο «Πυξίδα» αλλά και στις οικογένειές τους, καθώς και σε ασυνόδευτους ανηλίκους. Απώτερος στόχος είναι η ΕΠΜΑΣ να συμβάλει στη διαδικασία ένταξης των παιδιών στο νέο κοινωνικό τους περιβάλλον.

Πινακοθήκη Facebook Twitter
Έργα (από αριστερά): 1. Jacopo Tintoretto (Βενετία 1518-Βενετία 1594), Αγία Μαργαρίτα, π. 1550. 2. Mariotto Albertinelli (Φλωρεντία 1474-1515), Επεισόδιο από τη Γένεση (;), π. 1513. Δωρεά Πολυτεχνείου 3. Jacopo del Sellaio (Φλωρεντία 1442-Φλωρεντία 1493), Η Παναγία με το Βρέφος, 15ος αιώνας. Κληροδότημα Αντωνίου Μπενάκη 4. Jacopo del Sellaio (Φλωρεντία 1442-Φλωρεντία 1493), Άγιος Ιερώνυμος, π. 1485 - 1490. 5. Zanino di Pietro (1380-1448), Η Παναγία με το Θείο Βρέφος και αγγέλους, π. 1405-1410.

Περισσότερες πληροφορίες για τις εκθέσεις και τις δράσεις της Εθνική Πινακοθήκης μπορείτε να βρείτε στο www.nationalgallery.gr.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καλαμάτα

Εικαστικά / Θησαυροί ζωγραφικής στην Καλαμάτα από το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης της Ρόδου

Η συνεργασία των δήμων Καλαμάτας και Ρόδου οδήγησε σε μια συναρπαστική έκθεση από την ιστορική Πινακοθήκη Ρόδου στον πρότυπο χώρο του Μεγάρου Χορού της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Άραγε δικαιώνεται σήμερα ο Κωνσταντίνος Παρθένης για όλο τον πόλεμο που υπέστη όσο ζούσε;

The Review / Κωνσταντίνος Παρθένης: Δικαιώνεται σήμερα για τον πόλεμο που υπέστη όσο ζούσε;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητάει με το συλλέκτη τέχνης Θέμη Ραγιά για τη σημασία της έκθεσης της Εθνικής Πινακοθήκης «Κωνσταντίνος Παρθένης: Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του» και για την περίπτωση του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ