ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Ένα τριαντάχρονο, μυσταγωγικό ταξίδι στην Ελευσίνα του τότε και του τώρα

Ένα τριαντάχρονο, μυσταγωγικό ταξίδι στην Ελευσίνα του τότε και του τώρα Facebook Twitter
Το «Μυστήριο 15 Το Ανοιχτό Μουσείο» της Βάνας Ξένου αποτελεί μια γέφυρα ανάμεσα στην ιστορία, τη μνήμη και τη σύγχρονη ταυτότητα της πόλης, ένα μυσταγωγικό ταξίδι σε μορφή έκθεσης.
0


Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΒΑΝΑ ΞΕΝΟΥ άκουσε πρώτη φορά να μιλάνε για την Ελευσίνα μικρό κορίτσι, καθώς έφταναν στην πατρική επιχείρηση σάκοι με τσιμέντο που επάνω τους έγραφε ΤΙΤΑΝ. Θυμάται ότι «επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για το κόψιμο των τσιμεντόλιθων, υλικό φθηνό που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι που έφθαναν από την επαρχία για να στεγάσουν τις οικογένειές τους. Η επιχείρηση, περνώντας σε άλλη μορφή, μεταφέρθηκε στην Ιερά Οδό.

Ήταν η περίοδος των μεγάλων κατεδαφίσεων στην Αθήνα, όταν μεταφέρονταν αρχιτεκτονικά μέρη από εμβληματικά κτίρια του 19ου αιώνα. Παράλληλα με την επιδρομή των υλικών του παρελθόντος, εγώ εισήλθα σε ένα ακόμα πιο μακρινό παρελθόν, καθώς η ελληνική αρχαιότητα είχε εγκατασταθεί μέσα μου κατά την προετοιμασία μου για τη Σχολή Καλών Τεχνών, όταν σχεδίαζα με επιμονή στο Αρχαιολογικό Μουσείο».

Για την εικαστικό, όμως, η σύνδεση με το παρελθόν έγινε κυρίως χάρη στα βιβλία. Ανάμεσα στις συναναστροφές της κυριαρχούσε το ενδιαφέρον για τον Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη, η ευρηματική γραφή του αποτελούσε το κυρίαρχο θέμα στις συζητήσεις τους. Μέχρι που έπεσε στα χέρια της το βιβλίο του «Προς εκκλησιασμόν».

Το «Μυστήριο 15 Το Ανοιχτό Μουσείο» αποτελεί ένα σύνθετο καλλιτεχνικό εγχείρημα το οποίο θα συνδυάζει την πρωτότυπη μεθοδολογία έρευνας και τη σύνθεση αρχείου με το εικαστικό έργο και τις ερευνητικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις για τον δημόσιο χώρο.

Αρκετά χρόνια αργότερα, όταν το ξαναβρήκε στη βιβλιοθήκη του σπιτιού της, θέλησε να θυμηθεί τι ήταν εκείνο που την είχε συναρπάσει στα νεανικά της χρόνια. «Είχε πολλές σημειώσεις στις σελίδες του και ήθελα να δω τι ήταν εκείνο που τόσο με ενδιέφερε. Αναφερόταν στα Ελευσίνια Μυστήρια. Μου έκανε τότε εντύπωση το κρυπτικό στοιχείο που είδε ο Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης στα Μυστήρια».

CHECK H Βάνα Ξένου στην Ελευσίνα Facebook Twitter
Έργο της Βάνας Ξένου.

Ο σπόρος είχε πέσει, ωστόσο η σχέση της με την Ελευσίνα ήταν καρμική: «Η δεύτερη, καθοριστική συνάντηση, καθώς τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη, ήταν όταν έσκυψα πάνω από ένα σωρό εγκαταλελειμμένα βιβλία και το μάτι μου έπεσε σε μια γνωστή έκδοση του Carl Kerenyi με τον τίτλο "Αρχετυπική εικόνα μητέρας και κόρης". Ήταν αρκετή αυτή η ανάγνωση για να ξεκινήσω ένα επιτοίχιο έργο ως ένα είδος ημερολογίου. Όμως αυτό που με συγκλόνισε και με έφερε ακόμα πιο κοντά στην Ελευσίνα ήταν το βιβλίο του Φρίντριχ Νίτσε "Χαρούμενη γνώση"».

Μετά από μια σημαντικότατη διαδρομή με άπειρες ατομικές αλλά και ομαδικές εκθέσεις διεθνώς, η Βάνα Ξένου επιστρέφει τον Μάρτιο του 2025 στην Ελευσίνα με μια αναδρομική έκθεση με τον τίτλο «Μυστήριο 15 Το Ανοιχτό Μουσείο» στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πρόκειται για μια μεγάλη έκθεση-εγκατάσταση στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας και στο Εργοστάσιο Ίρις, η οποία θα παρουσιάζει το σύνολο της εργασίας της καταξιωμένης γλύπτριας και ομότιμης καθηγήτριας της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ένα σύνθετο καλλιτεχνικό εγχείρημα το οποίο θα συνδυάζει την πρωτότυπη μεθοδολογία της έρευνας και τη σύνθεση αρχείου με το εικαστικό έργο και τις ερευνητικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις για τον δημόσιο χώρο. Ένα έργο το οποίο ευελπιστεί να αναδείξει τα πολλαπλά αφηγήματα της Ελευσίνας, δηλαδή τις αφετηρίες της ιστορικής, φυσικής και ανθρωπολογικής υπόστασης της πόλης.

Παράλληλα, θα ενσωματώνει γραπτές και προφορικές αφηγήσεις, καθώς και το «Αρχείο από την ευθραυστότητα της μνήμης στην ανάγκη της μαρτυρίας» με απεικονίσεις, αναπαραστάσεις και χαρτογραφήσεις της πόλης σε συνδυασμό με πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες σχετικά με την Ελευσίνα.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα προβληθεί τόσο το εικαστικό όσο και το θεωρητικό έργο της Ξένου, αποτέλεσμα της τριαντάχρονης έρευνάς της πάνω στη σύγχρονη Ελευσίνα, στην ιστορία της βιομηχανικής Ελλάδας και στα Ελευσίνια Μυστήρια. Αυτό το έργο έχει παρουσιαστεί διαδοχικά σε διαφορετικούς χώρους, χώρες και πόλεις και αφορά τις μακροχρόνιες έρευνές της πάνω στην αρχαιότητα.  

Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν οι αποκρυπτογραφημένες διηγήσεις του Πλουτάρχου, του Ηροδότου και των τραγικών ποιητών αναφορικά με τις τελετές και το τρίπτυχο μύηση - τελετή - εποπτεία που τις πλαισιώνει, οι ανεξάντλητες μελέτες γύρω από την ερμηνεία τους, ο Ομηρικός Ύμνος προς τη Δήμητρα, η ελευσίνια διαθήκη του Σικελιανού και το βιβλίο «Αρχετυπική εικόνα μητέρας και κόρης».

CHECK H Βάνα Ξένου στην Ελευσίνα Facebook Twitter
Έργο της Βάνας Ξένου.

Μια γέφυρα ανάμεσα στην ιστορία, τη μνήμη και τη σύγχρονη ταυτότητά της, ένα μυσταγωγικό ταξίδι σε μορφή έκθεσης, η οποία θα αποτελείται από τις εξής ενότητες:

Γιατί η Ελευσίνα σήμερα – Από τη μελαγχολία στο όραμα: Αναδρομική έκθεση του συνολικού έργου των τριάντα χρόνων της Βάνας Ξένου για την Ελευσίνα.

Ελευσίνα «Η πόλη ως Ανοιχτό Μουσείο»: Έκθεση των σχεδίων της πρότασης σε μεγάλη κλίμακα.

• Παρουσίαση του αρχείου της ερευνητικής εργασίας «Από την ευθραυστότητα της μνήμης στην ανάγκη της μαρτυρίας», η οποία αναδεικνύει με πρωτότυπο μεθοδολογικά τρόπο αλλά και μέσα από νέο υλικό χαρτογράφησης και λοιπών απεικονίσεων τις πολλαπλές ταυτότητες της πόλης. Η παρουσίαση θα αξιοποιεί όσο το δυνατό περισσότερες γραπτές αναπαραστάσεις /χαρτογραφήσεις/αποτυπώσεις ερειπίων τα οποία αποτελούν μέρος της Ιστορίας αλλά και του υπό διαμόρφωση παρόντος κατά τη μετάβαση από το αρχείο της μνήμης στη σύγχρονη πόλη.

Σε όλη της την πορεία η Βάνα Ξένου ερεύνησε –αν και θα μπορούσαμε να πούμε ότι περισσότερο ερμήνευσε– την επιρροή και τη θέση της αρχαιότητας στο σήμερα. Η ίδια διευκρινίζει ότι το «ταξίδι» της στην αρχαία ελληνική εμπειρία, στο παρελθόν, δεν αποτελεί κίνηση προς τα πίσω αλλά στροφή προς τα μέσα. Όσον αφορά το ερώτημα «γιατί η αρχαιότητα σήμερα;», η απάντησή της είναι ότι ανατρέχει στις πηγές ή, καλύτερα, στις αιώνια ενεργές δυνάμεις των πρωταρχικών όντων που προσέφεραν με τις τελετουργίες οι μύστες σαν μια αχτίδα φωτός προς αναζήτηση δημιουργικότητας .

Το εγχείρημα «Γιατί η Ελευσίνα σήμερα - Από τη μελαγχολία στο όραμα» συνδιαλέγεται με τον τρόπο που η ίδια προσεγγίζει ερευνητικά και σχεδιαστικά την πόλη ως ανοιχτό μουσείο και εκκινεί από τη διττή ταυτότητά της ως ενός από τα μεγαλύτερα ιερά του αρχαίου κόσμου και συγχρόνως του σημαντικότερου βιομηχανικού κέντρου της νεότερης Ελλάδας. Γι' αυτή την προσέγγιση άντλησε έμπνευση και από το βιβλίο του Αντρέ Μαλρό «Το φανταστικό μουσείο». Έτσι παρήχθη ένας καταλύτης που θα αναζωογονήσει και θα επιφέρει αλλαγές στην πόλη της Ελευσίνας.

Όπως εξηγεί «έχει σημασία ότι αυτά για τα οποία διαβάσαμε είναι παρόντα, επιτρέποντας μια νοητική κατασκευή βάσει μιας κριτικής αποκατάστασης, η οποία στηρίζεται στην ανάκληση των θραυσμάτων που αφορούν την έννοια του ίχνους και του ερειπίου» – άλλωστε, το Φανταστικό Μουσείο γεννήθηκε από την ανάγκη για μια βαθιά μεταμόρφωση. Και συμπληρώνει: «Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα πάντα εκτός από το παρελθόν, το οποίο δεν έχει επιστροφή. Όταν λέμε "στρέφομαι πίσω/επιστρέφω" εννοούμε ότι διευρύνουμε το υπάρχον, αποσπώντας το από εκείνο που θα έρθει στο μέλλον».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ. 

Εικαστικά
0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ωμό Μουσείο: Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την Ελευσίνα μέσα από μια έκθεση

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Ωμό Μουσείο»: Όσα θέλετε να μάθετε για την Ελευσίνα μέσα από μια έκθεση

Η Αργυρώ Μποζώνη συζητά με την αρχιτέκτονα-μουσειολόγο Ερατώ Κουτσουδάκη για τη σημασία της δράσης «Μυστήριο 29 Ελευσίνα – Ωμό Μουσείο», τη σύνδεσή της με την Ελευσίνα, την ιστορία και τους κατοίκους της.
THE LIFO TEAM
Ο κόσμος χρειάζεται μια νέα Ελευσίνα

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Ο κόσμος χρειάζεται μια νέα Ελευσίνα

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με την πρόεδρο και συνιδρύτρια του World Human Forum, Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, για το πρώτο συμπόσιο μιας σειράς ετήσιων συναντήσεων που φιλοδοξούν να τοποθετήσουν εκ νέου την Ελευσίνα σε παγκόσμιο επίπεδο ως σημείο αναφοράς σε θέματα συνειδητότητας, αυτοβελτίωσης και σύνδεσης με τον εαυτό μας, τους άλλους και τη φύση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μνήμες της Ελευσίνας μέσα από μια σειρά περιπατητικών διαδρομών

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Μνήμες της Ελευσίνας μέσα από μια σειρά περιπατητικών διαδρομών

Οι συνιδρύτριες της κοινωνικο-πολιτισμικής εταιρίας «Περίπατος», Ευαγγελία Πελεντρίδου και Μάρω Μάγουλα μιλούν στον Χρήστο Παρίδη για το Μυστήριο 68 – ΣΤΑΛΚΕΡ, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις της 2023 ΕΛΕΥΣΙΣ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ