Tependris vs Tependris

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Γιατί κουνάνε τα χέρια στον αέρα και γιατί φωτογραφίζονται με αυτά τα φουστάνια μάνα και γιος, στα βάθη της υπαίθρου - εκεί όπου διαδραματίστηκαν οι ευριπίδειες «Βάκχες»; Φωτ.: Αντωνάκης
0

Ένα φθινοπωρινό πρωί, στα Βίλια Αττικής, ανάμεσα σε deluxe γιαπιά και μισογκρεμισμένους βυζαντινούς τοίχους, ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Κακανιάς, ντυμένος ως Τεπενδρή-Κλυταιμνήστρα, μαζί με τη μητέρα του, Μίκα Παϊζάνη (η πραγματική κυρία Τεπενδρή), ομοίως ντυμένη ως Τεπενδρή-Κλυταιμνήστρα, πρωταγωνίστησαν σε μια μετα-φροϋδική φωτογράφιση μόδας. Ήταν η τέλεια ευκαιρία για να βρεθούν (ξανά) μαζί επί σκηνής μάνα και γιος, σε ένα παραλήρημα εναλλαγής ρόλων, χωρίς οι απαντήσεις να δείχνουν ξεκάθαρες. Ποιος είναι ποια; Ποια είναι ποιος; Ποια φόρεσε πρώτος τι; Από πού ξεκίνησε όλο αυτό; Τι βλέπει στον καθρέφτη της η δισεκατομμυριούχος χήρα Ελληνοαμερικανού ευπατρίδη με το σχεδόν γελοίο όνομα Τεπενδρής; Γιατί κουνάνε τα χέρια στον αέρα και γιατί φωτογραφίζονται με αυτά τα φουστάνια μάνα και γιος, στα βάθη της υπαίθρου – εκεί όπου διαδραματίστηκαν οι ευριπίδειες «Βάκχες»; Και πάνω από όλα, ποιος άραγε σκέφτηκε να φωνάξει την Απολλωνία Β, θρυλική ιέρεια των '90s, για το μακιγιάζ «Κλυταιμνήστρα η Αιγυπτία»;

Όλα αυτά συνέβησαν κάτω από τον σχεδόν καυτό ήλιο που έκανε την παχιά μάσκαρα να τρέχει, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του enfant terrible της ελληνικής τέχνης Κωνσταντίνου Κακανιά, για τα 30 χρόνια συνεργασίας του με την γκαλερίστα Ρεβέκκα Καμχή.

Κάπου ανάμεσα στο camp και το αληθινό δράμα, η αφήγηση του Κακανιά εξερευνά από βαθιά τραύματα της παιδικής ηλικίας μέχρι τη σεξουαλικότητα, τον καταναλωτισμό, τη θρησκεία, την κοινωνική τάξη, τον εθισμό, την ερωτική επιθυμία, την απόγνωση.

Η έκθεση με τίτλο «Divine Personality Disorder» («Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας») αναδεικνύει την πολυδιάστατη, σχεδόν σχιζοφρενική δουλειά του Κακανιά, ο οποίος, μεταξύ πολλών άλλων dualities, βρίσκεται με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο στην Καλιφόρνια.

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Όλα αυτά συνέβησαν κάτω από τον σχεδόν καυτό ήλιο που έκανε την παχιά μάσκαρα να τρέχει. Φωτ.: Αντωνάκης

Η έκθεση, που ξεκίνησε στις 23 Οκτωβρίου στην γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή (Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο), περιλαμβάνει από πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχητικά αρχεία μέχρι και εικονογραφήσεις σε περιοδικά, από το 1994 έως σήμερα. Κάπου ανάμεσα στο camp και το αληθινό δράμα, η αφήγηση του Κακανιά εξερευνά από βαθιά τραύματα της παιδικής ηλικίας μέχρι τη σεξουαλικότητα, τον καταναλωτισμό, τη θρησκεία, την κοινωνική τάξη, τον εθισμό, την ερωτική επιθυμία, την απόγνωση.

Ο ίδιος δηλώνει: «Δεν είμαι σίγουρος ποτέ για τη μέθοδο. Μέσα από την κωμωδία, αναζητώ την εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στον εξαιρετικά επιφανειακό κόσμο και τον βαθύτερο εαυτό μου. Είναι συχνά επώδυνο, αλλά είναι ο μοναδικός τρόπος για να αποκαλύψω τις εμμονές μου».

Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Ήταν η τέλεια ευκαιρία για να βρεθούν (ξανά) μαζί επί σκηνής μάνα και γιος, σε ένα παραλήρημα εναλλαγής ρόλων, χωρίς οι απαντήσεις να δείχνουν ξεκάθαρες. Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης
Tependris Vs Tependris Facebook Twitter
Φωτ.: Αντωνάκης

Κείμενο: Νίκος Τσεπέτης
Φωτογράφιση: Αντωνάκης
Παραγωγή: Αλέξανδρος Σιμόπουλος
Μαλλιά: Τρύφων Σαμαράς
Μακιγιάζ: Απολλωνία Β
Kοστούμια: Ατελιέ Αρετή
Περούκες: Perucce

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Nikos Tsepetis
www.ammoshotel.com
http://instagram.com/ammoshotel 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς δημιουργεί την οπτική ταυτότητα του 62oυ ΦΚΘ

Πολιτισμός / Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς δημιουργεί την οπτική ταυτότητα του 62oυ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι αφίσες του Φεστιβάλ είναι φέτος εκτός από στατικά πόστερ και κινούμενες και έτσι θα απολαύσουμε την κυρία Τεπενδρή να τα δίνει όλα, στις αίθουσες της διοργάνωσης, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ