33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Χωρίς Τίτλο, 2022, Ακριλικά, χρωματιστό μολύβι σε καμβά, 145 εκ.

33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων

0

Με τη φιλοδοξία να θέσει τη ζωγραφική στο κέντρο της συζήτησης για τη σύγχρονη τέχνη, αναδεικνύοντας τα κεντρικά θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους ζωγράφους και συστήνοντας τους νεότερους από αυτούς στο ευρύτερο ελληνικό κοινό, η έκθεση «Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική», που γίνεται στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με επιμελητές τους Ελένη Κούκου, Χριστόφορο Μαρίνο και Θεόφιλο Τραμπούλη, σε διοργάνωση του Δήμου Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ, παρουσιάζει ζωγράφους έως περίπου 40 ετών και θα διαρκέσει από τις 27 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Σε μια εποχή που οι ιδιωτικές και δημόσιες χρηματοδοτήσεις για τον πολιτισμό επιμένουν στην υποστήριξη εφήμερων και άϋλων έργων, η έκθεση θα επικεντρωθεί στην υλικότητα της ζωγραφικής, δείχνοτας το παρόν, τις τάσεις, τις χειρονομίες, τις σχέσεις και το μέλλον της.

Είναι το πανόραμα μιας ζωγραφικής ταιριαστής απόλυτα με τον καιρό, πολύχρωμης, τολμηρής, ορμητικής, υλικής, μαχητικής αλλά και φοβισμένης.

Η έκθεση αφήνει τον θεατή να δημιουργήσει τις δικές του διαδρομές, να δώσει τις δικές του απαντήσεις και να αναπτύξει τις δικές του συναισθηματικές σχέσεις με το έργο και την απόλαυσή του.

Το πιο παραδοσιακό ίσως μέσο, η ζωγραφική, αποτελεί τη βάση σε μια έκθεση που έρχεται να θέσει ερωτήματα: υπάρχει σύγχρονη ελληνική ζωγραφική που αναπτύσσει καινούργιους κώδικες, νέες γλώσσες, τεχνικές και θεματολογίες; Πώς πραγματεύονται οι νέοι Έλληνες ζωγράφοι τα κρίσιμα θέματα της σύγχρονης τέχνης και της σύγχρονης θεωρίας;

33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Παναγιώτης Κεφαλάς, Χωρίς τίτλο, 2019, Λάδι σε καμβά, 30 x 40 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Χωρίς Τίτλο, 2022, Ακριλικά, χρωματιστό μολύβι σε καμβά, 145 εκ.
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Nίκος Μόσχος, I am a warrior, so that my son may be a merchant, so that his son may be a poet. (n2), 2023, Ακρυλικό σε λινό, 240 x 256 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και γκαλερί Ζουμπουλάκη
ΤΡΙΤΗ 33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Γιώτης , Χωρίς τίτλο, 2021, Λάδι σε λινό, 190 x 230 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

Η έκθεση έχει προκύψει από συστηματική έρευνα πεδίου, επισκέψεις στα εργαστήρια και εκτεταμένες συζητήσεις με τους καλλιτέχνες. Λαμβάνει δομικά υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι ζωγράφοι σκέφτονται το παρόν και την ιστορικότητα τόσο του έργου τους όσο και ευρύτερα της σύγχρονης ζωγραφικής, ενώ αναζητά νέες μορφές, γλώσσες και χειρονομίες με καλλιτέχνες που διερευνούν καινούργιους, συναρπαστικούς και αναπάντεχους δρόμους στη σύγχρονη ελληνική́ τέχνη.

Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή́ ζωγραφική ποιότητα και, παράλληλα, επιδιώκει να προτείνει μεθοδολογικά́ εργαλεία για την κατανόηση και την αξιολόγηση της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής.

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχουν 33 ζωγράφοι που επελέγησαν με κριτήριο κατά κύριο λόγο αισθητικό, χωρίς βεβαιότητες και χωρίς ρητές εννοιολογήσεις, αφήνει τον θεατή να δημιουργήσει τις δικές του διαδρομές, να δώσει τις δικές του απαντήσεις και να αναπτύξει τις δικές του συναισθηματικές σχέσεις με το έργο και την απόλαυσή του.

Οι δημιουργοί ασχολούνται με ζητήματα εσωτερικά στη ζωγραφική, όπως ο συσχετισμός πραγματισμού και αφαίρεσης, η δυναμική του χρώματος και η διαχείριση του χώρου, ενώ διερευνούν τη σχέση με τους παλαιότερους ομότεχνούς τους, ζητήματα ταυτότητας, μνήμης, του διευρυμένου σώματος, του φύλου και της σεξουαλικότητας. Η έκθεση εξετάζει ακόμα το πόσο καίριες ή παρωχημένες μπορεί να είναι διακρίσεις που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ελληνική τέχνη, αλλά εκκρεμεί η τεκμηρίωσή τους, και τη σχέση της ζωγραφικής με τις καινούργιες οικονομίες του πολιτισμού, ιδίως τις πολιτικές που διστάζουν να χρηματοδοτήσουν ό,τι αφήνει πίσω του αντικείμενα και ίχνη.

ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, impostor 10, 2018, 40 x 50 εκ. έκαστο, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και των Kalfayan Galleries
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας, Aphrodite Anadiomeni, 2021, Λάδι σε καμβά, 200 x 160 εκ. © ο καλλιτέχνης, Παραχώρηση The Breeder
ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Γιώργος Σταμκόπουλος, Χωρίς τίτλο, 2022, Λάδι και λαδοπαστέλ σε απροετοίμαστο καμβά, 180 x 180 εκ., Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη Photo ©Trevor Good
ΤΡΙΤΗ 33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Κατερίνα Σάρρα, Χωρίς τίτλο, 2022, Λάδι σε καμβά, 140 x 120 εκ., Παραχώρηση: Κατερίνα Σάρρα, a.antonopoulou art
33 νέοι Έλληνες ζωγράφοι στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Facebook Twitter
Αλεξία Καραβέλα, Descent, 2020, μαρκαδόροι σε άσπρο χαρτί, 51 x 75.5 εκ., Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ιλεάνα Αρναούτου, Κωνσταντίνος Γιώτης, Νίκη Γκουλέμα, Γιώργος Γύζης, Ειρήνη Ευσταθίου, Ανέστης Ιωάννου, Αλεξία Καραβέλα, Στέλιος Καραμανώλης, Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, Παναγιώτης Κεφαλάς, Κική Κολυμπάρη, Γιώργος Κόντης, Καρολίνα Κρασούλη, Αριστείδης Λάππας, Βαρβάρα Λιακουνάκου, Άγγελος Μεργές, Νίκος Μόσχος, Ελένη Μπαγάκη, Αναστασία Παύλου, Δημήτρης Ρεντούμης, Δαυίδ Σαμπεθάι, Κατερίνα Σάρρα, Νικόλας Σημαντηράκης, Γιώργος Σταμκόπουλος, Σοφία Στεβή, Αντώνης Στοαντζίκης, Αναστάσης Στρατάκης, Sasha Streshna, Αντρέα Τζούροβιτς, Νίκος Τοπαλίδης, Στέλλα Τσουματίδου, Georgia Fambris, ΚΕΖ

Η εικαστική έκθεση «Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική» θα πραγματοποιηθεί στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων από τις 27 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ