«You People»: Μια ξώφαλτση rom-com φυλετικών παρεξηγήσεων

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Κένυα Μπάρις, που έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει με το «You People».
0

ΑΥΤΟ ΔΕΝ Θ' ΑΡΓΗΣΕΙ: Ο τέταρτος Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς έχει γυριστεί, με υπότιτλο «Axel Foley», και θα βγει το 2024, πιθανολογώ το καλοκαίρι, από την Paramount στις αίθουσες και οικιακώς από το Netflix, όπως και το «You People», μια μοδάτη, ξώφαλτση παραλλαγή του «Μάντεψε ποιος θα έρθει το βράδυ», της οσκαρικής κοινωνικής κομεντί από το ταραγμένο 1967, του Στάνλεϊ Κρέιμερ, με τον Σπένσερ Τρέισι και την Κάθριν Χέμπορν ως γονείς μιας όμορφης λευκής κοπέλας, που οι φιλελεύθερες απόψεις τους δοκιμάζονται όταν εκείνη ερωτεύεται γιατρό μεν, Σίντνεϊ Πουατιέ δε – είχε γίνει και αντίστροφων φύλων ριμέικ με τον Άστον Κούτσερ, αλλά το ξεχνάμε προς το παρόν.

Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης, που πλέον λέγεται Ακμπάρ, έχει ασπαστεί τον μωαμεθανισμό και είναι ζωντανό παράδειγμα του Black Lives Matter, αμετακίνητος στα πιστεύω του – ως και σκούφο δώρο από τον Λούις Φάρακαν του Έθνους του Ισλάμ φοράει στις καλές επισκέψεις.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων.

Θυμίζω πως ο Μπάρις έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», και το «You People» βασικά εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει.

Ξεκινά με μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, τη σαρωτική επίδραση της μαύρης κουλτούρας, κυρίως μέσω της μουσικής και του μπάσκετ, στους μικρομιλένιαλ και τους μεγαλοζούμερ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ζωή ενός λευκού γαϊδουροέφηβου στο Λος Άντζελες, που έχει πατήσει εδώ και καιρό τα τριάντα, αλλά δεν λέει να σοβαρευτεί, τουλάχιστον στα μάτια των υπολοίπων, έχοντας μεγαλώσει βουτηγμένος στην κουλτούρα της χιπ-χοπ, που του αρέσει, αλλά δεν του ταιριάζει ούτε ακριβώς στο ντύσιμο ούτε γενικώς στις συγκεχυμένες αναφορές του – τον υποδύεται ο μάστερ του αμήχανου χιούμορ, Τζόνα Χιλ.

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης.

Εδώ, ο Έζρα, που το μόνο που γουστάρει ολόψυχα είναι να κάνει ένα πoπ, περί επίκαιρων ανέμων και ντόπιων υδάτων podcast με την afro/queer συνεργάτιδά του, η οποία του υπενθυμίζει πως δεν μπορούν ποτέ να γίνουν κολλητοί οι δυο τους, ούτε καν πραγματικοί φίλοι, και στα τριάντα πέντε του χρόνια παραμένει ένας δειλός και εσωστρεφής Εβραίος, υπάλληλος με βαριά καρδιά σε χρηματιστηριακή εταιρεία με μαλάκα αφεντικό, μαμάκιας και γιος αλλοπαρμένου ποδίατρου, ερωτεύεται την Αμίρα που πατά πιο γερά στα πόδια της, αλλά διστάζει σοβαρά να παρουσιάσει τον αγαπημένο της στους ισχυρογνώμονες δικούς της.

Διότι προβλέπεται χάβρα, όπως και συμβαίνει, με το περίφημο επιχείρημα για το αν η σκλαβιά είναι ιστορικά σοβαρότερη του Ολοκαυτώματος και με δεδομένο πως η μάνα του Έζρα, που τη θεωρεί ηλίθια, η κυρία Κόεν, είναι Πάστα-Φλώρα που τα κάνει θάλασσα σε βαθμό οριακά ντροπιαστικό, αν και όχι τόσο ξεκάθαρα παράλογο.

Η Τζούλια Λούις Ντρέιφους παίζει ως ομόλογος του Έντι Μέρφι σε ποσότητα διαλόγων, ενώ οι άλλοι μέλλοντες συμπέθεροι, η Νία Λονγκ και, κρίμα, ο Ντέιβ Ντουκόβνι περιορίζονται στα μετόπισθεν, συμπληρώνοντας.

Ο Κένια Μπάρις κυνηγάει την ξεκρέμαστη ατάκα και στολίζει ολόκληρη την ταινία που ταλαντεύεται μεταξύ του σατιρικού σχολίου και του stand up, έτσι όπως είναι δομημένη σε κεφάλαια-σκετς με γουστόζικα γραφικά, αλλά σκηνοθετεί στατικά και παρατεταμένα, σκοτώνοντας συχνά τα έκκεντρα αστεία του. Θέλει τον τόνο παράξενο, και δεν δικαιώνεται, παρά μόνο σε λίγες, σκόρπιες στιγμές.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων με κάποιες παρατηρήσεις που βγάζουν γέλιο, αλλά χωλαίνουν στη ρέουσα γλώσσα, και ακούγονται σχεδιασμένες από και για showbiz people.

Και διαπράττει ένα επιπλέον σφάλμα: ο Τζόνα Χιλ είναι ο καλοπροαίρετος καραγκιοζάκος, η Ντρέιφους η γκαφατζού που μπαμπαλίζει ακατάσχετα, ο Έντι Μέρφι, ένας από τους πιο αστείους-πεθαίνεις-με το καλημέρα- ανθρώπους του σινεμά, αντιστρέφει τον συνήθως παρεξηγημένο καταφερτζή και παίζει τον αεροστεγή μουτρωμένο στον πιο άχαρο, βαρύ ρόλο που έχει επιλέξει, και μάλιστα από τον άνθρωπο που του έχει ξαναγράψει πρόσφατα την επιστροφή του στο «Coming 2 America». Τι σπατάλη!

Το «You People» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Οθόνες / The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Σ’ ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτεται το μέγεθος των προβλημάτων που συχνά προκαλούσε η κατάσταση που βρισκόταν ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής σειράς του HBO
THE LIFO TEAM
Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Οθόνες / Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Η ιστορία της τα είχε όλα. Ήταν δραματική, συγκινητική, μια ιστορία επιβίωσης ενός παιδιού, είχε αθωότητα, πίστη και το πιο δραματικό φόντο της πιο σκοτεινής περιόδου της ευρωπαϊκής ιστορίας, τις διώξεις και την εξόντωση των Εβραίων και το Ολοκαύτωμα. H απίστευτη αυτή ιστορία είναι τώρα ένα ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο Netflix.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Οθόνες / Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Έχει διαμορφώσει γενιές κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν υπό την επιρροή της, για την πλειονότητα των κινηματογραφόφιλων είναι κάτι σαν το Λούβρο, αλλά «με μια χιπ αύρα». Για πολλούς, η γνώμη της εταιρείας που επιλέγει 50 με 60 νέες ταινίες κάθε χρόνο μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε τελετή απονομής βραβείων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αδελφοί Ταβιάνι: Οι αισιόδοξοι μαρξιστές του κινηματογράφου

Οθόνες / Αδελφοί Ταβιάνι: Οι αισιόδοξοι μαρξιστές του κινηματογράφου

Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι είχε προσκληθεί να δει μια ταινία τους και βγαίνοντας προβληματισμένος από αυτή τους είπε «η αισιοδοξία σας είναι πιο τραγική από τον πεσιμισμό μου», προσφέροντάς τους τη μεγαλύτερη φιλοφρόνηση της καριέρας τους. Μια μεγάλη κινηματογραφική ιστορία αδελφικής συνωμοτικότητας έφτασε στο τέλος της με τον θάνατο του Πάολο Ταβιάνι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ