«You People»: Μια ξώφαλτση rom-com φυλετικών παρεξηγήσεων

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Κένυα Μπάρις, που έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει με το «You People».
0

ΑΥΤΟ ΔΕΝ Θ' ΑΡΓΗΣΕΙ: Ο τέταρτος Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς έχει γυριστεί, με υπότιτλο «Axel Foley», και θα βγει το 2024, πιθανολογώ το καλοκαίρι, από την Paramount στις αίθουσες και οικιακώς από το Netflix, όπως και το «You People», μια μοδάτη, ξώφαλτση παραλλαγή του «Μάντεψε ποιος θα έρθει το βράδυ», της οσκαρικής κοινωνικής κομεντί από το ταραγμένο 1967, του Στάνλεϊ Κρέιμερ, με τον Σπένσερ Τρέισι και την Κάθριν Χέμπορν ως γονείς μιας όμορφης λευκής κοπέλας, που οι φιλελεύθερες απόψεις τους δοκιμάζονται όταν εκείνη ερωτεύεται γιατρό μεν, Σίντνεϊ Πουατιέ δε – είχε γίνει και αντίστροφων φύλων ριμέικ με τον Άστον Κούτσερ, αλλά το ξεχνάμε προς το παρόν.

Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης, που πλέον λέγεται Ακμπάρ, έχει ασπαστεί τον μωαμεθανισμό και είναι ζωντανό παράδειγμα του Black Lives Matter, αμετακίνητος στα πιστεύω του – ως και σκούφο δώρο από τον Λούις Φάρακαν του Έθνους του Ισλάμ φοράει στις καλές επισκέψεις.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων.

Θυμίζω πως ο Μπάρις έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», και το «You People» βασικά εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει.

Ξεκινά με μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, τη σαρωτική επίδραση της μαύρης κουλτούρας, κυρίως μέσω της μουσικής και του μπάσκετ, στους μικρομιλένιαλ και τους μεγαλοζούμερ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ζωή ενός λευκού γαϊδουροέφηβου στο Λος Άντζελες, που έχει πατήσει εδώ και καιρό τα τριάντα, αλλά δεν λέει να σοβαρευτεί, τουλάχιστον στα μάτια των υπολοίπων, έχοντας μεγαλώσει βουτηγμένος στην κουλτούρα της χιπ-χοπ, που του αρέσει, αλλά δεν του ταιριάζει ούτε ακριβώς στο ντύσιμο ούτε γενικώς στις συγκεχυμένες αναφορές του – τον υποδύεται ο μάστερ του αμήχανου χιούμορ, Τζόνα Χιλ.

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης.

Εδώ, ο Έζρα, που το μόνο που γουστάρει ολόψυχα είναι να κάνει ένα πoπ, περί επίκαιρων ανέμων και ντόπιων υδάτων podcast με την afro/queer συνεργάτιδά του, η οποία του υπενθυμίζει πως δεν μπορούν ποτέ να γίνουν κολλητοί οι δυο τους, ούτε καν πραγματικοί φίλοι, και στα τριάντα πέντε του χρόνια παραμένει ένας δειλός και εσωστρεφής Εβραίος, υπάλληλος με βαριά καρδιά σε χρηματιστηριακή εταιρεία με μαλάκα αφεντικό, μαμάκιας και γιος αλλοπαρμένου ποδίατρου, ερωτεύεται την Αμίρα που πατά πιο γερά στα πόδια της, αλλά διστάζει σοβαρά να παρουσιάσει τον αγαπημένο της στους ισχυρογνώμονες δικούς της.

Διότι προβλέπεται χάβρα, όπως και συμβαίνει, με το περίφημο επιχείρημα για το αν η σκλαβιά είναι ιστορικά σοβαρότερη του Ολοκαυτώματος και με δεδομένο πως η μάνα του Έζρα, που τη θεωρεί ηλίθια, η κυρία Κόεν, είναι Πάστα-Φλώρα που τα κάνει θάλασσα σε βαθμό οριακά ντροπιαστικό, αν και όχι τόσο ξεκάθαρα παράλογο.

Η Τζούλια Λούις Ντρέιφους παίζει ως ομόλογος του Έντι Μέρφι σε ποσότητα διαλόγων, ενώ οι άλλοι μέλλοντες συμπέθεροι, η Νία Λονγκ και, κρίμα, ο Ντέιβ Ντουκόβνι περιορίζονται στα μετόπισθεν, συμπληρώνοντας.

Ο Κένια Μπάρις κυνηγάει την ξεκρέμαστη ατάκα και στολίζει ολόκληρη την ταινία που ταλαντεύεται μεταξύ του σατιρικού σχολίου και του stand up, έτσι όπως είναι δομημένη σε κεφάλαια-σκετς με γουστόζικα γραφικά, αλλά σκηνοθετεί στατικά και παρατεταμένα, σκοτώνοντας συχνά τα έκκεντρα αστεία του. Θέλει τον τόνο παράξενο, και δεν δικαιώνεται, παρά μόνο σε λίγες, σκόρπιες στιγμές.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων με κάποιες παρατηρήσεις που βγάζουν γέλιο, αλλά χωλαίνουν στη ρέουσα γλώσσα, και ακούγονται σχεδιασμένες από και για showbiz people.

Και διαπράττει ένα επιπλέον σφάλμα: ο Τζόνα Χιλ είναι ο καλοπροαίρετος καραγκιοζάκος, η Ντρέιφους η γκαφατζού που μπαμπαλίζει ακατάσχετα, ο Έντι Μέρφι, ένας από τους πιο αστείους-πεθαίνεις-με το καλημέρα- ανθρώπους του σινεμά, αντιστρέφει τον συνήθως παρεξηγημένο καταφερτζή και παίζει τον αεροστεγή μουτρωμένο στον πιο άχαρο, βαρύ ρόλο που έχει επιλέξει, και μάλιστα από τον άνθρωπο που του έχει ξαναγράψει πρόσφατα την επιστροφή του στο «Coming 2 America». Τι σπατάλη!

Το «You People» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ