ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά Facebook Twitter
Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του «The Last of Us» έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Φωτ.: HBO
0


ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ η επιλογή να φαντάζει σαν αυτό που στο χωριό μου αποκαλούμε no-brainer, όταν, όμως, το HBO αποφάσιζε να διασκευάσει το videogame The last of us υπό μορφή σειράς, οι μεταφορές από την κονσόλα στην οθόνη βρίσκονταν (περίπου) σε ανυποληψία, με τους φαν να περιμένουν στη γωνία, το ουδέτερο κοινό επιφυλακτικό, αν όχι αδιάφορο, και τους δημιουργούς (ή μάλλον τους παραγωγούς) να μην μπορούν να λύσουν τον γόρδιο δεσμό της επιτυχημένης διασκευής.

Στα μάτια μας οι παράγοντες επιτυχίας της συγκεκριμένης διασκευής είναι δύο. Ο ένας ότι το Last of us ήταν έτοιμη ταινία. Ναι, παίζοντας το παιχνίδι καλείσαι να εκτελέσεις κάποια tasks, υπάρχει το στοιχείο της δράσης, επί της ουσίας, όμως, πρόκειται για διαδραστικό δράμα, από εκείνα που παίζεις για να δεις πώς θα εξελιχθεί η ιστορία. Πρακτικά, τα (πολλά) cinematics του παιχνιδιού λειτούργησαν vw storyboards για τους δημιουργούς της σειράς – δείτε το ντεκουπάζ στην εισαγωγή του πιλότου της και κάντε τη σύγκριση με εκείνη του παιχνιδιού, θα εκπλαγείτε με την ομοιότητα.

Ο άλλος λόγος σχετίζεται με την επιτυχία όχι της διασκευής καθαυτή αλλά της ίδιας της σειράς. Το Last of us έσκασε σαν βόμβα όταν ακόμα ήταν νωπές οι μνήμες της καραντίνας και των θανάτων, της ανησυχίας για την πανδημία, τη μεταδοτικότητά της, την επόμενη μέρα, την επόμενη πανδημία – μπορείτε να διαβάσετε εδώ μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον Γιώργο Παππά σχετικά με το πόσο πιθανή είναι μια πανδημία από μύκητα, όπως στη σειρά και στο παιχνίδι.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά.

Η πρώτη σεζόν, λοιπόν, έσπασε τα ρεκόρ τηλεθέασης, μαζί και την κατάρα των μέτριων (ή αισχρών) διασκευών videogame στην οθόνη. Στο συγκλονιστικό τελευταίο της επεισόδιο, ο Τζόελ επικυρώνει τον τίτλο, ενεργεί όντως ως «ο τελευταίος από εμάς». Όταν μαθαίνει ότι, για να παραχθεί το εμβόλιο που θα σώσει την ανθρωπότητα, η Έλι θα πρέπει να δώσει τη ζωή της, δολοφονεί όλο το ιατρικό επιτελείο χωρίς να την ενημερώσει πρώτα σχετικά – έχει τεράστια σημασία αυτό, της στερεί το δικαίωμα της επιλογής.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Φωτ.: HBO

Δεν θέλει μόνο να σώσει την Έλι αλλά και να κατευνάσει το τραύμα της αδυναμίας του να πράξει το ίδιο για τη βιολογική του κόρη πριν από χρόνια. Υπογράφει έτσι την υπέρτατη πράξη εγωισμού, μια πράξη εν μέρει κατανοητή, ανθρώπινη με την καλή και την κακή έννοια, αλλά τελικά εγωιστική. Γι’ αυτό και αποδεικνύεται ο τελευταίος από εμάς, ο «τελευταίος των ανθρώπων», εκείνος που θα υπογράψει τον δέοντα επίλογο της ανθρώπινης τραγωδίας με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα.

Ήταν ένα φανταστικό φινάλε, η ιστορία μπορούσε (και ίσως έπρεπε) να κλείσει εκεί, μα η τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού έφερε μια συνέχεια που εξόργισε αρκετούς φαν, ακριβώς επειδή παρερμήνευσαν ή, πιο σωστά, ερμήνευσαν μονολιθικά το φινάλε του πρώτου παιχνιδιού, ζητωκραυγάζοντας για την απόφαση του Τζόελ. Άλλωστε, στο πλευρό του είχαν φάει τόσους Runners και τόσους Clickers (σ.σ. είδη ζόμπι που εμφανίζονται στο παιχνίδι), στους γιατρούς θα κολλούσαμε;

Οι δημιουργοί του δεύτερου παιχνιδιού πήραν κάποιες γενναίες αποφάσεις, εκείνοι της τηλεοπτικής σειράς έπρεπε με τη σειρά τους να αποφασίσουν πώς θα τις ενσωματώσουν και αν θα τραβήξουν ανάλογο δρόμο, πιο κατάλληλο για το μέσο – όπως και να το κάνουμε, άλλη η συναισθηματική εμπλοκή όταν παρακολουθείς, άλλη όταν έχεις στα χέρια σου το gamepad.

Έχοντας δει μόνο το πρώτο από τα συνολικά επτά επεισόδια της δεύτερης σεζόν, παρατηρήσαμε ήδη κάποιες αλλαγές, μα, εύλογα, δεν γνωρίζουμε ακόμα σε τι βαθμό θα φτάσουν και μάλλον δεν έχει σημασία να τις επισημάνουμε – υποθέτουμε πάντως πως δεν θα αλλάξουν ένα κρίσιμο στοιχείο της πλοκής, που θα καταστήσει το σχετικό επεισόδιο άξιο διάδοχο του περιβόητου Red Wedding στο «Game of Thrones».

Η δράση τοποθετείται πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης σεζόν, με τον Τζόελ να βρίσκεται στην ιεραρχική κορυφή μιας καλά(;) οχυρωμένης κοινότητας και την Έλι να έχει μεγαλώσει και να κυνηγά την αυτονομία. Οι δυο τους μιλούν ελάχιστα, όχι μόνο λόγω της ηλικίας της δεύτερης και των συγκρουσιακών χαρακτηριστικών που τη συνοδεύουν αλλά και λόγω εκείνου του περιστατικού που αναφέραμε. Η Έλι φαίνεται να ξέρει περισσότερα απ' όσα λέει, ο Τζόελ δεν της έχει πει απολύτως τίποτα και φέρει κρίμα βαρύ, αρκετό για να τον οδηγήσει σε συνεδρίες με μια ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα.

Η συνεδρία τους αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του επεισοδίου. Δεν είναι μόνο το γράψιμο της σκηνής, είναι ο τρόπος που την ερμηνεύει η Ο’ Χάρα. Περνά ταχύτατα, πηγαία και ανεπιτήδευτα από τη στάση αναμονής στην πλήρη επίθεση, σε μια αφιλτράριστη εξομολόγηση, μη επαγγελματική μεν, μα ίσως ικανή να αποσπάσει μια αντίστοιχη από τον Τζόελ – στο κάτω κάτω της γραφής κανείς τους δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Στοιχηματίζουμε ότι στις υποστηρικτικές κατηγορίες των φετινών τηλεοπτικών βραβείων η Κάθριν Ο’Χάρα θα έχει διπλή παρουσία, στους δραματικούς ρόλους για την ερμηνεία της εδώ, στους κωμικούς για τη σπαρταριστή του Studio.

Eίδαμε το πρώτο επεισόδιο της 2ης σεζόν του «The Last of Us»/ «The Last of Us S02»: Να δεις τι σου ‘χω για μετά Facebook Twitter
Η συνεδρία του Τζόελ (Πέδρο Πασκάλ) με την ψυχολόγο που υποδύεται η Κάθριν Ο’Χάρα αποτελεί, αναμφίβολα, το highlight του πρώτου επεισοδίου της 2ης σεζόν. Φωτ.: HBO

Ο Πέδρο Πασκάλ επιστρατεύει και πάλι με επιτυχία κάποιους μανιερισμούς του Μπράντο για να υποδυθεί την αρρενωπή φιγούρα του Τζόελ, η Μπέλα Ράμσεϊ, σωστό ερμηνευτικό αγρίμι, δείχνει έτοιμη να σηκώσει το άχθος μιας ηρωίδας δράσης, ενώ συστήνεται και ο χαρακτήρας της Κέιτλιν Ντέβερ που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη συνέχεια. Ουσιαστικά, αυτό το πρώτο επεισόδιο απαρτίζεται κυρίως από συστάσεις: των νέων χαρακτήρων, του νέου περιβάλλοντος, της σχέσης των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.

Έχοντας κερδίσει ήδη το στοίχημα ποιότητας και δημοφιλίας, το Last of us δεν νιώθει την ανάγκη να καταφύγει στον εντυπωσιασμό, δεν χρειάζεται κάποιο hook, όπως αποκαλείται στη γλώσσα του σοσιομιντιακού marketing, για να γραπώσει το κοινό του από τον γιακά. Φαίνεται ότι οι δημιουργοί του έχουν την απαραίτητη υπομονή και θα πάρουν όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να ξετυλίξουν μεθοδικά την ιστορία και να την οδηγήσουν εκεί που θέλουν. Και, πιθανότατα, θα καταφέρουν να ξανακερδίσουν ακόμα και τον τελευταίο (θεατή) από εμάς.

The Last of us Season 2 | Official Trailer | Max

Τα επεισόδια της 2ης σεζόν του «Last of us» προβάλλονται στο Vodafone TV κάθε Δευτέρα. 

Οθόνες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM